مقاله آموزش مهارت هاي زندگي راهکار پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نوجوانان در word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله آموزش مهارت هاي زندگي راهکار پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نوجوانان در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله آموزش مهارت هاي زندگي راهکار پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نوجوانان در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
مقاله آموزش مهارت هاي زندگي راهکار پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نوجوانان در word که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1387 در رهیافتی نو در مدیریت آموزشی از صفحه 135 تا 151 منتشر شده است.
نام: آموزش مهارت های زندگی راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان
این مقاله دارای 17 صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهارت های زندگی
مقاله پیشگیری
مقاله آسیب اجتماعی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
این پژوهش با هدف تبیین راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر ویژگی های شخصیتی نوجوانان دارای آسیب های اجتماعی پرداخته است. بدین منظور از نمونه های در دسترس (مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره شهر شیراز) والدین 40 تن از نوجوانان و جوانان گروه سنی 15 تا 19 سال که دست كم دارای سابقه 2 بار اقدام به خودکشی یا شش ماه وابستگی به مواد مخدر و یا حداقل تجربه 2 بار فرار از منزل را داشته اند انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده مقیاس خودکشی بک تست خود پنداره بک و پرسشنامه محقق ساخته سنجش فکر فرار و اعتیاد با اعتبار محاسبه شده (%71) از روش دو نیمه کردن و روایی محتوایی می باشد که در مورد نوجوانان اجرا شد. طرح پژوهشی پیش آزمون – پس آزمون با یک گروه کنترل است. پس از اجرای پیش آزمون والدین و نوجوانان آنان در گروههای آزمایش و کنترل به گونه تصادفی قرار گرفتند و آموزش مهارت های زندگی مشتمل بر مهارت رویارویی حل مساله و تصمیم گیری، مهارت ارتباطی و خودآگاهی به مدت 4 ماه به صورت 1 جلسه 90 دقیقه ای در هفته برای والدین و نوجوانان گروه آزمایش اجرا شد و در گروه کنترل تنها نوجوانان مورد آموزش قرار گرفتند و پس از اتمام آموزش نوجوانان بار دیگر با ابزارهای پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که آموزش مهارت های مورد نظر باعث کاهش افکار خودکشی گرایانه در نوجوانان دارای سابقه خودکشی می شود، اما در کاهش افکار فرار در نوجوانان دارای تجربه فرار موثر نمی باشد و همچنین آموزش مهارت های مورد نظر بر کاهش خود پنداره منفی در سه گروه نوجوان مورد نظر موثر بود .
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید