تحقيق در مورد بانکداري فایل ورد (word) دارای 63 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقيق در مورد بانکداري فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد بانکداري فایل ورد (word)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بانکداری
در شهریور ماه 1307 شمسی بانك ملی ایران در حالی تاسیس شد كه بنیاد بانكداری در دنیا ، سالها قبل از آن ریخته شده بود ، هرچند تاریخ كشور نشان میدهد، در طول جنگهای ایران و روس در نیمه اول قرن سیزدهم ، اولین تلاش ها برای تاسیس نوعی بانك به عمل آمده بود ، ضمن آن كه قرنها پیش از آن ، زمان داریوش اول ، ایران اقدام به ضرب سكه طلا و نقره ، می كرده است .
امروز بانك ملی ایران در حالی هفتاد و پنجمین سال تاسیس خود را گرامی میدارد كه بانكداری نوین در جهان هم سو با پیشرفتهای گوناگون در عرصه های سخت افزاری و نرم افزاری فن آوری ، راه رشد خود را طی می كند .
در سال 1307 و در شرایط توسعه یافتگی نظام بانكی در گوشه های دیگر از زمین ،
در سایه همت والا و اندیشه ژرف بزرگ مردان و زنان ایرانی، تاسیس بانك ملی ایران ، ورود كشور به قلمرو بانكداری را رقم زد . امروز همه تلاش مدیران بانك ملی ایران بر بهره گیری هرچه سریعتر و كاملتر از شیوه های پیشرفته بانكداری عصر حاضر ، استوار است .
در همین راستا ، به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تاسیس بانك ملی ایران اداره روابط عمومی بانك ، این پژوهش را با این هدف انجام داده تا بتواند شمایی كلی از ابعاد
اشاره :
صنعت بانكداری در عرصه ی بین المللی ،پدیده ای بنام بانكداری نوین را تجربه می كند.پدیده ای كه استنباط كلی از آن متوجه ظهور و استفاده از تكنولوژی های پیشرفته ،برای انجام كارهای گوناگون بانكی است .
این استنباط ،البته چندان بی راهه نیست ومفهوم كلی بانكداری نوین را می توان در آن جستجوكرد. گرچه بانكداری نوین فقط این موضوع را دربرنمی گیرد .
نوشتار پژوهشی زیر ،بدون وارد شدن به قلمرو تئوریك موضوع ، در قالبی كاربردی ،به تفصیل، چالشهای فنی ،حقوقی و اجتماعی بانكداری نوین را تشریح می كند .
اهمیت این موضوع در آن است كه هر یك از اجزای مطالب ارائه شده ، می تواند سرفصل یك موضوع پژوهشی برای مطالعه از سوی دست اندركاران مرتبط درنظام بانكی كشور و به ویژه بانك ملی ایران باشد تا در آینده هنگام معرفی خدمات جدیدتر و پیشرفته تر بانكی با مشكلات كمتری مواجه شوند .
این نوشتار ، « سرقت هویت » را به عنوان مهم ترین چالش بانكداری نوین به میان می آورد واجزای گوناگون آن را به لحاظ فنی ، حقوقی و اجتماعی بر می شمرد .
نگاه « نوشتار » به طور عمده متوجه چند وچون بانكداری نوین در آمریكا است ،هرچند،مصداق هایی از چند كشور دیگر را هم ذكر می كند.
گرچه،بحث عمده دراین نوشتار پیرامون “سرقت هویت” دور می زند ولی بحث های دیگری را هم دررابطه با بانكداری نوین،از جمله،« انتقال نیروی انسانی وكارهای بانكی » شماری از بانكهای بزرگ دنیا به خارج از كشور ، به ویژه هندوستان ،اجباری شدن تهیه « گزارش كنترل داخلی » « نگرانی بابت افزایش شمار سرقتهای مسلحانه » و « صنعت رهن » را دربر می گیرد .
آمار و ارقام ونگاه آن به سوی آینده وتا سال 2007،توجه نشان می دهد .
از جمله موضوعاتی كه شاید دركمتر مرجعی بتوان سراغی از آن گرفت ، « روابط عمومی وبانكداری نوین» است و درسرفصلهایی با عناوین ، “بهره گیری از تكنیك های روابط عمومی” ، “ كم كاری روابط عمومیها” و“ اهمیت توجه به روابط عمومی” ، به بحث گذاشته می شود .
برپایه آنچه كه به « روابط عمومی وبانكداری نوین » می توان اطلاق كرد ،عامل اصلی موفقیت در محیطی كه تكنولوژیهای پیشرفته ای از قبیل « اینترنت » یا « تلفن های همراه » ،برای صنعت بانكداری فراهم میكنند ، به روابط عمومی و اتخاذ استراتژیهای ارتباطی علمی ومناسب ،بستگی دارد .
در این زمینه وبه عنوان مثال در متن نوشتار می خوانیم ، یك بانك تجاری در آمریكا كه شیوه بانكداری با استفاده از تلفن همراه را نیز در كنار شیوه سنتی ،مراجعه فیزیكی ارائه می دهد ،با این مشكل روبرو شده كه بسیاری از مشتریان آنها گرچه كاربر دریافت خدمات بانكی روی تلفنهای همراه هستند ،ولی به سبب بیاعتمادی وترس ، در پی انجام هر داد و ستد بانكی الكترونیك ،از مراجعه فیزیكی به بانك نیز غفلت نمیورزند!
مشكل فوق اساساً به خاطر عدم توجه وكم كاری روابط عمومی بانك یاد شده به وجود آمده است .
البته بدیهی است روابط عمومی در آن محیط ، با آنچه كه امروز در ایران به آن عمل می شود ، بسیار متفاوت خواهد بود، به طوریكه از یك سو نیاز به حمایت قاطع عالی ترین مقام های اجرایی بانكها دارد و از
سوی دیگر مدیران و پرسنل روابط عمومی باید از لحاظ كیفی، خلاق ،آموزش دیده و با تجربه در سطح استانداری های بین المللی باشند .
* * *
اهمیتی بیش از بی كاری یا اختلاس در شركتها:
امروز “ سرقت هویت ” افراد به آنچنان درجهای از اهمیت رسیده است كه مردم آمریكا را نسبت به آن بیش از بیكاری یا اختلاس در شركتها نگران میكند.
در مورد میزان این نگرانی، آنرا تا آن حدی دانستهاند كه میتواند سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آن كشور را در سال آینده رقم بزند!
به واسطه همین موضوع، در یك نظرسنجی كه از 2000 شهروند آمریكایی در ماه آوریل 2003 ، توسط شركتی بنام “ STAR SYSTEMS” صورت گرفت، 9 آمریكایی از 10 نفر، تقاضای وضع قوانین جدیدی در سطح فدرال برای برخورد با “ سارقان هویت ” داشتند .
بر اساس این نظرسنجی ، دو سوم پرسششوندگان ( 66 درصد) گفتند كه صنعت خدمات مالی نیاز به كار بهتری در عرصه تایید هویت مشتریانی دارد كه حسابهای بانكی باز میكنند.
72 درصد از پرسش شوندگان، همین موضوع را در مورد كسانی بیان كردند كه قصد دریافت كارت اعتباری دارند.
12 میلیون قربانی:
در این زمینه. 6/5 درصد از كسانی كه در نظرسنجی شركت “ STAR SYSTEMS ” شركت داشتند ، گفتند كه قربانی “ سرقت هویت” بودهاند. به عبارتی دیگر، میتوان 12 میلیون نفر از جمعیت آمریكا را قربانی این نوع سرقت به شمار آورد.
البته چنانچه مجموع افرادیكه در دام جعل كارتهای اعتباری و “ سرقت هویت” گرفتار آمدهاند را درنظر بگیریم،به رقمی حدود 9/15 درصد مصرفكنندگان میرسیم كه قربانی یكی از این نوع جرائم بودهاند.
ارقام فوق در حالیست كه در كل نمیتوان در زمینه “ سرقت هویت ” آمار دقیقی ارائه كرد، زیرا بخشی از این جرائم ماهها ناشناخته میمانند.
حل مشكل در گرو زمانی چند ساله:
به طور معمول ، بیش از یك سال طول میكشد تا شخص متوجه شود كه در دام سرقت هویت خود گرفتار و شخصی با استفاده از اطلاعات بدست آورده ، مرتكب تقلب شده است!
به گفته “ BARBARA SPAN” معاون مدیرعامل شركت “ STAR SYSTEMS ” ، تازه، زمانیكه وقوع این نوع سرقت كشف شود، سالها به طول میانجامد تا بتوان مشكل را حل كرد، در حالیكه ، در آن زمان ، متقلب آزاد و سرگرم انجام تقلبكاریهای بیشتری خواهد بود!
آگاه نشدن قربانی از سرقت علیه خود:
در حقیقت وجه تمایز “ سرقت هویت ” آن است كه قربانی در اغلب موارد، از اینكه جرمی علیه او روی داده است ، آگاه نیست !
به گفته “DON GHEE” مدیر ارشد ریسك عملیاتی در بانك “JP MORGAN CHASE” ، چنانچه سارقی آدرس جدید روی كارت تعبیه كرده باشد، در آن صورت ، دارنده كارت قادر به دریافت صورت حسابهایی كه به حساب وی خرج شده نیز، نخواهد بود.
متعاقباً ، زمانیكه شخصی به منظور پرداخت، چكی را مینویسد، زمانیكه این چك برگشت میخورد، 12 ماه به طول میانجامد تا كشف شود، آنهم تازه زمانیكه از سوی شركت صادركننده كارت اعتباری، تلفنی میشود و میپرسد كه چه موقع قصد پرداخت و تسویه مثلاً 2400 دلار بدهی خود را دارید؟!
“سرقت هویت”، سودمندتر از قاچاق مواد مخدر!
نكته جالب آنكه ،این نوع سرقت آنقدر حرفهای شده كه شماری از باندهای تبهكاری مربوط به مواد مخدر، زمینه كاری خود را عوض و به این امر رویآوردهاند، زیرا آنها “ سرقت هویت” را سودمندتر و بیدردسرتر از قاچاق مواد مخدر میدانند!
“ كمیسیون فدرال تجارت آمریكا” در سال 2002 ، 161819 مورد شكایت مربوط به “ سرقت هویت” را ثبت كرد كه 42 درصد آن به تقلب در كارتهای اعتباری ،22 درصد تقلب در تلفن یا شركتهای عامالمنفعه، 17 درصد به تقلب در امور بانكی و 9 درصد به تقلب در موارد استخدامی ، مربوط میشد.
خسارتی 24 میلیارد دلاری:
در همین سال، بر اساس برآورد شركتی بنام “ CELENT COMMUNICATIONS” ، مجموع خسارتی كه از بابت “ سرقت هویت” در سال 2004 وارد خواهد شد به 8 میلیارد دلار خواهد رسید، گر چه رقم واقعی بمراتب بیشتر از آن خواهد بود.
“SPAN” در این زمینه اعتقاد دارد، چنانچه شمار بزرگ سالان آمریكایی، كه قربانی “ سرقتهای هویت ” شدهاند ، یعنی 12 میلیون نفر را در متوسط رقم خسارت 2000 دلار ضرب كنیم، رقمی نزدیك به 24 میلیارد دلار خسارت وارد شده ، بدست میآید!.
اهمیت “ سرقت هویت ” و رقم بالای خسارت وارده ناشی از آن ، سبب شده تا موضوع به صورت یك بحث سیاسی مهم، دست كم در ایالات متحد آمریكا، مطرح و به همین دلیل یك سری قوانین جدیدی در این زمینه به میان آید.
سرقت هویت ، یك جرم فدرال:
شروع این قوانین را باید در قانون “ سرقت هویت” (IDENTITY THEFT ) سال 1998 دانست كه به موجب آن “سرقت هویت” یك جرم فدرال به حساب میآید.
انتقال آگاهانه یا استفاده از یك ابزار برای شناسایی كس دیگری با قصد ارتكاب یا كمك و یا معاونت در هرگونه فعالیت غیرقانونی ، موضوع این قانون را تشكیل میدهد.
در همین راستا برای پیشگیری از “ سرقت هویت” یك سری قوانین دیگر در ایالات متحد آمریكا به تصویب رسیده كه از جمله آنها میتوان به قانون “ USA PATRIOT “ قانون “ISO 17799” یا GRAMM-“LEACH-BILLEY و قانون “ BASEL II” اشاره كرد.
گردآوری اطلاعات استاندارد:
بخش 326 قانون “ PATRIOT” كه از اكتبر امسال ( مهر 1382) به مورد اجرا در خواهد آمد، مقرر میدارد، موسسات مالی باید هویت كلیه اشخاصی را كه حساب باز میكنند، به منظور حفظ سوابق برای احراز هویت آنها و اطمینان از اینكه در فهرست تروریستها یا سازمانهای تروریستی شناخته شده و یا مظنون قرار ندارند، مورد تائید قرار دهند.
به همین منظور مقرر شده تا روش های اجرایی لازم برای گردآوری اطلاعات استاندارد از قبیل نام مشتریها، آدرس، تاریخ تولد و شماره تأمین اجتماعی آنها تدوین شود.
به گفته “SPAN” بخش 326 قانون “ PATRIOT” از آنجا اهمیت دارد كه برای شناخت مشتریها به كار میرود. این بخش ضرورت امر را برای مؤسسات مالی فراهم میكند تا هویت هر شخص را از طریق درخواست دو فرم ارائه هویت و ثبت مشخصات اودر فرمهای درخواست ، بمنظور نگهداری در سوابق ، مورد تایید قرار دهند.
قانون “PATRIOT ” ، فقط تأمین حداقل استانداردهای لازم:
با اینهمه ، قانون “PATRIOT” فقط حداقل استانداردهای لازم را برای جلوگیری از “ سرقت هویت ” فراهم میكند و به منظور تحقق بخشیدن به منظور اصلی قانون، یعنی عدم دسترسی جنایتكاران به نظام مالی نهادهای مالی ،لازم است ، گامهای بیشتری برداشته شود.
در همین زمینه ، بانكها از دیرباز مجبور بودهاند بخشی از سرمایه خود را برای پوشش خسارت احتمالی ناشی از اختلاس یا هرگونه سوء استفاده دیگر كنار بگذارند، ولی ازدیاد “ سرقت هویت ” باعث شده تا آنها تعریف خسارتهای حداقل و قابل قبول را مورد بررسی مجدد قرار دهند.
لزوم در نظر گرفتن هزینه ریسك عملیاتی توسط بانكها :
همین موضوع سبب شده تا قانون “ BASEL II” كه از سال 2006 باید به مورد اجرا درآید، مطرح شود. قانونی كه بر مبنای آن بانكها برای نخستین بار باید هزینه سرمایه مرتبط با ریسك عملیاتی را به منظور شناسایی زمینه های ریسك عملیاتی و تعیین كمیت خسارت مربوط به آنها، كنار بگذارند.
به طور كلی مدیریت ریسك در صدر جدول اولویتهای سرمایهگذاری مؤسسات مالی قرار گرفته است، به گونهای كه در سال جاری، 42 درصد از مؤسسات مالی بزرگ در آمریكا، بین 000ر500 تا 5/2 میلیون دلار، روی تكنولوژی اطلاعات برای مدیریت ریسك سرمایهگذاری میكنند.
مسئولیت مدیریت ریسك در مؤسسات مالی همچنین از سطح هر اداره، به سطح كلان یك مجموعه واحد، تابع مدیران ارشد، ارتقاء پیدا كرده است .
نقش اینترنت در تكوین پایگاههای اطلاعات مربوط به تقلب:
در این میان ، ظهور اینترنت و سایر ابزارهای “ سلف سرویس” به نحو چشمگیری موارد تقلب در كارتهای اعتباری و سرقت هویت را افزایش داده و در نتیجه لزوم پیدا كردن راهحلهای جدیدی را برای احراز هویت، به میان آورده است .
به عنوان مثال “ WEB” این امكان را برای مؤسسات مالی كوچكتر فراهم میكند تا به پایگاههای اطلاعــــــات مربوط به تقلب در امور بانكی، از جمله پایگاه ملی اطلاعات شركتـــی بنــام PRIMARY “ “PAYMENT SYSTEMS دسترسی داشته باشند. پایگاهی كه در آن موارد بینظمی 200 میلیون حساب مؤسسات مالی بزرگ آمریكا نگهداری میشود.
این پایگاه اطلاعاتی قابل دسترس از طریق اینترنت، در حقیقت مدل اینترنتی یك ابزار ویژه احراز هویت بنام “ IDENTITY CHEK” به شمار میرود كه شركت “PRIMARY PAYMENT SYSTEMS” مستقر در “آریزونا”، آن را طراحی كرده است .
60 آزمایش روی هر چك:
“ IDENTITY CHEK ” كه در 21 بانك بزرگ از 30 بانك بزرگ آمریكا مورداستفاده قرار میگیرد، در سال گذشته ، بیش از 30 میلیون درخواست رامورد پردازش قرارداد كه روی هر یك 60 آزمایش انجام شد.
“ IDENTITY CHEK ” موارد مربوط به عدم اعتبار یا وجود عناصر غیر معمول در حسابهای جاری و پسانداز، درخواست كارتهای اعتباری، اعطای وام و تغییرات آدرس را بررسی و به مؤسسه مالی اطلاع میدهد.
از جمله بررسیهایی كه “ IDENTITY CHEK ” انجام میدهد، به عنوان مثال ، تطبیق دادن تاریخ تولد با شماره تأمین اجتماعی، یا كدپستی با آدرس خیابان، است .
شناسایی ، احراز و اعتبار:
در مجموع استراتژی پیشگیری از “سرقت هویت ”سه مرحله شناسایی، احراز و اعتبار را در برمیگیرد.
شناسایی شامل چك كردن اطلاعات شخصی از قبیل نام با استفاده از كارتهایی مانند تأمین اجتماعی، گواهینامه رانندگی ، گذرنامه و غیره میشود.
احراز فرایند، اثباتی است كه مشخص میكند، شناسهها واقعی هستند و اعتبار، به هویت سازهای منحصر بفرد هر كس از قبیل رمز عبور،شكل فیزیكی یا مشخصات بیومتریك ( اثر انگشت ، تن صدا، اسكن و غیره ) مربوط میشود و اینكه آیا این مشخصات واقعی و اصل هستند یا خیر.
نیاز به اعتبار، هم كاركنان یك سازمان و هم ارباب رجوع و مشتریان آن را در برمیگیرد و امنیت اطلاعات نیز از اسناد فیزیكی تا درخواستهای “ON- LINE ” با تكنولوژی پیشرفته است .
بازار داغ انواع نرمافزارها:
در زمینه نرمافزارهای تكنولوژیك مربوط به احراز هویت، سیستمهای دیگری هم در آمریكا وجود دارند، از جمله شركتی بنام “ ATTUS TECHNOLOGIES ” یك سری تولیداتی بنام “ WATCHDOG” دارد كه به مؤسسات مالی در راستای تحقق بخش 326 قانون “USA PATRIOT” كمك میكند.
با استفاده از این نرمافزار ، زمانیكه شماره تأمین اجتماعی و تاریخ تولد فردی وارد سیستم میشود، این سیستم به بررسی این نكته میپردازد كه آیا زمان صدور شماره با ایالتی كه صادر شده مطابقت دارد و اینكه آیا آن شماره به لحاظ سن با مشتری سازگاری دارد یا خیر.
این سیستم همچنین عكس روی شناسنامه ( كارت شناسایی) را بررسی میكند و چنانچه بجای عكس واقعی از تدابیری همچون هولوگرام استفاده شده باشد، كاربران را از موضوع مطلع میكند.(1)
علاوه بر نرمافزارهای فوق، گزارش دیگری به این نكته اشاره میكند كه “ انجمن بانكداران آمریكا” ، توصیه میكند، نرمافزاری بنام “ID POINT ” محصول شركت “ LEXIS NEXIS” واقع در شهر دیتون ایالت اوهایو، در راستای قانون “ USA PATRIOT” مورد استفاده بانكهای آن كشور قرار گیرد.
“ ID POINT ” سوابق 330 پایگاه اطلاعات عمومی را كه از سوی بانكها برای مشتریان جدید تقاضا میشوداز طریق مطابقت نام، آدرس ، شماره تأمین اجتماعی ،تاریخ تولد و شماره تلفن آنها با یكدیگر كنترل میكند، ضمن آنكه میتواند تلفن محل كار و آدرس قبلی آنها را نیز كنترل كند.
بانكها میتوانند از طریق سرویس “WEB “ همزمان اطلاعات لازم را كنترل كنند یا آنكه یك سری اسم را به “مركز ملی (كشف) تقلب” “ NATIONAL FRAUD CENTER ” ارسال و از طریق آنها وضعیت مشتری جدید را استعلام كنند.
به گفته آقای “ JAMES VALUES” مدیر “مركز ملی (كشف ) تقلب” آمریكا، كه بیش از این ، سرپرست همین بخش در “FBI” به شمار میرفت ، بانكهای كوچك كه روزانه 5 افتتاح حساب دارند، میتوانند مشخصات مشتریها را از طریق سیستم “WEB” و بانكهای بزرگ كه روزانه 100 افتتاح حساب دارند ، میتوانند این مشخصات را از طریق مركز فوق كنترل كنند.
این مركز به نوبهی خود اطلاعات مورد نظر را از طریق سه پایگاه اطلاعاتی جستجو میكند كه پایگاه سوم با استفاده از نرمافزار “ ID POINT“ ، اطلاعات دو جستجوی اول را به یك نمره عددی تبدیل و با استفاده از آن هرگونه بینظمی یا نشانهای از تقلب را ، كشف میكند.
نشان تقلب میتواند، به عنوان نمونه، نشانههایی از اینكه آدرس داده شده در یك زندان یا یك صندوق پست قراردارد یا اینكه تلفن ارائه شده وصل نیست و یا اینكه شماره تأمین اجتماعی قبل از تاریخ تولدشخصی صادر شده است ، باشد.
البته ، سیستم “ID POINT” باید به گونهای عمل كند كه “ خطاهای انسانی” را به حساب “ نشانه تقلب” ، به حساب نیاورد.
پس از اینكه احراز هویت مشتری به اثبات رسید، آنگاه مشخصات درخواست كننده افتتاح حساب با فهرستی كه دولت در “ اداره كنترل داراییهای خارجی” OFFICE OF FOREIGN ASSETS CONTROL” نگهداریمیكند، مطابقت داده میشود تا وی در میان تروریست های مظنون یا شناخته شده نباشد.
سرانجام برای اطمینان از حصول كار و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده و جستجویی كه به عمل میآید، نام مسئول و اپراتور كار نیز ثبت میشود.(2)
300000 سرقت هویت ظرف كمتر از سه سال:
پیش از این اشاره شد كه “كمیسیون فدرال تجارت آمریكا ” در سال 2002، 161819 مورد “سرقت هویت” را ثبت كرد . با این رقم، رقم كل سرقت های هویت كه كمیسیون فدرال تجارت آمریكا، از بدو تأسیس پایگاه اطلاعات مربوط به اتاق پایاپای این موضوع ،در سال 2000، ثبت كرده است به 300000 مورد، افزایش مییابد.
همین موضوع سبب شده تا خسارت وام دهندگان نیز افزایش پیدا كند و به حدود 1 میلیارد دلار در سال برسد.
این افزایش میزان خسارات، به نوبه خود وام دهندگان را وادار كرده تا توجه بیشتری به هشیارسازی مصرف كنندگان، نسبت به سرقت هویت خود، نشان دهند.
بهرهگیری از تكنیك های روابط عمومی:
از جمله راههایی كه آنها به این منظور در پیش گرفتهاند، بهرهگیری از تكنیك های روابط عمومی به ویژه ارسال نامه برای آنها و توصیه به مراقبت از اطلاعات شخصی خود است ، ضمن آنكه شماری از این مؤسسات مرتبط با موضوع، از قبیل “كمیسیون فدرال تجارت” و“ فدرال رزور بانك” آمریكا، هم پوشش رسانهای اطلاع رسانی را زیاد كردهاند، و هم روش تهیه گزارشهای خود را به سوی مركز گرایی سوق دادهاند.
این اقدامات سبب شده تا میزان انوع گوناگون خسارتهای ناشی از سوء استفاده از كارتهای اعتباری مربوط به “سرقت هویت” كاهش یابد گرچه انواع دیگر این سوء استفاده ها رو به ازدیاد رود.
صنعت نرم افزارسازی آمریكا در این رشته نیز فعال بوده و نرم افزارهای گوناگونی به این منظور نوشته و عرضه شدهاند كه از جمله آنها میتوان به نرمافزاری موسوم به “ IDENTICATE” ساخت شركتی بنام “AMERICAN MANAGEMENT SYSTEMS” در شهر “ فیرفكس” ایالت “ ویرجینیا” اشاره كرد.
شركت “ LEXIS NEXIS” كه پیش از این هم در رابطه با نرم افزاری بنام “ ID POINT ” به آن اشاره رفت، در این مورد، نرم افزاری بنام , INSTANT ID ” دارد كه آنرا به طور مشترك با “انجمن بانكداران آمریكا” طراحی كرده است .
از ابزاری بنام “ FRAUD DEFENDER” به عنوان مكمل نرم افزار “INSTANT ID ” نیز یاد میشود كه در راستای احراز هویت به جستجوی پایگاههای اطلاعات مربوط به موارد غیر اعتباری چندگانه، میپردازد.
شركتی دیگر موسوم به و “ BANKERS SYSTEM INC” نیز در همین راستا ، نرم افزاری بنام “ ID FLAG” را عرضه میكند و شركت “ ID ANALYTICS INC” هم نرم افزار “ ID SCORE“را معرفی كرده است . (3)
كم كاری روابط عمومی ها :
دستاوردهای صنعت نرم افزارسازی در حالی عرضه میشود كه نگرانی در مورد سرقت هویت و ایمنی اطلاعات شخصی، همچنان رو به افزایش است . این نگرانی به ویژه هنگامیكه از بانكداری اینترنت صحبت به میان میآید ، باز هم بیشتر میشود.
این وضعیت در شرایطی وجود دارد كه علت اصلی امر، كم كاری روابط عمومیهای این نوع بانكها در كاهش اضطراب و نگرانی مشتریان خود است .
اكثر بانكها به طور كلی به واسطه عدم اتخاذ یك استراتژی ارتباطی مناسب در مورد نقض حریم امنیتی سیستمهای كامپیوتری خود از سوی نفوذگران ، سكوت اختیار و اطلاعات و آماری ، منتشر نمیكنند.
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید