هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word دارای 189 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
پروزه هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی
دسته روانشناسی
فرمت فایل: word
‹‹ هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word
فهرست مطالب ››
عنوان صفحه
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه : 2
بیان مسئله : 4
اهمیت پژوهش : 10
اهداف تحقیق : 13
اهداف كلی : 13
تعاریف نظری واژهها و مفاهیم : 14
تعاریف عملیاتی واژهها و مفاهیم : 18
سؤالات تحقیق : 19
فرضیههای تحقیق : 19
فصل دوم : پیشینه پژوهش
مقدمه : 22
سلامتی و تعریف آن : 23
عوامل تأثیرگذار بر سلامت: 24
انواع سلامتی : 25
سلامت روانی و تعریف آن : 27
عوامل موثر بر سلامت روانی : 28
اختلالات روانی و تعریف آن : 30
تاریخچه بررسی اختلالات روانی : 32
طبقه بندی اختلالات روانی : 36
اختلالات خلقی و تعریف آن : 42
تاریخچه بررسی اختلالات خلقی : 43
طبقه بندی اختلالات خلقی : 44
اختلالات افسردگی : 44
اختلالات دو قطبی : 45
اختلال افسردگی و تعریف آن : 46
نظریههای روان شناختی در مورد افسردگی : 48
نظریه زیست شناختی : 48
نظریه روان پویایی : 50
نظریه یادگیری : 51
نظریه شناختی : 52
علایم و نشانههای اختلال افسردگی : 54
سبب شناسی اختلال افسردگی : 56
انواع افسردگی : 57
اختلال افسردگی و سن : 59
اختلال افسرگی و جنس : 60
روشهای تشخیص و ارزیابی افسردگی در كودكان : 61
انواع آزمونهای ارزیابی افسردگی : 63
پرسشنامه افسردگی كودكان CDI : 63
2 ـ پرسشنامه افسردگی بك : 64
مقیاس افسردگی اصلی برای مطالعات همه گیر شناسی ( CES _ D ) : 65
آزمون و تعریف آن : 66
سابقه تاریخی آزمونهای روانی : 67
ویژگیهای آزمونهای روانی : 69
الف ) ویژگیهای اصلی : 70
الف ) روش باز آزمایی : 71
ب ) روش فرمهای همتا یا موازی : 71
ج ) روش دو نیمه كردن آزمون : 72
د ـ روش كودر ـ ریچاردسون : 73
الف ) روایی محتوا : 74
ب ) روایی صوری یا ظاهری : 76
ج ) روایی ملاكی : 77
د ) روایی سازه : 79
3 ـ حساسیت یا ظرافت تشخیص : 81
ب ) ویژگیهای فرعی : 81
مفهوم نرم یا هنجار و تعریف آن : 82
انواع نرم یا هنجار : 83
1 ـ هنجارهای سنی: 83
2 ـ هنجارهای كلاسی: 84
3 ـ هنجارهای رتبه درصدی : 84
4 ـ هنجار مربوط به نمرات معیار : 85
پژوهشهای خارجی : 87
پژوهشهای داخلی : 88
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه : 90
روش تحقیق : 90
جامعه آماری : 91
نمونه و روش نمونه گیری : 91
روش اجرای تحقیق : 92
ابزارهای گرد آوری اطلاعات : 93
روایی و پایایی آزمون ماریاكواس : 95
روایی و پایائی آزمون افسردگی بك : 95
روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش : 96
سؤالات پژوهش : 98
فرضیهها پژوهش : 98
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه : 100
محاسبه پایایی آزمون : 100
تحلیل نتایج : 101
محاسبه روایی آزمون : 102
فرضیه اول : 103
فرضیه دوم : 103
فرضیه سوم : 105
اداری 105
فرضیه چهارم : 106
فرضیه پنجم : 107
فرضیه ششم : 108
فرضیه هفتم : 109
فرضیه هشتم : 112
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه : 115
بحث و نتیجه گیری : 115
پیشنهادات 124
پیشنهادات كاربردی : 124
پیشنهادات پژوهشی : 125
محدودیتها : 126
ضمائم
هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word
فهرست منابع و مأخذ : 156
‹‹ هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word
فهرست مطالب ››
عنوان صفحه فصل اول : طرح تحقیقمقدمه : 2بیان مسئله : 4اهمیت پژوهش : 10اهداف تحقیق : 13اهداف كلی : 13تعاریف نظری واژهها و مفاهیم : 14تعاریف عملیاتی واژهها و مفاهیم : 18سؤالات تحقیق : 19فرضیههای تحقیق : 19فصل دوم : پیشینه پژوهش مقدمه : 22سلامتی و تعریف آن : 23عوامل تأثیرگذار بر سلامت: 24انواع سلامتی : 25سلامت روانی و تعریف آن : 27عوامل موثر بر سلامت روانی : 28اختلالات روانی و تعریف آن : 30تاریخچه بررسی اختلالات روانی : 32طبقه بندی اختلالات روانی : 36اختلالات خلقی و تعریف آن : 42تاریخچه بررسی اختلالات خلقی : 43طبقه بندی اختلالات خلقی : 44اختلالات افسردگی : 44اختلالات دو قطبی : 45اختلال افسردگی و تعریف آن : 46نظریههای روان شناختی در مورد افسردگی : 48نظریه زیست شناختی : 48نظریه روان پویایی : 50نظریه یادگیری : 51نظریه شناختی : 52علایم و نشانههای اختلال افسردگی : 54سبب شناسی اختلال افسردگی : 56انواع افسردگی : 57اختلال افسردگی و سن : 59اختلال افسرگی و جنس : 60روشهای تشخیص و ارزیابی افسردگی در كودكان : 61انواع آزمونهای ارزیابی افسردگی : 63پرسشنامه افسردگی كودكان CDI : 632 ـ پرسشنامه افسردگی بك : 64مقیاس افسردگی اصلی برای مطالعات همه گیر شناسی ( CES _ D ) : 65آزمون و تعریف آن : 66سابقه تاریخی آزمونهای روانی : 67ویژگیهای آزمونهای روانی : 69الف ) ویژگیهای اصلی : 70الف ) روش باز آزمایی : 71ب ) روش فرمهای همتا یا موازی : 71ج ) روش دو نیمه كردن آزمون : 72د ـ روش كودر ـ ریچاردسون : 73الف ) روایی محتوا : 74ب ) روایی صوری یا ظاهری : 76ج ) روایی ملاكی : 77د ) روایی سازه : 793 ـ حساسیت یا ظرافت تشخیص : 81ب ) ویژگیهای فرعی : 81مفهوم نرم یا هنجار و تعریف آن : 82انواع نرم یا هنجار : 831 ـ هنجارهای سنی: 832 ـ هنجارهای كلاسی: 843 ـ هنجارهای رتبه درصدی : 844 ـ هنجار مربوط به نمرات معیار : 85پژوهشهای خارجی : 87پژوهشهای داخلی : 88فصل سوم : روش تحقیقمقدمه : 90روش تحقیق : 90جامعه آماری : 91نمونه و روش نمونه گیری : 91روش اجرای تحقیق : 92ابزارهای گرد آوری اطلاعات : 93روایی و پایایی آزمون ماریاكواس : 95روایی و پایائی آزمون افسردگی بك : 95روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش : 96سؤالات پژوهش : 98فرضیهها پژوهش : 98فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات مقدمه : 100محاسبه پایایی آزمون : 100تحلیل نتایج : 101محاسبه روایی آزمون : 102فرضیه اول : 103فرضیه دوم : 103فرضیه سوم : 105اداری 105فرضیه چهارم : 106فرضیه پنجم : 107فرضیه ششم : 108فرضیه هفتم : 109فرضیه هشتم : 112فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری مقدمه : 115بحث و نتیجه گیری : 115پیشنهادات 124پیشنهادات كاربردی : 124پیشنهادات پژوهشی : 125محدودیتها : 126ضمائم هنجاریابی آزمون افسردگی كودكان ماریاكواس برای كلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی در word
فهرست منابع و مأخذ : 156
مقدمه :
بدون شك نیروی انسانی از مهم ترین سرمایههای جوامع است. سرمایه ای كه امكان بهربرداری از منابع انرژی را فراهم میسازد و وجود كار آمدش رفاه و امنیت جامعه را تامین میكند. اهمیت نیروی انسانی تا جایی است كه منابع مادی همواره یك پله پایین تر از آن قرار میگیرد این مساله باعث توجه بیش از بیش جوامع بشری به نیروی انسانی گردیده و برنامه ریزیهای گسترده ای در جهت حفظ و تربیت آن انجام گرفته تا میزان بهره وری از این سرمایه ی ناشناخته را ( البته در برخی كشورها ) افزایش یابد.
حفظ و تربیت نیروی انسانی علاوه بر این كه از جهت جسمانی مورد توجه است از نظر روانی بسیار مهم است. چرا كه هر گونه دگرگونی روحی، جسم را تحت تأثیر قرار داده و فرد را ناكارآمد میكند.
اگر چه ضرب المثل « عقل سالم در بدن سالم است » در بین مردم باب شده اما باید این ضرب المثل بدین گونه اصلاح گردد كه : عقل سالم در بدن سالم و بدن سالم در سایه ی روح سالم است. بدیهی است روح و روان ناسالم جسم را پژمرده و تنبل ساخته و قدرت كار و فعالیت را از او میگیرد. كوتاه سخن این كه تلاشهای جوامع در جهت سلامت جامعه به خصوص در سالهای اخیر نشان میدهد كه سلامت روحی و روانی افراد از اهمیت بیشتری نسبت به سلامت جسمانی برخوردار است. وجود این گونه تحلیل و نظریهها درباره ی نیروی انسانی باعث شده كه جوامع كوچك و بزرگ از خانواده تا مدرسه و از سطح ملی تا سطح جهانی همه و همه توجه بیشتری به سلامت افراد نمایند و فرد را ابتدا از نظر روانی به خوبی بشناسند آن گاه با تدابیر مؤثر موانع رشد روحی او را مرتفع سازند تا در سایه روح سالم،جسم سالم پرورش یابد و افراد سالم سلامت جامعه را تامین و تضمین كنند. گستره ی بیماریهای روحی و روانی كه مانع رشد طبیعی و شكوفایی استعدادهای افراد میگردد، بسیار وسیع است اما در این میان افسردگی یكی از شایع ترین بیماریهای سده ی اخیر است. درباره ی افسردگی كه در تمام دورههای رشد ممكن است بروز دهد تحقیقات و مطالعات زیادی صورت گرفته و نتایج نشان میدهد كه افسردگی در دوران نوجوانی كه موم شخصیت فرد شكل مگیرد مهم و قابل تامل است و اگر بدان توجه نگردد باعث بروز ناهنجاریهای شخصیتی و شكوفا نشدن استعدادها میگردد.
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید