عنوان :
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  دارای 188 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

مقدمه

پروردگار عالم و آدم که در زمان آفرینش انسان از مقام خلافت الهی او گفتگو می کند و در نحوه آفرینش او از مبدأ واحد انسانی سخن می گوید أنّا خلقناکم من نفس واحده، در مقام تعریف و توصیف کمالات انسانی اوصاف مرد و زن را یکسان و هماهنگ کنار هم بیان می دارد.ان المسلمین والمسلمات والمؤمنین والمؤمنات...? .
همانگونه که هنگام اصطفاء و انتخاب، عده ای از مردان را برای رسالت و تحقق اراده الهی انتخاب کرده، بر می گزیند؛ أن الله اصطفی آدم و نوحاً و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین گروهی از زنان را نیز برای تحقق کلمه الله و ظهور مشیت ربوی انتخاب نموده معرفی می کند؛ یا مریم أن الله اصطفاک و طهرک و اصطفاک علی نساء العالمین.
نیز آنچنان که برخی از رادمردان عرصه توحید و ستم ستیزی را از بین مردان برگزیده و معرفی می کند؛ قد کانت لکم أسوه حسنه فی ابراهیم والذین معه إذ... بعضی از زنان توحیدی و نمونه را نیز به جامعه اسلامی می شناساند؛ ضرب الله مثلاً للذین آمنوا إمراه فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک....
همچنین در عرصه خانواده و اجتماع، این دو صنف از نوع انسانی را کفو و شریک یکدیگر معرفی نموده، حمایت یکی را توسط دیگری تأین می نماید؛هنّ لباس لکم و انتم لباس لهن و در عین حال تمایزات صنفی را که نه کمال مرد و نه نقص زن محسوب می شود، با عناوینی همچون الرجال قوامون علی النساء تذکر می دهد و این همه و بسیاری دیگر، از شناخت دقیق و تسلط وجودی و علمی الله بر هستی خبر می دهد؛  علی یعلم من خلق و هو اللطیف الخبیر.
امروز دانشمندانی که مادی، غیر عقلانی و غیر وحیانی می اندیشند، با نگرشهای متفاوت تاریخی، جامعه شناسانه یا روان شناسانه به مقوله مرد و زن باورهای غلط و انحرافی را به ذهنها منتقل می سازند و بر پایه این بنیان غلط، عده ای به حکومت مردها و مردسالاری فتوا می دهند و دسته ای دیگر به زعامت زنان نظر می دهند و برخی دیگر سرگردان حکم مردها را به زنان و حکم زنها را به مردان به عنوان تساوی حقوق و یکسان سازی جامعه سرایت می دهند؛ غافل از اینکه تسویه و مساوات تنها در فرض موضوع واحد امکان پذیر است.
ظهور شخصیت زن در جایگاه اصلی وانجام رسالتهای سنگین و مسئولیتهای الهی و انسانی او و نحوه راهیابی به کمال واقعی اش اقتضا می کند تا آرای باطل و نظرات غیرصحیح تحلیل و تبیین شده، فساد یا نقص آن نظرات آشکار گردد.
در دنیای امروز و به اصطلاح متمدن، نه به هویت حقیقی زن توجه شده و نه جایگاه اصیل و واقعی او شناخته شده؛ بلکه به عنوان دفاع از حقوق زن و ادعای تساوی حقوق مرد در مقابل زن و زن در برابر مرد بدترین و سهمگین ترین ضربه را بر هویت زن وارد آورده و آن موجودی که حکم الهی به عفاف و حجاب او رفته و پرده نشینی که به منزله باطن و جان جامعه است، برای او تقدیر شده، به سخیف ترین وضع بدل شده و شاهد بازاری شدن برای او کمال و جمال معرفی شده است:
در کار گلاب و گل حکم ازلی این بود  کان شاهد بازاری وین پرده نشین باشد
تحلیل واقع گرایانه و ارائه نقش صحیح و مناسب برای شخصیت زن، نه تنها در فرهنگ اصیل بلکه در مبانی اعتقادی اسلام جای نداشته و حتی در کاتب دینی تحریف شده، مقدس ترین وپاکیزه ترین زنان عالم یعنی مریم سلام الله علیها که سرور زنان عالم عصر خود لقب گرفته نیز به گونه ای بشری و طبیعی دیده شد، و جز به بخش مادی و عنصری او توجه نشده و از بخش فرا طبیعی هستی مریم سلام الله علیها که عصر هستی او را تشکیل می دهد، غفلت شده است.
از این رو تبیین مقام و منزلت زن از یکسو و موقعیت فردی و جمعی او از سوی دیگر نقس مؤثر و جهت دار وی در جامعه از سوی سوم، بر اساس رهیافت براهین عرفانی و قرآنی امری ضروری و حیاتی است.


بخش اول
مظلومیت زن قبل از اسلام
   
زن در اروپا
دریونان و روم
روسیه
زن نزد یهودیان و مسیحیان
زن در اقیانوسیه
زن در آمریکا
زن درآفریقا
زن در آسیا
در هندوستان
زن در عربستان
حادثه حزن انگیز
زن از دیدگاه علامه طباطبائی (ره) در سه دوره
زن در مردمان غیرمتمدن
زن در ملل متمدن پیش از اسلام
ایران
زن در ملل دارای شریعت و قانون
حقوق زن در اروپا
سوء استفاده از آزادی


مظلومیت زن در جهان قبل از اسلام را به دو دوره می توان تقسیم کرد :
1- دوره وحشیگری که زن انسان شناخته نمی شد و در نهایت خشونت با وی رفتار می شد. مشکلترین کارها به عهد? زنان بود و مرد می توانست زن خود را بفروشد یا کرایه دهد.
2- دور? تمدنهای یونان، مصر، روم و ایران که برای زن شخصیت حقوقی و اجتماعی قائل نبودند و او را از هر نظر تابع مرد می دانستند.

 

منابع و مآخذ

1.    حسن صدر، حقوق زن در اسلام و اروپا.
2.    آیه الله العظمی مکارم شیرازی و جمعی از دانشمندان، تفسیر نمونه
3.    ابن ماجه، سنن ابن ماجه
4.    ابوالقاسم پاینده، نهج الفصاحه
5.    ابوجعفربن الحسن بن فرّوخ الصفار القمی، بصائرالدرجات
6.    ابی الحسین مسلم نیشابوری، صحیح مسلم.
7.    ابی داود، سنن ابی داود
8.    ابی عیسی، سنن ترمذی
9.    استاد علامه آی? الله جوادی آملی، زن در آئین? جلال و جمال
10.    اسلام و مقتضیات زمان از فقیه و فیلسوف عالیقدر شهید مطهری
11.    اکبری نعمت الله، کنش و واکنش متقابل مشارکت زنان در اجتماع و توسعه فرهنگی ، سمینار زن و توسعه فرهنگی، دانشگاه الزهراء، 1374.
12.    اکبری نعمت الله، نقش باورهای ناصواب از مبانی دین در اجتماع، سمینا معزل یابی و مسأله شناسی فرهنگی در استان اصفهان، ادار? کل ارشاد اسلامی، 1373.
13.    اکبری نعمت الله، نقش اندیشه دینی در فرآیند توسعه، مجله علمی، پژوهشی دانشگاه شاهد شماره 4و 5، 1373.
14.    بخاری، صحیح بخاری
15.    توضیح المسائل مراجع
16.    حضرت امام خمینی (ره)، تحریرالوسیله
17.    حضرت امام خمینی (ره)، صحیفه نور
18.    حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، سیمای زن در کلام امام خمینی(ره)
19.    پیام زن، شماره های 42-10 .
20.    زن روز، تمامی شماره ها
21.    ستاری جلال، سیمای زن در فرهنگ ایران، چاپ اول، 1373.
22.    شریفی علی، مجموعه آثار 21 ، چاپ ششم، 1373.
23.    روزنامه های کیهان12/5/78 ؛ فرهنگ اسلام 20/1/78 ؛ روزنامه رسالت 14/9/71 ؛ روزنامه جمهوری اسلامی 28/10/68.
24.    سید بن طاوس (ره)، لهوف
25.    سیدمحسن حکیم (ره)، مستمسک العرو?الوثقی
26.    سیدمحمد کاظم یزدی (ره)، عروه الوثقی(ره)
27.    شهید پاک نژاد (ره)، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر?
28.    شهید مطهری (ره)، بیست گفتار
29.    شهید مطهری (ره)، کتاب عدل الهی
30.    شهید مطهری (ره)، نظام حقوق زن در اسلام
31.    شیخ ذبیح الله محلاتی (ره)، ریاحین الشریعه
32.    شیخ صدوق (ره)، عِقاب الاعمال
33.    شیخ صدوق (ره)، علل الشرایع
34.    شیخ صدوق (ره)، عیون الاخبارالرضا ?:
35.    شیخ صدوق (ره)، معانی الاخبار
36.    شیخ صدوق (ره)، من لایحضره الفقیه
37.    شیخ عباس قمی(ره)، نفس الهموم، چاپ بصیرتی.
38.    شیخ کلینی (ره)، اصول و فروع کافی
39.    طبری، دلائل الامامه
40.    عبادت گلهای بهشتی ص15 نقل از مفاتیح الجنان مناجات ذاکرین
41.    عبدالواحد آمدی، غررالحکم
42.    علاء الدین الهندی، کنزالعمال
43.    علیرضا صابری یزدی، الحکم الزاهره
44.    مجله زن روز شنبه 5/12/74
45.    محمد محمدی اشتهاردی، خواهران قهرمان
46.    محمد محمدی ری شهری، میزان الحکمه
47.    محمدباقر محقق، حقوق مدنی زوجین
48.    مرحوم حویزی، تفسیر نورالثقلین
49.    مرحوم شیخ حرعاملی، وسائل الشیعه
50.    مرحوم شیخ عباس قمی، سفینه البحار
51.    مرحوم شیخ عباس قمی، فوائد الرضویه
52.    مرحوم صرافی، تحف العقول
53.    مرحوم طبرسی، مکارم الاخلاق
54.    مرحوم علامه طباطبائی، تفسیر المیزان
55.    مرحوم علامه نقدی، زینب کبری
56.    مرحوم فیض کاشانی، تفسیر صافی ،چاپ بیروت.
57.    مرحوم فیض کاشانی، محج? البیضاء
58.    مرحوم مجلسی (ره)، بحارالانوار
59.    مصطفی میرسلیم، فرهنگ و تهاجم فرهنگی
60.    میرزاحسن نوری طبرسی (ره)، مستدرک الوسائل
61.    نسائی، سنن نسائی
62.    نهج البلاغه مرحوم فیض
63.    نهج البلاغ? صبحی
64.    نهضت زنان، زن از دیدگاه امام خمینی (ره)
65.    ویل دورانت، تاریخ تمدن، ترجمه احمد آرام.
66.    ویل دورانت، تاریخ تمدن، ترجمه پرویز داریوش.
67.    هاشمی رفسنجانی- شهید باهنر، جهان در عصر بعثت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky