بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم در word دارای 49 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بررسی چگونه گواهینامه ایزو بگیرم در word
مقدمه
بررسی تاریخی كشورهای توسعه یافته حاكی از این است كه به منظور رشد اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی و رفتار جامعه استاندارد سازی و وضع قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای صحیح آنها همواره از اولویت برخوردار است.
استاندارد سازی مدیریت و فعالیتهای مدیران بعنوان یكی از راههای موفقیت كشورهای توسعه یافته قلمداد شده و حركت وسیع در سطح كشورمان به منظور استاندارد كردن مدیریت با استفاده از استانداردهای ایزو بیانگر تحولات اساسی در مقوله مدیریت است. استانداردهای ایزو بعنوان استانداردهای تحول سازمانی و بهبود وضعیت اجتماعی سازمانها از مدلهای اجرایی مهمی است كه درسطح سازمانهای تولیدی و خدماتی بكار گرفته میشود.
شفاف سازی اطلاع رسانی واقعی ایجاد نظام پاسخگو و احترام به تك تك اعضاء جامعه نیازمند تدوین و اجرای دقیق قوانین است هیچ جامعه ای به رشد نرسیده است مگر آنكه انقلاب را ازدوران شروع كرده باشد تحول سازمانی آگاهی كاركنان نسبت به اهداف سازمان و جامعه و حركت به سمت تعالی جامعه و سازمان نیازمند ایجاد یك نظام مدیریت مقتدر و حمایت مدیران از حركتهای بهبود كیفیت میباشد.
ایزو چیست ؟
ایزو فرآیند تولیدی یك كالا میباشد، سازمان بین المللی استاندارد ایزو مقر آن در ژنو سوئیس میباشد در 24 فوریه 1947 به منظور یكپارچه كردن استاندارد در سراسرجهان ایجاد تسهیلات درتجارت بین المللی و حمایت از تولید كننده و مصرف كننده و توسعه همكاری عمل تكنولوژیكی اقتصادی و با عضویت 25 كشور تاسیس شد. به دنبال پیوستن تدریجی سایر كشورهای جهان این سازمان در حال حاضر دارای 132 عضو شامل 90 عضو اصلی و 34 عضو مكاتبه ای و 8 عضو مشترك میباشد كه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله اعضای اصلی آن میباشد.
در حال حاضر تعداد استانداردها 11950 مورد میباشد كه توسط 2856 كمیته وزیر كمیته و بیش از سی هزار كارشناس تدوین گردیده است.
سازمان بین المللی استاندارد تحت عنوان مدیریت كیفیت و تضمین كیفیت آغاز و در سال 1987 پس ازبحث و بررسی های علمی و تخصصی گسترده و تائید پیش نویسهای تهیه شده، توسط كشورهای عضو این كمیته فنی به صورت مجموعه ای مشتمل بر شش استاندارد و از سوی دبیرخانه سازمان بین المللی استاندارد منتشر گردید.
استانداردهای سری ایزو می گوید كه كیفیت محصول فقط از طریق كنترل و بازرسی فنی بازرسی صد در صد به صورت پیوسته تأمین نیست بلكه كیفت باید در فرآیند تولید و آنهم در تمامی بخشهای یك سازمان (كارخانه یا شركت) از جمله بخشی طراحی، بخش تداركات، بخش تولید، بخش كنترل كیفیت، بخش آموزش و امثالهم خلق و بوجود میآید و استانداردهای سری ایزو 9000 در زمینه كیفیت گفتگو میكند ولی نه فقط كیفیت محصول نهایی بلكه كیفتی عملكرد صحیح تمامی بخش های یك سازمان كه در مجموعه در كیفیت محصول یا خدمت عرضه شده توسط یك سازمان یا به عبارتی دیگر در كیفیت كل سازمان تجلی می یابد.
تدوین استانداردهای ایزو در مورد مدیرتی كیفیت و تضمین كیفیت در اواخر دهه هفتاد با بهره گیری از استاندارد انگلستان به شماره 5750 و سایر استانداردهای كیفیت و صنایع نظامی و هسته ای طراحی شده است.
موسسه استاندارد ملی امریكا (ANSI) نماینده ایالات متحده امریكا است.
تاریخچه ایزو در ایران:
ایزو كمتر از یك دهه میباشد كه در ایران شروع گردیده است. چندی است كه در كشور ما ایران مساله ی مدیریت كیفیت دارای اهمیت شده است واحدهای تولیدی یا خدماتی می خواهند فراورده هایی با كیفیت بهتر از قبل ارایه كرده كیفیت آنها را تضمین كنند موج پیشرفتهای روز افزون دانش و فن آوری و رقابت در كیفیت و تلاش در دستیابی به مدیریت و كیفیت فراگیر به ایران نیز رسیده است موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در حال حاضر در 128 كمیته وزیر كمیته عضو فعال و در هر 101 كمیته ناظر بوده و مسئولین دبیرخانه كمیته های فنی شوینده ها، كودهای شیمیایی، فرآورده های بهداشتی و آرایشی و كمیته فرعی واژه شناسی اطلاعات و اسناد را نیز به عهده دارد.
مجموعه استانداردهای ایزو 9000 چه هستند .
مجموعه استانداردهای ایزو 9000 در سال 1987 بوجود آمدند در سالهای قبل از بوجود آمدن ایزو 9000 مفاهیم كیفیت كاملاً گیج كننده شده بودند. معنی واژه ی سیستم كیفیت به دفعات تغییر می كردو گاهی از كشوری به كشور د یگر و حتی در داخل یك كشور مشكل آفرین بود. در این دوران دولتها و صنایع هر روز بیش از پیش اهمیت توجه به پیشرفت و بهبود كیفیت را بعنوان عامل موفقیت در رقابت دریافتند . در نتیجه استانداردهای كیفیت بسیاری توسط موسسه ها شركتهای خصوصی و صنایع بوجود آمدند. اگر چه شباهتهایی در این استانداردها وجود داشت اما متابعت از آنها بسیار دشوار می نمود و بوضوح نیاز به تدوین استاندارد در سطح جهانی احساس می شد.
بهبود كیفیت محصول
دلیل اولیه ی ایجاد یك سیستم كیفیت بهبود یافته، اطمینان بیشتر از كیفیت محصول است. افزایش نظم و انضباط و گسترش آگاهی بیشتر نسبت به كیفیت ناشی از چنین سیستمی، بطور حتم، تأثیر مثبتی بر محصولات خواهد گذاشت بهبود اطلاع رسانی و كاهش ابهام درباره ی نیازمندیها به بهتر شدن كیفیت محصول میانجامد. بهبود كیفیت محصول كه نتیجه ی اجرا ایزو 9001 یا ایزو 902 است باید برحسب واحدهای سنجش چون كاهش سطوح عدم انطباق دلارهای هدر شده و شكایات مشتری بیان شود.
بهبود عملكرد تحویل
توانایی تحویل به موقع محصول بطور چشمگیری بهبود می یابد علاوه بر تغییرات كار عملی، ذكر شده در پاراگرافهای قبلی، عنصر بازنگی قرارداد استانداردهای ایزو شركت را وادار میكند به مسئولیت خود در برابر بهبود ارتباط با مشتریان توجه كند. برنامه ی تحویل یكی از تعهدات كلیدی و اصلی در قبال مشتریان است . استانداردهای ایزو 9000 در نظر گرفتن دقیق این تعهد را الزام میكند. اگر شرایطی بوجود آید ، كه مانع تحویل به موقع محصول شود، شما مسئول برقراری تماس با مشتری و حل و فصل این اختلاف هستید. این تأكید فزاینده براهمیت برآورده نیازهای تحویل، معمولاً منجر به بهبود عملكرد تحویل خواهد شد كه با استفاده از واحدهای سنجش چون درصد تحویل به موقع و تقدم زمانهای محصول استاندارد بیان میشوند.
كاهش هزینه ها
هزینه های ناشی از خطاها، ارتباطات ناصحیح و تفسیرهای اشتباه از نیازمندیها، درتمامی سیستم تولید (شامل عوامل تولید كننده، و مدیریتی) میتواند بطور چشمگیری كاهش یابد. مزایای این كار باید توسط واحدهای سنجش نظیر هزینه بر حسب درصد فروش هزینه های مستقیم كارگری و فروش به ازاء هر كارمند اعلام شود.
چه مزایای ناملموس را باید انتظار داشته باشد؟
علاوه بر مزایای ملموس مزایای بسیار بدست می آیند كه اندازه گیری كمی آن بسیار مشكل است. اینها مزایای ناملموس هستند شركتهایی كه گواهینامه یكی از مجموعه استانداردهای ایزو 9000 را دارند مزایای ناملموس بی شماری را بدست می آروند از جمله:
مزیت رقابتی بیشتر اگر شركت شما از اولین شركتهایی باشد كه در صنعت خود گواهی نامه ی ایزو 9000 را دریافت میكند. گواهی نامه میتواند مزیت رقابتی چشمگیری را نصیب میكند.
بهبود گرایشها به سمت كیفیت در سراسر شركت یك گرایش به پیشگیری گسترش یابد و بر تضمین موفقیت هر آنچه كه برای ردیابی و اصلاح سریع سیستم ایجاد میشود ، كمك خواهد كرد.
این گرایش، نشانه ی آشكار یك سیستم مدیریت كیفیت كارا، با گرایشهای كیفیتی مثبت و تعهد مدیریت، نسبت به بهبود مستمر است. در حقیقت، به مدیریت مالكیت كلی سیستم كیفیت داده میشود. دخالت فعالانه و دایمی او را در كیفیت الزامی می نماید.
افزایش توانایی رقابت در بازارهای جهانی با دریافت گواهی سیستم كیفیت انطباق با نیازمندیها برای صدور محصولات به اروپا پس از سال 1992 تضمین می گردد.
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید