عنوان : مقاله ناشنوايان و مشكلات تدريس آنها در word
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ناشنوايان و مشكلات تدريس آنها در word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ناشنوايان و مشكلات تدريس آنها در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ناشنوايان و مشكلات تدريس آنها در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ناشنوايان و مشكلات تدريس آنها در word :

ناشنوایان و مشكلات تدریس آنها

اولین كسی كه در ایران پایه گذار سازمان كودكان كرولال شد شخصی به نام جبار باغچه بان تاسیس شد در مقدمه مروری بر زندگی این فرد زحمتكش كه خدمت بزرگی به كودكان كرو لال كرد می پردازیم .

سرگذشت یك معلم
جبار باغچه بان كودكی كنجكاو و فعال بود كه كتاب می خواند شعر كودكانه می سرود و به نقاشی عشق می ورزید هر كاغذ پاره ای كه به دست می آورد كه ساعتی نمی كذشت كه تصویری از گل و درخت یا كوه و جنگل بر آن نقاشی می كرد پدرش با این كارها روی خوشی نشان نمی داد و او را به شدت از این كار منع می كرد پدرش نقاشی را كاری عبث می پنداشت و هر گاه او را در حال نقاشی می دید او را مواخذه می كرد .اسم پدرش استاد عسكر بنا بود و از ارومیه به ایروان در قفقاز رفت و او را همراه خود برد و به شاگردی پدرش می پرداخت اما این كار طبع ذهن جویای او را راضی نمی كرد و لابه لای كار درس نیز می خواند در آن زمان چند مدرسه به سبك جدید دایر شده بود و او را به آموزگاری در یكی از آنها پرداخت بعد از چند سال به ایران برگشت و در شهر مرند به معلمی ادامه داد و بعد از چند سال به تبریز رفت و كودكستانی در تبریز برای اولین بار احداث كرد و هدف او از این كار این بود كه كودكان قبل از اینكه به مدرسه بیایند در كوچه و خانه مشغول بازی هستند چرا به جای اینكه این كارها و اسم این كودكستان را (باغچه اطفال) نام گذاری كرد.

در همان اوایل بود كه مادری فرزند كرولال خود را برای ثبت نام به مدرسه آورد و گفت كه هیچ مدرسه ای فرزند مرا قبول نمی كند . ولی جبار جواب منفی به مادر نداد و كودك را پذیرفت و به فكر افتاد چگونه به كودك خواندن و نوشتن یاد بدهد .چند ماه بعد دو كودك كرولال دیگر به كودكستان باغچه اطفال آمدند جبار با خود فكر كرد و می خواست به هر ترتیب بود سه كودك را تعلیم دهد او شنیده بود كه در اروپا چنین موسسات كودكان كرولال وجود دارد و با آنها تماس گرفت و معلوماتی به دست آورد دو روش صدای كشیده و لب خوانی را به آن سه كودك آموخت روز امتحان این سه كودك تمام حیاط و پشت بام كودكستان پر از مردم بود آنها باور نمی كردنند كه این سه كودك خواندن و نوشتن یاد گرفته اند و بله جبار موفق به این كار برای اولین بار در ایران شده بود او با این كار خدمت بزرگی به كودكان كرولال كرد و بعدها به تهران رفت و مدرسه بزرگی احداث كرد و در آذر ماه سال 1345 در گذشت .
و بعد دخترش راه او را ادامه داد .

محل تحقیق:
سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور مركز شهید رجایی
در این مركز 18 نفر كودك كرو لال وجود داشت كه 8 نفر آنها دختر و 10 نفر پسر بودند و آنها را در سه كلاس 6 نفره تقسم كرده بودند و كتابهای درسی آنها با كتابهای درسی كودكان شنوا هیچ فرقی نمی كرد این مركز تا كلاس پنچم داشت و روش تدریس آنها بیشتر لب خوانی و صدای كشیده سمی و بصری بود .
آموزش و پرورش كودكان استثنایی جداگانه است ولی قرار است با آموزش و پرورش یكی شود .

نظرات دانشجو : به نظر من یكی از راههای موجود برای ادامه تحصیل این اشخاص در مقطع دانشگاه وجود دانشگاهی جداگانه ای است كه اساتید آن آموزش های لازم برای انتقال مطالب به این گونه دانشجویان را دیده باشند . و استفاده از وسایل كمك آموزشی نظیر كلاسهای سمعی و بصری ویژه این افراد و روانشناسی برای كمك به خود باوری و اعتماد به نفس آنها در اجتماع و استفاده از افراد تحصیل كرده به خود باوری و اعتماد به نفس آنها در اجتماع و استفاده از افراد تحصیل كرده ناشنوا برای كادر آموزش این دانشگاه ها كه بتوانند با دانشجویان نا شنوا بهتر ارتباط برقرار كنند .

ایجاد رشته های دانشگاهی در مقاطع مختلف مانند آموزش ناشنوایان و یا كارشناسان ناشوایان برای اینكه در آینده بتواند به عنوان كادر آموزشی مناسبی از مقطع ابتدایی تا دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرند.
به نظر من اگر این كادر آموزشی از افراد ناشنوا شود خیلی بهتر است چونكه اینگونه افراد خود چنین مشكلی دارند خیلی بهتر می توانند با دانشجویان ناشنوا ارتباط برقرار كنند و بهتر آنها را درك می كنند .

ذكر پاره ای از مشكلات ناشنوایان در مقطع دانشگاهی در رشته مكانیك خودرو به نظر من به علت وجود واحدهای متعدد كارگاهی این رشته می توان واحدهای علمی را بهتر از واحدهای نظر به آنها آموخت چون ضمن توضیح به روش لب خوانی استاد و انجام دادن كار عملی و دیدن آنها در هنگام كار استاد و بعد خود آنها كار انجام می دهند . قطعاً استعدادهای زیادی می توان در افراد ناشنوا از لحاظ عملی پیدا كرد و از استعداد آنها به نحو احسن استفاده كرد و حتی از آنها برای مربیان آموزش واحدهای عملی دانشگاه استفاده كرد قطعاً بهتر از مربیان شنوا می توانند به دانشجویان ناشنوا تدریس كنند چون خود آنها چنین مشكلی را داشته اند و آن را پشت سر گذاشته اند و چگونه تدریس دادن را به دانشجویان ناشنوا را یاد گرفته اند به نظر من یكی از اصل پیشرفت یك فرد ناشنوا خودباوری و اعتماد به نفس او ست كه حتماً باید از مقطع ابتدایی تا پایان دوره دانشگاهی روی این موضوع كار شود.

یكی از مشكلات دانشجویان ناشنوا در دانشگاه واحدهای نظری می باشد مثلاً استاتیك ، مقاومت مصالح ،اجزا و نظر این درسها چونكه احتیاج به توضیح زیاد دارند بنابراین برای دانشجویان این درسها می توان مشكل ساز باشد ولی برای اینكه این مشكلات كمتر شود چه كاری و چه تدبیری باید اندیشید ؟
یكی از كارهای اصلی این می تواند باشد كه از اساتید مجرب استفاده كرد و كار دیگری كه می توان آنجام داد این است كه چونكه چنین دانشجویانی از لحاظ گفتاری و شنوایی مشكل دارند باید در دانشگاهها امكانات بیشتری نسبت به دانشگاهای عادی داشته باشند و حتی به نظر من به خاطر این مشكل كه این گونه اشخاص دارند باید امتحان كنكور جداگانه ای از آنها به عمل آید دلیل این كار هم می تواند این باشد كه آنها از یك انسان عادی ناقص تر هستند و كلاس كنكور و تدریس به آنها مشكل است . و حتی شاید تا به حال كسی به این فكر نیفتاده كه برای این دسته از اشخاص كلاس كنكوری بگذارد و این هم می تواند دلیل قانع كننده ای برای امتحان كنگور جداگانه برای این اشخاص باشد .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله ناشنوايان و مشكلات تدريس آنها در word
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky