عنوان : مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان دارای 81 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان :

مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان

مقدمه :

شاید برای عده ای تصور اینكه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده كرد كمی دشواراست اما واقعیت این است كه می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شكوه معلمان وشاگردانی بود كه با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند كه در كارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیكوئیها باشد. چرا كه هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به محبت از اساسی ترین نیازهای هر انسان می باشد. تشویق نیروها واستعدادهای دانش آموزان را به كار می اندازد واستقامت آنها را در كارها زیاد می كند وموجبات سرعت در كارهای بدنی را فراهم می كند ودر كارهای فكری موجب سعی وكوشش بیشتری می گردد[1]. تشویق وتقویت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گیری عادات مطلوب در آنان می شود. به عبارت دیگر از آنجا كه از طریق رفتارهای تشویق آمیز كلامی وغیر كلامی مادی وعنوی فردی وگروهی مستقیم وغیر مستقیم مربی بیش از هر چیز به یك نیاز هم نوجوانان یعنی نیاز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده می شود.

ما شاهد بیشترین مؤثرترین وپایدارترین اثر در رفتار آنان هستیم در حالی كه وقتی دانش آموزی را تنبیه می كنیمن نه تنها به هیچ یك از نیازهای خطری واساسی او پاسخ نمی دهیم بلكه تعادل حیاتی اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آیندی كه همواره ازآن گریز دارد مواجه می كنیم ولو اینكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشیم[2].

رسول خدا پایه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار كرده وسفارش می كند كه آنان را گرامی بداریم وبا جایزه ای كه امكان وفایش هست انان را تشویق نمائیم.[3]

استفاده ازروش تشویق ومحبت یكی از روشهای تربیتی بسیار مؤثر ونشانه صدر ونقش مطمئنه داشتن فرد است. خدای تعالی رمز پیروزی پیامبر اكرم (ص) رادر همین شرح صدور محبت ورزی پیامبر به امت خود می داند : به موجب لطف ورحمت الهی برایشان اموزشی نجواه وبا انان مشورت كن ( وبه آنان شخصیت بده )[4]

كودك اگر از لحاظ درسی واخلاقی در سطح غیر قابل قبولی باشد باید نقطه مثبتی در وضع رفتار وظاهر او یافت وازآن بعنوان جای پای برای تشویق وی استفاده كرده مثلا ممكن است دستهایش لطیف واز آن بعنوان جای پای برای تشویق وی استفاده كرده مثلا ممكن است دستهایش لطیف ویا موی سرش اصلاح شده ومرتب باشد همچنین ممكن است به تمیزی كفشهایش اهمیت بده ویا دفتر وكتاب خودرا خوب نگه داری كند. به هر حال باید از همان نقطه مثبت و روزنه كوچك نوری به زندگی تحصیلی كودك تابیده شخصیت قابل قبولی از او ساخت وزندگی جدیدی را برایش پی ریزی كرد. سرگرمیها وعلائق كودك نیز نباید از نظر معلم دور نماید[5].

مقداری توجه وتحسین برای هر كسی مفید است چون انسان نیاز به تایید واحترام دیگران دارد ومی خواهد در هر كاری كه فعالیت می كند دیگران كوشش او را قدر بدانند و برایش ارزش قائل شوند. منتها برای سرآمد شدن یا برجسته شدن ودریافت تحسین باید كوشش بیش از حد متعارف داشته والبته به موازات كوشش آمادگی واستعداد آن فعالیت ویژه هم باید در انسان باشد[6].

كودك باید عمل خوب را بر پایه عمل به وظیفه شخصی واجتماعی وبدون توقع داشتن پاداش انجام دهد ولی والدین به این عنوان كه او فردی وظیفه شناس است او را تشویق كنند. تشویق بهتر است صورت مالی پیدا نكند بلكه اولا كودك باید خواندن نماز را مانند دیگران وظیفه خود بداند و ثانیا تشویق ما از او بهعنوان ابزار رضایت از انجام وظیفه اش باشد. یعنی نشان دهیم كه از عملش خشنودیم وبعد در بستن بالاتر به او بفهمانیم كه خدا هم ازاین عمل او راضی است.



[1] احمد بهشتی – مجله تربیت شماره (2) سال هشتم – ص 13

[2] دكتر غلامعلی افروز – چكیده ای از روانشناسی تربیتی چاپ اول – ص 43

[3] رضا فرهادیان – مجله تربیت شماره (1) سال هشتم – ص 19

[4] غلامرضا مدید عزیزی مجله پیوند شماره 74 – خرداد ص 18 - 17

[5] اسماعیل بیابانگر – مجله پیوند – شماره 74 مهر – 1374 ص 43

[6] سیما نظیری – مجله پیوند – شماره 74 اردبیهشت 1374 – ص 42

مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان
فهرست مطالب

عنوان...............................................................................................صفحه

فصل اول: 4

مقدمه : 5

بیان مسئله : 8

هدفهای فایل: 9

ضرورت فایل : 10

فرضیه های فایل: 11

تعریف واژه ها واصطلاحات: 12

موانع ومحدودیت های فایل: 14

فصل دوم. 15

پیشینه فایل: 16

مواسات ودلسوزی معلم نسبت به شاگردان. 17

فروتنی ونرمش نسبت به دانش آموزان : 18

تشویق شاگردان به اشتغالات علمی وتحریص بر تكرار دروس : 19

رعایت مساوات در توجه ومحبت به شاگردان : 20

احترام به شاگردان وتوجه به مزایای آنها : 21

محبت درست معلم به متعلم باعث می شود : 29

تشویق دانش آموزان بی علاقه وسهل انگار : 30

نقد وبررسی فایلات انجام شده : 32

فصل سوم. 37

روش فایل.. 38

جامعه آماری : 38

نمونه و روش نمونه گیری : 39

وسایل جمع آوری اطلاعات : 39

روش جمع آوری اطلاعات : 40

فصل چهارم. 41

یافته ها وتجزیه وتحلیل اطلاعات : 42

بررسی سؤال اول فایل.. 42

بررسی سؤال دوم فایل.. 50

بررسی سؤال سوم فایل.. 54

بررسی سؤال چهارم فایل.. 58

بررسی سؤال پنجم فایل.. 62

فصل پنجم. 66

خلاصه ونتیجه گیری: 67

پیشنهادات : 69

منابع و مأخذ. 71

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مطالعه نحوه تاثیرتشویق درافزایش یادگیری دانش آموزان
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky