عنوان : تحقيق در مورد کولر آبي
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق در مورد کولر آبي دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد کولر آبي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد کولر آبي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد کولر آبي :

کولر آبی

کولر آبی، کولری است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند.
نام‌گذاری
به دلیل استفاده از این نوع کولر در ایران بیش‌تر از هر جای دیگری در جهان، گاه این نوع کولرها با عنوان کولر ایرانی شناخته می‌شوند.[1]

پیشینه
قدیمی‌ترین نمونه کولر آبی در جهان، که همان بادگیر است در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد.[2] کارکرد بادگیرها به این ترتیب می‌باشد که هوای جاری بیرون از خانه را به داخل خود می‌کشد و با تشت‌های آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت می‌کند.

مشخصات اجزا مکانیکی کولر آبی

نحوه کار کولر آبی
• کانال خروجی کولر: این کانال بین دریچه هوا و برزنت قرار داشته و هرچقدر بتوان از برخورد نور آفتاب با این قسمت جلوگیری نمود، سرمای به وجود آمده، تلفات کمتری داشته و راندمان خنک کنندگی کولر آبی افزای

ش خواهد یافت. -کانال داخلی: این کانال داخل کولر قراردارد و پروانه در مقابل آن میباشد.
• بدنه کولر -پارچه برزنتی:جهت جلوگیری از انتقال لرزش‌های کولر وه کانال خارجی الزاما باید از برزنت استفاده شود.بدهی است این پاچه باید کاملا سالم باشد.
• ناودان‌ها: بر روی هر یک از درپوش‌های کولر مسیری جهت ورود و توزیع اب وجود دارد که به ناودانی معروف است. -آب پخش کن (سه راه آب)-پولی بزرگ و پولی کوچک: توسط دو پولی و تسمه راابط بین آنها نیروی مکانیکی به وجود آمده در الکتروموتور به محور فن منتقل میشود.ه م راستا بودن دو پولی بسیار فوق العاده با اهمیت است.

• شناور (فلوتر): با استفاده از شناور میزان آب داخت مخزن کولر همواره ثابت است. اجزا الکتریکی کولر آبی -کابل رابط چهارسیم: جهت انتقال برق از کلید به کولر.
• فیوز:جهت حفاظت الکتریکی کولر در برابر خطراتی چون اضافه بار.
• جعبه ترمینال: جهت ایجاد اتصالات مطمعن و عایق از بدنه کولر. -کلید مخصوص کولر:جهت راه اندازی و کنترل موتور دو دور و واتر پمپ.
• الکترو موتور دوسرعته: جهت به چرخش در آوردن فن در کولر آبی.که شامل قسمت‌های زیر میباشد:

o خازن راه انداز/خازن اصلاح ضریب قدرت/کلید گریز از مرکز/سیم پیچ راه انداز/سیم پیچ دور کند/ سیم پیچ دور تند .
• واتر پمپ)پمپ آب کولر(:به کمک واتر پمپ، آب از مجزن به سه راه آب منتقل و از آنجا به ناودان‌ها هدایت میشود.
كولر های آبی كه برای خنك كردن هوای داخل ساختمان ها بویژه در مناطق خشك بكار می روند از دو قسمت عمده تشكیل یافته اند:
1- اجزاء الكتریكی 2- اجزاء مكانیكی

اجزاء الكتریكی شامل: 1- كابل چهار رشته وكلید مخصوص-برای ارتباط كلید به كولر از كابل چهار رشته استفاده می شود كه سطح مقطع سیم ها نباید كمتر از 5/1 میلی متر مربع باشد.كلید كولر شامل :یك كلید تك پل برای واتر پمپ ، یك كلید تك پل برای الكتروموتور فن ویك كلید تبدیل برای دور كند وتند الكتروموتور می باشد. 2- جعبه اتصال یا ترمینال – جهت ایجاد اتصالات مطمئن وعایق از بدنه فلزی كولر كه در داخل اطاقك كولر قرار دارد.3- خازن اصلاح ضریب قدرت – كه بر روی بدنه نصب شده واز نوع روغنی وبا ظرفیت 20 الی 25 میكرو فاراد با ولتاژ نامی 400 تا450 ولت است.4- الكتروموتور دو دور فن – كه معمولا”دارای دو دور 1000 و1500 دور در دقیقه است. الكتروموتر

كولرهای خانگی از قسمت های زیر تشكیل شده است:الف -استاتور ب- روتور ج- در پوش وبوش ها د- كلید گریز از مركز كه نقش عمده ای در راه اندازی وتنظیم دور موتور دارد وبر اساس نیروی گریز از مركز عمل كرده وضمن عمل خود سیم پیچ راه انداز را از مدار خارج می كند قسمت متحرك این كلید بر روی محور روتور تعبیه شده وصفحه كائوچویی كلید گریز از مركز بر روی در پوش موتور نصب شده است. بر روی قسمت كائچویی موتور این لغات (com=مشترك) (HI=تند) (LO=كند) دیده می شود . 5- خازن راه انداز – با ظرفیت 480-130 میكروفاراد – 110 ولت كه در هنگام استارت در مدار بوده وپس از آنكه روتور به 75 در صد سرعت نامی خود رسید.كلید گریز از مركز خازن راه انداز وسیم پیچ كمكی را از مدار خارج می سازد.6- پمپ آب (واتر پمپ )- آب را از تشتك تا حدود دو متر ارتفاع پمپاژ كرده وبه سه راهی آب وناودانی ها در بالای اطاقك كولر می رساند.

اجزاء مكانیكی – 1- بدنه كولر 2- سه راهی آب ( أب پخش كن ) 3- ناودان ها 4- فن (پروانه ومحور فن یا توربین )5- شناور ( فلوتر ) 6- كانال داخلی وخارجی 7- پولی ها (فلكه ها ) وتسمه پروانه 8- یاتاقان ها

سرویس ونگهداری كولر آبی :
1- هنگام نصب كولر، محلی را انتخاب كنید كه ایجاد لرزش وصدا ننماید مثل روی ستون ها ونزدیك دیوار ها –

2- برای زیر كولر از چهار پایه ای به ارتفاع 30 سانتیمتر استفاده كنید.وبرای جلوگیری از فرو رفتن پایه ها در آسفالت وغیره از صفحات فلزی به اضلاع 10در 10 استفاده كنید.
3- كولر را در نزدیكی لوله دودكش وهوا كش آشپزخانه ولوله چاه فاضلاب قرار ندهید.
4- بمنظور جلوگیری از لرزش در محل اتصال كولر به كانال ها باید از برزنت استفاده شود.

5- هنگام راه اندازی كولر در ابتدای فصل گرما به نكات زیر توجه كنید:
دیواره های كولر را جدا كنید ودر صورت نیاز پوشال ها را تعویض كنید. (معولا” هر دو سال یك بار ).ضمنا”پوشال ها باید به گونه ای توسط توری های سیمی محكم به در پوش ها بسته شوند كه آب از آنها بر روی فن ویا تسمه وپمپ وموتور نریزد.-

كف كولر را شست وشو داده ودر صورت زنگ زدگی ،سوراخ شدن آن را ترمیم كنید. البته بهتر است در پایان فصل گرما واز كار انداختن كولر محل های زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ كاری نماییم.- یاتاقان های توربین وجا روغنی های روی موتور را روغن كاری كنید وبا دست هر دو فلكه را بچرخانید تامطمئن شوید كه مانعی در حركت آن ها موجود نیست .تسمه وفلكه های (پولی ) موتور وتوربین باید در یك امتداد باشند تا موجب لنگی وساییدگی تسمه و لرزش نشود

. در صورت ساییدگی وبریدگی تسمه آن را تعویض كنید.معمولا”پمپ های آب احتیاج به روغنكاری ندارند ولی آن ها را از جای خود خارج كرده ورسوب اطراف پروانه ها را تمیز كنید همچنین صافی آن را تمیز كرده ودر جای خود قرار دهید. با پر كردن تشتك تحتانی از آب وروشن نمودن واتر پمپ اطمینان حاصل نمایید كه مسیر آب در شیلنگ و سه راهه و آب پخش كن ها باز است.

ناودان های پخش كننده مستقر در در پوش ها را تمیز كرده تا منافذ آن ها باز شود. شناور را طوری تنظیم نمایید كه آبی از تشتك یا دریچه اطمینان سرازیر نشود. هنگام روشن كردن كولر ابتدا به مدت ده دقیقه واتر پمپ را روشن كرده تا پوشال ها خیس شوند

.وقبل از روشن كردن موتور اصلی كولر برای اولین بار پارچه بزرگی را خیس نموده جلوی دریچه ها گرفته تا ذرات زنگ وگرد خاك را به خود گرفته ومحیط را كثیف نكند. در پایان فصل گرما آب تشتك را خالی كرده وروی كولر را با برزنت بپوشانید.وشیر فلكه آب را بسته وحتی الامكان لوله های رابط را قطع نمایید.

عیب یابی و تعمیر كولر آبی :
عیب1- با زدن كلید ها ،الكتروموتور دو دور وپمپ آب روشن نمی شوند.
علت1- فیوز قطع است ویا خراب شده.
رفع عیب1- ورود و خروج فاز به فیوز را بتوسط فاز متر بررسی نمایید.اگر به فیوز فاز می رسد امابا حركت اهرم آن فاز خارج نمی شود ،فیوز خراب شده است آن را با فیوزی هم آمپر خودش تعویض نمایید.
عیب2- با زدن كلید ها الكتروموتور وپمپ آب روشن نمی شود.
علت2- در فاز یا نول اصلی (سیم رابط ) مشكلی بوجود آمده.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق در مورد کولر آبي
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky