عنوان : مقاله بازي و رشد کودکان در word
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بازي و رشد کودکان در word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازي و رشد کودکان در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بازي و رشد کودکان در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازي و رشد کودکان در word :

بازی و رشد کودکان

چکیده
هدف این مقاله درخصوص طبیعت بازی ،کاربردواثربازی ،جنبه های مقیدبازی ،آثارتربیتی بازی ،توضیح ارزش واهمیت بازی ونقش بزرگترها درآماده نمودن بازی برای بچه ها می باشد.
تعریف بازی :به هرگونه فعالیت جسمی یاذهنی هدفداری که به صورت فردی یاگروهی انجام پذیردوموجب کسب لذت واقناع نیازهای کودک شودبازی می گویند.بازی بهترین وموثرترین وسیله برای پرورش وشکوفایی تدریجی استعدادهای طفل دردوران کودکی است .کودکان برای انجام بازیها هیچ هدف ومنظوری جزسرگرمی وتفریح ندارندولی مربی بایدمنظوروهدف معینی داشته باشدکه دراین مقاله به آنها اشاره شده ،بازیهای مختلف علاوه برتربیت بدنی ،آثارتربیتی بسیاری دارندکه به تعدادی ازآنها اشاره شده است .

بازیها جنبه های مفیذی ازقبیل جنبه (جسمی -ذهنی وروانی -عاطفی )دارندکه برای هریک توضیحی داده شده ،می توان گفت که بازی بهترین شکل فعالیت طبیعی هرکودک محسوب می شودودرزندگی کودک اهمیتی ویژه دارد.بازی برای هرکودک درحال رشدازارزشهای مختلفی برخورداراست .بازی کاربردی مهم وسازنده درجنبه سازندگی اخلاقی واصلاح نابسامانیها ورفتاری داردواثرآن دررشدانسان به حدی است که بسیاری ازکارهای بزرگسالی درواقع انعکساسی ازآموخته های ضمن بازی دوران خردسالی است .
یکی ازراههای پرورش شخصیت کودکان ،شرکت بزرگسالان دربازی آنها است .باهم بازی شدن با کودکان ،می توانیم دنیا راازدریچه وزاویه ای که اومی بیند،ببینیم ودرک کنیم وبدین ترتیب با کودک همدلی کنیم .

مقدمه
كودكان گل های بوستان ما ، آینده سـازان جامعه بشری و امید جهانیـان اند كـودكان سرمایه ها و ذخایر گرانبهای هر ملتی هستند عزت ،افتخار و سربلندی هر ملت به كیفیت رشد و بالندگی كودكان آن سرزمین بستگی دارد
امروزه روان شناسان اعتقاد دارند كه برای رسیدن به مراحل بالاتر ، باید پایه های اولیه رشد را جدی گرفت چرا كه اگر مراحل نخستین رشد به خوبی پیموده نشود قرار گرفتن در مراحل بعدی فرد را با اختلالاتی رو به رو خواهد ساخت .

شناخت ما از كودكان و نیازهایشان هر اندازه بیشتر و عمیق تر باشد ، ارتباط ما با آنان آسان تر ، مطلوب تر و پایدارتر خواهد بود شناخت زمینه های بازدارنده یا تسهیل كننده رشـد و بالندگی كـودكان ، شناخت روش های اصـولی و صحیح دستیابـی به عزت و افتخار است بازی مهم ترین عامل تسهیل كننده رشد و بالندگی در صحنه حیات كودك و اسباب بازی ، ابرازی است فراخوان كودك به این پهنه از گلستان حیات ، بازی برای كودك همانند هـوایی تنفس می كنـد لازم و ضرورت است بازی برای كـودك یعنـی زندگــی .
بازی تن و روان كودك را واكسینه می كند و مسوولیت های اجتماعی و اقتصادی را كه در آینده باید بدوش كشـد به او می آموزد بازی دنیـای كودكان است . با دنیای كودكان بازی نكنید

منبع :کتاب راهنمای انتخاب اسباب بازی نوشته،محمدرضا مطهری-نشر البرز- چاپ اول تابستان 1382

ساختار مقاله
متن مقاله انعكاس دهنده حقی است كه همه كودكان دارند تا از طریق بازی به رشد دست یابند مقاله به صورت زیر سازمان داده شده است.
تعریف بازی
بازیها
هدف و منظور از انجام بازی
انواع بازیها
آثار تربیتی بازی
جنبه های مفید در بازی
اهمیت و ارزش بازی
كاربرد اثر بازی
نقش بزرگتر ها در بازی

تعریف بازی :
به هر گونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری كه به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد و موجب كسب لذت و اقناع نیازهای كودك شود بازی می گویند
بازیها
بازی، بهترین و مؤثرترین وسیله برای پرورش و شكوفایی تدریجی استعدادهای طفل در دوران كودكی است . كودك معمولاً بازی را از اولین سنین كودكی شروع می كند و به تدریج كه سن او بالا می رود، نوع بازیها و اسباب بازیهای او تفاوت پیدا می كند . كودك در سنین اولیه معمولاً تنها بازی می كند و اسباب بازیهای مختلفی او را سرگرم می سازد. شركت پدر و مادر و یا سایر بزرگترها در بازیهای وی برایش مطبوع و سرگرم كننده است ولی بتدریج میل به بازی كردن با سایر كودكان هم سن خود در او بیدار می شود و او نوع بازیهای خود را تغییر می دهد و از این زمان است كه روح اجتماعی بودن در او بیدار می شود . میل به بازی در دو و یا سه سالگی، ناشی از رضایت خاطری است كه طفل در به كارانداختن استعدادهای رو به تكامل خود دارد. طبعاً هر چه او بزرگتر می شود ، مهارتهای او نیز كاملتر می شود و زمانی می رسد كه تنها دویدن یا انجام كارهای ساده او را خشنود و راضی نمی كند و میل دارد با كودكان دیگر بدود و از آنها جلو بیفتد و در حقیقت میل برتری بر دیگران یا برتری جویی در او بیدار می شود و همین حس است كه باید مورد استفاده مربیان واقع شود و كودك را به تلاش و كوشش برای پیشرفت و كسب موفقیت بیشتر ترغیب كنند.

مجموعه بازیهای کودکان ونوجوانان ،نوشته : مهندس هادی پزشپور- چاپ اول ( پیام )- تهران 1382
هدف و منظور از انجام بازی:
كودكان برای انجام بازیها هیچ هدف و منظوری جز سرگرمی و تفریح ندارند، ولی مربی در انجام هر بازی كه برای آنان ترتیب می دهد باید منظور و هدف معینی داشته باشد و در تمام بازی آن هدف را تعقیب كند، در بازیهایی كه انجام می شود باید یك یا چند هدف از هدفهای زیر مورد توجه شما قرار گیرد.
1- ایجاد نشاط و شادمانی در كودكان و سرگرم ساختن آنها
2- تقویت عضلات و اندامهای بدن
3- تقویت حواس پنجگانه
4- تقویت فكر و هوش و حافظه
5- آشنا ساختن كودكان به فواید همكاری و تشریك مساعی
6- عادت دادن كودكان به نظم و تربیت و اطلاعات از مقررات
7- ایجاد روح مبارزه و رقابت سالم در افراد

انواع بازیها:
عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت در جهان بازی را به انواع گوناگون تقسیم كرده اند كه عبارتند از :
1- بازیهای گروهی
2- بازیهای دایره ای
3- بازیهای تعلیماتی
4- بازیهای تیمی
5- بازیهای امدادی
6- بازیهای میدانی
7- بازیهای تربیت حواس
8- بازیهای آرام

تقسیم بندی بالا امری قطعی نیست و می توان انواع دیگری را نیز در نظر گرفت.
آثار تربیتی بازی در كودكان:
بازیهای مختلف علاوه بر تربیت بدنی،آثار تربیتی بسیاری دارند كه تعدادی از آنها عبارتند از:
1- بازی و آموزش شیوه زندگی فردی: بازی وسیله ای برای برآوردن نیازهای عاطفی و تحت كنترل در آوردن آن است. استفاده از این روش تربیتی به كودك درس نظم و تربیت می دهد و به یاد می دهد كه برای وصول به یك هدف چگونه باید نقشه بكشد.
2- بازی و شیوه رفتار اجتماعی : بازی باعث می شود كه كودك رابطه صحیحی با دیگران برقرار ساخته و رفتار خود را متعادل كند و همچنین ، همكاری در فعالیتهای گروهی را بیاموزد.
3- بازی و آموزش قانون ومقررات: در بازی قواعد و مقرراتی وجود دارد كه كودك باید آنها را مراعات كند. همچنین اصولی وجود دارد كه او ناگزیر است آنها را بپذیرد و انجام دهد . و به همین دلیل با كندی و به تدریج انجام می گیرد

شکل گیری نماددرکودکان – مولف ژان پیاژه – چاپ اول تهران 1382- انتشارات غزل
4- بازی و آموزشی نقشهای اجتماعی: كودك از راه بازی می تواند با نقشهای متعدد اجتماعی از قبیل یك كارگر،كشاورز، مدیر ، معلم و; آشنا می سازد.
5- بازی و آموزش اخلاق: بازی وسیله خوبی برای آموزش و تهذیب اخلاق است. ارزشهای اخلاقی را شكوفا می سازد و مسائل و ابعاد آن را در پیش چشم كودك قرار می دهد.

چند جنبه مفید در بازیها:
1- جنبه جسمی: فایده بازی مخصوصاً در دوره 3 تا 6 سالگی است كه كودك پیش از آنكه بتواند از راه فكر چیزی بیاموزد، از راه لمس و مشاهده آن را یاد می گیرد. بنابراین بازی منشأ تكامل و رشد جسمی و ذهنی او خواهد بود. دربازی همه اعضاء درفعالیت : دست، پا و سایر حواس و این امرزمینه خوبی را برای رشد كودك فراهم می سازد.
2- جنبه ذهنی و روانی: بازی حس كنجكاوی كودك را بر می انگیزد و قدرت ابتكار او را به كار می اندازد . كودك در بازی با برخی از رفتارها آشنا می شود. در خود قدرت مقاومت در برابر مشكل ایجاد می كند. روح تازه ای در او دمیده می شود و این خود موجبی برای اعتماد به نفس در اومی شود . بازی شخصیت كودك را بارزتر وعیانتر می سازد و هم وهم و جان وروان او را پرورش می دهد.
3- جنبه عاطفی: كودكان در شرایط متفاوت ، مهر یا خشونت را نشان می دهند كه بوسیله بازی می توان احساسات آنها را متعادل كرد. بنابراین

مجموعه بازیهای کودکان ونوجوانان – مولف : مهندس هادی پزشپور- چاپ اول تهران 1382
4- بازی در این زمینه نیز دارای اثرات مثبتی است و باید همواره توجه داشت كه: بازی از مهمترین وسایل تربیتی است كه می تواند مورد استفاده بسیار در تعلیم و تربیت كودكان و حتی افراد بالغ و بزرگسالان باشد.
اهمیت و ارزش بازی
از تماشای بازی كودكان می توان دریافت كه بازی یك موضوع محرك و تشویق كننده است . بچه ها در اثر بازی به مقدار زیادی از نظر عاطفی ارضا می شوند، هر چند تفاوت های موجود در بازی های كودكان همیشه روشن و واضح نیستند یا به راحتی درك نمی شوند ولی این احتمال وجود دارد كه بتوان كاركردهای متمایزی را كه بازی برای كودك دارد تشخیص داد. خانم مری شریدان این كاركردها را با عناوینی نظیر«مهارت یابی» ،«جستجو»،«كاردرمانی» و تفریح ذكر كرده است.

كاربرد و اثر بازی :
1) بازی كودك را با دنیایی جدید آشنا می سازد و رازهای ناگشوده أی را به كودك می گشاید طفل در هنگام بازی بسیاری از آنچرا كه نمی داند می پرسد یاد می گیرد .
2) بازی كاربردی مهم و سازنده در جنبه سازندگی اخلاقی و اصلاح نابسامانی ها و رفتاری دارد و اثر آن در رشد انسان به حدی است كه بسیاری از كارهای بزرگسالی در واقع انعكاسی از آموخته های ضمن بازی دوران خردسالی است
3) بازی وسیلهای برای شناحت و هدایت علائق است و مربی از طریق آن
می تواند آن علائق را به دلخواه جهت دهد .

4) بازی برای كودك شادی آفرین است و در عین حال موجد زمینه أی است كه در آن می توان دنیایی از مسائل را به او تفهیم كرد و كودك با شادابی آنها را می پذیرد .
5) ازطریق بازی می توان با بسیاری از اختلالات روانی و شخصیتی مبارزه كرد و حالاتی چون كمروئی و یا سوء رفتار یهای چون تجاوز وخشونت را از میان برد ریشه ی تردید ها را خشكاند و موجبات تسـلط برخـود و رفتار را فراهم كرد

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله بازي و رشد کودکان در word
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky