عنوان : تحقيق بررسي سيستم حقوق دستمزد شبکه بهداشت مرکزي فایل ورد (word)
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق بررسي سيستم حقوق دستمزد شبکه بهداشت مرکزي فایل ورد (word) دارای 66 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق بررسي سيستم حقوق دستمزد شبکه بهداشت مرکزي فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقيق بررسي سيستم حقوق دستمزد شبکه بهداشت مرکزي فایل ورد (word)

مقدمه :  
فصل اول  
آشنایی کلی  
با محل انجام پروژه  
آشنایی با محیط انجام پروژه :  
فصل دوم  
بررسی سیستم حسابداری  
تاریخچه حسابداری :  
حسابداری در ایران :  
تعاریف حسابداری:  
اصول محدود کننده حسابداری :  
نمودارامور مالی :  
کار بودجه :  
لیست حقوق شامل :  
فوق العاده نوبت کاری :  
کشیک ( آنکال ) :  
فوق العاده سختی کار :  
فوق العاده محرومیت از تسهیلات زندگی :  
دریافت و پرداخت :  
واحد دفتر داری :  
دفتر بانک :  
دفتر هزینه :  
واحد اموال ( جمعداری اموال ) :  
بودجه نویسی :  
اصلاح بودجه :  
فرم برنامه و بودجه 1384  
اعتبارات:  
تخصیص اعتبار :  
سند فوق الذکر شامل اجزا زیر است :  
هزینه های جاری و عمرانی و اختصاصی :  
هزینه های اختصاصی :  
روند کار دفتر داری :  
کارپرداز چه کسی است :  
علی الحساب :  
صورت مغایرت بانکی شامل :  
حقوق و دستمزد :  
آیتم های حقوق و دستمزد :  
افزایش سنواتی :  
بدی آب و هوا :  
فوق العاده جذب :  
تفاوت حداقل دریافتی :  
هزینه اولاد :  
فوق العاده ویژه :  
حق عائله مندی :  
محل خدمت :  
سختی شرایط کار :  
کارمندان ممتاز :  
بیمه:  
بیمه عمر :  
آیتم های کسورات :  
مالیات:  
مساعده :  
کرایه منزل :  
حق بیمه تعهدی :  
حق بیمه غیر تعهدی :  
وام :  
تعاونی :  
صندوق ذخیره :  
دیسکت.  
کارانه :  
بیمه عمر :  
برای محاسبه مالیات :  
تفاوت احکام :  
بایگانی اسناد مالی :  
رسیدگی داخلی :  
سند باید دارای ضمائم زیر باشد تا به صورت یک سند قانونی در نظر گرفته شود :  
فصل سوم  
انتقادات :  
نتیجه گیری :  
پیشنهادات :  

مقدمه

 حسابداری در دنیای پیچیده امروز نقش درخور ملاحظه ای در ادره امور دولتها و حکومتهای محلی ایفا می نماید. حسابداری بخش عمومی و بالاخص دستگاه ها و ادارات دولتی تا اواخر دهه هفتم قرن بیستم به مجموعه ای از روشها و رویه های فنی اطلاق می گردید که بر اساس ان منابع و مصارف مالی دولتها و حکومتهای ثبت و ضبط و گزارش می گردید

 اما امروزه در حسابداری تحولات شگرفی ایجاد شده است که علاوه بر وظایف فوق وظیفه پاسخگویی به مردم که در واقع صاحبان حق هستند به وظایف دولتها و دولتمردان افزوده شده است. هدف کارآموزی این است که

1- هر آنچه به صورت تئوری در دانشگاه آموختیم ایم. به صورت عملی در محیط کارآموزی تجربه کنیم

 2- آشنایی با سیستمهای مختلف حسابداری در ادارات دولتی و شرکتها

3- درک بهتر دروس مختلفی که در دانشگاه گذرانده ایم و لمس آموزش تئوری با آموزش عملی

 4- شناخت دانشجویان از استعدادها

آشنایی با محیط انجام پروژه

 شبکه بهداشت و درمان زیر مجموعه ای از دانشگاه علوم پزشکی اهواز می باشد که مهمترین اهدافش موارد زیر می باشد

1ـ بهداشت مادر و کودک از طریق ارائه خدمات بهداشتی رایگان مانند توزین مرتب کودکان زیر 6 سال، آموزش تغذیه تکمیلی و مراقبت از مادران باردار

2ـ تنظیم خانواده و کنترل رشد بی رویه جمعیت که از طریق کارشناسان بهداشت به مردم آموزش داده می شود با کمترین افراد خانواده می توان جامعه ای سالم، اقتصادی، باسواد و کارآمد داشته باشیم

3ـ ارائه خدمات بهداشتی رایگان به مردم روستا جهت سالم زندگی کردن و جلوگیری از شیوع بیماریهای مزمن و عفونی

4ـ واکسینه کردن کودکان جهت پیشگیری از بیماریهای 9 گانه

5ـ کنترل مواد غذایی و آب بهداشتی از طریق بهداشت محیط

6ـ ارائه خدمات درمانی در سطح بیمارستانی بصورت سرپایی و بستری جهت درمان

7ـ ارائه آموزشهای لازم جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار همچون ایدز، هپاتیت B ، سفلیس و ;

8ـ تامین، حفظ و ارتقاء و سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان از طریق فعالیتهایی همچون آموزش بهداشت در مدارس، انجام معاینات غربالگری دانش آموزان، شناسایی و ارجاع دانش آموزان مشکل دار

9ـ آموزش تغذیه ای گروههای آسیب پذیر مثل کودکان زیر 6 سال، مادران باردار، افراد فشارخونی، دیابتی

10-دستیبابی معیارهای تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت

تاریخچه حسابداری

  در عصری کـه جوامع بشـری همواره در حال پیشرفت های علمـی و صنعتـی و اقتصـادی می باشند و با توجه به اینکه نقش فعالیتهای مالی در هر پیشرفت و توسعه غیر قابل انکار می باشد نیاز به توسعه حسابداری روز به روز افزایش می یابد

در قرون وسطی مرسوم بوده است که فرمانروایان مالیاتهار ا جمع آوری می کردند و آنرا در جهت رفع نیازهای مالی مربوط به توسعه املاک به مصرف می رساندند در آن زمان یکی از وظایف حسابداران تهیه صورتی از اموال افراد برای خزانه داری فرمانروا به منظور اخذ مالیات بود. از دیگر وظایف حسابداران آن زمان می توان به تهیه گزارش سفر افرادی که به کار تجارت بین کشورها اشتغال داشتند اشاره کرد

این گزارش در پایان هر سفر تهیه می گردید و هدف از آن تعیین سود و زیان مربوط به آن سفر بود. در قرن سیزدهم و چهاردهم به دلیل رشد عملیات تجارتی تحولاتی در سیستم نگه داری حسابها بوجود آمد

لوکاپاچیولی (luca Pacioli) یک کشیش ایتالیایی در واقع یک ریاضیدان بود که توانست با انتشار کتاب ریاضیات لوکاپاچیولی موجب گسترش فن دفترداری دو طرفه در سراسر اروپا گردد. وی در این کتاب که چند فصلش اختصاص به حسابداری داشت توانست مهارت تجزیه و تحلیل ری خود را در توصیف سیستم حسابداری دو طرفه به کار برد. با وجود اینکه در این کتاب هیچ اشاره ای به دوره مالی، چگونگی تهیه صورتهای مالی و نگهداری حسابهای مربوط به دارایی های ثابت وجود ندارد و نیز تمایزی بین اموال شخصی صاحب موسسه و سازمان تجاری وی نگذاشته است، به دلیل سادگی مورد استفاده قرار گرفت

از زمان به وقوع پیوستن انقلاب صنعتی انگلستان، نیاز به حسابداری به شکل چشمگیری افزایش یافت پس از انقلاب صنعتی آمریکا هم از آنجا که سرمایه های شخصی زیادی در شرکتها وارد گردید و موجب توسعه هر چه بیشتر آنها شد و در نتیجه باعث به وجود آمدن غولهای صنعتی قرن بیست و یکم شد سیستمهای حسابداری از اهمیت بیشتری برخوردار گردیدند و حسابداری نیز با پیشرفت وضعیت اقتصادی توسعه کامل پیدا نمود

حسابداری در ایران

 حسابداری در ایران در حوزه نظری تحت تاثیر جریانات پازیتیویستی رشد زیادی کرده است و پایه گذاری تحصیلات تکمیلی با این نگاه به حسابداری صورت گرفته و توسعه یافته است. با این وصف تعریفی از حسابداری در ایران غالب است که مضمون و محتوای آن صرف نظر از چینش یا تفاوت ظاهری الفاظ آن برای همه دانش آموختگان حسابداری ایران شناخته شده است. براساس این تعریف : حسابداری عبارت است از فرآیند شناسایی، جمع آوری، ثبت، طبقه بندی، تلخیص، گزارشگری و تحلیل رویدادهای مالی یک شخصیت اقتصادی در یک دوره مالی معین بر اساس واحد پولی. این تعریف ترجمه کاملی است از تعاریف مختلف که حسابداری در عصر پازیتیوسیم یعنی دهه های 40 الی 60 سده پیشین در دنیا رواج داشته است. لازم به ذکر است حسابداری شاخه های گوناگون دارد. فصلش اختصاص به حسابداری داشت توانست مهارت تجزیه و تحلیل ری خود را در توصیف سیستم حسابداری دو طرفه به کار برد

تعاریف حسابداری

 حسابداری یا به تعبیری زبان تجارت روشهایی است قراردادی که توسط کارشناسان و یا انجمنهای حرفه ای حسابداران تدوین گردیده است و به تدریج مورد قبول همگان قرار گرفته است و قابل تصحیح و تغییر می باشد. برای حسابداری تعریف های گوناگونی عنوان شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد

 1ـ فرآیند تشخیص، اندازه گیری و گزارش اطلاعات اقتصادی برای استفاده کنندگان اطلاعات مزبور امکان قضاوت و تصمیم گیری های آگاهانه را فراهم می سازد

 2ـ حسابداری عبارت است از خدمتی که با فراهم کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران، پرداخت کنندگان مالیات، اداره کنندگان و سایرین جهت تصمیم گیری های آگاهانه انجام می شود

 3ـ حسابداری عبارت است از فن تفسیر، اندازه گیری و توصیف فعالیتهای اقتصادی در حسابداری هدف بر این قرار گرفته است که با بنیان گذاری یک سری ضوابط و قراردادها اطلاعات لازم را برای حل مسایل مالی یک موسسه به دست آوریم

اصول محدود کننده حسابداری

 1ـ اهمیت : معیاری برای افشای اقلام و رویدادهای مالی که به طور معقول انتظار می رود و در تصمیم گیری استفاده کنندگان از صورتها و گزارشهای مالی موثر باشد

 2ـ محافظه کاری : عرف سنتی حسابداران برای قضاوت در امور تردیدآمیز که انتخاب مبالغ کمتر سود یا ارزش دارایی ها را ایجاب می نماید. به عبارت دیگر شناسایی زود هنگام هزینه ها و زیان ها و شناسایی دیر هنگام درآمدها و سودها

کار بودجه

پیش بینی درآمـدها و هـزینه ها  با توجـه به عملکرد سال گذشته دستگاه اجرایی مربوطه می باشد

اعتبارات جاری : بیشتر برای پرداختهای پرسنلی و اعتبارات اختصاصی برای پرداختهای هزینه ای می باشد

اعتبارات عمرانی : برای ساخت و ساز خانه های بهداشت، تجهیزات بیمارستان و خرید دستگاه های بی هوشی و دستگاه های پزشکی گران قیمت استفاده می شود

دریافت و پرداخت : وظیفه اصلی این واحد پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی می باشد

حقوق و مزایای کارکنان شامل : حقوق اضافه کاری، حق ماموریت، طرح تمام وقت پزشکان، حق مدیریت پزشکان، کشیک و آنکال، کمک ضروری، کمک هزینه ازدواج و فوت

اسناد حقوقی شامل : لیست حقوق، روکش و حواله، برگ کسورات

اجزا اسناد هزینه شامل : خود سند هزینه، قبض انبار، درخواست، رسید انبار، برگ مالیاتی، در طرح های عمرانی موافقت نامه هم اضافه می شود

لیست حقوق شامل

حقوق مبنا، افزایش سنواتی، فوق العاده شغل، فوق العاده سختی شرایط کار، فوق العاده نوبتکاری، فوق العاده بدی آب و هوا، فوق العاده محرومیت از تسهیلات زندگی، فوق العاده کار با اشعه، فوق العاده ویژه ، فوق العاده محل خدمت، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد، حداقل حقوق

سه نسخه از احکام حقوقی به امور مالی منتقل می شود (یک نسخه به بایگانی، دو نسخه به واحد دریافت و پرداخت که یک نسخه آن ضمیمه لیست حقوقی می شود

فوق العاده نوبت کاری

مربوط به افرادی است که به صورت شیفتی کار می کنند مانند پرسنل بیمارستان و نگهبان و خدمات

کشیک ( آنکال )

فقط مربوط به پزشکان است. مثلاً اگر ساعت 3 شب مورد اورژانسی پیش بیاید با پزشک تماس گرفته می شود و او به بیمارستان مراجعه می کند که دستمزد این مراجعه جز حقوق او نیست بلکه به حساب کشیک ( آنکال)  ثبت می شود

فوق العاده سختی کار

به افرادی که در محیط های پر سر و صدا کار می کنند. مانند : ماشین نویس ها (البته در گذشته که با دستگاههای قدیمی کار می کردند) و افرادی که در بیمارستان مشغول بکار هستند، فوق العاده سختی کار تعلق می گیرد

 حق عائله مندی و حق اولاد هم فقط به مردان تعلق می گیرد

فوق العاده محرومیت از تسهیلات زندگی

حق محرومیت در روستا بیشتر است تا شهر (یعنی  فردی  که  در روستا کار می کند نسبت  به فردی که در شهر کار می کند. حق محرومیت بیشتری به او تعلق  می گیرد) هرچه محرومیت بیشتر حق آن نیز بیشتر است

دریافت و پرداخت

دریافت و پرداخت تمام سندها را تهیه می کند و تاریخ می زند و تمام امضاهای لازم را نیز ثبت می کند

وظیفه اصلی دریافت و پرداخت صدور فیش حقوقی، انجام کسورات بانکی (بیمه هایی که از افراد کم می شود)

بعد این اسناد و لیست ها ی حقوق  به واحد رسیدگی اسناد فرستاده می شود و پس از بررسی آنها به واحد تامین اعتبارات منتقل می شوند پس از اینکه تامین اعتبار شدند به واحد صدور چک فرستاده می شوند. بعد دوباره به واحد دریافت و پرداخت ارسال می شوند تا کسورات بیمه و مالیات را انجام دهند و در نهایت به حسابهای افراد نزد بانک واریز می گردند. (دیسکت می گیرند) یعنی اطلاعات حقوقی و سایر مشخصات کارمندان شبکه بهداشت و زیر مجموعه های آن را روی دیسکت ذخیره و به بانک می دهند تا اطلاعات را وارد کامپیوتر کنند

در نهایت یکی یک نسخه از فیش های حقوقی به بایگانی اسناد فرستاده می شود و اصل آن به دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارسال می گردد

واحد دفتر داری

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق بررسي سيستم حقوق دستمزد شبکه بهداشت مرکزي فایل ورد (word)
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky