توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر دو روش آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر عملكرد دانش آموزان سال چهارم دبستان های دخترانه منطقه 6 آموزش و پرورش تهران دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر دو روش آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر عملكرد دانش آموزان سال چهارم دبستان های دخترانه منطقه 6 آموزش و پرورش تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر دو روش آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر عملكرد دانش آموزان سال چهارم دبستان های دخترانه منطقه 6 آموزش و پرورش تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر دو روش آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر عملكرد دانش آموزان سال چهارم دبستان های دخترانه منطقه 6 آموزش و پرورش تهران :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشكده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی

تعداد صفحات :10

زمینه و هدف: كودكانی كه بدون مصرف صبحانه به مدرسه می روند و یا صبحانه آن ها از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردار نیست نیازهای تغذیه ای آن ها در دوران رشد تامین نمی گردد. آموزش تغذیه می تواند نقش تعیین كننده ای در انتقال آگاهی و ایجاد نگرش مطلوب و نهایتا تغییر رفتار در مورد مصرف صبحانه و كیفیت آن داشته باشد.روش كار: مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش تغذیه یكی كتابچه و دیگری سخنرانی بر عملكرد تغذیه ای دختران دانش آموزان كلاس چهارم منطقه 6 آموزش و پرورش تهران انجام شده است. تعداد 150 نمونه به طور تصادفی چند مرحله ای انتخاب و در سه گروه كتابچه و سخنرانی و شاهد بطور مساوی تقسیم شدند. در ابتدای مطالعه در هر سه گروه عملكرد تغذیه ای با استفاده از پرسشنامه بررسی شد سپس در یك گروه با استفاده از كتابچه خود آموز و در گروه دیگر به روش سخنرانی آموزش انجام گردید. عملكرد تغذیه ای دانش آموزان دو هفته پس از آموزش در هر سه گروه مورد مجددا بررسی گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه عمومی و پرسشنامه عملكرد استفاده شد.نتایج: در این بررسی میانگین تفاوت نمرات عملكرد دانش آموزان بعد از آموزش بین سه گروه اختلاف آماری معنی داری را نشان داد (p=0.002). میانگین نمرات عملكرد بعد از آموزش در گروه سخنرانی در مقایسه با گروه شاهد 0.76 نمره (p=0.005) و در گروه كتابچه در مقایسه با گروه شاهد 0.68 نمره (p=0.014) افزایش یافت ولی این افزایش در گروه سخنرانی در مقایسه با گروه كتابچه 0.08 نمره بود كه از نظر آماری معنی دار نمی باشد. پس از كنار گذاشتن تاثیر متغیرهای مستقل مورد مطالعه باز هم آموزش باعث افزایش معنی داری در میانگین تفاوت نمرات عملكرد دانش آموزان گردید (P=0.05).نتیجه گیری: استفاده از روش سخنرانی روش پویاتری برای آموزش تغذیه نسبت به كتابچه (خودآموز) می باشد ولی با توجه به تعداد كثیر دانش آموزان در نظام آموزشی و عدم امكان آموزش مستقیم به آنها، استفاده از كتابچه آموزشی می تواند فراگیر و مقرون به صرفه باشد.
كلید واژه: آموزش تغذیه، صبحانه، عملكرد، سخنرانی، كتابچه

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky