عنوان : راه های شناخت و دستیابی به بازار اکراین در word
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 راه های شناخت و دستیابی به بازار اکراین در word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد راه های شناخت و دستیابی به بازار اکراین در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

اطلاعات كمكی
موقعیت جغرافیایی
جمهوری اوكراین با 603700 كیلومتر مربع وسعت و 50 میلیون نفر جمعیت در اروپای شرقی واقع شده و پس از روسیه بزرگترین كشور اروپا به شمار می رود. این كشور پس از استقلال از شوروی سابق در سال 1991، به عضویت جامعه كشورهای مستقل مشترك المنافع درآمد. و به عنوان دومین كشور بزرگ قاره اروپا موقعیت دارای موقعیت راهبردی خاصی است.
جنوی اوكراین دارای آب و هوای معتدل می باشد و فقط در سواحل جنوبی شبه جزیره كریمه آب و هوا نیمه گرمسیری است. میانگین درجه حرارت سالانه در كیف پایتخت اوكراین 2/7 درجه سانتیگراد می باشد.
به علت وجود خاك حاصل خیز در این كشور (معروف به چرنوزیوم) 56 درصد اراضی قابل كشت می باشد. اوكراین در نظام شوروی سابق به انبار غله اروپا شهرت داشت ضمنا این كشور فاقد زمین های جنگلی است.
نظام حكومتی اوكراین جمهوری است. رئیس جمهور اوكراین با رأی مستقیم مردم به مدت 5 سال انتخاب می شود و بیش از دو دوره نمی تواند عهده دار ریاست جمهوری باشد.
از لحاظ تقسیمات كشوری جمهوری اوكراین به 24 استان یا ایالت و جمهوری خود مختار كریمه، شهرهای كیف و سواستوپول (با توجه به موقعیت خاص انها) ، نواحی، شهرها، زیست گاهها و روستاها تقسیم می شود كه از طریق حكومت های خودگردان محلی اداره می شوند.
مهمترین شهرهای اوكراین عبارتند از: كیف، خاركف، دونتسك، اودسا، خرسون، سواستوپول، ونیپروپتروفسك، لووف (لویو) ، زاپوریژیا و لوگانسك
جمهوری خودمختار كریمه امروزه بخش جدایی ناپذیر جمهوری اوكراین است كه قانون اساسی خاص خود را دارد. این قانون اساسی توسط شورای عالی جمهوری خود مختار كریمه تدوین شده و مورد تصویب مجلس اوكراین قرار گرفته است.
احزاب و سازمانهای سیاسی
حزب كمونیست
تا سال 1990 تنها حزب سیاسی قانونی، حزب كمونیست اوكراین بود.
قویترین حزب سازمان یافته اوكراین است كه مخالف كوچما( رئیس جمهور كنونی) و مخالف اصلاحات می باشد.
روخ (RUKH)
این حزب در سال 1989 به عنوان یك حزب ملی گرا و موافق دموكراسی و طرفدار اقتصاد بازار به وجود آمد.

حزب سوسیالیست
اعضای این حزب در رده های مختلف هنوز طرفدار كنترل دولت بر روی صنایع كلیدی و برقراری روابط نزدیك تر با روسیه و جمهوری های مستقل مشترك المنافع می باشند.
حزب سبز
حزب سبز در اوایل دهه 1990 با سیاستهای حمایت گرایانه از محیط زیست از قبیل بر چیده شدن نیروگاه اتمی چرنوبیل و حفظ منابع انرژی طبیعی تشكیل شد. این حزب از بی طرفی سیاست خارجی اوكراین در بسیاری از موضوعات حمایت می كند.
روابط بین المللی اوكراین
سیاست خارجی جمهوری اوكراین متأثر از روابط این كشور با روسیه است. در حال حاضر جمعیت كثیری از نژاد روس در جنوب و شرق اوكراین زندگی می كنند. اوكراین تلاش دارد روابط خود را با همسایگان اروپای مركزی (لهستان، مجارستان، چك و اسلواكی) توسعه بخشد. در این رابطه اوكراین به عنوان یكی از كشورهای اروپای مركزی و عضو موافقتنامه تجارت آزاد اروپای مركزی (CEFTA) مورد پذیرش قرار گرفته است.
با توجه به اینكه جمعیت كثیری از مهاجرین اوكراینی در آمریكا به سر می برند هیئت های متعددی برای توسعه روابط به آمریكا اعزام شده اند. در حال حاضر اوكراین بزرگترین دریافت كننده كمكهای آمریكا در میان كشورهای مستقل مشترك المنافع و سومین دریافت كننده بزرگ كمكهای آمریكا در میان كشورهای جهان به شمار می رود.
جمعیت و مؤلفه های آن
جمهوری اوكراین حدود 50 میلیون نفر جمعیت دارد. شهر كیف پایتخت اوكراین با   6 /2 میلیون نفر پر جمعیت ترین شهر كشور است. مردان با حدود 23 میلیون نفر 46 درصد جمعیت و زنان با 27 میلیون نفر 54 درصد جمعیت كشور را تشكیل می دهند.
طبق آمارهای رسمی دولتی، نرخ بیكاری در سال 1998 به میزان 7/3 درصد و در سال 1999، 5 درصد اعلام شده است اما به نظر می رسد تعداد زیادی نیز وجود داشته باشند كه در مراكز رسمی ثبت نام ننموده اند و احتمالا نرخ غیر رسمی بیكاری بیش از میزان اعلام شده می باشد.
بر اساس آمارهای سال 1997نیروی كار 8/22 میلیون نفر می باشند كه در بخشهای مختلف اقتصادی بشرح ذیل اشتغال دارند.
صنعت و ساختمان 32 درصد، كشاورزی و جنگلداری 24 درصد، بهداشت، آموزش و فرهتگ 17 درصد، تجارت و توزیع 8 درصد، حمل و نقل و ارتباطات 7 درصد و سایر بخشها 12 درصد
 
فصل دوم
موقعیت اجتماعی و فرهنگی شهروندان جمهوری اوكراین
زبان رسمی در جمهوری اوكراین زبان اوكراینی است و زبان روسی نیز در سطح وسیعی تكلم می شود. سایر زبان های متداول عبارتند از: رومانیایی، لهستانی و مجارستانی.
دین مردم اوكراین مسیحی و عمدتا پیرو مذهب ارتدكس شرقی هستند.
فرهنگ
موقعیت جغرافیایی اوكراین از لحاظ واقع شدن بین دو قاره اروپا و آسیا موجب گردیده این كشور تحت تأثیر فرهنگ شرق و غرب قرار گیرد.
امروزه یك دوگانگی فرهنگی در اوكراین به چشم می خورد مناطق غربی تحت تأثیر اروپا بخصوص لهستان قرار دارد در حالیكه در مناطق شرقی فرهنگ روسی حاكم است.
بدنبال فروپاشی اتحاد شوروی و بروز آزادی های بیشتر در زمینه فرهنگ و هنر، روش زندگی و سلیقه ها و تغییر ساختارهای اقتصادی- اجتماعی و سیاسی موجب گردیده تا جریان غربی شدن و تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفتن شدت بیشتری به خود بگیرد.
نحوه رفتار با خارجیان در مذاكرات تجاری (فرهنگ تجارت در اوكراین)
اوكراینی ها شدیدا معتقد به رعایت سلسله مراتب اداری هستند. در محل كار، اوكراینی ها تفویض مسئولیت یا اختیار را نمی پذیرند.
در اوكراین قبل از انجام تجارت نیازمند یك احساس خوب و دو جانبه می باشید. یك اوكراینی در برخورد اول ممكن است با شما برخوردی رسمی داشته باشد اما موقعی كه شناخت بیشتری از شما پیدا كرد ملاحظات رسمی را كنار گذاشته و بطور صریح و بی پرده گفتگو خواهد نمود. اوكراینی ها بیشتر علاقه مند به امضا یادداشت تفاهم هستند.
در یك نشست تجاری، دست دادن رفتار مناسبی محسوب می شود. همانند ایرانی ها، اوكراینی ها نیز به دادن و گرفتن هدایای كوچكی به همدیگر به عنوان یادبود علاقه دارند.
سیستم اقتصادی فعلی
قبل از سال 1991 اوكراین كه جزئی از اتحاد شوروی سابق محسوب می شد دارای نظام اقتصادی با برنامه ریزی متمركز بود.
در اصلاحات اقتصادی اوكراین تنها از سال 1994 با شروع ریاست جمهوری لئونید كوچما شروع گردید.
آمارهای مربوط به نرخ رشد واقعی نشان می دهد اوكراین از زمان استقلال هر سال با رشد منفی در تولید ناخالص داخلی مواجه بوده است كه به تدریج از آهنگ رشد منفی كاسته شده و طبق پیش بینی های به عمل آمده در سال 2000 نرخ رشد آن به صفر خواهد رسید.
ركود عمیق در اقتصاد اوكراین موجب كاهش استانداردهای زندگی و رواج فقر در بین مردم گردیده است. در این كشور خط فقر با درامدهای ماهانه 50 دلار (معادل 95 گریونا) مشخص می باشد. مطالعات انجام شده توسط یكی از اتحادیه های بازرگانی حاكی است 74 درصد جمعیت در فقر به سر می برند.
از لحاظ سهم بخشهای اقتصادی در تولید ناخالص داخلی، در سال 1997 بخش صنعت 8/30 درصد و بخش كشاورزی 14 درصد و بخش 56 درصد را در سال مذكور به خود اختصاص داده اند.
واحد پول
بعد از خروج اوكراین از حوزه روبل در سال 1992، كوپن یا كاربووانتس (KRB) به عنوان تنها پول رسمی و قانونی كشور معرفی گردید.
ثبات كاربووانتس موجب گردید بانك ملی اوكراین واحد پول نهایی كشور یعنی ”گریونا“ و یا گرینیا (hrn) را در دوم سپتامبر 1996 معرفی نماید.

میزان جذب سرمایه های خارجی
بر اساس آمارهای دولتی، میزان سرمایه گذاریهای خارجی در اوكراین تا ماه مه 1999 به حدود 8/2 میلیارد دلار رسید كه اكثرا به صورت سرمایه گذاری مشترك بوده است.
كشورهای ایالات متحده آمریكا، هلند، آلمان، انگلستان، روسیه، كره جنوبی، قبرس و سوئیس از مهمترین سرمایه گذاران در این كشور می باشند.
بازار
مطالعه و تحقیق در بازار، حضور مستمر، برنامه ریزی، فعالیتهای سازمان یافته و پیوسته، در دسترس بودن ابزار و امكانات اطلاع رسانی در سطح وسیع اعم از مجاری دیپماتیك و سیاسی یا مؤسسات بازار یابی از ویژگی های بارز رقبای تجاری ایران در بازار اوكراین است. در حال حاضر علیرغم اینكه سهم قابل توجهی از مبادلات تجاری اوكراین با كشورهای مستقل مشترك المنافع می باشد سایر كشورها نیز در حال افزایش سهم بازار می باشند بطوری كه امروزه بازار كالاهای اوكراین مملو از كالاهای ارزان قیمت و با كیفیت پائین كشورهای تركیه، چین، خاورمیانه و سایر كشورهای سابق بلوك شرق می باشد. با این حال گرایش رو به رشدی در میان اوكراینی ها برای خرید كالاهای با كیفیت و مرغوب كشورهای غربی علیرغم قیمت بالای این كالاها وجود دارد.
عمده ترین رقبای ایران در منطقه، كشورهای تركیه و چین می باشند.
در بازار اوكراین بسیاری از رقبا به صورت اتحادیه ها و تشكل های تجاری تخصصی كه دارای استراتژی (راهبرد) و سیاستگذاری واحدی در بازار هدف می باشند عمل می كنند بطوری كه در میان صادر كنندگان این كشورها رقابت منفی و شكستن قیمت برای افزایش سهم بازار وجود ندارد و این موضوع یكی از نقاط ضعف صادر كنندگان ایرانی است كه معمولا به صورت انفرادی فعالیت می كنند، همچنانكه در گذشته شاهد رقابت های نا سالم تعدادی از صادر كنندگان در بازارهای مختلف بوده ایم. ضعف نظام اطلاع رسانی، عدم انسجام تشكل های صادراتی، فقدان اطلاعات و تحقیقات بازاریابی در بازار هدف از جمله ضعف های اساسی صادر كنندگان كشور در مقایسه با رقبا در بازار اوكراین است.
عوامل ریشه ای تأثیر گذار در نقش بازار
از لحاظ ساختار جمعیتی، 68 درصد جمعیت اوكراین را سنین 64-15 سال تشكیل می دهد (شامل 16 میلیون نفر مرد و 5/17 میلیون نفر زن) و از این لحاظ تقاضا برای انواع كالاها و خدمات وجود دارد.
در اوكراین تقاضا برای كالاهای مصرفی در نسل جوان به مراتب بیشتر است به طوری كه بیشترین اختلاف برای كالاهای مصرفی در نسل جوان به مراتب بیشتر است به طوری كه بیشترین اختلاف سلیقه بین گروههای سنی زیر 45 سال و بالای 45 سال مشاهده می شود. دامنه تفاوت ها در علایق و سلیقه ها بیشتر مربوط به كالاهایی از قبیل وسایل نقلیه، لوازم شخصی، شیرینی جات، جواهرات، لوازم خانگی و لوازم الكترونیكی است.
اندازه جغرافیایی و پراكندگی جمعیت در سرتاسر كشور از دیگر عوامل تأثیر گذار در بازار اوكراین به حساب می آید.  به عنوان مثال منطقه غرب اوكراین یكی از مراكز مهم تجاری كشور است با گشایش سه نقطه مرزی با همسایگان، فعالیت تجاری در آن رو به افزایش گذاشته است.
نقش عوامل مثبت در عرضه آسان محصول به مصرف كنندگان
اصولا در فرآیند توزیع كالا، ارائه خدمات و تسهیلات به مصرف كننده و به طور كلی در دسترس بودن كالا از عوامل مثبت بازار ارزیابی می شود. با توجه به گستردگی اوكراین از لحاظ وسعت آن، تقاضا برای كلیه كالاهای مصرفی و همچنین قیمت كالاها در مناطق مختلف كشور متفاوت است. عموما منطقه ” كیف“ از لحاظ میزان دسترسی یه انواع مختلف كالاها وضعیت بهتری دارد. در حالیكه مناطق دور دست از لحاظ كالا رسانی دارای مشكلاتی هستند. شهرهای خاركوف، دنیپروپتروفسك، دونتسك، لووف و زاپوری ژیا برای صادر كنندگانی كه قصد توسعه صادرات در اوكراین را دارند از ظرفیت های خوبی برخوردار می باشند.
بطور كلی در اوكراین نیز همانند هر كشوری وجود یك شریك تجاری محلی و یا نماینده فروش می تواند در نحوه رساندن كالا به مصرف كنندگان نهایی و تسهیل جریان توزیع نقش ارزنده ای داشته باشد.
در سالهای اخیر كه بازار اوكراین به روی واردات گشوده شده است سلیقه ها و ترجیحات مصرف كنندگان نیز متحول گردیده است. مصرف كنندگان بیشتر كالاهای غربی را ترجیح می دهند و بر این باورند كه كالاهای غربی به ویژه كالاهای مصرفی با دوام دارای كیفیت بالایی می باشند.
در مقابل كالاهای غربی، بازار اوكراین انباشته از كالاهای ارزان قیمت و با كیفیت پائین كشورهای تركیه، چین، خاورمیانه و كشورهای مشترك المنافع است.
صادر كنندگانی كه قصد صدور كالا به این كشور را دارند باید به مسئله قیمت، كیفیت و قدرت خرید مصرف كنندگان توجه نمایند. بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد اوكراین در ابتدای سال 1999 میزان فروش محصولات مصرفی نسبت به سال قبل 6/8 درصد كاهش یافته است و در فوریه 1999 مصرف سرانه كالا در ماه 4/28 گرینیا (تقریبا 7 دلار) بوده است.
در اوكراین همبستگی بین میزان تحصیلات و تقاضای محصول آنچنانكه در اقتصادهای غربی مشاهده می شود وجود ندارد. متأسفانه بخشی از جمعیت با در آمد پائین را بسیاری از مصرف كنندگان تحصیل كرده تشكیل می دهند.
كانال های توزیع
در دوره شوروی سابق، شبكه های توزیع (به آن مفهوم كه در كشورهای دارای نظام اقتصاد بازار موجود است) در اوكراین وجود نداشت. تولید كنندگان، عرضه كنندگان و مصرف كنندگان نهایی با همدیگر مرتبط نبودند و در واقع سیستم اداری- دستوری بر اساس اصول عقاید آن نظام جریان كالاها و خدمات را هدایت می كرد.
در سالهای اخیر سیستم جدید عرضه و توزیع بر اساس نظام بازار شكل گرفته و شبكه فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاههای بزرگ تحت نامهای تجاری معروف و سوپر ماركت ها پا به عرصه وجود گذاشته اند. این فروشگاهها اكثرا در مراكز تجاری و نقاط مركزی شهر تمركز یافته اند و دارای مالكیت بوده و یا به شركتهای خصوصی خارجی تعلق دارند. فروشگاههای مذكور گران ترین شبكه خرده فروشی هستند كه ابتدا برای ثروتمندان تازه به دوران رسیده طراحی گردیده اند.
فروشگاههای بزرگ، فروشگاههای اختصاصی (خاص یك كالا) و بازارها مراكز اصلی عرضه كالا برای مصرف كنندگانی هستند كه از لحاظ درآمدی در سطح متوسط و پائین قرار دارند. فروشگاههای بزرگ هم تولیدات داخلی و هم كالاهای وارداتی را به فروش می رسانند و هم مكان لازم را برای فروش محصولات به خصوص لوازم آزمایشی و بهداشتی با نام های تجاری معروف اجاره می دهند.
اندازه جغرافیایی اوكراین از لحاظ وسعت و پراكندگی نسبی جمعیت در سطح وسیعی (تنها 10 درصد جمعیت اوكراین در شهرهای بزرگ زندگی می كنند) موجب گردیده ایجاد یك شبكه توزیع مطمئن و قابل دوام اهمیت خاصی پیدا كند. شركتهای مهم آمریكایی نظیر كوكاكولا، كرافت، جاكوبز، سوپارد، مارس، پپسی كولا، پراكتراند گمبل و شركت سرمایه گذاری جانسون شبكه های فروش و خدمات قدرتمندی را در اوكراین تشكیل و توسعه داده اند كه نهایتا موجب تقویت سهم بازار آنها خواهد گردید.
صادركنندگانی كه قصد ورود به بازار اوكراین را دارند باید سیستم توزیع خودشان را با توجه به شرایط محیطی طراحی و نسبت به انتخاب روش مناسب توزیع اقدام نمایند. بعضی از انواع روشهای توزیع موجود در اوكراین عبارتند از:
- شركت محصولات خود را از طریق خرده فروشان به فروش می رساند و سپس با ایشان تسویه حساب می نمایند. (مانند كوكاكولا در اوكراین)، این روش پر هزینه ای است اما بسیار مؤثر است و شركت نسبت به تصویر ذهنی مشتریان از كالا تسلط و كنترل دارد.
- شركت كالاهای خود را می فروشد اما تحویل و تسویه حساب با خرده فروشان بر عهده توزیع كننده است.
توزیع كنندگان كالا را می فروشند و خود نسبت به تحویل كالا و تسویه حساب با خرده فروشان اقدام می نمایند (مانند شركت پپسی كولا). این روش ممكن است روش كم هزینه ای برای توزیع باشد اما نیاز به صرف وقت و آموزش و توجیه توزیع كنندگان و یا نمایندگان فروش خواهد داشت توصیه می شود قبل از طراحی سیستم توزیع ابتدا با نظام مالیاتی آشنایی كامل داشته باشید. به خاطر داشته باشید كه از لحاظ سیستم مالیاتی اوكراین در حال حاضر شركتهایی كه خودشان كالاها را توزیع می نمایند مطلوب و مورد توجه هستند. برای شروع كار، ابتدا با یك توزیع كننده محلی كار كنید و برای یك دوره ثابت قرارداد امضاء نمائید زیرا یك توزیع كننده محلی موقعیت بازار را بهتر می شناسد.
اوكراین از توانمندی بالقوه در بخش كشاورزی برخوردار است. تقریبا 40 درصد نیروی كار، شاغل در بخش كشاورزی است.
در اوكراین تعداد زیادی تولید كننده شكر، روغن آفتاب گردان و روغن نباتی، همچنین بخشهای فرآوری گوشت و تولید لبنیات وجود دارد كه می تواند زمینه لازم را برای همكاری مشترك قرار گیرد.
در بخش نوشابه های غیر الكلی، رهبری بازار در اختیار شركت های كوكاكولا و پپسی قرار دارد كه با تولید كنندگان محلی و منطقه ای رقابت  می كنند. همچنین رقابت های فشرده ای در زمینه بهداشت مواد غذایی وارداتی بین كشورهای لهستان، تركیه، آلمان و سایر كشورهای اروپایی وجود دارد.
مقررات و قوانین اوكراین مبهم بوده و بعلت باز بودن راه تفسیر و تعبیر قوانین و مقررات فرصتهای بیش از حدی برای سوء استفاده در سطوح مختلف بروكراسی اداری به وجود آورده است.
صادركنندگان به این نكته نیز توجه داشته باشند كه كیف تنها مركز فعالیت تجاری در اوكراین نیست از این رو می توان در شهرهای مهم تجاری همچون لووف، اودسا، زاپوری یا(زاپوروژه)، دنیپروپتروفسك، دونتسك و خاركوف به عوامل توزیع دسترسی پیدا كرد. این مناطق از لحاظ مراكز مهم صنعتی قابل توجه هستند و از مناطق پر جمعیت اوكراین محسوب می شوند.
نحوه دسترسی به بازار اوكراین
هر صادر كننده برای دسترسی به بازار نیاز به برقراری ارتباط با نمایندگان محلی، عوامل توزیع و فروش كالا، نمایندگی های تجاری، بهره گیری ار منابع اطلاعاتی و مراكز اطلاع رسانی تجاری در داخل و خارج از كشور مورد نظر، مراجعه به نشریات تخصصی در زمینه های كاری صادر كننده، شناخت سازمانها و مراكز دولتی كه نقش فعالی در خصوص مسائل بازرگانی و اقتصادی كشور مذكور بر عهده دارند، نقش نمایشگاههای بازرگانی، آگاهی از برنامه های نمایشگاهی و نحوه حضور در آن و سایر عواملی كه به نحوی موجبات دسترسی به بازار هدف را فراهم می آورند دارد.
نظام پولی و بانكی و ارزی
سیستم بانكی اوكراین تشكیل شده است از بانك مركزی (بانك ملی اوكراین- NBU) و تعدادی بانكهای تجاری با تقسیم بندیهای مختلف.
مسائل مشترك كلیه بانكهای تجاری عدم ثبات در وضعیت كلان اقتصادی است و در نتیجه نرخهای سود بالا نیز منعكس كننده ریسك اساسی در اقتصاد كشور است.
سیستم پرداختها در اوكراین بسیار مطمئن و قابل اتكا می باشد و بعد از پنج سال تجربه، سیستم الكترونیكی پرداختها نشان می دهد كه این سیستم پاسخگوی تمام الزامات برای یك سیستم پرداخت بین بانكی در سطح ملی است.
بانكداری نخستین بخش در اوكراین است كه به استانداردهای بین المللی دست یافته است.
دولت اوكراین محدودیتهای قبلی برای ایجاد بانكهای خارجی را رفع نموده و هم اكنون در منطقه یكی از آزاد ترین سیاستها را در این زمینه دارا می باشد. در نتیجه اخیرا چندین بانك خارجی در اوكراین تأسیس گردیده اند. بانك اروپایی ترمیم و توسعه (EBRD) چندین مورد سرمایه گذاری در صنعت بانكداری اوكراین انجام داده است. برای ورود به بازار در بخش بانكداری تعداد كمی موانع و محدودیت وجود دارد.
در اوكراین تعدادی از وسایل پرداخت بین المللی كه در تجارت بین المللی متداول است مورد استفاده قرار می گیرد. روش های رایج پرداخت عبارتند از : چك، بروات ارزی، اعتبارات اسنادی و مجموعه ای از قراردادها و ترتیبات بین المللی مطمئن ترین دریافت برای كالاهای صادرات استفاده از اعتبارات اسنادی غیر قابل برگشت است.
نحوه تبلیغات و پیشبرد فروش
امروزه بیش از 500 نمایندگی (آژانس) تبلیغاتی در اوكراین وجود دارد كه بسیاری از آنها خدمات دامنه داری به سبك كشورهای اروپای غربی ارائه می نمایند. آگهی های تبلیغاتی در رادیو و تلویزیون اوكراین در حال افزایش است. در مجموع بیش از 58 درصد كل تبلیغات توسط رادیو و تلویزیون انجام می گیرد. 23 درصد آگهی های تبلیغاتی از طریق روزنامه ها و 19 درصد باقیمانده از طریق ژورنال ها و سایر انتشارات انجام می گیرد. برای انجام تبلیغات اخذ مجوز از مقامات محلی كه برای یك دوره 6 ماهه تا پنج ساله صادر می شود ضرورت دارد.
طبق قانون، تبلیغ محصولات الكلی و دخانیات در تلویزیون و صفحات اول و آخر روزنامه ها و مجلات ممنوع است. همچنین هیچگونه تبلیغاتی مجاز به نشان دادن استعمال محصولات الكلی و دخانیات نمی باشد.
با توجه به فضای تبلیغاتی و اینكه بر خلاف تعدادی از سایر كشورهای مستقل مشترك المنافع كه بازار مصرفی آنها شدیداد تحت تأثیر تبلیغات توسط رقبای كشورهای غربی است در اوكراین این چنین وضعیتی وجود ندارد لذا كالاهای ایرانی با رعایت كیفیت و سلیقه مصرف كنندگان و با قیمتهای مناسب و انجام تبلیغات در حد متداول می توانند جایگاه خود را در بازار اوكراین پیدا نمایند.

صدور خدمات
در حال حاضر بازار اوكراین برای خدمات بین المللی یك بازار توسعه نیافته به شمار می رود. در این كشور كسب مجوزهای قانونی برای اجرای پروژه های خدماتی دارای مشكلات جدی است. فشاد اداری یكی از موانع رایج سر راه فرایند اخذ مجوز است. سیستم پرداخت ها برای انواع تولیدات از جمله تولید خدمات دارای مشكلاتی است علاوه بر آن اغلب شهروندان اوكراینی دارای حساب بانكی با كارت اعتباری نمی باشند.
با این حال بخش های كوچك اما رو به رشدی در صنعت خدمات اوكراین وجود دارد، این بخش ها عبارتند از: مخابرات، بانكداری، تبلیغات و روابط عمومی، خدمات حقوقی، خدمات حسابداری و ممیزی و جهانگردی (توریسم)
نظام مالیاتی اوكراین از زمان استقلال این كشور آغاز گردیده و بطور مداوم رشد نموده است اما هنوز این نظام از ارتباطات منطقی كه باید در درون یك نظام مالیاتی وجود داشته باشد به دور است.
شركتها و مؤسسات اوكراینی و خارجی باید بطور فصلی مالیات بپردازند. در حال حاضر بیش از 36 نوع مالیات مختلف در اوكراین وجود دارد.
بسیاری از شركتهایی كه در اوكراین فعالیت دارند در خصوص ماهیت گیج كننده و متناقض نظام مالیاتی اوكراین شكایت می نمایند. دستور العمل ها، مصوبات و قوانین مالیاتی از طریق سازمانهاو ادارات مختلف دولتی با اندكی هماهنگی اتخاذ می شود. در واقع از سال 1990، سالی نبوده است كه مالیاتهای جدیدی معرفی و یا تعدادی از مالیات های قبلی حذف نشده باشد.
محدودیت های تجاری:
در حال حاضر، فهرستی از موانع تجاری شامل مالیات بر ارزش افزوده به میزان 20 درصد، مالیات بر واردات از 5 تا 200درصد و مالیاتهای غیر مستقیم از 10 تا 300 درصد به عنوان موانع اصلی در تجارت با اوكراین وجود دارد.
از آنجائیكه فهرست كالاهای معاف از مالیات ارزش افزوده بطور متناوب تغییر پیدا می كند لذا بازرگانان باید برای آگاهی از آخرین تغییرات و به روز كردن این فهرست با گمرك كیف در تماس باشند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود راه های شناخت و دستیابی به بازار اکراین در word
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky