عنوان : دانلود مقاله حرارت در زير ماشين مادر مصنوعي( جوجه کشي ) فایل ورد (word)
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله حرارت در زير ماشين مادر مصنوعي( جوجه کشي ) فایل ورد (word) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حرارت در زير ماشين مادر مصنوعي( جوجه کشي ) فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله حرارت در زير ماشين مادر مصنوعي( جوجه کشي ) فایل ورد (word)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله حرارت در زير ماشين مادر مصنوعي( جوجه کشي ) فایل ورد (word) :

حرارت در زیر ماشین مادر مصنوعی)جوجه کشی )
مهمترین عامل در موفقیت پرورش جوجه ها مسئله حرارت است زیرا عدم توجه به این امر، سبب بی اثر شدن عوامل دیگر می گردد.
حرارت در زیر ماشین مادر مصنوعی باید كاملا طبق احتیاجات جوجه ها تنظیم شود تا رشد جوجه ها به خوبی صورت گیرد. اگر حرارت زیاد باشد جوجه ها دچار ناراحتی شده و اجبارا از زیر ماشین ارج شده و از آن دور می شوند در این صورت وقتی كه حرارت ماشین به حد معمولی رسید، ممكن است جوجه ها از برگشتن به زیر دستگاه خودداری نمایند در این صورت بخصوص در شب، دچار سرماخوردگی خواهند شد.

اگر حرارت كم باشد جوجه ها احساس سرما كرده و در زیر ماشین و در كنار هم جمع می شوند و صدای جیك جیك مخصوص در می آورند. در حقیقت این صدا، مانند لغت و كلمه ای است كه جوجه ها برای ابراز عدم رضایت خود بیان می كنند و به گوش مرغدار غافل می رسانند اگر حرارت پایین باشد جوجه ها غذای خورده شده را صرف گرم كردن بدن می كنند و در این صورت رشد، كم می شود و بازده غذایی پایین می آید.

هر چه سن جوجه ها بیشتر می شود، احتیاج به حرارت كمتر می گردد و از این رو باید حرارت دستگاه مادر را كم كرد میزان كاهش حرارت بین حداكثر 8/2 درجه سانتیگراد (5 دجه فارنهایت) تا حداقل 11/1 درجه سانتیگراد (2 درجه فارنهایت) در روز می باشد به طوری كه از 5 هفتگی به بعد می توان ماشین مادر را برداشت و از حرارت معمولی لانه برای نگهداری جوجه كبابی ها استفاده كرد. بدین ترتیب تا 5 هفتگی حرارت دستگاه مادر و از 5 هفتگی به بعد حرارت سالن مهم است و باید مورد تئجه قرار گرفته به دقت مورد كنترل قرار گیرد.

حرارت و تهویه لانه: حرارت سالن جوجه كبابی ها تا 14 روزگی باید 5/18 – 21 درجه سانتیگراد باشد در سنین بالاتر می توان حرارت را كم نمود به طور كلی حرارت سالن نگهداری جوجه ها باید طبق جدول زیر باشد.
حرارت سالن مخصوص نگاهداری جوجه ها
1 روزگی 25 درجه سانتیگراد یا 77 درجه فارنهایت
1 هفتگی 23 درجه سانتیگراد یا 75 درجه فارنهایت
2 هفتگی 21 درجه سانتیگراد یا 69 درجه فارنهایت
3 هفتگی 18 درجه سانتیگراد یا 65 درجه فارنهایت
از 4 هفتگی به بعد باید حرارت را به مرور پایین آورد و به 15-16 درجه رساند.

سرد بودن لانه، در اوائل زندگی جوجه ها سبب می شود كه آن ها رغبتی به خارج شدن از زیر ماشین، نشان ندهند حتی برای خوردن و آشامیدن از زیر دستگاه مادر خارج نمی شوند.
گرم بودن بیش از حد لانه نیز سبب افزایش هزینه شده و در ضمن، تنظیم حرارت ادر را مشكل می كند.
حرارت محیط خارج از لانه راهنمای خوبی برای تنظیم درجه حرارت اطاق و حتی ماشین مادر است. بخصوص در زمستان باید به این مسئله بیتشر توجه نمود و در روزها و شب های خیلی سرد، حرارت لانه و حتی ماشین مادر را كمی بالا برد.

برنامه نگهداری جوجه ها
وقتی كه تمام عوامل و وسایل ذكر شده در فوق مهیا گردید باید جوجه ها را از تشكیلات جوجه كشی به مزرعه منتقل كرد. نگاهداری جوجه در هفته اول بسیار مهم است و در حقیقت هفته اول مرحله بحرانی زندگی جوجه می باشد از این رو احتیاج به نهایت دقت و توجه دارد به طور كلی عملیاتی كه برای نگاهداری جوجه ها به كار برده می شود به قرار زیر می باشد.

روز اول، قبل از ورود جوجه ها وسایل و ماشین مادر و لانه، به ترتیبی كه ذكر شد باید آماده باشد ورود جوجه ها به مزرعه بهتر است در صبح صورت گیرد تا مرغدار وقت كافی برای مواظبت از جوجه ها و عادت دادن آن ها به شرایط جدید داشته باشد و اگر احیانا اشكال یا گرفتاری پیش بینی نشده ای بوجود آمد وقت كافی برای رفع آن وجود داشته باشد. انتقال جوجه ها از تشكیلات جوجه كشی به مزرعه باید با احتیاط كامل، بخصوص در زمستان كه هوا سرد است انجام گیرد. به این منظور باید حتما جوجه ها توسط وسایل نقلیه سقف دار و گرم منتقل شوند در مزرعه جوجه ها باید به ملایمت در زیر دستگاه مادر، ریخته شوند. حرارت لانه باید در حدود 25 درجه بوده و حرارت زیر دستگاه مادر 32-35 درجه سانتیگراد باشد. غذاخوری های مسطح باید از غذای با كیفیت خوب و آردی پر شوند غذا خوری ها و آب خوری ها در اطراف ماشین مادر به فاصله كم چیده شود حتی مقداری از سطح دانه خوری ها و آبخرری ها را در روزهای اول در زیر ماشین مادر قرار گیرد.

زیر دستگاه مادر باید با گونی یا كاغذ مفروش گردد. چنانچه مرغدار علاقمند به قطع نوك جوجه ها باشد قبل از ریخن جوجه ها به زیر ماشین مادر باید نوك جوجه ها را قطع كرد بعد از قطع نوك باید مواظب بود كه تولید خونریزی نشود چنانچه در جوجه ای مشاهده شود باید بلافاصله دوباره نوك را با دستگاه سوزانده تا خونریزی قطع شود سپس در اختیار جوجه ها در چند روز اول آب نیم گرم كه حرارت آن در حدود حرارت لانه باشد قرار دارد. در اولین شب ورود جوجه ها به دقت باید مواظب آنها بود و برق را تا صبح روشن گذاشت تا جوجه ها با محیط جدید عادت كنند.

عده ای از مرغداران در بدو ورود به جای آب خالص آب حاوی آنتی بیوتیك در اختیار جوجه ها قرار می دهند تا بدین وسیله اگر جوجه ها در حین انتقال دچار سرماخوردگی شده باشند از بروز بیماری در بین آن ها جلوگیری به عمل آید و یا اگر آثار ورم ناف در آن ها مشاهده گردد، معالجه شوند.
از آنتی بیوتیك های مختلفی می توان باین منظور استفاده نمد در ایران اغلب از لینكوسپكیتن، تایلوزین و بای تریل استفاده می شود.

چنانچه شرایط نگهداری و سلامت جوجه ها و چگونگی حمل جوجه ها خوب باشد به هیچ وجه اضافه نمودن آنتی بیوتیك به آب جوجه ها ضرورتی ندارد.
روز دوم شرایط نگاهداری باید مانند روز اول باشد كلیه جوجه های تلف شده را باید از زیر ماشنی مادر خارج كرد همچنین جوجه های ضعیف و فلج را هر چه زودتر شناخت و از بین بقیه جدا نموده و از بین برد زیرا وجود این جوجه های ضعیف سبب اشاعه بیماری در بین تمام گله خواهد شد دانه خوری و آبخوری باید از دانه كاملا پر باشد.

روز سوم به مرور باید از دانه خوبی ها و آب خوبی های موقت كاست و آبخوری و دانه خوری های دائمی را جانشین آن ها كرد. این عمل باید خیلی با تانی انجام گیرد بدین ترتیب كه مثلا درروز سوم دو دانه خوری مسطح را برداتشته و به جای آنها دانه خوری دائمی قرار می دهند. حرارت ماشین مادر باید، مانند روز اول و دوم باشد.

در روز سوم عملیات واكسیناسیون بر علیه نیوكاسل را باید طبق دستور موسسه رازی، سازنده واكسن اجرا نمود.
ماركتینگ جوجه گوشتی
بسته به این كه مرغدار جوجه های كبابی خود را هفتگی یا به طور سری نگاهداری كند؛ تعداد جوجه كبابی ارسال شده به بازار، متفاوت است. مرغدار، با مبلغی كه از فروش جوجه كبابی های خود به دست می آورد می تواند موفقیت ای عدم موفقیت خود را در آن سری تعیین كند.
از این رو، قیمت جوجه كبابی در بازار یكی از عوامل مهم در سرنوشت مرغدار می باشد. ارزش جوجه كبابی در موقع فرستادن به بزار بستگی به سلیقه مرغدار و یا مخارجی كه متقبل شده است ندارد. بلكه در بیشتر كشورها و بخصوص ایران قیمت فروش را بازار به مرغدار تحمیل می كند بدون این كه توجهی به نظر مرغدار داشته باشد.

مثلا وقتی كه تعداد زیادی از تولید كنندگان جوجه كبابی فرآورده های خود را اجبارا در زمان معینی به بازار می فرستند بخصوص اگر تشكیلات تعاونی و سردخانه های بزرگ وجود نداشته باشد؛ قیمت به طور سریع پایین می آید. زیرا عرضه بیش از تقاضاست. در این صورت مرغدار مجبور است جوجه كبابی های خود را به هر قیمت كه بازار به او تحمیل می كند بفروشد. بالعكس در زمانی كه تولید كم و تقاضا زیاد است بالطبع، قیمت جوجه كبابی ارائه شده بالا می رود.
بدین ترتیب در عین حالی كه مرغدار از نظر فروش جوجه كبابی های خود تابع مقتضیات روز و وضع بازار است معهذا چنانچه با هوشمندی و ذكاوت رفتار شود می توان پیش بینی های لازم را نمود و از نوسانات اجباری بازار مصون بود و یا حداقل صدمه كمتری دید در چنین شرایطی مرغداری موفق خواهد شد كه حداقل امكانات یك سال و حتی بیشتر از آن را در نظر بگیرد و برنامه های تولیدی خود را با این امكانات تطبیق دهد.

در بعضی از كشورها مانند آمریكا با قدرتی كه شركت های تولیدی دارند و همچنین وجود سردخانه های عظیم، جریان تولید و فروش یكنخواخت گوشت تحت برنامه و كنترل قرار می گیرد و در نتیجه قیمت جوجه كبابی در سر تا سر سال با در نظر گرفتن حد متوسط تولیدات، ثابت باقی می ماند در این صورت مرغدارانی كه قادر به صرفه جویی بیشتر در هزینه های مربوط به تولید هستند موفقیت بیشتری كسب می كنند.

در ایران، متاسفانه هر مرغدار به طور مستقل فعالیت می كند و از طرف دیگر اكثریت مرغداران جوجه های كبابی خود را به طور زنده و یا پركنده و تازه به بازار می فرستد بدین ترتیب در معرض رقابت و نوسانات شدید بازار قرار می گیرند. به طوری كه در یك سری، ممكن است سود فراوانی عاید آنها شده و در سری بعد متحمل حسارات و ضرر های فراوانی گردند. از این رو در شرایط ایران اكتفا كردن به پرورش یك سری یا دو سری جوجه كبابی در سال تقربیا جنبه قمار داشته و بستگی به شانس تولید كننده دارد ولی اگر مرغدار با قدرت مالی و ذكاوت و هوش كافی مبادرت با پرورش سری های متوالی كند شكی نیست كه در مجموع موفق خواهد بود ولی اگر یك یا دو سری ناكامی، او را از میدان مبارزه بیرون كند به طور قطع ورشكست بوده و دچار سقوط می شود.

به طور كلی حدود تغییرات قیمت جوجه كبابی در بازارهای ایران وسیع و غیر منطقی و غیر معقول است. در تابستان به علت تنوع غذایی مصرف گوشت مرغ پایین و قیمت آن نیز كم می باشد. در اواخر پاییز و زمستان كه اغلب كمبود گوشت قرمز وجود دارد، مصرف گوشت مرغ جانشین دام های دیگر شده و قیمت آن نیز بالا می رود.

زمستان بخصوص در ایام نوروز، گوشت مرغ از نظر فروش و قیمت، وضع مستحكمی دارد در بهار، نوسانات شدید در قیمت گوشت مرغ مشاهده می شود در اوائل پاییز چون اغلب مرغدارانی كه گله های تخمی نگاهداری میكنند، مرغ ها و خروش های وازده و غیر تخمی را به بازار می فرستند، اغلب عرضه، بیش از تقاضاست و فروش جوجه كبابی كم شده و قیمت آن كاهش می یابد، با توجه به وضع بازار بیشتر تولید كنندگان جوجه كبابی سعی دارند كه فعالیت های فصلی خود را طبق شرایط بازار كم یا زیاد كنند.

از این روز اولین مسئله كه برای هر مرغدار از نظر ماركتینگ مطرح است چگونگی فرستادن جوجه های خود به بازار است تولید كننده، باید به خوبی از این مطلب مطلع باشد كه بازار چه ظرفیتی دارد وچه نوع گوشت را طالب است. با توجه به خواست بازار مرغدار برنامه تولید خود را باید پی ریزی كند طرز فرستادن جوجه كبابی ها به بازار روش های گوناگونی وجود داردكه به قرار زیر می باشد.

1-روش تولید هفتگی: در این روش، برنامه تولید مردار به صورت تولید هفتگی انجام می گیرد. بدین ترتیب كه مرغدار در هر هفته تعداد معینی جوجه یك روزه خریداری و به مزرعه خود وارد و در هر هفته تعداد معینی جوجه كبابی تولید شده را به بازار ارسال می دارد از این رو در مزارع مرغدار جوجه ها را در سنین مختلف و در آن واحد پرورش می دهد بدین ترتیب كه در مزرعه خود جوجه یك روزه و جوجه های مخلف در سنین گوناگون و بالاخره نزدیك به فرستادن به بازار دارد این طریقه دارای این مزیت است كه احتیاج به پرداخت سرمایه كمتری از نظر وسایل نگهداری جوجه های كوچك مثل ماشین مادر و وسایل دیگر سالن مادر است. همچنین جانشین ساختن سری های مختلف بجای هم آسان انجام می گیرد. زیرا تعداد هر سری كم است ولی تجربه نشان داده است كه شانس اشاعه بیماری و افزایش تلفات در این روش كه جوجه ها در سنین مختلف نگاهداری می شوند زیاد است.

همچنین زمان لازم برای ضد عفونی كردن وسایل لانه و خالی نگاه داشتن لانه و وسایل كم است این روش برای كشورهایی مانند ایران كه بیشتر مردم علاقمندند كه گوشت تازه جوجه كبابی مصرف كنند تا اندازه ای قابل توصیه است زیرا یافتن بازار برای تعداد كم آسان تر است تا برای تعداد زیادتر، در این روش مرغدار در عوض این كه 12000 جوجه كبابی را در آن واحد هر 8 هفته یك بار به بازار بفرستد برنامه خود را طوری تنظیم می كند كه هر هفته 1500 جوجه كبابی تولید و روانه بازار كند. در این روش مسئله كار بیشتر برای فرستادن هفتگی جوجه ها به بازار، ضد عفونی و مسئله بهداشت مستلزم توجه بیشتری می باشد. ولی در كشورهایی كه معمولاً كار به طرز تعاونی انجام می شود و اغلب تولیدات جوجه كبابی خود را به كشتارگاه های بزرگ و سردخانه های بزرگ می فرستند مردم نیز رغبت به مصرف گوشت منجمد دارند، بهتر است به جای روش تولید هفتگی روش های دیگر مورد عمل قرار گیرد.

2- روش تولید كلی: در این روش مزرعه مرغدار یك باره با جوجه یك روزه پر و پس از این كه به وزن قابل ارائه به بازار در 8-9 هفتگی رسیدند خالی می گردد و به اصطلاح آمریكایی ها روش، به صورت تمام پر – تمام خالی (all out – all in) صورت می گیرد.

بعد از این كه تام جوجه های كبابی به بازار فرستاده شدند لانه یا لانه ها به كلی خالی شده و به دقت ضد عفونی می گردند همچنین وسایل تمیز و ضد عفونی یم گردد معمولاً از نظر بهداشتی بهتر است لانه چند روزی خالی مانده و به خوبی تهویه شود این امر شانس بیماری را در دسته های بعدی كاهش می دهد روش اخیر در بیشتر مزارع بزرگ متداول است زیرا از نظر سهولت كار و تنظیم برنامه و صرفه جویی در كار و حتی از نظر بهداشتی و اقتصادی بیشتر مقرون به صرفه است. اشكل مهم در این روش مسئله یافتن بازار است. چنانچه مرغداران به صورت تعاونی فعالیت داشته باشند و این شركت های تعاونی با تشكیلات كشتارگاه و سردخانه مرتبط باشند، در این صورت به آسانی می توان بر این اشكال نیز فائق آمد. در اروپا و آمریكا مزارعی كه به صورت تعاونی با هم كار می كنند از این روش استفاده می نمایند و معمولاً برنامه تولید را طوری بین خود تنظیم می كنند كه هر مزرعه تولید خود را در هفته و حتی در روز معینی به بازار بفرستد و در این صورت، مرغداران یك ناحیه با كمال سهولت می توانند برنامه خرید جوجه یك روزه و فروش جوجه كبابی های تولید شده خود را تنظیم كنند مزایایی كه روش ذكر شده دارد، به قرار زیر است:

1-از نظر بهداشتی مطمئن است زیرا تمام لانه در زمان واحد تخلیه می شوند و به خوبی ضد عفونی می گردد به علاوه بین هر سری چند روز لانه خالی مانده و تهویه می شود.
2- كنترل بیماری در این روش، ساده تر است زیرا جوجه ها در یك سن هستند و عملیات واكسیناسیون در یك زمان انجام می شود و احیانا اگر بیماری در گله ایجاد شده پس از ریشه كنی و مبارزه با بیماری از نظر آینده خطر كمتری متوجه گله خواهد شد.
3- نگاهداری و اداره كردن گله راحت تر صورت می گیرد و وسایلی كه باید در طی پرورش تعویض می گردد به سرعت انجام می گیرد و تنظیم حرارت و تهویه و غیره چون همگانی است با سرعت بیشتری صورت پذیر است.

معایبی كه در این روش، وجود دارد به قرار زیر است:
1- تولید كننده حتما باید با تشكیلات تعاونی و بازار مطمئن بستگی داشته باشد تا در زمان واحد بتواند تعداد زیادی از جوجه های خود را به بازار بفرستد. در این روش چنانچه تولید كننده بخواهد به طور مستقل و آزاد فعالیت داشته باشد مسئله یافتن بازار مشكل است.
2- در این روش احتیاج به سرمایه بیشتر و قدرت مالی زیادتری است زیرا مرغدار حداقل 8-12 هفته باید سرمایه گذاری نموده و هزینه های جاری را بپردازد. در صورتی كه در روش هفتگی مرغدار دراول هر هفته مبلغی برای خرید جوجه یك روزه پرداخت نموده و در آخر هر هفته مبلغی در ازاء فروش جوجه های كبابی های سری های قبلی خود دریافت می دارد. از این رو احتیاج به سرمایه گذاری و قدرت مالی كمتری است.

3- چنانچه در اثر نگاهداری بد، بیماری یا كمبود رشد در بین جوجه ها ایجاد شود تلفات و صدمات حاصله ممكن است شدیدتر از پرورش هفتگی باشد.
3- روش تولید فصلی: در این روش مرغداران در فصول معینی مبادرت به تولید جوجه كبابی می كنند اغلب مرغدارانی كه كه در تولید تخم مرغ فعالیت دارند در این گروه قرار گرفته اند زیرا معمولاً لانه و وسایل نگاهداری جوجه و نیم چه آن ها در حدود 6 ماه از سال خالی است و برای این كه حداكثر استفاده را از لانه و ووسایل نگاهداری جوجه ها بنمایاند و سرمایه خود را راكد نگذارند در طی این مدت از سال مبادرت به تولید 2-3 سری جوجه كبابی می كنند.
این روش تولید از نظر این كه برای لانه و وسایل احتیاج به سرمایه گذاری جدید نیست توصیه می شود ولی از نظر پیدا كردن بازار مطمئن خطرناك است زیرا ممكن است جوجه ها در هنگامی به بازار فرستاده شوند كه قیمت فروش مناسب نیست.

عده ای از مرغداران نیز در عین حالی كه در روش های سری یا هفتگی استفاده می كنند به روش تولید فصلی نیز اعتقاد دارند بدین ترتیب سعی می كنند در فصولی كه بازار گرم است مثلا در ایام عید و یا ایامی كه گوشت دام های دیگر كم است، تولید را به طور فصلی افزایش داده و در فصولی كه بازار، راكد است تولید را كاهش دهند ولی این طریقه از نظر سرمایه گذاری و راكد ماندن سرمایه در بعضی فصول زیاد توصیه نمی شود مگر این كه استفاده بعضی از سری ها به اندازه ای باشد كه جبران راكد ماندن سرمایه را در فصول دیگر بنماید.

روش های مختلف فروش جوجه كبابی: تا چند سال پیش كه صنعت پرورش جوجه كبابی و تولید گوشت مرغ در ایران رونقی نداشت و فروش طیور در شهرها توسط فروشنده های دورگرد و ندرتا در دكان ها صورت می گرفت.
در این روش برای تعیین ارزش طیور از وضع ظاهر حیوان و لمس كردن قسمت های مختلف بدن، مانند سینه و پاها استفاده می شد. ولی به موازات توسعه پرورش جوجه كبابی و استفاده از تكنیك های جدید در وضع فروش و ارائه طیور نیز تحولاتی بوجود آمد و فروشگاه هایی برای عرضه و فروش طیو تاسیس گردید به طوری كه در بعضی از محلات تهران تعداد فروشگاه های مخصوص فروش گوشت مرغ، بیشتر از قصابی هاست كه گوشت انواع دام های دیگر را می فروشند. برخی از این فروشگاه ها هنوز كار ذبح و آماده نمودن طیور را اغلب خود انجام می دهند. بدین ترتیب كه جوجه كبابی ها را به طور زنده از تولید كننده و یا واسطه ها خریداری نموده و در قفس های مخصوص به طور زنده نگاهداری ممی كنند سپس در نگام فروش بسته به سلیقه و انتخاب مشتری آن ها را در پستوی مغازه سر بریده و پس از آماده شدن، تحویل فروشگاه ها می دهند. در فروشگاه نیز گوشت آماده برای طبخ تا هنگام فروش در یخچال های معمولی و یا ویترینی نگاهداری می شود.

بدین ترتیب در وضعیت كنونی مرغدار، جوجه كبابی های خود را ممكن است به سه طریقه به فروش رساند.
1- فروش به طور زنده: تولید كننده ممكن است جوجه كبابی ها را به صورت زنده به بازار بفرستد، این طریقه فروش ساده ترین و در عین حال پرخرج ترین و قدیمی ترین راه است زیرا احتیاج به صرف وقت و هزینه زیاد دارد.

2- فروش مرغ های سر بریده: در این روش، مرغدار جوجه كبابی های خود را در مزرعه سر بریده و به بازار یا كشتارگاه می فرستد این طریقه به طور معمول از نظر خریدار غیر مطمئن است. مرغ ها در صبح زود در مزرعه سر بریده می شوند و سپس آن ها را در داخل گونی یا جعبه های مخصوص ریخته به سرعت روانه كشتارگاه یا مراكز فروش می كنند و بقیه عملیات مانند پر كندن و خالی كردن شكم و تمیز كردن و سرد نمودن لاشه در این مراكز صورت می گیرد. در این روش، فرستادن لاشه ها به كشتارگاه ساده تر از فرستادن طیور زنده می باشد ولی عیب اصلی این طریقه غیر بهداشتی بودن آن است زیرا ممكن است لاشه مرغ سر بریده دچار آلودگی گردد.

3- فروش لاشه آماده برای طبخ: تعدادی معدودی از مرغداران جوجه های كبابی را در خود مزرعه سر بریده و با دست و یا ماشین آلاتی كه تهیه كرده اند، عملیات بعدی را روی آن انجام می دهند و لاشه را برای طبخ آماده می سازند و در این صورت فروش، به صورت لاشه آماده برای طبخ صورت می گیرد این گونه تولید كنندگان اغلب یا خود دارای فروشگاه بوده و یا این كه فراورده های خود را در اختیار سوپرماركت و فروشگاه هایی كه قرارداد دارند می گذارند.
روش های ذكر شده صحیح و عملی نمی باشد بهترین روش، استفاده از كشتارگاه های صنعتی است در مورد طیور نیز ماند دام های دیگر باید كشتارگاه های بزرگ و مجهز وجود داشته باشد تا تولید كنندگان و واسطه ها مجبور باشند جوجه كبابی های خود را از طریق كشتارگار آماده نموده و به بازار ارسال دارند. بدین ترتیب با كمال سادگی می توان جریان گردش تولید و توزیع و فروش را بر روالی منظم استوار نمود. در این روش بازرسی و كنترل بهداشتی لاشه ها نیز به سهولت انجام می گیرد.

اصول كشتار جوجه كبابی: در آمریكا، در اوایل شروع صنعت مرغداری روش فرستادن جوجه كبابی به طور زنده به بازار مرسوم بوده و بعدا هر مرغدار جوجه كبابی خود را سر بریده و پركنده و در اختیار خریداران می گذاشت. ولی از سال 1955 كه ارتش آمریكا فقط گوشت مرغ را به صورت آماده برای طخ و شكم خالی، خریداری كرد بازار به سرعت متوجه گوشت آماده برای طبخ از طریق كشتارگاه شد و پس از مدتی كمی مرغداران مجبور شدند روش های انفرادی را كنار گذاشته و از طریق كشتارگاه گوشت خود را روانه بازار كنند. در كشتارگاه ها، طیور قبل از كشتار مورد بازرسی و كنترل بهداشتی قرار می گیرند و فقط به طیوری اجازه كشتار می دهد كه از نظر وضعیت ظاهر و میزان فربهی و همچنین سلامت كامل مورد تایید باشد. این روش سبب بالا رفتن درجه گوشت و همچنین تشویق مرغداران به تهیه و تولید صحیح جوجه كبابی می گردد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود مقاله حرارت در زير ماشين مادر مصنوعي( جوجه کشي ) فایل ورد (word)
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky