عنوان : تجزیه و تحلیل مکتب لهستان و نقد آثار گرافیکی آن در word
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجزیه و تحلیل مکتب لهستان و نقد آثار گرافیکی آن در word دارای 106 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجزیه و تحلیل مکتب لهستان و نقد آثار گرافیکی آن در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

فهرست مطالب

تاریخچه‌ای از پوستر لهستان     1
هنرمندان مکتب پوستر لهستان     4
پوستر لهستان     11
معرفی رومن سیسلویش     51
معرفی هنریک توماشفسکی     65
تأثیر مکتب پوستر لهستان در برخی مکتب دیگر     92


لهستان
لهستان كشوری است كه به خاطر طراحی پوسترهای فیلم مشهور است .در طی دودهه پس از جنگ جهانی دوم ،لهستان جزوچند كشوری بود كه سبك ملی ویژه‌ای را درگرافیك توسعه داد .گرافیك این كشور با انعكاس فرهنگ بومی خود در آثار "تادیوس گرونووسكی " Tadeusz Gronowski تاثیرسبك كاساندررا مخصوصا در پوستر تبلیغاتی "ماده‌ی شوینده‌ی رادیون " نشان می‌دهد. این پوستر كه برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ نمایشگاه " هنرهای تزیینی پاریس " در 1925 شد،گربه‌ی سیاهی را نشان می‌داد كه در ا اثر پریدن در تشت لباسشویی سفید شده است .
 

سبك پوسترهای فیلم لهستان مدرن بود، اما ردپایی از آوانگارد سال 1930 لهستان در آنها دیده نمی‌شد.مدرنیسم در آثار حروف چینی "هنریك برلوی "Henryk Berlewi كه دارای حروفی از نوع كانستراكتیویسم با نام "مكانو-فكتورا " Mechano-factura بود و در صفحه بندی مجله‌های "بلاك "Blok و "پرازنس "praesens توسط "ولادیسلاو استرزمینسكی " wladislaw strzeminski و"هنریك استازووسكی " Henryk stazewski و در آثار مونتاژ عكس هنرمند نابغه"میزسیلاوززوكا "Mieczyslaw Szczuka و "میزسیلاوبرمن " Mieczyslaw Beman( كه در 1927 فوت شد) دیده می‌شود ."برمن "به عنوان یكی از اولین رهبران مدرسه طراحی پوستر لهستان مطرح شد و روش او در نحوه‌ی استفاده از عكس در آن دوران كه بخصوص مواد تكثیر عكس كم یاب بود، یك استثنا محسوب می‌شد.
طرح‌های پوسترهای لهستان شامل تصویر سازی نقاشی و حروف طراحی شده بودند .این پوسترها كه در بیان بسیار صریح بودند، دارای سبك طبیعت گرای ساده ،بعضی تزیینی و در بعضی موارد دراماتیك و با عناصر مافوق طبیعی (سوررئال)همراه بود كه بعضی اوقات مانند رویا به نظر می‌رسید و اغلب همراه با نوعی تخیل كابوسانه بود.به غیر از "برمن " ،بزرگترین طراحان پس از جنگ "تدیوس ترپكوفسكی “Tadeusz Trepkowski ،"هنریك تومازوفسكی " Henryk Tomaszewski"یان لنیكا "Jan Lenica "والدمار سویرزی "waldemar swierzy،"جولیان پالكا" Julian palka ،"اریك (هنریك)لیپینسكی "Eryk(Henryk)Lipinski،"ووجك فانگور"Wojciech fangor،"رومن سیزلویچ "Roman cieslewicz"ووجك زامزنیك"Wojciech Zamecznik و "استانیسلاوزامزنیك"Stanislaw Zamacznik بودند.آنها تحت حمایت بنگاه انتشاراتی دولتی (WAG) در یك سال بیش از دویست پوستر طراحی نمودند.با انتشار مجله‌ی "پراجكت "Projekt،آثار آنها قسمتی از فرهنگ مشوق ووسیله‌ای برای آموزش هنر شد.
مدیریت هنری WAG بر عهده‌ی "ژوزف مروزاك "Josef Mroszczak بود كه همراه با "تومازوفسكی "در آكادمی هنرهای زیبای "ورشو" تدریس می‌كرد. آنها وهمكارانشان از آزادی رقابت با دیگر كشورهای اروپای شرقی، به خصوص چكسلواكی و مجارستان كه مانند لهستان تا قبل از فاشیسم پوسترهای ملی و سنتی مهمی داشتند و آوانگارد قوی پرورش داده بودند ،لذت می‌بردند.
فن لیتوگرافی به خلاقیت هنری كمك كرد و سبك بخصوصی را به همراه آورد.علائم با دست طراحی شده ،كارهای استادانه با حروف چاپی كه دربسیاری از موارد دیده می‌شد، عكاسی‌های بدون امضا و ساختارهای هندسی طراح همه حاكی از حضور طراح در هنگام تولید اثر بود.این سنت در آفیش‌های "ساویناك"در فرانسه نیز بچشم می‌خورد.از 1963 ،"لنیكا" در فرانسه كارمی‌كرد و"سیزلویچ " در پاریس بود .از این جا گرما ، طنز و سنت هنرمندان لهستانی توسط گروه طراح "گراپوس"Grapus در دهه‌ی 1970 جلب شد و به صورت یك چرخه‌ی پر از اطلاعات وبحث و مناظره تبدیل شد.

هنرمندان مکتب پوستر لهستان:
در سال 1968 اولین موزه پوستر جهان در ورشو گشوده شد.دو سال قبل از آن ،لهستان اولین دو سالانه‌ی پوستر بین المللی را برگزار كرده بود كه در طی سالهای بعد معتبرترین رخداد از این دست در جهان بود.
نزدیكی زمان این دو رخداد تصادفی نبود.در آن روزها ،لهستان به عنوان مركز قابل توجه هنر "دیوارو تابلو" شهرت داشت .ویژگی ممتاز و ارزش هنری این نوع هنر باعث شد كه جهان بزودی شروع به صحت درباره‌ی مكتب پوستر لهستانی كند.
آغاز كار این مكتب به اواخر دهه‌ی 1950 باز می‌گردد ،زمانی كه پس از سال‌ها سلطه رئالیسم سوسیالیستی –بر هنر ،حیات هنری در لهستان ناگهان بسیار هیجان ا نگیز شد .گرچه موفقیت معمولا پدران زیادی دارد اما در این مورد می‌توانیم با صراحت تنها به یك نفر– نقاش ،طراح و هنرمند گرافیست ،هنریك توماشوفسكی اشاره كنیم .در حقیقت، او به سرعت پشتیبانی جوانان و هنرمندان بسیار مستعد را بدست آورد، هنرمندانی كه سالها خود را وقف هنر پوستر كرده بودند.
مهمترین هنرمندان مكتب پوستر لهستان عبارت بودند از :Mroszczak Jozef
 ,Jan Lenica ,Jan Melodozeniec,Waldemar Swierzy, Starowieyski
 Franciszek ,Wojciech Zamecznik.
درباره ی پدیده‌ی پوستر لهستان تامل بسیاری شده است . به نظر می‌آید كه موفقیت این مكتب باید به شرایط هنری و اجتماعی مربوط باشد :اجتماعی ، به علت فضای سیاسی خوب كشور در آن سال‌ها و از سوی دیگر ،رقابت نهادها و بخصوص نهادهای فرهنگی برای سفارش پوسترهنرمندان معروف .سالها هیچ نوع فیلم،اپرا،نمایش تئاتر ،كنسرت ، فستیوال و یا هیچ رخداد عمومی دیگر بدون پوستر برگزار نشد . والدمار اشویرژی به خاطر می‌آورد:"سال‌هایی بود كه هر هفته یك پوستر درست می‌كردم،و حتی غالبا مجبور بودم دستمزد خود را كاهش دهم."موزه پوستر ،چند هزار پوستر لهستانی را كه بین سالهای 1956و 1963 ساخته شده جمع آوری كرده است.

 

منابع و مآخذ:
    تاریخچه طراحی گرافیک، ریچارد هولیس ، ترجمه سیما مشتاقی .
    نمایشگاه پوسترهای تجربی طراحان گرافیک ایران.
    بررسی و آثار رومن سیسلویش ، حمید رضا وصاف.
    اینترنت

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تجزیه و تحلیل مکتب لهستان و نقد آثار گرافیکی آن در word
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky