عنوان : تحقيق در مورد چراغ راهنمايي در word
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق در مورد چراغ راهنمايي در word دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد چراغ راهنمايي در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد چراغ راهنمايي در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد چراغ راهنمايي در word :

چراغ راهنمایی
بخش اول

اصول چراغ راهنمایی : فاز گردش به چپ چراغ

در این قسمت به بررسی آیین نامه ها و دستورالعملهای ایالت Oregon آمریكا در مورد فاز گردش به چپ چراغهای راهنمایی می پردازیم .
1- اصول نصب

در این بخش عبارت ‹‹ گردش به چپ مجاز ››‌1به حركت وسایل نقلیه با اجازه‌ فاز سبز یا زرد چشمك زن نشانه دار ( ) بعد از اخطار به وسایل نقلیه دیگر یا عابر پیاده اطلاق می شود . عبارت ‹‹ گردش به چپ حفاظت شده ›› 2 به گردش به چپی اطلاق می شود كه بدون دخالت وسایل نقلیه‌ دیگر یا عابرین پیاده صورت می گیرد و معمولا توسط یك چراغ سبز نشانه دار ( ) برای راننده مشخص می شود .

شرایطی كه باید از گردش به چپ حفاظت شده استفاده كرد عبارتنداز :
الف ) حجم گردش به چپ عموماً بیشتر از 200 وسیله در ساعت باشد یا اینكه حجم وسایل نقیله یك خط روبرو بیشتر از 50000 یا دو خط بیشتر از 000, 100 باشد
در شرایطی كه ‹‹ عدم تعادل خط ›› 3 بطور فاحشی وجود دارد ، دو برابر تعداد واقعی بیشترین حجم خطوط روبرو باید در محاسبات در نظر گرفته شود . فاز گردش به چپ برای یك دوره‌ پنج ساله طراحی می شود و باید برای این مدت جوابگوی ترافیك باشد .
ب ) حركت گردش به چپ سه خط یا بیشتر از ترافیك مقابل را قطع می كند .
ج) سرعت طرح خطوط مقابل بیشتر از 70 كیلومتر در ساعت باشد .
د) در سه سال گذشته طی یك دوره‌ 12 ماهه ، سه ( یا بیشتر ) تصادفات گردش به چپ ثبت شده باشد . تصادفات گردش به چپ با عابرین نیز باید در نظر گرفته شود .
ه ) فاصله دیگر ترافیك ورودی به تقاطع ، برای سرعتهای زیر از حداقل های ذكر شده كمتر باشد :
حداقل فاصله برحسب متر ( فوت ) سرعت ( برحسب مایل در ساعت )
(200 ) 60 20
(250 ) 75 25
(300 ) 90 30
(350 ) 105 35
(400 ) 120 40
(450 ) 135 45

و ) خط گردش به چپ مقابل چراغ گردش به چپ را داشته باشد یا اینكه حداقل یكی از معیارهای ذكر شده را داراباشد .

ز ) مطالعه مهندسی ، لزوم فاز گردش به چپ را تصدیق كند . آیتمهایی كه ممكن است در نظر گرفته شوند عبارتند از ( البته به این موارد محدود نمی شوند ) : حجم عابرین پیاده ، افزوده شدن زمان چراغ راهنمایی ، طرح هندسی تقاطع و حركت پذیری وسایل نقلیه‌ خاص .

2- فاز گردش به چپ منحصراً حفاظت شده
‹‹ فاز منحصراً حفاظت شده ›› 4 باید وقتی كه مطالعه‌ مهندس یكی از شرایط زیر را پییشنهاد كرد

بكار گرفته شود :
الف ) حجم گردش به چپ بیشتر از 300 وسیله در ساعت باشد یا اینكه حجم ترافیك مقابل برای یك خط بیشتر از 000, 150 و برای دو خط بیشتر از 000, 300 باشد . در شرایطی كه عدم تعادل خط بطور فاحش وجود دارد، دوبرابر مقادیر بدست آمده باید در محاسبات وارد شود .

ب ) سرعت طرح ترافیك مقابل بیشتر از 70 كیلومتر در ساعت باشد .
ج ) در سه سال گذشته در طی یك دوران 12 ماهه بیشتر از 5 تصادف ثبت شده باشد . تصادفات گردش به چپی كه با عابرین پیاده شده است نیز باید در نظر گرفته شود .
د ) گردش به چپ حداقل سه خط ترافیك مقابل را قطع كند
ه ) گردش به چپ چند خطه ارائه شده باشد .

و ) فواصل دید ترافیك ورودی به تقاطع از فواصل مشخص شده در جدول زیر كمتر باشد :
حداقل فاصله برحسب متر ( فوت ) سرعت ( برحسب مایل در ساعت )
(200 ) 60 20
(250 ) 75 25
(300 ) 90 30
(350 ) 105 35
(400 ) 120 40
(450 ) 135 45

ز ) دور زدن ( حركت U شكل ) 5 مجاز می باشد .
ح ) چراغ راهنمایی شامل فاز ‹‹‌زمان تأخیری تجاوزی ›› 6 – برای كارآیی بیشتر – می باشد . این معیار در صورتیكه بتوان زرد چشمك زن نشانه دار ( ) نصب كرد ، اعمال نمی شود .
ط ) عوامل اضافی دیگر از قبیل حجم زیاد عابر پیاده ، از افزوده شدن زمان چراغ ، طرح هندسی ، حركت پذیری وسایل خاص ، یا شرایط خاص دیگر .

3- فاز گردش به چپ حفاظت شده / مجاز و مجاز / حفاظت شده
وقتی كه حركت گردش به چپ در قسمت اول فاز ، حفاظت شده است و در قمست دوم آن مجاز ، فاز به نام ‹‹ حفاظت شده / مجاز ›› 7 خوانده می شود . اگر قسمت اول فاز مجاز باشد و قسمت دوم آن حفاظت شده آنگاه فاز به نام ‹‹ مجاز / حفاظت شده ›› 8 نامیده می شود . هردوی این حالات به اختصار PPLT نامبرده می شود . PPLT در تقاطعهایی بكار می رود كه معیارهای لزوم گردش به چپ را ارضاء می كنند اما معیارهای فاز گردش به چپ منحصرا‌ً حفاظت شده را دارا نیستند .
یك مطالعه مهندسی باید برای ارزیابی موقعیتهای مختلف صورت گیرد تا سودمندبودن PPLT مشخص شود .
اگر زرد چشمك زن نشانه دار ( ) بكار رفته است ، تعیین اینكه قسمت حفاظت شده‌ فاز اول باشد یا قسمت مجاز فاز ، بستگی به ملزومات و كارآیی تقاطع دارد .
شرایط زیر اگر وجود داشته باشد تقدم یا تأخر قسمتهای حفاظت شده و مجاز فاز گردش به چپ اختیاری است :
• تقاطع T شكل باشد و گردش به چپی از روبرو صورت نگیرد .
• گردش به

چپ مقابل ممنوع باشد یا گردش به چپی اصلاً وجود نداشته باشد مانند خیابانهای یكطرفه

4- اصلاح و برداشت فاز گردش به چپ چراغ راهنمایی
برداشتن فاز گردش به چپ منحصراً حفاظت شده مستلزم انجام یك مطالعه مهندسی كامل است . مطالعه‌اقتصادی باید شامل معیارهای زیر باشد :
الف) تصادفات ثبت شده قبل از نصب گردش به چپ حفاظت شده . اگر چراغ به خاطر تصادفات گردش به چپ نصب شده بود ،

فاز گردش به چپ منحصراً‌ حفاظت شده باید كماكان برجاباشد مگر اینكه مطالعه‌ مهندسی كاهش بالقوه‌ نقاط برخورد را تشخیص داده باشد .
ب ) تصادفات گذشته برای تعیین اینكه آیا تصادفات ‹‹‌جلو به عقب ›› 9 كاهش خواهند یافت یا خیر .
ج ) یك برآورد از كاهش تأخیر مورد انتظار برای هر وسیله كه وارد تقاطع می شود در صورتیكه فاز گردش به چپ برداشته شود .
اگر تصادفات به طور فاحشی بعد از برداشتن فاز گردش به چپ حفاظت شده افزایش یابند ، این فاز باید مجدداً نصب شود .

5- توجیه هایی در زمینه چراغهای گردش به چپ
الف) فاز گردش به چپ منحصراً‌ حفاظت شده
1) فاز گردش به چپ منحصراً حفاظت شده ای كه از چراغهای غیر قابل برنامه ریزی استفاده می كند باید تماماً دارای نشانه ( ) باشد .

2) فاز گردش به چپ منحصراً حفاظت شده كه برای یك خط توأم با گردش به چپ بكار می رود باید به همراه یك چراغ سبز دایروی ، یك سبز نشانه دار نیز بكار رود . اگر گردش به چپ باعث تداخل با ترافیك مقابل می شود یك زرد نشانه دار نیز مورد نیاز است .

3) وقتی یك فاز گردش به چپ منحصراً حفاظت شده برای یك ‹‹ خط ›› گردش به چپ بكار می رود و ‹‹ خط مجاور ›› یك خط ‹‹ چپ رو ›› 10 است ، آنگاه چراغها باید بصورت زیر باشند :
یك چراغ سه قسمتی كه تماماً‌ برای گردش به چپ نشانه دار است و :
• یك چراغ چهار قسمتی با قرمز دایروی ، زرد دایروی ، سبز نشانه ای عمودی و سبز نشانه ای گردش به چپ ، برای وقتی كه گردش به چپ بصورت تأخیری است ،

شكل اول
• یا یك چراغ پنج قسمتی با قسمتهای چراغ چهارقسمتی كه در بالا ذكر شد بعلاوه‌ یك زرد نشانه دار گردش به چپ برای خط ‹‹ چپ رو ›› ( خطی كه كنار خط گردش به چپ قراردارد و وسیله مجاز است در آن به چپ گردش نماید ) وقتی كه گردش به چپ بصورت تجاوزی عمل می كند .

ب ) فاز PPLT
1) نصب های جدید فاز PPLT باید از یك چراغ چهارقسمتی بایك زرد چشمك زدن نشانه دار بكار روند
این فرم چراغ اخیراً‌ به عنوان فرم مورد قبول پذیرفته شده است . (توسط Federal Highway Adminis tration )

2 یك چراغ پنج قسمتی – كه بعنوان فرم dog hous- شناخته می شود ، مابین و از خط گردش به چپ و خط چپ رو ممكن است مورد استفاده قرارگیرد . وقتی این فرم مورداستفاده قرارمی گیرد معمولاً یك علامت در سمت ‹‹ چپ ›› چراغ پنج قسمتی نصب می شود كه روی آن نوشته شده ‹‹‌گردش به چپ به هنگام سبز شدن مشخص می شود ›› ، این علامت بصورت سمبریك یك سبز دایروی دارد.شكل چهار یك فرم PPLT را نشان می دهد كه برای نصبهای ذكر شده قابل قبول است اما برای طرح های بزرگراهها مورد استفاده قرار نمی گیرد مگر اینكه به وسیله‌ مهندس ترافیك تأیید شود.

فاز PPLT باید تنها از چراغهای قابل برنامه ریزی زمانی استفاده كند كه باعث جلوگیری از گیج شدن راننده می شود. زمانی كه خط چپ رو وجود ندارد چراغ پنج قسمتی مطابق شكل پنجم برفراز خط گردش به چپ ( و نه مانند قبل برفراز مابین خط گردش به چپ و خط چپ رو ) نصب می شود و علامت ‹‹ گردش به چپ به هنگام سبز شدن مشخص می شود ›› در سمت ‹‹ راست ›› چراغ نصب می شود .

شكل پنجم
6- باتریهای كمكی

اگر بعضی از تقاطعها بعلت موقعیت و مشخص های اجراییشان با قطع برق مواجه بشوند ممكن است تأثیر منفی روی ایمنی و آمد و شد عمومی بگذارند . معمولاً‌ نیروهای محلی مسئول باید به سرعت بصورت موقتی خودشان به جای چراغ ، ترافیك را كنترل كنند . زمان رسیدن نیروهای محلی و در دسترس بودن آنهاممكن است جای بحث داشته باشد . بنابراین استفاده از باتریهای كمكی ممكن است مناسب باشد . یك سیستم باتری كمكی 11 ( یا پشتیبان ) می تواند بطور مداوم باعث تأمین برق چراغ راهنمایی در مواقع قطع برق شود .

 

1) اصول نصب :
این تصمیم محتاطانه باید در محدوده منطقه ای با استفاده از داده های مدیریت ترافیك منطقه صورت گیرد . در نصب این باتریها باید به موارد زیر توجه داشت :
الف) مشخصه هایی كه برای تقاطع باید رد نظر گرفته شوند عبارتند از :
• موقعیت مجزا
• تداخل با ترافیك های سرعت بالا ( سرعتهای بالایKm/s 70
• تقاطع های با ظرفیت بالا ( 000, 20 در خط اصلی )
• ورودیهایی با دید كم

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق در مورد چراغ راهنمايي در word
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky