سیستم ترمز ضد قفل ABS در word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سیستم ترمز ضد قفل ABS در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي سیستم ترمز ضد قفل ABS در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
سیستم ترمز ضد قفل ABS در word
در ابتدای دهه 1970 كمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و كارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود كه از سال 1959 پیشنهاد گردیده و بطور مقطعی بر روی آن كار شده بود.
گروه مهندسی دایملر بنز برای پیشبرد كار خود با كمپانی تلدیكس وارد عمل شد و مدتها بر روی آن كار شد اما نتیجه مطلوبی نداد و گروه مهندسی مجبور گشتند قرارداد خود را با كمپانی فوق لغو كرده و یك قرارداد جدید با كمپانی بوش ببندند. این گروه پس از ماهها فعالیت موفق گردیدند سیستم ضد بلو كه ترمز (ABS) را در اواسط دهه هفتاد عرضه كنند. بدین ترتیب كمپانی دایملر بنز اولین كمپانی بود كه توانست این سیستم را به صورت گسترده در خودروهای خود بكار گیرد.
كمپانیهای بی ام و تویوتا در ادامه، فعالیت خود را در این زمینه آغاز كردند. از اواسط دهه هشتاد تعداد بیشتری از كمپانیهای سازنده شروع به نصب سیستم ضد بلو كه ترمز نمودند، مثل كمپانیهای پژو، رنو، سیتروئن، لانچیا و خصوصاً هندا كه موفق گردید سیستو ضد بلو كه پیشرفته تری نسبت به سایر كمپانیها به روی خودروهایش نصب نماید.
سیستمهای اولیه ABS فقط چرخهای عقب را كنترل می كردند، با این هدف كه پایداری خودرو در هنگام عمل ترمزگیری بر روی سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بیشتری داشته باشد. به تدریج این سیستم پیشرفته تر شد به شكلی كه در دهه هشتاد سیستمهای ABS كه ترمز چهار چرخ را كنترل می كردند بر روی خودروها نصب گردید.
سیستم ABS امروزه در اكثر تولیدات كمپانیهای بزرگ خودروساز بصورت استاندارد بر روی خودروهای شخصی و كامیونهای سبك نصب می شود و یا در برخی از خودروها بصورت انتخاب برای مشتری قرار داده می شود.
ترمزهای معمولی با ایجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و یا كاهش سرعت خودرو میشوند. یك مقاومت ناشی از اصطكاك بین صفحات لنت و دیسك (و یا لنت های كفشكی و كاسه چرخ) و مقاومت دیگر ناشی از اصطكاك بین تایرهای خودرو و سطح جاده می باشد.
عمل ترمزگیری در صورتی با ثبات و كنترل شده انجام می شود كه رابطه زیر بین مقاومت ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت ایجاد شده توسط تایرها و سطح جاده برقرار باشد:
سیستم ترمز ضد قفل ABS در word
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه سیستم ABS
سیستم ABS چیست
اصول كاركرد سیستم ABS
عملكرد كلی سیستم ABS
اجزاء سیستم ABS
سنسورهای سرعت چرخش
عملكرد سنسور سرعت چرخش
سنسور شتاب
ساختار سنسور شتاب
عملكرد سنسور شتاب
فعال كننده ABS
دیاگرام سیستم ABS
عملكرد فعال كننده ABS
فعال كننده ABS با شیر سلونوئیدی دو وضعیته
ECU ABS
كنترل سرعت چرخها
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید