ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایو جنسیس در word دارای 122 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایو جنسیس در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایو جنسیس در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
چکیده
در این فایل، الگوریتمی به نام سیمبایوجنسیس را برای ساخت پایگاه داده تولید رفتار به کار میبریم. این الگوریتم از مجموعه الگوریتمهای تکاملی است که با مجموعهای از اعضا سروکار دارد و هدف بهینه کردن شایستگی اعضای جمعیت است. طی آزمایشهای انجام شده روی این روش، این نتیجه بدست آمده است که سیمبایوجنسیس برای استفاده در مسائلی که توصیف کاملی از صورت مسئله وجود ندارد، کارایی خوبی دارد.
برای آزمایش اینگونه یادگیری، از بازی Pac-Man به عنوان مسئله مورد بررسی استفاده کردیم. سعی داریم در این مسئلهagent ای را آموزش دهیم که بتواند در زمین بازی، بهترین بازی خود را انجام دهد و بیشترین زمان ممکن نیز زنده بماند. برای مقایسه نتایج حاصل از آزمایش، یکی دیگر از معروفترین الگوریتمهای تکاملی، یعنی الگوریتم ژنتیکی را برای این مسئله پیاده سازی کردیم. نتایج حاصل از این پیادهسازی ها را ارایه خواهیم کرد و مقایسهای روی آنها انجام خواهیم داد.
ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایو جنسیس در word
فهرست مطالب
فصل اول – الگوریتم های تكاملی. 10
1-1- مقدمه. 10
1-2-علت استفاده از الگوریتم های تكاملی. 13
1-3-انواع الگوریتم های تكاملی. 13
1-3-1: استراتژی های تكاملی. 14
1-3-2: برنامه ریزی تكاملی. 15
فصل دوم: الگوریتم ژنتیك. 17
2-1: ژنتیك در طبیعت. 17
2-2: الگوریتم ژنتیك استاندارد:. 18
فصل سوم: الگوریتم تكاملی سیمبیوتیك (SEA). 20
3-1: علت معرفی SEA.. 20
3-2: عملگر تركیب سیمبیوتیك:. 21
3-3: ایده كلی SEA:. 22
فصل چهارم: توصیف فضای مسئله. 26
4-1: agent 28
4-2: تابع محاسبه شایستگی. 34
فصل پنجم: تعریف الگوریتم ها برای مسئله Pac-Man. 36
5-1Pac-Man : با الگوریتم ژنتیکی. 36
5-2Pac-Man : با الگوریتم SEA.. 38
5-3: نتایج حاصل از پیاده سازی. 39
فصل ششم: مستندات کلاسهای پیاده سازی شده. 45
6-1: پیاده سازی الگوریتم ژنتیکی. 45
6-2: پیاده سازی الگوریتم SEA.. 53
فصل هفتم: نتیجه گیری و پیشنهادات. 68
مراجع. 69
پیوست. 71
ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایو جنسیس در word
فهرست اشکال
شکل1-1.طرح کلی الگوریتم تکاملی------------------------------------------------11
شکل1-2: شبه کد استراتژی تکاملی-------------------------------------------------15
شکل1-3: شبه کد برنامه ریزی تکاملی-----------------------------------------------16
شکل2-1: شبه کد الگوریتم ژنتیکی-------------------------------------------------19
شکل3-1: نمونه ای از ترکیب Symbiotic------------------------------------------21
شکل3-2: نمونه ای از الگوریتم جستجو symbiotic-----------------------------------23
شکل3-3: شبه کد الگوریتمSEA--------------------------------------------------24
شکل4-1: نقطه آغاز یک بازی Pac-Man-------------------------------------------26
شکل4-2:نقشه زمین بازی Pac-Man به همراه تمام حالات گردش-----------------------28
شکل4-3:شبه کد استراتژیagent برای بازی Pac-Man------------------------------31
شکل 5-1: مقایسه کارایی در الگوریتم GA وSEA برای بازی pac-man. اندازه جمعیت درGA برابر 150 می باشد--------------------------------------------------------------40
شکل 5-2: مقایسه کارایی در الگوریتم GA وSEA برای بازی pac-man.اندازه جمعیت درGA برابر 200 می باشد--------------------------------------------------------------41
شکل 5-3: مقایسه هزینه در دو الگوریتم GA وSEA برای نمودار 5-1.-------------------41
شکل 5-4: مقایسه هزینه در دو الگوریتم GA وSEA برای نمودار 5-2.-------------------42
ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایو جنسیس در word
فهرست جدولها
جدول4-1: تعیین وضعیت روح با توجه به موقعیت Pac-Man و روح نسبت به هم. ----------30
جدول4-2: شرح پارامترهای استفاده شده برای تعیین حرکت agent----------------------32
جدول5-1: پارامترهای مطرح شده در SEA------------------------------------------38
جدول5-2: بهترین مقادیر برای هر پارامتر SEA--------------------------------------39
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید