تاثيربه کارگيري واژههاي معياربادرنظرگرفتن مهارت هاي زباني وغيرزباني کتاب هاي بخوانيم وبنويسيم دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثيربه کارگيري واژههاي معياربادرنظرگرفتن مهارت هاي زباني وغيرزباني کتاب هاي بخوانيم وبنويسيم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تاثيربه کارگيري واژههاي معياربادرنظرگرفتن مهارت هاي زباني وغيرزباني کتاب هاي بخوانيم وبنويسيم،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
یکی از مسایل مهمی که نویسندگان و مؤلفان کتاب های کودکان و نوجوانان باید بدان توجه کافی داشته باشندبه کارگیری واژه های متناسب بادامنه واژگانی این گروه سنی است چرا که در صورت به کارگیری واژه های نامناسب و نامانوس درآثار تهیه شده برای دانش آموزان این رده سنی آنها در به دست آوردن مهارت های زبانی وغیرزبانی بامشکلات متعددی مواجه می شوند . این مسأله زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که در کتاب های درسی،واژگان به کار رفته تناسب لازم را با پایه تحصیلی مورد نظر نداشته باشند . یکی از مهمترین و تأثیر گذارترین مجموعه کتب درسی،کتاب های بخوانیم وبنویسیم دوره ابتدایی به ویژه پایه اول است.این مقاله برآن است تا بامطالعه و بررسی کلمات به کار رفته در کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول و مقایسه آن با واژگان معیار تعیین شده توسط نعمت زاده ( 1384 )و( 1387 )میزان بهره گیری ازواژگان معیاررادراین کتابها رصد کندو درنتیجه میزان تطابق واژه های موجوددراین کتاب ها فهرست واژگان معیار نعمت زاده و همکاران را تعیین کند نتایج این بررسی نمایانگر این بود که تنها 91 واژه از واژگان معیار در میان 708 کلمه موجود در کتاب های بخوانیم و بنویسیم پایه اول دیده می شود که تعداد قابل توجهی به نظر نمی رسد ؛ اما از منظری دیگر وقتی حضور 42 / 66 درصدی (نسبت 91 به 137 (واژگان معیار پربسامد) را ملاحظه می کنیم در می یابیم که حدود دو سوم از واژگان معیار پر بسامد تعیین شده در طرح نعمت زاده ( 1384 و 1387 ) در کتاب های مورد نظربه کار رفته است که میزان درخور توجهی است .
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید