عنوان : مقاله در مورد نحوه گذر از روش تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي در بازرگاني خارجي ايران در word
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد نحوه گذر از روش تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي در بازرگاني خارجي ايران در word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد نحوه گذر از روش تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي در بازرگاني خارجي ايران در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله در مورد نحوه گذر از روش تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي در بازرگاني خارجي ايران در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد نحوه گذر از روش تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي در بازرگاني خارجي ايران در word :

چكیده
در این مقاله سعی شده است تا راهكارهائی به منظور سوق دادن تجارت سنتی در ایران به سمت تجارت الكترونیكی ارائه گردد. دراین راستا ضمن نگاهی به مفاهیم این تجارتها، روند گسترش تجارت الكترونیكی در جهان و گریز ناپذیر بودن استفاده از آنها بررسی گردیده است. همچنین با استفاده از تجربه های برخی كشورها و در نظر داشتن سیاستهای كشوری، روشهائی برای راه اندازی و گسترش تجارت الكترونیكی ارائه گردیده است.

1- مقدمه

بسیاری از متخصصین در زمینه های مختلف باور دارند كه در سالهای اخیر انقلابی در زمینه اطلاعات به وقوع پیوسته كه جهان را در بسیاری از جنبه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظائر آن دستخوش تحولات عظیمی نموده است. برخی عقیده دارند كه این مطلب باعث وارد شدن جهان در عصر بزرگی از اطلاعات شده، بطوریكه تاثیرات عمیقی در روابط افراد، شركتها و دولتها در زمینه های یاد شده داشته است .

در اینراستا، تاثیر عنوان شده در زمینه اقتصادی بسیار چشمگیر است. مبادلات تجاری بین افراد با یكدیگر، شركتها با هم، افراد با شركتها و نیز دولتها حالت سنتی خود را كه بر پایه مدارك و اسناد كاغذی بوده رها كرده و به سمت انجام آنها با استفاده از تكنولوژی جدید حركت می كند. ویژگیهای تجارت به روش جدید باعث شده كه با عقب افتادن از این حركت، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی حاصل نیاید .

در مقاله حاضر، ابتدا نگاهی به مفهوم تجارت سنتی و سپس الكترونیكی شده و ویژگیهائی از هر كدام مطرح گردیده است.
در رابطه با تجارت الكترونیكی، روند گسترش آن در جهان مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه به فعالیتهای چند كشور اشاره گردیده است.
در ادامه موارد مطرح شده، گریز ناپذیر بودن استفاده از تجارت الكترونیكی مورد بررسی قرار گرفته و دلایلی برای آن آورده شده است.

در زمینه بررسی روند گسترش تجارت الكترونیك در كشورهای مختلف، تجربیات برخی از آنها مورد توجه قرار گرفته و با در نظر گرفتن سیاستهای تجارت الكترونیكی جمهوری اسلامی ایران، راهكارهائی ارائه گردیده تا به منظور راه اندازی و گسترش هر چه سریعتر تجارت الكترونیكی در كشور مد نظر قرار گیرد.

2- تجارت سنتی
تجارت، می تواند به تبادل كالا یا خدمات به ویژه در مقیاس بزرگ گفته شود. در گذشته تجارت اغلب به صورت چهره به چهره میان دو طرف صورت می گرفت. اما در طول قرنها و دهه ها تجارت روندی پیچیده به خود گرفت. در حال حاضر، درصد بالائی از معاملات تجاری دیگر به صورت ذكر شده صورت نمی پذیرد بلكه از طریق تلفن، mail و نظائرآن انجام می شود. پول سنتی مورد حمایت دولت بوده و در بیشتر موارد به شكل كاغذی عرضه می گردد، اما در قرن اخیر اشكال دیگری از پول نظیر چك ها و كارتهای اعتباری به وجود آمده است.

با نگاهی به اطراف، صدها نوع مختلف از تجارت سنتی مانند فروختن اجناس، خرید از مغازه، كار كردن در یك شركت و نظائر آن مشاهده می شود. در این زمینه نقش های مختلفی مانند خریدار، فروشنده و تولید كننده وجود دارند.

در مفهوم سنتی تجارت، برای مدتها هدف از رقابت تسلط بر بازار، توسعه سود آوری و رشد آن بوده است. امروزه این هدف ابعاد جدیدتری یافته كه به مرور جایگزین تفكر قدیم می گردد. اهدافی نظیر جلب رضایت مشتری و بهبود كیفیت از آن دسته هستند. رقابت پذیری بین بخشهای مختلف در یك كشور و حتی میان آنها با معیارهائی نظیر آنچه ذكر شد صورت می گیرد. در سطح كلان، هر میزان كه رقابت پذیری كشوری در سطح جهان بالاتر باشد آن كشور دارای منافع بیشتری می باشد. در اینجا منظور از رقابت پذیری، كسب موقعیت مناسب و پایدار در بازار است كه به اعتقاد بسیاری از متخصصان این مهم از طریق افزایش بهره وری ممكن بوده و تاثیر آن بسیار بهتر از بكارگیری روشهائی نظیر لستفاده از منابع ارزان قیمت جهت تولید می باشد.

البته در سطح كلان و حتی در سطح خرد وجود عوامل دیگری نظیر محیط مناسب و امثال آن نیز ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد، اما در اینجا هدف بیان این مطلب است كه استفاده از اهداف رقابتی جدید دارای ویژگیهائی است كه روشهای قدیمی به ندرت در آن سهیم بوده اند. به عنوان نمونه هائی از این ویژگیها می توان به مشاركت فراگیر، استفاده از متخصصین در تهیه برنامه ها، مداومت، مصونیت در برابر نوسانات ناگهانی اقتصادی و مانند آن اشاره كرد.
در راستای اهداف فوق، یكی از كاراترین روشها، رشد و توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و الكترونیكی كردن محیط می باشد كه لازم است به عنوان محوری در سطح مبادلات تجاری مورد توجه باشد.

3- تجارت الكترونیكی:
در تجارت الكترونیكی می توان هدف را خرید و فروش اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبكه های كامپیوتری دانست. كمیسیون اروپایی در سال 1997 آن را به شكل زیر تعریف نموده است:
” تجارت الكترونیكی بر پردازش و انتقال الكترونیكی داده‌ها, شامل متن, صدا و تصویر مبتنی می‌باشد”.

عده ای مفهوم تجارت الكترونیكی را وسعت داده و آنرا حمایت از كلیه اشكال معاملات تجاری از طریق ساختارهای الكترونیكی می دانند. این تعریف با كاربرد گسترده ای كه برخی شركتها از تجارت الكترونیكی به عمل می آورند مطابق است. در واقع امروزه اكثر سازندگان جهانی تجهیزات پیشرفته در زمینه های مختلف از حضور خود در وب به عنوان راهی برای تامین اطلاعات مورد نیاز مشتریان سود می برند. همچنین این شركتها از وب به عنوان ابزاری جهت بازاریابی، مجرای فروش و نیز خط درجه یك پشتیبانی استفاده می كنند. نمونه دیگر استفاده از تجارت الكترونیكی به بانكها مربوط می شود كه سعی می كنند امكان نقل و انتقال اطلاعات مالی را از این طریق فراهم آورند.

تجارت الكترونیكی فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الكترونیكی كالاها و خدمات,‌ تحویل فوری مطالب دیجیتال, انتقال الكترونیكی وجوه, مبادله الكترونیكی سهام, بارنامه الكترونیكی, طرحهای تجاری, طراحی و مهندسی مشترك, منبع یابی, خریدهای دولتی, بازاریابی مستقیم و خدمات بعد از فروش را در بر می‌گیرد.

تجارت الكترونیكی كه تا چندی قبل به تعداد معینی از شركتها محدود می‌گردید در حال ورود به عصر جدیدی است كه در آن تعداد زیادی از اشخاص گمنام مصرف كننده در شبكه حضور دارند. به علاوه, محتوای آن از حیطه مبادله داده‌های مربوط به سفارش دادن یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیتهای عمومی تجاری از قبیل تبلیغات, آگهی, مذاكرات,‌ قراردادها و تسویه حسابها را نیز در بر گرفته است.

از مجموعه تعاریف ارائه شده می‌توان نتیجه گیری كرد كه زمینه‌های كاربرد تجارت الكترونیكی در حال حاضر بسیار گسترده تر از مبادله كالا, خدمات و وجوه است و در تعریف آن و تبیین سیاستهای مورد نظر باید علاوه بر كاربردهای بالفعل به كاربردهای بالقوه آن نیز توجه داشت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله در مورد نحوه گذر از روش تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي در بازرگاني خارجي ايران در word
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky