عنوان : تحقيق در مورد ارث (sussession)
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق در مورد ارث (sussession) دارای 59 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد ارث (sussession)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد ارث (sussession)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد ارث (sussession) :

ارث (sussession)
(تشیع) در قانون مدنی مواد 861 الی 949 راجع به بحث ارث می باشد و همین طور قانوت امور جسمی مواد 225 الی 259 دراین خصوص صحبت نموده است.
طبق مذهب تشیع موجبات ارث دو امر است نسب و سبب.
اما طبقات وارث طبق قانون مدنی شامل موارد ذیل می باشد.
1- پدر ومادر واولاد و اولاد اولاد.
2- اجداد و برادر و خواهر و اولاد آن ها.
3- اعمام و عمات و اخوال و خالات و اولاد آن ها.
وارثین طبقه بعد وقتی ارث می برند كه از وارثین طبقه قبل كسی نباشد.

اما از جمله اشخاص كه طبق سبب ارث می برند هر یك از زوجین است كه در حین فوت دیگری زنده باشد. طبق نفر دكتر كاتوزیان احتمال دارد منظور از آوردن قید (از جمله ) در آغاز ماده 864 این است كه زوجیت سبب منحصر ارث نباشد كه حاكم را مامور اداره تر كه بدون وارث كرده است. اما به نظر می رسد حاكم را نتوان وارث شمرد و اختیار ؟ را در نرخی كه وارثی ندارد محدود به ثلث كرد علاوه بر زوجین- ضمان جریزه- ضمان امامت (حاكم) آزادی (در خصوص) بردگی هم وجود دارد كه ضمان جریره و آزادی اكنون كاربرد ندارد.
اگر در شخص واحد موجبات

متعدده ارث جمع شود به جهت تمام آن موجبات ارث می برد مگر این كه بعضی از آن ها مانع دیگری باشد كه در این صورت فقط از جهت عنوان بالغ می برد.
(تركه بدون وارث)
در صورت نبودن وارث امر تركه راجع به حاكم است وحاكم مامور اداره تركه است مالك و وارث اما در صورتی كه متوفی برای اجرای وصیت خود وصی معین كرده باشند اداره تركه به وصی خود واگذار می شود.
اما ارث به موت حقیقی یا موت فرض تحقق پیدا می كند.
و مالكیت ورثه نسبت به تركه ستونی مستقر نمی شود مگر پس از اداء حقوق و دیونی كه به تركه میت تعلق گرفته است.
و در واقع رد و قبول تركه به معنی رد و قبول تصفیه آن است و در مالكیت اثر ندارد.
حقوق و دیون بر تركه

حقوق و دیونی كه بر تركه میت تعلق می گیرد و با تبدیل از تقسیم آن ادا شود از قرار ذیل است.
1- قیمت كفن میت و حقوقی كه متعلق است به اعیان تركه مثل عینی كه متعلق رهن است.
2- دیون و واجبات مالی متوفی
3- وصاصایی میت تا ثلث تركه بدون اجازه ورثه و زیاده برثلث با اجازه آن ها

تو این حقوق و دیون باید به ترتیب پرداخت شود و مابقی اگر باشد بین وارث تقسیم گردد كه بطور مفصل در مواد 225 قانون امور حسبی ذكر شده و از حوصله این تحقیق خارج می باشد.
هر گاه ورثه نسبت به اعیان تركه معاملاتی نماینده مادام كه دیون متوفی پرداخت نشده است معاملات مزبور نافذ نبوده و ایان می توانند آن را بر هم زنند.
و حكم عدم نفوذ ناظر به تصرفات ناقل از قبیل فروش و صلح ؟ است كه از وثیقه عمومی طلبكاران می كاهد و شامل قرار دادهای مربوط به اداره تركه مانند اجاره و تعمیر نمی شود

تقسیم اموال غایب مفقود الاثر
اموال غایب مفقود الاثر تقسیم نمی شود مگر بعد از ثبوت فوت او یا انقضاء مدتی كه عادتا چنین شخصی زنده نمی ماند.
مدت فرض هم در حكمت فوت حقیقی است و اموال غایب بین وارثان تقسیم می شود با این تفاوت كه گر خلاف آن فرض اثبات .و غایب پیدا شود همه چیز به جای خود باز می گردد. و كسانی كه اموال او را به عنوان وارث تصرف كرده اند باید آن چه را كه از اعیان یا عوض و یا منافع اموال مزبور حین پیدا شدن غایب موجود می باشد سترد دارند.

مجهول بودن تاریخ فوت
اگر تاریخ فوت اشخاصی كه از هم ارث می بردند مجهول و تقدم وتاخیر هیچ یك معلوم نباشد اشخاص مزبور از هم ارث نمی برند مگر آن كه موت به سبب غرق یا هدم واقع شود كه در این صورت از هم ارث می برند.
اگر اشخاصی كه بین ان ها توارث باشد بمیرند و تاریخ فوت یكی از ان ها معلوم و دیگری از حیث تقدم و تاخر مجهول باشد فقط آن كه تاریخ فوتش مجهول است از آنها دیگری ارث می برد.

زنده بودن در زمان فوت
شرط وراثت و ارث بردن ازمورث، زنده بودن در حین فوت مورث است و اگر محلی باشد در صورتی ارث می برد كه نطفه او حین الموت منعقد بوده وزنده هم متولد شود اگر چه فورا بعد از تولد بمیرد.
و با شك در حیات حین ولادت حكم وراثت نمی شود و در صورت اختلاف در زمان انعقاد نطفه امارات قانونی كه برای اثبات نسب مقررات رعایت خواهد شد.
نطفه ای منقعد شده محسوب است كه حمل ناشی از آن ظرف ده ماه از تاریخ فوت به دنیا آید مگر آن ثابت شود از تاریخ آخرین نزدیكی بیش از ده ماه گذشته است ). ج3 ص164 دكتر امامی

تقسیم تركه با وجود حمل
هر گاه در حین فوت مورثت حملی باشد كه اگر قابل وراثت متولد شد ( مانع از ارثت تمام یا بعضی از وراث دیگر می شود ( تقسیم به عمل نمی آید تا حال او معلوم شود و اگر حمل مانع از ارث هیچ یك از سایر وراث نباشد و آنها بخواهند تركه را تقسیم كنند باید برای حمل حصه ای كه مساوی حصه و پس از همان طبقه باشد كنار گذارند و حصه هر یك از وراث مراعا است تا حال حمل معلوم شود و تقسیم تركه باید در دادگاه و با شركت ولی یا وفی یا امین جنین انجام شود.

تقسیم تركه در صورت غیبت وراث
اگر بین وراث غایب مفقود الاثری باشد سهم او كنار گذارده می شود تا حال او معلوم شود در صورتی كه محقق گردد قبل از مورث مرده است، حصه او به سایر وراث بر می گردد والا بخ خود او یا به ورثه او می رسد.
و در حین تقسیم تركه باید نماینده غایب (اعم از وكیل، ولی، ومی، قیم یاامین) شركت داشته باشد و تقسیم هم در دادگاه انجام می شود و تراضی وارثان كافی نمی باشد.

موانع مورث
1- قتل
قتل از موانع ارث است پس كسیكه مورث شود را عمدا بكشد از ارث او ممنوع می شود اعم از این كه قتل بالمباشره باشد یا به تسبیب و منفردا باشد یا به شركت دیگری باشد. اما اولاد كسانی كه پدر خود راكشته باشند از حد مقتول خود ارثت می برند اگر وارث نزدیك تری باعث حرمان آنها نشود.
اما مواردی كه وارث قصد قتل ندارد اما به عمد كاری راانجام می دهد كه بطور معمول كشنده است یا نسبت به مورث و شرایط او كشنده محسوب شود و وارث از آن آگاه باشد قتل در حكم عمد است و در موردی كهشخص حاجب از ارث را به انگیزه ارث بردن می كشد مثل این كه شخصی پدر خود رابكشد تا از جد ارث ببرد، نسبت به ممنوع شدن كامل از ارث تردید شده است همین طور راجع به قاتلی كه سومی رامی كشد تا زودتر موصی به را بدست آورد از وصیت محروم است. سقط جنین هم از جهت ممنوع ساختن از ارث در حكم قتل است.

اما هر گاه شوهری زن خود را با مردی در یك فراش ببیند و او را بكشد از ارث زن محروم نمی شود زیرا انگیزه است یافتن به میراث در آن منتفی است و وقتی قانونگذار او را از مجازات معاف می كند آثار تبعی و مدنی آن را هم نمی خواهد.

و معاونت در قتل مورث هم مانند شركت در قتل است و همان حكم را دارد. ص 551 نكته دیگر این است كه در قتلی كه مانع ارث نمی باشد مانند ( قتل خطایی و شبه عمد قاتل از دیه ارث نمی برد.) دكتر لنگرودی جلد 1 ص 108 ارث در صورتی كه قتل عمدی مورث به حكم قانون یا برای دفاع باشد مشمول ممنوعیت از ارث نمی باشد (عمد طفل ومجنون در حكم غیر عمد است و همین طور اگر كسی به این پندار كه دیگری مستحق قتل است او را بكشد و بعد معلوم شود كه در اشتباه بوده است قتل مانع ارث نمی باشد و یا هنگامی كه پدری پسر را به قصد تادیب بزند و پسر در اثرضربه ناگهانی بمیرد پدر از ارث او محروم نمی شود مشروط بر این كه ضربه نوعا كشنده نباشد ). ص 552 نظم كنونی

2- كفر
عامل دیگر كه مانع از ارث می باشد در خصوصی كافر است كه از مسلمان ارث نمی برد و اگر در بین ورثه متوفا كافری مسلم باشد وراث كافر ارث نمی برند اگرچه او لحاظ طبقه و درجهمقدم بر مسلمان باشند.
اگر از میان وارثان كافری یك تن ادعای مسلمان شدن كند اقرار او به اسلام برای محروم ساختن سایر وارثان كافی نمی باشد و دادگاه با توسل به قراین و شهادت گواهان باید اسلام مدعی را احراز كند.
3- لعان
بعد از لعان زن و شوهر از یكدیگر ارث نمی برند و همین طور فرزندی كه به سبب انكار اولعان واقع شده از پدر و پدر از او ارث نمی برد اما فرزند مزبور از مادر وخویشان مادری خود و همین طور مادر و خویشان مادری از اد ارث می برند.
و بعد لعان خواهر و برادر ابونین فرزندی كه شب او اتكار شده است خواهر و برادر امی محسوب می شوند و همین طور تنها خویشان مادری در طبقه سوم ارث می برند و عمو و اولاد آن ها محروم می شوند .
هر گاه پدر بعد از رجوع كند پسر از او ارث می برد اما از ارحام پدری و همین طور پدر و ارحام پدری از پسر ارث نمی برند .
(ولادت از زنا )

ولداا زنا از پدر و مادر و اقوام آنان ارث نمی برد اما اگر حرمت رابطه ای كه طفل ثمره آن است نسبت به یكی از ابوین ثابت و نسبت به دیگری بواسطه اكراه یا شبهه زنا نباشد طفل فقط از این طرف و اقوام او ارث می برد و بالعكس
(نزدیكی به شبهه اگر با یكی از محارم صورت پذیرد فرزند ناشی از آن در حكم فرزند طبیعی است و ارث نمی برد .
همین طور در مورد لقاح مصنوعی بین او بیگانه فرزندی كه بوجود می آید طبیعی است نه شروع و از پدر و مادر ارث نمی برد مگر این كه بدون آگاهی باشد كه در حكم ولد به شبهه است اما فرزند ناشی از لقاح مصنوعی زن و شوهر شروع است .)
4- ارتداد در خصوص فرد مرتد مطرح می شود كه بر دو نوع است مرتد فطری و مرتد ملی كه تفصیل در خصوص آن از حوصله بحث می باشد و در واقع ارتداد هم یكی از موانع ارث مطرح می شود.

5- بردگی :برده بودن در وارث و مورث است كه این اكنون كاربرد ندارد.
6- غیبت منطقه یا طولانی :كه همان مورد حكم موت فرضی است كه در مورد آن توضیح داده شده است .
7- حمل : وجود حمل مانعی برای ارث می باشد مگر آن كه بچه زنده به دنیا بیاید
8- مجب : مجب حالت وارثی است كه بواسطه بودن وارث دیگر از ارث بردن كلا یا جزئا محروم می شود .
حجب دو نوع است : یك حجب حرمانی و آن زمانی می باشد كه وارث از اصل ارث محروم می شود مانند برادر زاده كه بواسطه بودن برادر و خواهر متوفی از ارث محروم می شود و یا برادر ابی كه با بودن برادر ابوبین از ارث محروم می شود .

مجب نقصانی : آن هنگام است كه فرضا وارث از حد اعلی به حد ادنی نازل می شود مثل تنزل حصه شوهر از نصف به ربع در صورتی كه برای زوجه اولاد باشد و تنزل حصر از ربع به ثمن در صورتی كه برای زوج او اولاد نباشد.
و در واقع ضابطه حجب از اصل ارث رعایت اقربیت به میت است بنابر این هر طبقه از وراث طبقه بعد را از ارث محروم می نماید مگر در خصوص زمانی كه وارث منحصر به عمدی ابی و پسر عمومی ابوینی باشد كه پسر عموی ابدینی ارث می برد و موردی كه وارث دورتر بتواند به سمت قائم مقامی ارثت ببرد كه دراین صورت هر دو ارث می برند.

قائم مقامی زمانی مطرح می شود كه در بین وراث طبقه اولی، اگر برای میت اولادی نباشد اولاد اولاد او هرقدر كه پاییم روند قایم مقام پدر یامادر خود بوده و با هر یك از ابوین متوفی كه زنده باشد ارث می برند، اما در بین اولاد اقرب به میت ابعد را از ارث محروم می نماید و در بین وراث طبقه دوم، اگر برای متوفی برادر یا خواهری نباشد، اولاد اخواه هر قدر كه پایین بروند قایممقام پدر یا مادر خود بوده با هریك از اجداد متوفی كه زنده باشد ارث می برند اما در بین اجداد یااولاد اخواه، اقرب به متوفی ابعد را از ارث محروم می كند. در مورد وراث طبقه سوم هم بدین صورت می باشد.

وراثی كه حاجب ندارند
پدر- مادر – پسر- دختر- زوج- زوجه كه البته این ها حاجب از اصل ارث ندارند و از بعضی ارث حاجب دارندمثل فرضی كه با بدون فرزند پدر 6/1 ببرد.
حجب نقصان
در موارد ذیل حجب نقصانی می باشد:
1- وقتی كه برای میت اولاد یا اولاد اولاد باشد، در این صورت ابوین میت از بردن بیش از 3/1 محروم می شوند مگر در خصوص ارث پدر و مادر با یك دختر یا در خصوص ارث پدر و مادر یا چند دختر كه ممكن است هر یك از ابوین به عنوان قرابت یا رد بیش از 6/1 محروم می شود مشروط بر این كه اولاد: لاقل دو برادر یا یك برادر با دو خواهر یا چهار خواهر باشد.
ثانیا: پدر آن ها زنده باشد.
ثالثا: از ارث ممنوع نباشند مگر به سبب قتل
رابعا: ابوینی یا ابی تنها باشند.

البته باید اخوه متوفی بعد از مرگ او زنده باشند و اگر مرده باشند یا متوفی باهم بمیرند خاصب مادر نمی شوند هر چند كه سبب مرگ غرق یا همدم باشد. برادر وخواهر متوفی بدون این كه ارث ببرند حاجب مادر قرار می گیرند و این امر نشانه آن است كه میان حجب وارث ملازم وجود ندارد.
در صورت حمل بودن یكی از برادر و خواهر ها اختلاف شده است كه آیا حاجب مادر می شود یا چون هنوز به دنیا نیامده است حاجب نیست.
طریقه ارث بردن

وارث بعضی به فرض و بعضی به قرابت و بعضی گاه به فرض و گاهی به قرابت ارث می برند. صاحبان فرض اشخاصی هستند كه سهم آنان از تركه معین است و صاحبان قرابت كسانی هستند كه سهم آنها معین نیست.
سهام معینه كه فرض می شوند عبارت است از 2/1- 4/1-8/1- 3/2-3/1- 6/1 تركه-
اشخاص كه به فرض ارث می برند عبارتند از مادر- زوج – زوجه
اما اشخاص كه گاهی به قرابت ارث می برند و گاهی به فرض، عبارت هستند از: پدر – دختر و دخترها- خواهر وخواهر های ابی یا ابوینی و كلاله امی و بقیه و ارث به غیر از آن
چه ذكر شد فقط به قرابت ارث می برند.
صاحبان فرض 2/1
شوهر در صورت نبودن اولاد برای زوجه گر چه از شوهر دیگر باشد
2- دختر اگر فرزند منحصر باشد
3- خواهر ابوینی یا ابی تنها د

ر صورتی كه منحصر به فرد باشد.
صاحبان فرض 4/1
1- شوهر در صورت فوت زن با داشتن اولاد
2- زوجه یا زوجه هها در صورت فوت شوهر بدون اولاد.
صاحب فرض 8/1
ثمن فریضه زوجه یا زوجه هاست در صورت فوت شوهر با داشتن اولاد.
صاحبان فرض 3/2

1- مادر متوفی در صورتی كه میت اولاد و اخوه نداشته باشد.
2- كلاله امی در صورتی كه بیش از یكی باشد.
صاحبان فرض 6/1
ارث سه وارث فرضا 6/1 است پدر – مادر- كلاله امی اگر تنها باشد.
بطور كلی از تركه میت هر صاحب فرض حصه خود را می برد و بقیه به صاحبان قرابت می رسد و اگر صاحب قرابتی در آن طبقه مساوی با صاحب فرض در درجه نباشد باقی به صاحب فرض رد می شود مگر در مورد زوج كه بر آن ها رد نمی شود اما اگر برای متوفی و ارثی به غیر از زوج نباشد زاید از فریضه به او رد می شود.
در سهم الارث طبقه اول

اگر برای متوفی اولاد یا اولاد اولاد از هر درجه كه باشد موجود نباشد هر یك از ابوین در صورت انفراد تمام ارث را می برد و اگر پدر مادر میت هر دو زنده باشند مادر 3/1 و پدر 3/2 می برد لیكن اگر مادر حاجب داشته باشد 6/1 از تركه متعلق به مادر و بقیه مال پدر است.
اما اگر متوفی ابوین نداشته باشد و یك یا چند نفر اولاد داشته باشد تركه به طریق ذیل تقسیم می شود. را اگر فرزند منحصر به یكی با شد، خواه پسر یا خواه دختر، تمام تركه به او می رسد.

3- اگر اولاد متعدد باشند اما تمام پسر یا دختره تركه بین آن هها باسویه تقسیم می شود.
4- اگر اولاد متعدد باشند و بعضی از آن پسر و بعضی دختر، پسر دو برابر دختر می برد.
ارث پدر و مادر با یك دختر

هر گاه پدر یا مادر متوفی یا هر دو اوین او موجود باشد با یك دختر، فرض هر یك از پدر ومادر 6/1 تركه ف؟ دختر نصف آن خواهد بود و ما بقی بین تمام و ارث به نسبت فرض آن ها تقسیم می شود مگر این كه مادر حاجب داشته باشد كه در این صورت مادر از مابقی چیزی نمی برد.
ارث پدر و مادر با چند دختر
و هر گاه پدر یا مادر متوفی یا هر دو ابوین او موجود باشند با چند دختر، فرض تمام دخترها 3/2 تركه خواهد بود كه بالسویه بین آن ها تقسیم می شود و فرض هر یك از پدر و مادر 6/1 و مابقی اگر باشد بین تمام ورثه به نسبت فرض آن ها تقسیم می شود مگر این مادر حاجب داشتبه باشد در این صورت مادر از باقی چیزی نمی برد.
هر گاه میت اولاد داشته باشد حتی اگر یك نفر باشد اولاد اولاد وارث نمی برند.
ارث نوادگان به قایم مقامی
هر گاه میت اولاد بالاواسطه نداشته باشد اولاد اولاد او قایم مقام اولاد بوده و بدین طریق جزو وراث طبقه اول محسوب و با هر یك از ابوین كه زنده باشد ارث می برند.
تقسیم ارث بین اولاد اولاد بر حسب نسل به عمل می آید: یعنی هر نسل حصه كسی را می برد كه به توسط او به میت می رسد پس اولاد پسر او برابر اولاد دختر می برند. در تقسیم بین افراد یك نسل، پسر دو برابر دختر می شود.
ارث ؟ به قایم مقامی
اولاد اولاد تا هر درجه كه پایین بروند به طریق مذكور در ماه فوق ارث می برند با رعایت این كه اقرب به میت بعد را محروم می كند.
ارث زوج و زوجه
در تمام صورتهایی كه بیان شده زوج یا زوجه اگر زنده باشند فرض خود را می برند و این فرض عبارت است از 2/1 تركه برای زوج و 4/1 آن برای زوجه در صورتی كه بیت اولاد یا اولاد اولاد نداشته باشد و از 4/1 تركه برای زوج و 8/1 آن برای زوجه در صورتی كه میت اولاد یا اولاد اولاد داشته باشد و مابقی تركه بر طبق مقررات بین سایر وارث تقسیم می شود.
عول و تعصیب
اگر بواسطه بودن چندین نفر صاحبان فرض تركه میت كفایت نصیب تمام آن ها را نكند نقص بر دختر و دختران وارد میوشد واگر پس از موضوع كردن نصیب صاحبان فرض زیادتی باشد و وراثی نباشد كه زیاده را به عنوان قرابت ببرد این زیاده بین صاحبان فرض طبق مقررات تقسیم می شود اما زوج و زوجه مطلقا و مادر اگر حاجب داشته باشد از زیادی چیزی نمی برد.
حبوه
حبوه در واقع میراث اضافی پسر بزرگتر از پدر است و شامل میراث از مادر نمی شود و بطور كلی می توان گفت انگشتری كه میت معمولا استعمال می كرده وهمین طور قرآن درختهای شخص و شمشیر او به پسر بزرگ او می رسد بدون این كه از حصه او از این حیث چیزی كسر شود مشروط بر این كه تركه میت منحصربه این اموال نباشد.
در صورتی كه چند پسر همسن وجود داشته باشند در وجود حبوه كه ویژه پسر بزرگ است تردید وجود دارد و نظر مشهور بر تقسیم بین آن ها است.
در مورد تعدد انگشتری مورد استعمال و شمشیر، بعضی نظر به قرعه دارند و همین طور در این كه آیا پسری كه در زمان مرگ پدر هنوز به دنیا نیامدهاست از حبوه استفاده می كند یا بر حمل پسر بزرگتر اطلاق نمی شود اختلاف است و به نظر می رسد كه حمل مشمول عنوان پسر بزرگ نمی باشد.
در سهم الارث طبقه دوم:

هر گاه برای میت وارث طبقه اولی نباشد تركه او به وارث طبقه دوم می رسد. هر یك از وارث طبقه دوم اگر تنها باشد تمام ارث را می برد واگر مقدار متعدد باشند تركه بین آن ها طبق مقررات تقسیم می شود.
میراث اخوه:
اگر میت اخوه ابوینی داشته باشد،اخوه ابی ارث نمی برند در صورت نبودن اخوه ابوینی اخوه ابی حصه ارث آن ها را می برند، اخوه ابوینی و اخوه ابی هیچ كدام اخوه ابی را از ارث محروم نمی كنند.
و اگر وارث میت چند برادر ابوینی یا چند برادر ابی یا چند خواهر ابوینی یا چند خواهر ابی می باشند تركه بین آن ها بالسویه تقسیم می شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق در مورد ارث (sussession)
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky