عنوان : پروژه ريموت کنترل جرثقيل چهار کاناله
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  ريموت کنترل جرثقيل چهار کاناله دارای 86 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ريموت کنترل جرثقيل چهار کاناله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه ريموت کنترل جرثقيل چهار کاناله

مقدمه
ساخت جرثقیل
ریموت کنترل;
منطق فازی در سیستم های کنترل;
آموزش لحیم کاری
آشنایی با المان های الکتیریکی
کلید
LED
رله
مقاومت
خازن
ترانزیستور
آشنایی با میکرو کنترلر AVR;
آشنایی با آی سی فرستنده PT2262 و گیرنده  PT
فرستنده و گیرنده چهار کاناله
RFID
انواع مدارات ریموت کنترل
فیبر مدار چاپی ریموت کنترل
نمایه برد ریموت کنترل جرثقیل;

تاریخچه

تلاش اولیه بشر برای درک زمان و تعیین موقعیت خود در شبانه روز از اولین گامها در طراحی سیستمهای کنترل است که به ساخت ساعتهای آبی منجر گردید. اولین ساعتهای آبی توسط یونانیها و مصریان در حدود 270 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد و تا قرن هفدهم میلادی نیز کاربرد داشت. در همان دوران سیستمهای کنترل سطح روغن چراغها نیز طراحی شد. با وقوع انقلاب صنعتی در اروپا کوره‌ها، بویلرها، موتورهای بخار پیشرفته و رگولاتورهای شناور طراحی شد که امکان کنترل آنها توسط سیستمهای ساده امکان پذیر نبود لذا سیستمهای کنترل پیشرفته تری پس از انقلاب صنعتی طراحی شدند. کنترل آسیاب‌های بادی که برای اولین بار توسط ایرانیان در قرن هفتم میلادی ساخته شدند گام مهمی در پیاده سازی کنترل خودکار به حساب می‌آید. این آسیاب‌ها در سال 1200 میلادی وارد اروپا شدند و تا سال 1600 میلادی مورد استفاده قرار گرفتند. در این آسیاب‌ها دو نوع سیستم کنترل وجود داشت؛ یکی کنترل جهت قرارگیری آسیاب به طوری که بتواند از حداکثر نیروی باد استفاده کند و دیگری کنترل میزان گندم وارده به درون آسیاب. هر دوی این سیستم‌ها به صورت کاملا خودکار عمل کرده و نیاز به حضور هیچ کارگری نبود

ساخت جرثقیل

در صنایع، یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش محصول، کاهش هزینه تولید و بالا بردن راندمان و بهره وری، بهبود و توسعه روش های جابجایی و انتقال مواد در کارگاه ها و کارخانه ها می باشد. در میان سیستمهای جابجایی و انتقال مواد، جرثقیل ها نقشی اساسی و استراتژیک را بازی می کنند

انتخاب یک جرثقیل متناسب با شرایط کاری، علاوه بر اینکه باعث تسریع امور، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود می تواند ایمنی در کارگاه را نیز تامین کند. از سوی دیگر، خرید جرثقیلی که کارایی آن بیش از نیاز کارگاه صنعتی باشد موجب اتلاف سرمایه خواهد بود. همین امر به روشنی بیان می دارد مشاوره، طراحی و ساخت جرثقیل متناسب با کار از چه اهمیتی برخوردار است

هنگام طراحی جرثقیل، نکات زیر باید مدنظر قرار گیرند

1-     نوع جرثقیل و طرز عملکرد آن (جرثقیل سقفی، دروازه ای، بازویی و ;)

2-     تعداد و دفعات بارگیری

3-     حداکثر وزن جابجا شده

4-     شرایط کاری و پیش بینی مدت زمان عمر جرثقیل

5-     حالت های اعمال بار، ابعاد کالای قابل جابجایی

6-      شرایط محیطی و شرایط ویژه (دهانه جرثقیل، ارتفاع بالابری، طول مسیر و ;)

جرثقیل های سقفی

 این جرثقیل ها در داخل سالن و زیر سقف کارگاه های صنعتی نصب شده است و در طول و عرض و ارتفاع سالن، جابجایی بار را انجام می دهد. این جرثقیل ها در انواع تک پل (با دهانه و ظرفیت محدود) و دوپل (با دهانه کمتر از 50 متر و ظرفیت نامحدود) ساخته می شود. حرکت این جرثقیل ها در طول کارگاه توسط جعبه چرخ ها بر روی تیرهای دو طرف سالن انجام می پذیرد. نوع سقفی آویز این جرثقیل ها معمولا به صورت تک پل ساخته شده و حرکت طولی جرثقیل توسط جعبه چرخ های آویز به تیرهای زیر سقف دو طرف کارگاه انجام می پذیرد

جرثقیل سقفی معمولا از سه بخش مهم تشکیل شده

 -           بالابر، جهت فراهم کردن حرکت بالا/ پایین برای بلند کردن اقلام

-          جهت فراهم کردن حرکت چپ/ راست برای trolley، بالابر و بار

-           پل، جهت فراهم کردن حرکت عقب/ جلو برای trolley، بالابر و بار

جرثقیل های سقفی در دو نوع تک پل و دو پل ارائه می شوند

ریموت کنترل

 ریوت کنترل های ARC دارای بالاترین استانداردهای بین المللی از جمله IC 2- بالا بردن سرعت عمل کاربر به دلیل عدم محدودیت شعاع حرکتی
3- حذف توقف در کار به دلیل خرابی سیم آویز و صفحه کلید
4- کاهش خستگی کاربر جرثقیل و افزایش دقت عمل او به دلیل حذف وزن سنگین کابل آویز
• صرفه جویی های مالی
1- کاهش هزینه های تعمیر و تعویض کابل آویز و صفحه کلید
2- جلوگیری از توقف کار به دلیل امکان داشتن هم زمان هر دو سیستم کابل آویز و ریموت کنترل
برخی مشخصات دستگاههای کنترل از راه دور جرثقیل ARC به شرح زیر می باشند
• درجه حفاظت IP
• دارا بودن کدهای اختصاصی و کدهمینگ
• دارا بودن کابل شماره گذاری شده و نصب آسان
• دارا بودن I-CHIP برای انتقال داده ها
• دارای بُرد عملکرد 100 متر
• عملکرد در دمای C°25- تا C°75+
• قابلیت کار با ولتاژهای 110-460V
• زمان پاسخ دهی 40 میلی ثانیه

منطق فازی در سیستمهای کنترل جرثقیل در جهت ایمنی ترمینالهای کانتینری

 معمولا در مواقع برخورد با یک فرایند فیزیکی پیچیده ء یک مهندس کنترل از یک روال طراحی سیستماتیک پیروی می کند. بعنوان یک مثال ساده از مساله کنترلءمی توان کنترل سرعت یک اتومبیل را مطرح کرد بطوریکه آنرا قادر می سازد سرعت وسیله نقلیه را در یک سرعت دلخواه تنظیم کند. حال جرثقیلی را در یک لنگرگاه در نظر بگیرید که محموله بار را از طریق کانتینری که به وسیله کابلی قابل انعطاف به سر جرثقیل متصل است به داخل کشتی بار می کند.وضعیت بگونه ایست که هنگام بلند کردن و انتقال بار ، این کانتینر در هوا تاب می خورد و نوسان می کند. برای طراحی سیستم کنترل جرثقیل یک معادله دیفرانسیل درجه پنجم نوشتند تا بتوانند عملکرد سیستم را مدل کنند ولی موفق نشدند زیرا: _ رفتار موتور جرثقیل غیر خطی بود . _ نیروی اصطکاک با حرکت سر جرثقیل در انتقال کانتینر به سمت کشتی مخالفت میکند در نتیجه جهت پیاده سازی کنترلری که بتواند این انتقال را تحت کنترل در آورد به سیستم کنترل منطق فازی 1 روی آوردند تا بتوانند با یک استراتژی کنترل زبانی ، تجربیات یک اپراتور انسانی را در کنترل جرثقیل حین انتقال بار طراحی نمایند.بعبارت دیگر از اطلاعات و تجربیات شخص در نوشتن قواعد استفاده می کنند ، اما پیش از آن باید پارامترهای ورودی و خروجی سیستم کنترل ما معین باشد.لذا ما دو پارامتر را بعنوان ورودی سیستم ( که یکی فاصله سر جرثقیل تا مقصد را می سنجد و دیگری زاویه ای که کانتینر آویزان شده با سر حمل بار جرثقیل ایجاد می کند) و توان اعمال شده برای انتقال کانتینر را بعنوان خروجی آن در نظر می گیریم و برای توصیف آن از پنج عبارت زبانی “متوسط ، کم و زیاد ” که جهت دار می باشد یعنی مثبت (نیروی مثبت) و منفی(نیروی منفی) استفاده می کنیم و در نهایت با طراحی بخشهای مختلف کنترل جرثقیل ، کار را به اتمام می رسانیم

لحیم کاری : 

 لحیم کاری مهمترین عملی است که هر فرد باید در الکترونیک به آن مسلط بوده و تنها این کار است که قطعات الکترونیکی روی یک فیبر را معنی دار کرده و به هم مرتبط میسازد

همانطور که میدانید لحیم کاری عملی است که با استفاده ابزاری به نام هویه صورت میگیرد  ولی وسایل و مواد دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد که ما اینها را در زیر به طور اجمالی اشاره کردیم

ابزار لحیم کاری

   هویه:هویه مهمترین وسیله لحیمکاری میباشد که معمولا به دو صورت قلمی و تفنگی در بازار موجود میباشد . هویه های تفنگی یا تپانچه ای گران و سنگین بوده و برای شما توصیه نمیشود و شما باید از نوع هویه های قلمی استفاده کنید . هویه ها از نظر استفاده از نیروی برق (توان الکتریکی ) به دو نوع وات بالا و وات پایین تقسیم میشود که از نوع وات بالا آن در الکترونیک صنعتی استفاده شده و از وات پایین آن در لحیم کاری استفاده میشود .برای کار شما باید هویه های 30 و یا 40 وات انتخاب شود و نباید بیشتر از اینها باشد . زیرا اگر وات آن بالا باشد موجب سوختن قطعات حساس میشود . همچنین نوک هویه در هنگام خریداری باید مورد توجه قرار گیرد که از نوع فلز برنج بوده و نسوز باشد . هویه گرمای کافی برای لحیم کردن را فراهم می آورد

 سیم لحیم :سیم لحیم آلیاژی از دو فلز سرب و قلع میباشد وبه شکل یک سیم مفتولی و با قطرهای مختلف در بازار موجود میباشد . سیم لحیم از نظرقطر یا ضخامت آن میتواند نازک و یا ضخیم باشد که نوع ضخیم آن در کارهای صنعتی وورقکاری استفاده شده و از نوع نازک آن در الکترونیک استفاده شده که معمولا یک تا 5/1 میلی متر قطر دارد . در داخل سیم لحیم مغزی از روغن لحیم وجود دارد که باعثبهتر شدن لحیم کاری میشود . سیم لحیم هر چه قلع بیشتری داشته باشد جنس آن مرغوبتراست و درصد قلع معمولا در حدود 60 درصد میباشد . هویه با گرم کردن سیم لحیم و ذوبکردن آن بر روی فیبر اتصال بین خطوط کیت را برقرار میسازد

     روغن لحیم :روغن لحیم امروزه استفاده کمتری در کارهای ما دارد ولی به هر حال در پاک کردن چربیها و کثیفی های روی فیبر مسی مورد استفاده قرار میگیرد . روغن لحیم نوعی گریس است که میتواند اثرات اکسیدی روی نوک هویه و فیبر را از بین ببرد . ولی معمولا بخار حاصل از برخورد نوک هویه به آن سمی میباشد

    پایه هویه :برای جلوگیری از خطرات سوزاندن سیم ، فرش ، دست و ; توسط هویه معمولا از وسیله ای به نام پایه هویه استفاده میشود . این وسیله دارای سی پیچ مسی برای قرار دادن هویه و معمولا دارای اسفنجی نسوز برای تمیز کردن نوک هویه که باید قبل از استفا ده از اسفنج آن را با آب خیس کرد . در بعضی مواقع به جای اسفنج محلی را برای قرار دادن قطعات روی آن ایجاد کرده اند . البته شما هم میتوانید مثل من آن را با مقداری سیم مفتولی مسی ، مقداری سیمان و یک کاسه پلاستیکی یا جای تن ماهی  بسازید

    سیم چین :سیم چین جزء ابزارهای مکانیکی میباشد که برای بریدن پایه اضافی قطعات مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد فراوانی دارد . در الکترونیک از سیم چین های مینیاتوری و کوچک استفاده میشود . که شما میتوانید مثل من از یک ناخن گیر کهنه استفاده کنید

    میز لحیم کاری : در بازار  میزهای فلزی کوچکی وجود دارد که دارای یک گیره است و با فیکس کردن (محکم کردن ) فیبر روی آن میز میتوانید به راحتی و بدون دردسر لحیم کاری کنید . شما دوباره میتوانید مثل من این میز را با چند قطعه چوب و یک گیره بسازید و برای تهیه گیره میتوانید از  دو قطعه جوب صاف نازک و یک پیچ نوک تیز (پیچ خودکار) استفاده کنید

    وسایل دیگر :شما میتوانید در هنگام کار از وسایل دیگری مانند سمباده برای تمیز کردن فیبر و پیچ گوشتی برای خم کردن پایه قطعات استفاده کنید .ویا ابزار دم پهن برای صاف کردن پایه قطعات

آموزش لحیم کاری

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود پروژه ريموت کنترل جرثقيل چهار کاناله
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky