توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل مي باشد و در فايل اصلي تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 2
بیان مسئله 3
عوامل كاهش دهنده انگیزه یادگیری عربی 5
روش های فعال 8
شرایط یادگیری زبان دوم 10
طبقه بندی هدفهای تربیتی : 13
حیطه عاطفی 15
حیطه روانی – حرکتی : 17
طبقه بندی اهداف کلی در حوضه ها یا حیطه های سه گانه در عربی رشته انسانی 18
حرفهای: 22
تخصصی: 23
الگوهای تدریس: 24
مدیریت کلاس: 25
استفاده از فناوری (تکنولوژی) 26
توسعه حرفهای: 27
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی: 28
مشكلات مربوط به تدریس زبان عربی 28
نتیجه گیری 31
پیشنهادات 32
منابع 33
مقدمه
در این ، موانع یادگیری زبان عربی در ابعاد دانشآموزی ـ اجتماعی ـ معلمان و نظام آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. عوامل مربوط به دانشآموز: كمبود انگیزه وسیلهای و یكپارچه ـ عدم تسلط بر پیشنیازهای این درس ـ قرار نگرفتن در محیطی كه به زبان عربی تكلم میشود. از عوامل مربوط به معلمان ـ عدم تسلط آنان در مكالمه به زبان عربی ـ عدم استفاده از وسایل كمك آموزشی و تأكید بیشازحد بر روش سخنرانی قابل ذكر است. از موانع اجتماعی میتوان به عدم اهمیت جامعه بر یادگیری زبان عربی ـ وجود نگرش منفی نسبت به عربزبانان و كمبود مؤسسات آموزشی زبان عربی در سطح شهر اشاره كرد. سرانجام از عوامل مربوط به نظام آموزشی میتوان محدود بودن ساعت درس عربی، وسعت مطالب مورد تدریس و تأكید بر یادگیری قواعد به منظور موفقیت در پاسخ به سؤالات كنكور و عدم تبیین هدفهای درس عربی برای معلمان و دانشآموزان را نام برد. علاوه بر موانع مذكور، روشهای عمده آموزش زبان عربی مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی به منظور رفع برخی از این موانع ارائه گردیده است.
انسان موجودی با ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و اخلاقی است و در هر یك از این ابعاد نیازهایی دارد. به منظور برآورده ساختن نیازهای خود ناچار گردید تا به صورت اجتماعی زندگی كند و در این شرایط نیاز به داشتن وسیله ارتباطی در حد بالایی احساس شد. ابتدا به زبان اشارهای روی آورد اما به دلیل محدودیتهای این زبان، به خلق زبان كلامی نیاز پیدا كرد و برای پاسخگویی آن به زبان كلامی و بعد هم نوشتاری پرداخت. این موضوع امروزه به حدی تنوع دارد كه حدود 4000 زبان را میتوان در دنیای امروزی شناسایی نمود. (وزیرنیا، 1379).
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید