عنوان : جلوه های رازپردازی و سوررئالیستی در عکاسی در word
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جلوه های رازپردازی و سوررئالیستی در عکاسی در word دارای 89 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جلوه های رازپردازی و سوررئالیستی در عکاسی در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

پیش گفتار:
پایان نامه ی حاضر درمورد سوررئالیسم درعکاسی است.که نگارنده با یافتن کتاب دراین مورد که بسیار کم یافت میشد توانست مطالبی دراین مورد گردآورد کند ودریچه ای تازه به روی عکاسی بگشاید. این موضوع به خاطر جدید بودن ونبود مطالب وسابقه کافی، نگارنده رابا مشکلاتی مواجه کرد اما در انتها با عنایات خداوند متعال، تحقیق مورد نظر به اتمام رسید.

چکیده:
مسأله اساسی این مقاله،جلوه های رازپردازی وسوررئالیستی عکاسی است.تصویر سوررئالیستی ازنظرماهیت معرفتی وزیبایی شناختی اساساً با تصویر كلاسیك،رمانتیك، نمادگرا و ایماژیستی متفاوت است. فصل اول در مورد هنر عکاسی وتاریخچه عکاسی،فصل دوم ،ویژگیهای تصاویر سوررئالیستی وفصل سوم بحث سوررئالیسم در عکاسی را بیان می کند.
كلیدواژه:‌ سوررئالیسم، رازپردازی،عکاسی،هنر

فهرست مطالب:

پیشگفتارالف
چکیدهب
فصل اول :هنر عکاسی
تاریخچه عکاسی2
نحوه کار دوربینهای اولیه14
اولین دوربین عکاسی تاریخ14
قسمتهای مختلف یک دوربین تک لنز15
چاپ عکس15
انواع دوربین عکاسی16
لنز دوربین عکاسی18
چاپ عکس19
تقسیم بندی کلی عکس برداری24
انواع عکاسی27
فصل دوم:ویژگیهای تصاویر سوررئالیستی
    تصویر سوررئالیستی37
سابقه تاریخی تصویر رؤیا و ناخودآگاه38
    مبانی نظری تصویر سوررئالیستی40
    منبع معرفتی سوررئالیسم46
    ماهیت تصویر سوررئال51
    كاركرد تصویر سوررئالیستی54
    تصویر در بافت و متن59
سوررئالیسم و قطب فراواقعی زبان (درونه زبان62
ارزش متن سوررئالیستی63
فصل سوم:سوررئالیسم در عکاسی
    سورئالیسم درسینما و عکاسی66
نتیجه گیری76
منابع78
چکیده انگلیسی81

تاریخچه عکاسی
«کلمه «فتوگرافی» که در فارسی آن را عکاسی می‌خوانیم، از ترکیب دو لغت یونانی ((φωτογραφ?α (fotografia) پدید آمده‌است. فتو از کلمه "Phos" به معنای نور و گرافی از لغت "Graphi" به معنای نگارش؛ یعنی نوشتن با نور.
همه منابع معتبر گوناگونِ مجازی و مکتوب، روایت مشابهی از تاریخچه? عکاسی ارائه می‌کنند. آنچه مشخص است این است که سال‌ها قبل از اختراع عکاسی اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است. دانشمندی به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری (یازدهم میلادی) از وسیله‌ای به نام «جعبه تاریک» در مشاهدات خورشید گرفتگی خود استفاده کرده بود.»(دهخدا)
«عکاسی به مفهومی که ما امروزه با آن آشناییم،توسط یک فرد کشف نشده‌است،بلکه نتیجه تلاش بسیاری از شیمیدان‌ها است. آغاز آن به سال ???? میلادی برمی‌گردد. در آن سال شولز مشاهده کرد که مخلوطی از نیترات نقره و گچ در مقابل نور، تیره می‌شوند. در دهه ???? یک فرانسوی به نام لویی واگر تصادفا کشف کرد که برای ظهور یک تصویر، می‌توان از یک ورقه مسی پوشیده شده از نقره که به وسیله بخار ید حساس شده باشد، استفاده کرد.
پیدایش عکاسی به اتاق تاریک بر می‌گردد. در حقیقت اتاق تاریک منجر به پیدایش عکاسی و دوربین عکاسی شد. اتاق تاریک عبارت از اتاقی است بی هیچ پنجره. هیچ نوری به آن راه ندارد مگر از طریق روزنه‌ای که بر یکی از دیوارهای اتاق تعبیه شده. تصاویر یا چشم‌اندازهای روبروی روزنه به صورت وارونه بر دیوار روبرویش بازتاب می‌یافت. بعضاً نگارگران از تصاویر بازتاب یافته به عنوان الگوی نقاشی‌شان استفاده می‌کردند.
بعدها این اتاق تاریک در ابعاد کوچک‌تر تبدیل شد به دوربین عکاسی. یعنی در برابر روزنه‌ای که وجود داشت ماده حساس به نور قرار می‌دادند تا تصاویر بازتابش یافته ثبت و ضبط شوند.»(احمدی،1374،ص 24)
«ژوزف نیسفور نیپس دانشمند فرانسوی و کسی که موفق به ثبت نخستین عکس تاریخ شددر روند تکاملی دوربین، از عدسی و لنز در جایی که روزنه قرار داشت استفاده شد. مواد حساس به نور به فیلم‌های عکاسی امروزین تبدیل شدند که در انواع سیاه و سفید و رنگی (نگاتیو) و اسلاید (پوزتیو) موجود است. نگاتیوها طی فرآیند دیگری در آزمایشگاه (لابراتوار) به عکس تبدیل می‌شوند. در ابتدا از آمونیوم دی‌کرومات برای مواد حساس استفاده می‌شد ولی بعد به نیترات نقره تغییر یافت.
این روند ادامه یافت تا با پیدایش دوربین دیجیتال از حسگرهای حساس به نور به جای فیلم استفاده شد و دوربین‌های دیجیتال گسترش چشمگیری یافت اما فیلم‌های عکاسی هنوز جایگاه خود را دارند.»(همان،28)
«نخستین باریک دانشمندفرانسوی به نام ژوزف نیسفور نیپس(joseph Nicephore Niepce) در سال ???? میلادی موفق به ثبت اولین عکس تاریخ شد. او با قرار دادن یک صفحه فلزی قیر اندود در یک جعبه تاریک از جلوی پنجره تصویرپشت بام را ثبت کرد در آن زمان صفحه عکس به مدت ? ساعت تحت تابش نور آفتاب قرار داشت.

 

 

منابع:
لغتنامه دهخدا
1.    احمدی، بابك، حقیقت هنر و زیبایی، نشر مركز، تهران، 1374
2.    آدامز ، آنسل،با همكاری رابرت بیكر (paris 1982)دوربین عكاسی نویسنده : ترجمه : پیروز سیار چاپ اول 1370 انتشارات سروش 246 صفحه
3.    آدونیس ( احمد علی سعید )، پیش‌درآمدی بر شعر عربی ، ترجمه كاظم برگ نیسی، فكر روز، تهران، 1376
4.    _______________، ترانه‌های مهیار دمشقی، ترجمه كاظم برگ نیسی، كارنامه، تهران،1377
5.    ______________، تصوف و سوررئالیسم، ترجمه حبیب الله عباسی، روزگار، تهران، 1380
6.    برتون، آندره، سر گذشت سوررئالیسم، (1913-1952) ترجمه عبدالله كوثری، نشر نی، تهران، 1381
7.    بودافر، پیر، شاعران امروز فرانسه، ترجمه سیمین بهبهانی، انتشارات علمی فرهنگی، تهران، 1373
8.    بیگزبی، سی. وی. ای.، دادا و سوررئالیسم، ترجمه حسن افشار، نشر مركز، تهران، 1375
9.    روزبهان بقلی شیرازی، كشف الاسرار، نسخه خطی آستان قدس رضوی، ش:931
10.    ریچاردز،‌ آی.ا.، فلسفه بلاغت، ترجمه دكتر علی محمدی آسیابادی، نشر قطره، تهران، 1382
11.    سپهری، سهراب، هشت كتاب، انتشارات طهوری، تهران، 1363
12.    سید حسینی، رضا، مكتبهای ادبی، مؤسسه انتشارات نگاه، تهران، 1376
13.    شمس لنگرودی، تاریخ تحلیلی شعر نو‌، نشر مركز تهران ،1370
14.    شیرصفی، حمید‌رضا، کتابشناسی عکس و عکاسی، قم: معبود،1338
15.   
16.    طوسی خواجه نصیرالدین، معیار الاشعار، با تصحیح جلیل تجلیل، تهران انتشارات جامی، 1369
17.    فتوحی، محمود، نقد خیال (نقد ادبی در سبك هندی) نشر روزگار، تهران 1379
18.    قنبرزاده‌گرگری,سهیل، عكاسی پایه:آموزش عكاسی آنالوگ و دیجیتال/نارنجستان , 1390
19.    كتاب مقدس، انجمن كتاب مقدس ایران، 1987
20.    كرینستون، حولیوس، انتظار مسیحا در آیین یهود، ترجمه حسین توفیقی، مركز مطالعات ادیان و مذاهب، قم 1377
21.    محمود غراب، محمود، الخیال عالم البرزخ و المثال و الروءیا و المبشرات من كلام الشیخ الاكبر محی الدین ابن العربی، دمشق، مطبعه نضر، 1993
22.    مولوی، جلال الدین محمد، كلیات شمس، تصحیح بدیع الزمان فروزانفر، امیر كبیر، تهران، 1363 چاپ سوم
23.    مولوی، جلال الدین محمد، مثنوی معنوی، تصحیح ر. آ. نیكلسون، طبع لیدن 1929
24.    میتوز، جی.اچ.، آندره برتون، ترجمه كاوه عباسی انتشارات كهكشان، 1375
25.    نوذری، حسینعلی، پست مدرنیته، صورت‌بندی مدرنیته و پست مدرنیته، انتشارات نقش جهان، تهران 1379
26.    Brotchie, Alastair, Surrealist Games, Redstone, Press, 1978
27.    Breton, Andre, Manifest of Surrealism, 1924, see in these web sits: http://en.wikipedia.org/wiki/Surrealist_Manifesto http://www.tcf.ua.edu/Classes/Jbutler/T340/SurManifesto/ManifestoOfSurrealism.htm
28.    Matthews, J. H. An Anthology of French Surrealist Poetry, London, 1966

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود جلوه های رازپردازی و سوررئالیستی در عکاسی در word
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky