توجه : این پروژه به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
آخرالزمان از دیدگاه صهیونیسم در word دارای 200 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف آخرالزمان از دیدگاه صهیونیسم در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است
چكیده
مقدمه 7
بخش اول : كلیات
1. تعریف و تبیین موضوع11
2. بیان فرضیه و پرسشهای اصلی و فرعی تحقیق12
3. ضرورت و اهداف تحقیق14
4. پیشینه و سابقه تحقیق15
5. تعریف مفاهیم كلیدی16
6. روش تحقیق 16
7. ساختار و محدوده تحقیق17
8. مشكلات و موانع تحقیق18
بخش دوم : تاریخچه صهیونیسم مسیحی
فصل اول : اولین انحراف یهود در دین مسیح
الف-ساكنان اصلی فلسطین (كنعان19
پ- تشكیل سازمان یهود 21
ت- تشكیل دولت یهودیه22
چ- ظهور عیسی و اقدامات سازمان یهود علیه او27
ح- مسیحیت پولسی(اولین انحراف در دین مسیح29
خ - دستاورد اندیشه پولس برای یهود 31
فصل دوم : دومین انحراف در مسیحیت 34
الف- پروتستانتیزم یا بازگشت مسیحیان به عهد عتیق 34
ب- شاخصه های پروتستانتیزم لوتری 35
فصل سوم : مسیحیت صهیونیستی ؛ سومین انحراف در مسیحیت39
الف- پیوریتانهای انگلیس 39
ب- ورود پیوریتانها به آمریكا 42
45ایوانجلیست ها » ت- تشكیل مكتب مبلغان انجیل
ث- صهیونیسم مسیحی 46
ج- صهیونیسم مسیحی در آمریكا48
بخش سوم : صهیونیست مسیحی،آمریكا ، اسرائیل
52مبانی اعتقادی- یهودی مسیحیت صهیونیستی » : فصل اول
-1 استقرار مجدد 52
-2 برگزیدگی53
-3 بخش گرایی53
-4 تأدیب و رستگاری در سالهای آوارگی یهود53
-5 ابدی بودن مالكیت اسرائیل برای یهود53
-6 پیمان عیسی مسیح (ع) برای بازگشت به جهان54
-7 حمایت مسیحیان از یهود54
-8 وجوب مشاركت فعال مسیحیان مؤمن در كمك54
-9 وجوب توبه كلیسا54
-10 اهل نجات بودن یهودیان مهاجر54
فصل دوم : مذاهب وسازمان های صهیونیستی مسیحی در خدمت اسرائیل
الف ) مذاهب 56
-1 مذهب برادری پلیموس56
-2 ادونتیست ها57
-3 مورمون ها58
ب)سازمان ها59
-1 سفارت بین المللی مسیحیان در اورشلیم59
-2 بنیاد معبد مقدس اورشلیم62
-3 انجمن آمریكایی اتحادیه یهودیان و مسیحیان63
فصل سوم : لابی یهود حاكم بر آمریكای مسیحی صهیونیستی66
ب- نفوذ یهودیان در آمریكا68
ت- نفوذ لابی یهود بركاخ سفید70
ج- نفوذ یهود در پنتاگون74
مفهوم اصلی نظم نوین جهانی 74 « حكومت جهانی یهود » - چ
بخش چهارم : آخرالزمان در نگاه صهیونیسم مسیحی
فصل اول: اعتقاد به آرمگدون76
الف- آرمگدون در لغت76
ب- موقعیت جغرافیایی واستراژیكی مجدو77
پ- آرمگدون در اصطلاح77
ج- درصد اعتقاد به آرمگدون درآمریكا 81
چ- برخی شخصیت های سیاسی و تبلیغی- رسانه ای موثر در جریان
آرمگدون82
** شخصیت های سیاسی82
-1 ریگان 82
-2 پل ولفو وتیز83
** شخصیت های تبلیغی- رسانه ای84
-1 جری فالول84
-2 گراهام پل 85
-3 پت رابرتسون86
ح- دانشگاه های مبلغ آرمگدون88
خ- جنبش های مبلغ آرمگدون91
فصل دوم : پیش نیازهای ظهور مسیح (ع) در آخرالزمان94
-1 مهاجرت یهودیان به فلسطین و تشكیل دولت یهودیه94
-2 تخریب مسجدالاقصی و ساخت هیكل سلیمان96
-3 بشارت انجیلی به تمام ملل98
-4 تولد گوساله سرخ مو98
-5 خلسه روحانی99
-6 جنگ آرمگدون100
فصل سوم : واقعه آرمگدون101
الف – ضدمسیح101
پ- اسلام ضد مسیحِ معاصر104
ث- 11 سپتامبر آغاز شمارش معكوس آرمگدون107
ج- جایگاه عراق در ادبیات صهیونیسم مسیحی108
بخش پنجم: ابزارهای تبلیغاتی آرمگدون
فصل اول : ابزارهای اصلی هالیوود111
پ - چهره آخرالزمان در هالیوود116
ت - نمادهای یهودی در هالیوود 121
ث - فلسطین برای یهودیان در هالیوود124
ج - چهره مسلمانانِ ضد مسیح در هالیوود125
فصل دوم : ابزارهای فرعی129
-1 كارتون129
الف- سلطه جهانی یهود129
ب- مظلومیت یهودیت130
پ- سرزمین موعود برای یهودیان132
ت- چهره ی منجی134
ج - خشونت اعراب و مسلمین137
-2 بازیهای رایانه ای138
الف - ایجاد آمادگی برای جنگ آخرالزمان140
ب- تخریب چهره موعود مسلمانان 142
پ- معرفی مسلمانان به عنوان تروریسم 145
-3 اینترنت149
الف) آخرالزمان ( پایان جهان ) در گوگل150
ب) بازگشت عیسی مسیح151
ج) حمایت از اسرائیل و یهودیان 152
-4 شبكه های رادیویی و تلویزیونی 154
-5 كتاب ها 155
حاصل آنكه 158
مقاله پژوهشی:آرمگدون در اعتقادات مسیحیت صهیونیستی
چكیده مقاله162
متن مقاله164
نتیجه مقاله179
پی نوشت مقاله181
منابع و ماخذ تحقیق183
الف ) كتب فارسی و لاتین183
ب ) مجلات 185
پ) مقالات 186
ج) منابع اینترنتی 187
برچسبها: آخرالزمان در نگاه صهیونیسم مسیحی
چكیده: اعتقاد به آخرالزمان جزء لاینفك آموزههای تمامی ادیان و حتی مكاتب دستساز بشری است، بهگونهای كه عدم پاسخ به پرسش آخرالزمان، ذهن ناآرام بشر را در وادی حیرت وانهاده و سكون و آرامش را كه ثمره ایمان به ادیان و مكاتب است، حاصل نمیآورد.
از اینرو اعتقاد به این آموزه وجه مشترك تمامی ادیان و مكاتب است. بر این اساس مكتب صهیونیسم مسیحی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و حتی در میان مكاتب موجود، بیشترین نقش را به آخرالزمان داده، به گونهای كه تفسیر آموزههای دیگر این مكتب تنها در سایه نگاه به آخرالزمان میسر خواهد بود. این تحقیق ضمن معرفی اجمالی مكتب صهیونیسم مسیحی به دنبال تبیین نقش آخرالزمان در مكتب صهیونیسم مسیحی است.
واژگان كلیدی
آخرالزمان، موعود، منجی، صهیونیسم مسیحی.
مقدمه
صهیونیسم مسیحی پدیدهای نو و محصول دوران مدرن است. این جنبش بین سالهای 1910 تا 1915 و پس از انتشار یكسری مقالات رهبران محافظهكار كلیسا ظهور كرد. این حركت درصدد بود مسیحیت را بر ضد تهدیدهای برآمده از مطالعات انتقادی انجیل و همچنین تئوریهای داروین و در مجموع مشكلاتی كه علوم جدید برای مسیحیت ایجاد كرده بود، حفظ كند. (king.9) صهیونیستهای مسیحی با اندیشههای بنیادگرایانه درصدد مبارزه با پیآمدهای مدرنیسم برآمدند؛ پیآمدهایی كه وحیانی بودن كتاب مقدس، خدایی بودن مسیح و بازگشت مجدد وی را نقد و در برخی موارد رد میكرد. (Bob jones university, 2008: 1) بحرانهای برآمده از مدرنیسم برای مسیحیت و پیدایش مکتب صهیونیسم مسیحی در پاسخ به این بحرانها از یک طرف و تمایل انسانها به ظهور منجی در شرایط بحرانی از طرف دیگر، باعث ایجاد این پرسش شد كه جایگاه مسئله آخرالزمان و به تبع آن ظهور منجی در آموزههای مكتب صهیونیسم مسیحی چگونه است.
صهیونیسم مسیحی بر اساس دو اندیشه مهم بنا شده است: اول وحیانی و نقدناپذیر بودن كتاب مقدس و دوم فرا رسیدن آخرالزمان و بازگشت مجدد حضرت مسیح. آنان برای بازگشت مسیح مقدماتی را لازم میدانند كه ركن اساسی آن، تشكیل حكومت یهودی در فلسطین است و بر همین مبنا آنان را صهیونیست مینامند. بنابراین یهودیان جایگاه برجستهای در تئولوژی آخرالزمانی صهیونیستهای مسیحی دارند. مسیحیت صهیونیست تا بدانجا سرنوشت خود را با سرنوشت یهودیان گره زده كه گویی مسیحیتی یهودی شده است. جری فالول بنیانگذار جمعیت اكثریت اخلاقی و از برجستهترین صهیونیستهای مسیحی در امریكا درباره پیوند ناگسستنی مسیحیان و دولت اسرائیل میگوید:
هر كس كه به كتاب مقدس ایمان داشته باشد میبیند كه مسیحیت و دولت جدید اسرائیل پیوندی جداناشدنی دارند. بیگمان تأسیس دولت اسرائیل در سال 1948 در نگاه هر مسیحی كه به كتاب مقدس ایمان دارد، تحقق پیشگوییهای موجود در دو كتاب عهد قدیم و جدید است. (گریگوری، 73:1373)
یهودی شدن مسیحیت در حالی است كه مسیحیان برای قرنها یهودیان را قوم خداكش میدانستند. در جریان جنگهای صلیبی، صلیبیون پرآشوب به هرجا كه میرسیدند با شعار دشمنان مسیح به یهودیان حمله میكردند و آنها را به گوشهای از شهر كشانده و آتش میزدند. (بیئل، 1385: 52) سؤال اینجاست كه خصومتی چنین آتشین، چگونه تبدیل به پیوندی استراتژیك شد؟ به عبارت دیگر، ریشهها و عوامل پیوند میان یهودیت و مسیحیت و زمینههای ظهور مكتب صهیونیسم مسیحی كدامند؟ پیش از بررسی جایگاه آخرالزمان در آموزههای این مكتب، برای پاسخ به پرسش فوق به تبیین تحول تاریخی صهیونیسم مسیحی خواهیم پرداخت.
1. تحول تاریخی صهیونیسم مسیحی
بر طبق مطالب پیشگفته، صهیونیسم مسیحی پیشین? چندانی ندارد و در واقع واكنشی به آموزههای مدرنیسم است، اما این مسئله بدان معنا نیست كه این پدیده را خلقالساعه و بدون پشتوانه تصور كنیم. نگارنده بر آن است كه جریانی چنین وسیع و عمیق، زمینههای تاریخی گستردهای میخواهد كه در ذیل به آنها خواهیم پرداخت.
الف) زمینههای یهودی دین مسیح
یهودی شدن دین مسیح و به تبع آن ظهور مكتب صهیونیسم مسیحی علاوه بر عوامل سیاسی ـ اجتماعی (که در مطالب پیش رو بدان خواهیم پرداخت) زمینههای تاریخی و كهنی دارد كه به پیدایش اولیه دین مسیح بازمیگردد. مسیحیت اولیه علیرغم تقابلی كه شخص عیسی مسیح با یهودیان داشت و به اعتقاد مسیحیان به دست اشراف یهودی به صلیب كشیده شد، متأثر از دین یهود شد. ریموند پانیكار مسیحیت غربی را اینگونه توصیف میكند:
شرك كهن، یا به نحو دقیقتر تركیبی از ادیان عبرانی (یهودی)، هلنی، یونانی، لاتین، سلتی و جدید كه با موفقیتی كم یا زیاد در قالب دین مسیح تبدیل یافتهاند. (توماس،
1379: 4)
نخستین متكلمان مسیحی برای اینكه اعتقادات خود را برای فرهنگهای مختلف قابل فهم كنند، آموزههای مسیحی را با سنت یهودی و فرهنگ یونانی و دنیای رومی پیوند دادند. برای مثال كتاب گفتوگو با تریفو اثر یوستین شهید، نمونهای از دفاعیهای مسیحی است كه به عقل و ادراك یهودی متوسل میشود. (جوویور، 1381: 1-2)
علاوه بر تأثیر متكلمان مسیحی در نزدیكی آیینهای مسیح و یهود، ظهور و رشد مسیحیت در حوزه مدیترانه باعث تأثیر عقاید و آداب و رسوم این حوزه بر دین مسیحیت شد كه دین یهود یكی از این آیینها بود. در واقع یكی از ژرفترین و ماندگارترین تأثیرات تكوینی بر مسیحیان اولیه، از جانب آموزههای یهودی حوزه مدیترانه بود، به گونهای كه رشد مسیحیت در جوار فرقه یهود ممكن شد و تعالیم یهود تأثیرات شگرفی بر دین مسیح گذارد. (ناردو، 1386: 13)
بزرگانی چون پولس قدیس و یوحنا دین مسیح را پس از حضرت عیسی(ع) تبلیغ کردند؛ تا جایی كه اناجیل موجود گفتهها و نوشتههای چنین بزرگانی است، نه شخص عیسی مسیح. پولس قدیس یك یهودی بود كه به گفت? خودش برای مبارزه با دین جدید مسیحیت از آلمان عازم اورشلیم شد؛ ولی در میان راه اتفاقاتی برای او رخ داد كه نهتنها دست از دشمنی با مسیحیت برداشت، بلكه به مدافعی سرسخت برای تبلیغ این دین تبدیل شد. كتاب اعمال رسولان اتفاقات رخ داده برای پولس را كه باعث مسیحی شدن وی شد، اینگونه توضیح میدهد:
همین كه پولس به دمشق نزدیك شد، ناگهان نوری از آسمان بر او تابید و او به زمین افتاد و ندایی شنید كه خطاب به او میگوید: چرا به من جفا میكنی؟ و او گفت: تو كیستی؟ و جواب شنید كه: من عیسی هستم كه تو به او جفا كردی، اما برخیز و وارد شهر شو و به تو گفته خواهد شد كه چه بكنی! (همو: 86)
پولس گفتههای خود را منتسب به عیسی مسیح میكرد، در حالی كه اصلاً وی را ندیده بود. او توانست در میان مسیحیان چنان جایگاهی بیابد كه گفتههایش از طرف مسیحیان به منزله كلام عیسی پذیرفته شود. وی در اینباره چنین میگوید:
مایلم بدانید برادران كه انجیلی كه من تبلیغ كردم، انجیل انسانی نیست؛ چرا كه من آن را از انسان دریافت نكردم و خود نیز آن را نیاموختم، بلكه از مكاشفه عیسی مسیح فراهم آمد. شما در زندگی پیشین من در میان یهودیان باخبرید كه چگونه به كلیسای خدا با خشونت جفا میكردم و میكوشیدم آن را ویران سازم. اما هنگامی كه او از سر لطف مرا فراخواند و راضی شد كه پسرش را بر من آشكار سازد تا بلكه من در میان غیریهودیان در خصوص او به موعظه بپردازم. (همو)
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید