توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه‌ ساز و كارهای موجود در بهره وری خدمات پشتیبانی بیمارستان های اراک، 1383 - طراحی یک الگو دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه‌ ساز و كارهای موجود در بهره وری خدمات پشتیبانی بیمارستان های اراک، 1383 - طراحی یک الگو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه‌ ساز و كارهای موجود در بهره وری خدمات پشتیبانی بیمارستان های اراک، 1383 - طراحی یک الگو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه‌ ساز و كارهای موجود در بهره وری خدمات پشتیبانی بیمارستان های اراک، 1383 - طراحی یک الگو :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی زنجان

تعداد صفحات :10

سابقه و هدف: بیمارستان ها حدود 50 تا 80 درصد از كل هزینه بخش بهداشت و درمان را به خود اختصاص می دهند، از این رو ارتقا كیفیت از طریق به كارگیری مكانیزم های بهره وری می تواند در پویایی هر چه بیشتر بیمارستان ها موثر واقع شود. هدف از این پژوهش تعیین مكانیزم های بهره وری در بخش های پشتیبانی بوده است كه در سال 1383 در اراك انجام شد. روش بررسی: این پژوهش توصیفی بر روی تمامی‌ بخش های پشتیبانی در سه بیمارستان آموزشی و یك بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی در شهر اراك انجام گرفت. در این پژوهش از طریق 8 چك لیست ‌مجزا ساز و كارهای موجود در زمینه‌ی ارتقای شاخص های بهره وری در بخش استریلیزاسیون، مدارك پزشكی، تغذیه، لندری، كاخداری، انبار دارویی، انبار تجهیزات و نقلیه مورد ارزیابی قرار گرفتند. مكانیزم ها بر اساس برخی از معیارها و شاخص‌های مهم بهره وری مانند نسبت اشتباهات، نسبت شكایات،‌ نسبت ضایعات و ... در بخش های پشتیبانی چهار بیمارستان‌ مورد تطبیق قرار گرفت. داده ها نیز از طریق نرم افزار Excel مورد تحلیل نهایی قرار گرفتند. یافته‌ها: یافته های این پژوهش نشان داد كه بیمارستان امام تامین اجتماعی، بالاترین امتیاز مكانیزم های موجود در زمینه‌ بهره وری در بخش های پشتیبانی را با میانگین 1/77 (در حد خوب)، بیمارستان امیر كبیر با 3/47 (در حد متوسط)، بیمارستان طالقانی با 7/42 (در حد متوسط) و بیمارستان ولیعصر (عج) با 7/38 (در حد ضعیف) دارا بوده اند. نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد كارآیی و اثر بخشی بیمارستان ها در گرو تدوین استراتژی های ساختاری، فرآیندی و نتیجه در بخش های پشتیبانی و نیز پایش مستمر خدمات است و در این میان تعهد مدیران ارشد و مشاركت همه دست اندركاران اجرایی بیمارستان نیز ضروری می باشد.
كلید واژه: بهره وری، بیمارستان، خدمات پشتیبانی، ساز و كار

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky