عنوان : مقاله نظام اجتماعي و نقش ها و حقوق آن ها و طلاق
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نظام اجتماعي و نقش ها و حقوق آن ها و طلاق دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نظام اجتماعي و نقش ها و حقوق آن ها و طلاق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله نظام اجتماعي و نقش ها و حقوق آن ها و طلاق

مقدمه   
خانه پاک      
استقلال مرد و زن در ازدواج      
نقش مادر در تربیت فرزند    
عواطف مادری و نقش آن در تربیت فرزند      
توجه به نیاز های کودک        
جوانان بیدار باشید         
حقوق فرزندان بر پدر و مادر      
حقوق پدر و مادر بر فرزندان      
زشتی طلاق       
مقدمات طلاق     
تهمت و افترا       
مسئله طلاق از نظر قرآن       
پایان زندگی       
توصیه هایی ارزشمند به همسران جوان        
منابع                                        

مقدمه

سپاس و حمد بی کران خدایی را که توفیق بخشید تا گوشه ای از وظیفه ی خود را انجام دهیم و درود بر رسول خدا که ارزش خدایی هر چیز را آن گونه که شایسته بود نمایاند و زن را که کانون خانواده بود حیاتی تازه بخشید و درود بر امامان و معصومین که فرمان گیر و رهرو رسول خدا بودند. در جامعه بشری بی شک منشاء جامعه خانواده است و داشتن جامعه ای صالح بدون اصلاح خانواده امکان پذیر نیست. زیرا : اِنَ الله لا یُغَیرُ ما بِقومٍ حَتی یُغیرُ و امابِنفسُهِمِ ((  به درستی که خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که آن قوم حالشان را تغییر دهند. )) و قطعاً بهترین طبیب و راهنما در مسائل خانواده کتاب خدا و گفتار چهارده معصوم می باشد و باید پذیرفت جوامعی که خود در لجنزار فساد و تباهی فرو رفته اند نمی تواند سرمشقی برای زندگی ما باشد. (( ذات نیافته از هستی بخش کی تواند که بود هستی بخش ))

جامعه ما که امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی به عنوان سرمشقی برای تمام امت اسلامی در سرتاسر جهان مطرح است باید از هر جهت نمونه جدایی و سرمشق باشد به ویژه در مسائل خانواده و زناشویی و پیامدهای آن از جمله طلاق و جدایی که از آماری مساوی صفر یا حداقل پایین تر آمار را داشته باشد و این میسر نیست مگر آگاه کردن مردان و زنان نسبت به وظایفشان در قبال یکدیگر و در قبال فرزندان و فرزندان در برابر پدر و مادر .من زیاد مشاهده کرده ام که علت خیلی از مشکلات خانواده ای که گاهی به طلاق می انجامد عدم آگاهی افراد از وظایف زناشویی یا ذهن بینی و یا دخالت بی جا از جانب اطرافیان دیگران است

خانه پاک

پاک و پاکیزه مانده یک جوان چه پسر و چه دختر چه مرد و چه زن در صورتی که ازدواج نکنند از فساد و تباهی امری غیر ممکن به نظر می رسد. در چند میلیون مرد و زن یافتن جوانی پاک ، و انسانی با عفت و خوددار از گناه بشرطی که ازدواج نکرده باشد باید بگوئیم او از اولیاء الهی است .خودداری از گناه ،و مصون ماندن از آلودگی،و در امان رفتن از عصیان و طغیان در صورت عدم ازدواج کاری است یوسفی. خانه ای که مرد و زن آن بدون صورت گرفتن ازدواج در آن زندگی می کنند خالی از فساد نیست. مرد بدون همسر،و زن بدون شوهر،در صورتی که غرائز و شهوات آنان زنده است و فشار غریزه و شهوت بر آنان سنگین است،جدای از فساد هر چند اندک و بدیده از مشکلات گوناگون روحی و خانوادگی و اجتماعی نیستند. ازدواج این حقیقت الهی و طبیعی آسان کننده پاره ای از مشکلات و عاملی برای تداوم پاکی جوانان و حفظ عفت و تقوای آنان است. بنای یک خانه در جامعه در صورتی باسلامت و آرامش قرین می شود که مرد و زنی با تحقیق دادن ازدواج و رعایت حقوق یکدیگر در آن زندگی کنند.خانه مسلمان در هر سرزمینی که هست باید پرتوی،روحی و جلوه ای از یاد خدا و محصولی از رفعت و بلندی و عظمت و میوه ای ار تسبیح حق در شب و روز باشد. چنین با چنان اوصافی خانه مومنی است که طاعت و عبادت حق در آن رونق دارد به امر الهی مسئله ازدواج در آن صورت گرفته و مرد و زن آن خانه به تمام حقوق الهی و انسانی پای بند هستند.آری قرآن مجید به ازدواج امر می کند تا مشکلات مرد و زن با تحقق این سنت تخفیف یابد و دامن هر دو که دامن رحمت و تربیت است از آسودگی و فساد سالم بماند و مرد و زن با تشکیل زندگی و همسوئی با یکدیگر خانه را محل ذکر خدا و تسبیح حضرت حق می کنند . در جو چنین خانه ای مرد و زن و بنده واقعی حق و فرزندانشان میوه و ثمره فضیلت و اعمال و رفتار و اخلاق و کردارشان جلوه ای از آداب الهی و سنن و روش انبیاء مرام حق است. زن مومنه هنگامی که با مرد مومنه ازدواج می کند و هر دوی آنها خود را موظف به رعایت مسائل الهی می دانند به عنوان دو یار مددکار دو رفیق شفیق دو دوست همدم دو همراه و دو منبع با ایمان و دو استوانه عشق محبت فضای زندگی را از ورود مشکلات حفظ می کنند و چون مشکلی پیش آید به اسانی و سادگی آن را حل و فصل می نمایند و با اسلحه صبر و حلم و بردباری و حوصله به علاج درد بر می خیزند

استقلال مرد و زن در ازدواج

پدران و مادران باید توجه داشته باشند که حق انتخاب همسر همراه با شرایط مهمی که اسلام عزیز فرموده با خود فرزند است.پدر و مادر حق ندارد ازدواج دختری را که فرزندشان نمی پسندند به او تحمیل کنند و او را به زور وادار به ازدواج با او کنند. همچنین پدر و مادر حق ندارند کسی را دختر نمی پسندد وی را به زور به ازواج با او کنند. آنان در انتخاب از جانب حق داری حریت و استقلال اند. در رساله علمیه مراجع بزرگ شیعه در باب ازدواج می خوانیم: اگر همسر مناسبی برای دختر پدا شود و بخواهد با او که شرعاً و عرفاً هم کفو خود می شناسد رضایت و عدم رضایت پدر و مادر مشروط نیست و می تواند با اجازه اسلام و رضایت حق ازدواج کنند. بر پدران و مادران که هوا و هوس و خواسته های صنفی و قبیله ای خود را در ازدواج پسران و دختران خود اعمال نکنند که زورگوئی در اسلام حرام و قبول زور هم حرام است. مرد و زن در انتخاب کار مشروط نیز آزاد و مستقل هستند و محصول کار آنان از خود آنان است و مالکیت آنان بر درآمد خود یک مالکیت مشروط است و زن حقی به اموال مرد جز با اجازه مرد و زن باید در تمام جوانب حیات محفوظ بماند

نقش مادر در تربیت فرزند ( فرزند یا حاصل وجود مادر )

کلمه ام که در قرآن و روایات به طور فراوان ذکر شده به معنای رشید و سرچشمه است و به خاطر اینکه کودک حداقل شش ماه و حداکثر نه ماه در رحم زن است و با تمام قوا جسم و روح خود را از مایه ی وجود زن می گیرد و به طور دائم از کارگاه جسم و اعصاب و جان زن تغذیه می کند، از وجود او نسبت به کودک تعبیر به ام شده است. در حقیقت مادر اصل و ریشه و سرچشمه وجود کودک است و کودک انعکاسی از واقعیات جسمی و روحی مادر و میوه ای از آن شجره مبارکه است.مدت اقامت نطفه در پدر بسیار اندک ولی در رحم مادر و نزدیک به دویست و هفتاد روز مهمان است. روی این حساب تمام یا اغلب گیرندگی و اثر پذیری او از مادر اوست و به همین علت حسابی که اسلام برای مادر باز کرده برای غیر او باز نکرده است .آثار وجودی مادر از جسم و روان در وجود کودک ظهور می کند و طفل در اکثر اطوار و برنامه های حیاتش خود آگاه یا ناخودآگاه بر طینت قادر می طند. دختر قبل از اینکه ازدواج کند باید توجه داشته یا به توجه بدهند که مادر فرد است و مادر فردا باید از امروز در غذا،رفت و آمد،معاشرت،برخورد،تربیت،ادب و ایمان دقت کند تا موجد و مولد نسلی پاک با ارزش و مودب به آداب باشد. این جمله زیبا را که از امپراتور فرانسه ناپلئون نقل می کنند در کتابی در رابطه با زن دیدم

از او پرسیدند کدام مملکت در نزد تو ارزشش از همه ممالک بالاتر است؟ گفت کشوری که تعداد مادرانشان بیشتر یاشد . حیثیت مادر بودن باید مادر بودن خود را برای تربیت و رشد فرزندان حفظ کند.مادر فرهنگ اسلام باید مادر بودن خود را برای تربیت و رشد فرزندان حفظ کند. مادر باید برای فرزندان مادری کند تا فرزندان از نظر فکری و عاطفی کمبود پیدا نکنند. زن اگر خصوصیات مادری را از دست بدهد و خود را در عرضه گاه آزادی به معنای غربی بیندازد و با هر کس و ناکسی بگو و بخند و بنشیند و رفت و آمد کند درنده ای است که به جان خانواده افتاده و گرگ خطر ناکی است که شرف و کرامت و عفت و پاکی خانواده را به باد خواهد داد. مادر برای تحویل دادن فرزندی وزین،مودب،پاک،باصلابت، خردمند و دارای وجودی پاک و فکری سالم و اخلاقی انسانی باشد.اگر در میان قوم نوح مادر فراوان بود ،اگر زن باایمان و سپاسگذار و پاک و با ادب زیاد بود،نمی فرمود از اینان جز کافر بوجود نمی ایند

آری اگر دختر و زن بفرموده رسول حق خضراء باشد یعنی گیاه روئیده شده روی فربله،از این گیاه نمی توان توقع بوجود آمدن میوه شیرین و محصول الهی و انسانی داشت. مادر نباید در هر مجلسی گرچه مربوط به اقوام باشد شرکت کند،زیرا پاره ای از مجالس مجلس معصیت است و در روحیه مادر اثر می گذارد و چه بسا که هویت مادر بودن را از او بگیرد.مادر نباید به هر شکلی که میل و طبعش اقتضا می کند از مواد خوراکی استفاده کند چه بسا که از منبع حلالی تهیه نشده و از نظر آثار برای او و فرزندش زیان آور باشد . مادر مربوط به مسائل طهارت و غایت را رعایت کند.و بر فرائض و واجبات و مسائل اخلاقی اصرار داشته باشد تا کاراگاه وجودش منبع نور و سبب طلوع نور شود. چنانکه از امامان معصوم ما رسیده : حضرت زهرا (ع) را اسوه خود قرار داده بودند و از تمام شئون فکری و روحی و اخلاقی و ایمانی آن بزرگوار پیروی می کردند. فاطمه (ص) در تمام هستی مادری نمونه و نمونه اعلای مادری است.زنان ما و دختران ما باید آن حضرت را اسوه و الگوی خود قرار دهند، که مادر ریشه و سرچشمه و اصل وجود فرزند است. مادرانی که اخلاق اسلامی را رعایت می کنند ، مادرانی که از وقار و سنگینی و ادب برخوردارند،مادرانی که کانون مهر و محبت و عاطفه و عشقند،فرزندان آنها تا وقتی در رحم هستند از این خصوصیات مایه می گیرند و پس از بدنیا آمدن با نگاهی دائم به مادر دارند،و گوشی که تا مدتی وقف صداری مادر است از مادر بدون تردید شکل می گیرند

حضرت حسین (ع) وقتی سر حربن یزید را به دامن گرفت ،حرین و آزادگی او را از هوا و هوس و حاکمیت بنی امیه به مادرش نسبت داد: اَنتَ مُرکَما سَمتکَ اُمکَ حُراً

((‌تو آزادی و این آزادی را از مادر نشانه داری ))

وقتی عمر سعد اصرار بر بیعت کردن حضرت حسین با یزید یان ورزید امام عدم بیعت خود ویارانش را به مادران پاکیزه و پاک دامن نسبت داد

عواطف مادری و نقش آن در تربیت فرزند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله نظام اجتماعي و نقش ها و حقوق آن ها و طلاق
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky