عنوان : تحقیق اصول طرح درس كتاب آموزش قرآن اول راهنمایی 7 ص
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : 8

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 8 صفحه

اصول طرح درس ( روزانه ) موضوع : كتاب آموزش قرآن اول راهنمایی عنوان : درس یازدهم ـ آیات 20 تا 28 سوره لقمان هدف كلی : یادگیری قرائت صحیح و مفاهیم آیات 20 تا 28 سوره لقمان حیطه : شناختی ، عاطفی هدفهای اجرایی نهایی : مخاطبین : 28 نفر دانش آموز كلاس اول راهنمایی مدرسه راهنمایی آرمیتا مصلی نژاد ‌ شرایط : 90 دقیقه وقت ، روش ـ پرسش و پاسخ ، سخنرانی ، آزمایش وسایل كمك آموزشی: تخته ، گچ ـ كتاب ، كارت آموزشی ، چرخ گردون و استامپ .
رئوس مطالب و مفاهیم درس : روان خوانی آیات 20 تا 28 سوره لقمان .
آشنایی با معنای برخی از كلمات پر استعمال قرآن .
ترجمه برخی عبارات و تركیبات قرآنی .
علاقه و انس بیشتر به قرائت و فهم آن .
آشنایی با معارف قرآن و جنبه های اعجاز آمیز آن .
معرفت به حكمت آمیز بودن افعال خداوند.
هدفهای درسی (جزئی ) دانش آموزان پس از گذراندن این درس باید : آیات 20 تا 28 سوره لقمان را روان بخوانند .
كلمات جدول شماره 1 را معنا كنند .
تركیبهای قرآنی جدول شماره 2 را ترجمه كنند .
درست یا نادرست بودن عبارات قرآنی را تشخیص دهند .
درباره عظمت قرآن و جنبه های اعجاز آمیز آن 3 دقیقه صحبت كنند.
نمونه هایی از مخلوقات حكمت آمیز خدا را (كه انسان به آنها رسیده) بیان كنید.
رفتارهای ورودی دانش آموزان دانش آموزان : 1ـ با آداب قرائت قرآن آشنا بوده و آنها را رعایت كنند.
2ـ علائم ، صداهای كوتاه و كشیده را تشخیص داده و دروس گذشته را قرائت كنند.
3ـ لغات مربوط به دروس گذشته را معنا كنند.
4ـ عبارات و تركیبات دروس گذشته را ترجمه نمایند.
5ـ درستی ترجمه عبارات قرآنی را با ذكر علت بیان كنند.
مراحل تدریس 1ـ مهارت آغازین 1 دقیقه  2ـ ارزشیابی تشخیصی 5 دقیقه  3ـ آمادگی فراگیر و ایجاد انگیزه 2 دقیقه  4ـ ارائه مطلب و شروع درس 1 دقیقه  5ـ استفاده از نوار آموزشی  5 دقیقه  6ـ ارزشیابی مستمر 5 دقیقه  7ـ حل جدول شماره 1 7 دقیقه  8ـ حل جدول شماره 2 2 دقیقه  9ـ حل جدول شماره 3 2 دقیقه  10ـ حل جدول شماره 4 2 دقیقه  11ـ بحث شناخت (راز سر انگشتان) 8 دقیقه  12ـ ارزشیابی پایانی 3 دقیقه  13ـ ارزشیابی آتی 1 دقیقه  14ـ اختتام 1 دقیقه   مراحل تدریس 1ـ مهارت آغازین : دعای شروع ، احوالپرسی ، حضور و غیاب 2ـ ارزشیابی تشخیصی : تعدادی كارت آموزشی كه لغات دروس گذشته روی آنها نوشته شده میان دانش آموزان توزیع می شود.
(در ضمن آن ، بچه ها حتماً درس قبل را خوب خواندید و یاد گرفتید البته می دانید كه هر جلسه مروری بر لغات دروس گذشته داریم) قبل از شروع از دانش آموزان پرسیده می شود كه اگر از دروس گذشته اشكالی دارند بیان نمایند.
جهت ارزشیابی هر بار 2 دانش آموز خوانده شده و هریك بعد از تلاوت چند آیه از درس گذشته لغاتی را كه توسط دانش آموزان كلاس به ترتیب نشان داده می شود معنا می كنند.
به این ترتیب درس گذشته 2 بار مرور می شود.
( از هر دانش آموز 4 لغت از درس گذشته و 2 لغت از دروس دیگر پرسیده می شود) 3ـ آمادگی فراگیر و ایجاد انگیزه : بچه ها اگر بخواهید پیش فرد بزرگی كه خیلی دوستش دارید بروید و از صحبتها

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقیق اصول طرح درس كتاب آموزش قرآن اول راهنمایی 7 ص
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky