عنوان :
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  دارای 155 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

فهرست مطالب

فصل اول: كلیات تحقیق   
مقدمه    2
بیان مسئله    5
اهمیت و ضرورت پژوهش    6
اهداف تحقیق    7
سؤالات تحقیق    8
تعاریف عملیاتی واژه ها    11
فصل دوم: مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقیق   
مقدمه    13
مفهوم رشد و توسعه اقتصادی    14
عوامل توسعه اقتصادی    15
نقش منابع انسانی در توسعه اقتصادی    15
آموزش    18
تعریف آموزش و پرورش    20
مفهوم برنامه ریزی آموزشی    23
جایگاه نیازسنجی در برنامه ریزی آموزشی    24
نیازسنجی آموزشی    27
مفهوم نیاز    29
منابع نیازهای آموزشی    30
انواع نیازسنجی    32
كار    34
عرضه نیروی كار    37
بازار كار    38
نیاز بازار كار    39
مسایل موجود در ارتباط نظام آموزشی و بازار كار    44
ضرورت تحكیم پیوند نظام آموزشی و بازار كار    48
تعاریف آموزش فنی و حرفه ای 49
رویكردهای عمده در آموزش فنی و حرفه ای    51
نارسائی هاومسائل آموزش فنی وحرفه ای در ارتباط با بازار كار    57
آموزش فنی و حرفه ای در ایران    59
سیر تحول آموزش فنی و حرفه ای در ایران
تحولات گذشته تحلیل مشكلات و چشم انداز آینده آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه سوم توسعه…
مشكلات و تنگناها
نقاط ضعف مشكلات تنگناها
چالشهای آینده بخش فنی و حرفه‌ای‌
سیاست‌های استراتژیك بخش آموزش فنی و حرفه ای
سیاست های اجرای آموزش فنی و حرفه ای
راهكارهای اجرایی
تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات چیست؟    78
مشخصه های تكنولوژی ارتباطات    81
ویژگیهای تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات    89
دلایل استفاده از تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات    82
تكنولوژی اطلاعات وارتباطات چه تغییری درآموزش ایجادمی‌كند    82
روش های اجرایی برای بكارگیری تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات
چه تغییراتی برای به كارگیری تكنولوژی اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهای آكادمیك لازم است    83
پیشینه پژوهش    85
فصل سوم: روش اجرای تحقیق   
مقدمه    93
جامعه آماری    94
نمونه آماری    95
روش تحقیق 96
ابزار جمع آوری اطلاعات    96
اعتبار و پایائی پرسشنامه    97
روش تجزیه و تحلیل داده ها    99
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده    101
آزمون مربوط به سؤال اول تحقیق    102
آزمون مربوط به سؤال دوم تحقیق    104
آزمون مربوط به سؤال سوم تحقیق    106
آزمون مربوط به سؤال چهارم تحقیق    108
آزمون مربوط به سؤال پنجم تحقیق    110
آزمون مربوط به سؤال ششم تحقیق    111
آزمون مربوط به سؤال هفتم تحقیق    112
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری    115
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم تحقیق    116
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم تحقیق    120
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال پنجم تحقیق    122
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال ششم تحقیق    123
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال هفتم تحقیق    124
محدودیتها و تنگناهای پژوهش    126
پیشنهادات برای پژوهشهای آتی    127
منابع و مأخذ    128
- پیوستها

 

فهرست جداول

جدول 1-2: عملكرد آموزشهای كوتاه مدت فنی و حرفه ای 74-1367    63
جدول 4-1: مربوط به آزمون سؤال تحقیق اول    103
جدول 4-2: مربوط به آزمون سؤال تحقیق اول    103
جدول 4-3: مربوط به آزمون سؤال تحقیق اول    103
جدول 4-4: مربوط به آزمون سؤال تحقیق دوم    105
جدول 4-5: مربوط به آزمون سؤال تحقیق دوم    105
جدول 4-6: مربوط به آزمون سؤال تحقیق دوم    105
جدول 4-7: مربوط به آزمون سؤال تحقیق سوم    107
جدول 4-8: مربوط به آزمون سؤال تحقیق سوم    107
جدول 4-9: مربوط به آزمون سؤال تحقیق سوم    107
جدول 4-10: مربوط به آزمون سؤال تحقیق چهارم    109
جدول 4-11: مربوط به آزمون سؤال تحقیق چهارم    109
جدول 4-12: مربوط به آزمون سؤال تحقیق چهارم    109
جدول 4-13: مربوط به آزمون سؤال تحقیق پنجم    110
جدول 4-14: مربوط به آزمون سؤال تحقیق پنجم    111
جدول 4-15: مربوط به آزمون سؤال تحقیق ششم    112
جدول 4-16: مربوط به آزمون سؤال تحقیق ششم    112
جدول 4-17: مربوط به آزمون سؤال تحقیق هفتم    113
جدول 4-18: مربوط به آزمون سؤال تحقیق هفتم    114
جدول 4-19: مربوط به آزمون سؤال تحقیق هفتم    114

 

فصل اول
كلیات تحقیق
مقدمه
تاریخ رشد و توسعه اقتصادی، با هماهنگی و تركیب دانش فنی و به كارگیری منابع و نیز وابستگی روزافزون به كاربرد تكنولوژی همراه بوده است.
استفاده از تكنولوژی و دانش فنی در سازمانها، شركتها و جوامع همواره متفاوت بوده و تا حدود زیادی بستگی به جدیت و مهارتهای خلاق منابع انسانی و عوامل فرهنگی و اجتماعی داشته است. (سبحان الهی، مدیریت و توسعه)
عملكرد یك سازمان وقتی می تواند مطلوب و مناسب باشد كه نیروهایی ذیصلاح و با كیفیت در آن وجود داشته باشند و سازمان بتواند از آن در مناسب ترین شغل استفاده كند.
در واقع نیروی پیش برنده ماشین و تكنولوژی انسانها هستند. امروزه برای ادامه حیات در بازار رقابت فقط استفاده از تكنولوژی و دانش فنی كافی نیست، چرا كه سرعت رشد به اندازه ای است كه فرصت یادگیری را بسیار كوتاهتر و درنتیجه، استفاده به موقع و به روز از تكنولوژی را برای رقابت پیچیده تر كرده است. لذا تولید دانش فنی و تكنولوژی برای رقابت، از عوامل اساسی برای ادامه حیات هر سازمان، شركت و جامعه محسوب می شود.
این كار فقط با منابع انسانی مستعد و با كیفیت و در اختیار داشتن ابزار مناسب و لازم عملی است. لذا ثروت اساسی یك سازمان، نیروی انسانی با دانش و مهارت (یعنی سرمایه های فكری) آن سازمان است.
علی رغم نقش كلیدی آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور كه مورد اذعان و حتی تاكید اغلب سیاستمداران و صاحبنظران است. این آموزش های پرهزینه از لحاظ پاسخ گوئی به انتظارات جامعه و سؤال اصلی نظام آموزشی (= چه آموزشی با چه كیفیتی و به چه میزان؟?) در موقعیت قابل دفاع قرار ندارد. زیرا هرساله خسارت های بسیار زیادی از این بابت به كشور وارد می آید ولی این روند رو به رشد تداوم دارد، كه این وضعیت ریشه در نگرش نادرست به آموزش فنی و حرفه ای دارد. علت بروز معضل آموزش فنی و حرفه ای این است كه به هر صورت، تعاملی بودن این آموزش ها به دست فراموشی سپرده شده است. مجریان آموزش فنی و حرفه ای، آن را پدیده ای صرفاً آموزشی می بینند. تصمیمات آموزشی تنها توسط مقامات آموزشی و اغلب بدون اطلاع كافی از نیازهای شغلی و نظر طرف های ذینفع اتخاذ می شود. (ملكی، 1381، صفحه 186)
آموزش به حكم انجام تكلیف، عادت، امكانات موجود و یا روحیه توسعه طلبی تحقق می یابد و بر همین اساس نیز به سؤالات اصلی نظام آموزش فنی و حرفه ای پاسخ داده می شود. اما آموزش فنی و حرفه ای دارای دو وجه توأمان آموزشی و شغلی است كه میان آنها به صورت بالقوه تعامل برقرار است. لذا مزیت قابلیت استفاده از اطلاعات بازخوردی و مكانیسم خوداصلاحی می تواند در عمل وجود داشته باشد. در آموزش فنی و حرفه ای نظامند زمینه مشاركت در تصمیم گیری و انجام هزینه فراهم است.
رشته های آموزشی، مواد آموزشی، تعداد آموزش گیرنده، محل اشتغال و … از نتیجه تعامل و عوامل طرف های آموزشی (دستگاهای مجری آموزش) و طرف های شغلی (دستگاههای بهره بردار از محصول آموزش، كارآموزان، اولیا، كارفرمایان و …) تعیین می شود.
لذا نواقص و اشكالات آموزش به تدریج در طول زمان رفع می شود و ناهماهنگی دانش و توانمندیهای آموزش دیدگان فنی و حرفه ای از لحاظ كمی و كیفی و از نظر مكانی یا زمانی با خواسته متقاضیان كم تر رخ خواهد داد. به این دلایل تعاملی دیدن آموزش فنی و حرفه ای و فراهم كردن امكان تحقق هرچه بیشتر آن، اساسی ترین قدم برای اصلاح این آموزش ها خواهد بود.
بیان مسئله:
چنین به نظر می رسد كه هنرجویان فنی و حرفه ای به جایگاه و پایگاه شغلی قابل ملاحظه ای كه نمود موجهی در بازار كار كشور داتشه باشد، دست نیافته‌اند. و به رغم هزینه های سرشاری كه صرف تجهیز این نیروها شده، در بازار كار ایران بها و اهمیت مناسبی بدان داده نشده است، در حالی كه، از طریق تجهیز و تربیت این گونه نیروها می توان سریع تر به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی مورد نظر رسید. چون آموزش های فنی و حرفه ای، در قیاس با آموزش های عالی از مزیت و قابلیتهایی به شرح زیر برخوردار است:
الف) هزینه بری اقتصادی كمتر فرآیند تجهیزات
ب) بازدهی سریع تر اقتصادی
ج) پاسخ دهی و ارضاء سریع تر نیازها و احتیاجات فوری و آنی بازار كار به مهارت ها و حرفه ها
د) انعطاف پذیری و قابلیت انطباق با تغییرات تكنولوژی
هـ) تنها منبع تكمیل كننده حلقه ارتباطی بین نیروی انسانی سطوح بالا و سطوح پائین جامعه شغلی
و) بالا بودن زمینه های خوداتكایی شغلی و كار‏آفرینی و در نتیجه وابستگی كمتر به نظام های مزد و حقوق بگیری و …
شاید به خاطر همین ویژگی های ارزنده است كه امروزه در بسیاری از جوامع در حال رشد به خصوص آن ها كه دچار تنگناهای مالی و سرمایه ای شدیدتری، هستند، ایجاد انگیزه هایی كه مشوق روی آوری و گرایش منابع انسانی به آموزش های فنی و حرفه ای شود، به كانونی ترین دلمشغولی های سیاست های توأم آموزش و اشتغال و مطمئن ترین راه غلبه بر بحران های ناشی از كمبود كادرهای ماهر و پدیده شكل گیری مازاد نیروی كار تبدیل شده است. (متوسلی، صفحه 24)
آنچه این تحقیق به دنبال آن است، بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) با نیازهای بازار كار می باشد. در این تحقیق دیدگاه مدیران تولید، فنی و آموزش كارخانه ها و مؤسسات تولیدی، به دلیل مشاهده عینی و عملی دانش و مهارت فارغ التحصیلان این رشته ها و همچنین مطلع بودن از میزان دانش و مهارت مورد نیاز در صنایع، با توجه به تغییرات تكنولوژی، مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
اهمیت و ضرورت پژوهش
در مسیر انتقال نوین و متغیر تكنولوژی و صنعت در هزاره سوم كه بنیانهای فلسفی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع دچار دگرگونیهای عمیق خواهد شد و جوامع بشری عملاً ویژگی های دوره پست مدرنیسم را در خود تجلی می دهند، جوامع با چالش های متعددی مواجه خواهند شد.
نظام آموزشی می تواند در انطباق، هماهنگی و اعتدال مجدد جوامع با شرایط جدید نقش مهمی را ایفا نماید. در این رهگذر یكی از مقولات مهم، رسالت بسیار اساسی نظام آموزشی، فراهم كردن شرایطی است كه در آن نیروهای تحصیلكرده بتوانند از مهارتها، توانائیها و قابلیت های كلیدی متناسب با نیازها و شرایط دنیای صنعت و بازار مشاغل فردا برخوردار شوند. (عزیزی، 1381)
بنابراین باید با تحقیق و پژوهش در مورد دانش ها و مهارتهای مورد نیاز بازار كار، برنامه های آموزش فنی و حرفه ای به سوی همگام شدن با پیشرفت های تكنولوژی سوق داده شود، تا با تربیت نیروی انسانی كارآمد كه یكی از مؤلفه های مهم توسعه می باشد، میزان رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور را تسهیل و تسریع نمائیم.
اهداف تحقیق:
اهداف این تحقیق شامل:
1-    بررسی میزان دانش و مهارت فارغ التحصیلان رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك، هنرستانهای رسمی.
2-    بررسی میزان مطلع بودن مدیران صنایع مؤسسات تولیدی الكترونیك از برنامه های آموزشی هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی.
3-    بررسی میزان تطابق مهارتهای آموزشی فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) با پیشرفتهای فناوری
4-    بررسی نقش، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در كمك كردن به انطباق بیشتر دانش و مهارت تخصصی این فارغ التحصیلان با نیازهای بازار كار.
این تحقیق در تبیین و ارائه راهكارهای مناسب، جهت تربیت و آموزش نیروهای ماهری كه مطابقت بیشتری با نیازهای بازار كار و پیشرفت فناوری روز داشته باشند، تأثیرگذار خواهد بود.
سؤالات تحقیق:
1-    از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش)، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای رسمی رشته الكترونیك، تا چه اندازه از دانش كافی جهت اشتغال در مراكز صنعتی مرتبط، برخوردار هستند؟
2-    از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش)، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای رسمی رشته الكتروتكنیك، تا چه اندازه از دانش كافی جهت اشتغال در مراكز صنعتی مرتبط برخوردار هستند؟
3-    از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش)، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای رسمی رشته الكترونیك، تا چه اندازه از مهارت جهت اشتغال در مراكز صنعتی مرتبط برخوردار هستند؟
4-    از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش)، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای رسمی رشته الكتروتكنیك، تا چه اندازه از مهارت كافی جهت اشتغال در مراكز صنعتی مرتبط برخوردار هستند؟
5-    تا چه اندازه مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) مناطق 9 و 10 شهر تهران (مؤسسات و كارخانه های مرتبط با رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) نسبت به برنامه های آموزشی مراكز آموزش فنی و حرفه ای رسمی شناخت دارند؟
6-    از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش)، كارخانه ها و مؤسسات مرتبط مناطق. 9 و 10 شهر تهران، تا چه اندازه مهارتهای آموزشی فارغ التحصیلان مراكز آموزشی فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك)، با پیشرفتهای فناوری قابل انطباق است؟
7-    از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) شهر تهران، مهارت داشتن فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) در فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) تا چه اندازه می تواند به انطباق بیشتر دانش و مهارت تخصصی آنها با نیازهای بازار كار، تأثیر داشته باشد؟

 

منابع و مآخذ:
1-    ابطحی، حسین،  آموزش و بهسازی منابع انسانی، چاپ اول، تهران، مؤسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران. (1368)
2-    جاریانی. ابوالقاسم، زنگ ها برای فن آوری اطلاعات (ICT) به صدا درمی آید، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، شهریورماه 1381.
3-    جاریانی. ابوالقاسم، گزارشی از هفتمین كنفرانس بین المللی آموزشی سازمان یونسكو ACIED. تایلند-بانكوك، 2001، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
4-    حق جو، ناصر، ضرورتهای توسعه آموزش و پرورش فنی و حرفه ای، فصلنامه هماهنگ شماره 30.
5-    حكیمی. محسن، مدیریت آموزش فنی و حرفه ای. انتشارات یونسكو در ایران، 1374
6-    حوریزاد. بهمن، اشنایی با برنامه ریزی تحصیلی-شغلی، انتشارات وزارت آموزش و پرورش، 1374
7- دلاور، علی،  مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، چاپ اول از ویرایش جدید، انتشارات رشد (1380)
8- دلاور، علی، روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، چاپ دوم، نشر ویرایش (1375)
9- دلاور، علی، احتمالات و آمار كاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی، چاپ پنجم، انتشارات رشد (1380)
10- رخشان، فریدون، طراحی و تحلیل نظامهای آموزشی، نبریز، انتشارات نیما. (1366)
11- راجر كافمن و جری هرمن، برنامه ریزی استراتژیك در نظام آموزشی، ترجمه فریده مشایخ و عباس بازرگان، انتشارات مدرسه.
12- سیف، علی اكبر، روان شناسی پرورشی، تهران، انتشارات آگاه، (1370).
سیف هلی اكبر، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، چاپ سوم، انتشارات آگاه، (1378).
13- سبحان الهی. محمدعلی، فصلنامه علمی تخصصی مدیریت و توسعه، شماره 15. زمستان 1381
14- سلطانی. حسین، بررسی ارتباط برنامه درسی آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی با نیازهای بازار كار در شهر تهران، پایان نامه كارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشكده روان شناسی و علوم تربیتی، 1379.
15- سند برنامه، برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1382-1379)، پیوست شماره 2، لایحه برنامه، جلد دوم، انتشارات سازمان برنامه و بودجه.
16- شفیع آبادی. عبدالله. آشنایی با برنامه ریزی تحصیلی، شغلی، انتشارات وزارت آموزش و پرورش.
17- عزیزی، نعمت الله، ارتباط آموزش و توسعه اقتصادی، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 55 و 56
18- عزیزی، نعمت الله، آموزش و پرورش و بازار كار: آماده سازی جوانان با صلاحیتها و مهارتهای اساسی، مقاله ارائه شده به مهندسی اصلاحات آموزش و پرورش، 1381
19- عباس زادگان. سید محمد و ترك زاده. جعفر، نیازسنجی آموزشی، شركت سهامی انتشار، چاپ اول 1379
20- علاقه بند. علی، جامعه شناسی آموزش و پرورش، انتشارات بعثت 1373
21- فتحی واجارگاه، كورش و مهرمحمدی. محمود، الگوی جامع و پویای نیازسنجی برنامه درسی، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 57
22- فیوضات. یحیی، مبانی برنامه ریزی آموزشی، نشر ویرایش. 1380
23- قاسمیان. سعید، آموزش و پرورش و توسعه اقتصادی، پایان نامه كارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشكده اقتصاد، 1369
24- كریمی. مدد، بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی با نیازهای بازار كار از نظر هنرجویان، مدیران و مسئولین صنایع در استان آذربایجان شرقی، پایان نامه كارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشكده علوم تربیتی.
25- لاهیجانیان، الرم الملوك، بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته الكترونیك آموزشكده های فنی، پایان نامه كارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه تهران، دانشكده علوم تربیتی، 1370
26- میكائیل پور. حسین، بررسی و تخمین كارایی و بهره وری سیستم آموزش و پرورش در ایران، پایان نامه كارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشكده اقتصاد، 1379
27- محسن پور. بهرام، مبانی برنامه ریزی آموزشی، انتشارات سمت. 1379.
28- ملكی. غلامحسین، چكیده مقاله های همایش ملی مهندسی اصطلاحات در آموزش و پرورش انتشارات پژوهشكده تعلیم و تربیت، خرداد 1381
29- متوسلی. محمود، سرمایه گذاری در نیروی انسانی و توسعه اقتصادی، ناشر مؤسسه تحقیقات پولی و بانكی وابسته به بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، چاپ اول، اسفند 1370.
30- ملاح. نازنین، ارزیابی كارایی درونی و بیرونی هنرستانهای حرفه ای دولتی دخترانه استان گلستان، پایان نامه كارشناسی ارشد، دانشكده علامه طباطبائی، دانشكده روان شناسی و علوم تربیتی. 81-1380
31- مقاله هایی در باره آموزش در سازمان اداری، نوشته و ترجمه گروهی از اساتید و نویسندگان، تهران، مركز آموزش مدیریت دولتی (1369)
32- نفیسی. عبدالحسین، بررسی نارسائی های ارتباط نظام های آموزش و پرورش و بازار كار و ارائه راه حل های اصلاحی. تهران، انتشارات مدرسه، (1379)
33- نفیسی، عدبالحسین، رویكردهای آموزشی فنی و حرفه ای و چالش های پیش روی آن. تهران، پژوهش نامه آموزشی، شماره 34
34- یونسكو، آموزش حرفه ای در حال گذار، انتشارات مدرسه، 1370
Refrences:
1-lerouk, J.A. and Laflrur, s. (1995), Employability Skills:
       the demonds of the workplace the vocational Aspect of Education
2-pullen,P. and startup, R. (1985), General studies and Employer, the vocational Aspect of Education.
3-Law, D.A. and pepple, J.D (1990), Integrated curriculum: A Nationwide perspective and Integration models that are working, Colorado: Greeley

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky