توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رنگ ها دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رنگ ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله رنگ ها

بیان مسأله
رنگ چیست
ضرورت اهداف تحقیق
تحدید از نظر ذات موضوع تحقیق
تحدید از نظر حیطه جغرافیایی
اهداف تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها
مقدمه
پیشین نظری تحقیق
رنگ در اساطیر یونانی
رنگ در اعتقادات مذهبی
رنگ در یهودیت و مسیحیت
رنگ در اسلام
روش تحقیق (Method of research)
جامعه آماری
روش نمونه گیری
حجم نمونه
روش تجزیه و تحلیل داده ها
گزارش نهایی
پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
منابع و مأخذ
نمونه ای از پرسشنامه تحقیق

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله رنگ ها

1- ایتن- یوهان (1961)- اتین و عناصر رنگها- مترجم بهروز ژاله دوست- انتشارات عفاف
2- برند فلمار- کلاوس (1376) رنگ و طبیعت شفابخش آنها- مترجم شهناز آذرینوش- انتشارات ققنوس- چاپ تهران
3- دلاور- دکتر علی- روش تحقیق در علوم تربیتی- انتشارات متون درسی
4- دلاور- دکتر علی- روشهای آماری در علوم تربیتی- انتشارات متون درسی
5- لوشر- دکتر ماکس- روان شناسی رنگها- مترجم- ویدا ابی زاده
6- کارکیا- فرزانه- رنگ- نوآوری و بهره وری

بیان مسأله

در طول قرنها رنگ برای اشخاص مختلف معانی مختلف داشته است رنگ برای سنت اگوستین انعکاس افلاطونی خدا بود. برای ایزاگ نیوتن انرژی نوری، برای ولفانگ فون گوته یک ادراک ذهنی و برای لاک کیفیتی از اشیایی که می بینیم اما برای الکساندر اسکر بابین رنگ تمثیل بصری و موسیقی برای لودمیک و تیگن اشتاین در درجه اول یک مسئله نهایی و برای ایسلی کاندنیسکی یک شیو بیان روح بود. رنگ ضمن اینکه شامل هم اینهاست برای یافتن یک جهان بینی خاص و راهی برای روح احساس خود امری ذاتی است. با وجود هم این موارد می توان با اطمینان گفت که

رنگ برای بیشترین طیف تقریباً نامحدود از تأثیرات ظریف و پربار فراهم می کند و حاصل اطلاعات اولیه و ابزار قدرتمندی است که برای یک هنرمند یک ستاره شناس و یا هرکس دیگری ارتباط برقرار کند به یک اندازه اهمیت دارد رنگ نیز مانند هوا و آب بخشی از دنیای ماست. هیچ چیز بدون شکلی مادی قابل رویت نیست.[1]

پاره ای از معانی روانشناسی و فیزیولوژیکی رنگها به قرار زیرند

خاکستری: گوشه گیری- عدم فعالیت و بی تفاوتی

آبی: نیاز به آرامش کامل و خشنودی خاطر و علاقه زیاد به دوستان و نزدیکان

سبز: پشتکار و استقامت- قدرت اراده- غرور و بلندپروازی

قرمز: داشتن آرزوهای بسیار- شور و شوق زندگی- تهور و قدرت اراده

زرد: پیشرفت بلامانع- امید به حل مشکلات زندگی

بنفش: روحیه شاعرانه و رمانتیک- دوستدار هنر و زیبایی- متکی بودن به دیگران

قهوه ای: نیاز شدید به آسایش جسمی و روحی- فعال- علاقه بسیار زیاد به خانواده

سیاه: بی علاقگی به زندگی- نفی هرچیز- بدبینی و ناباوری لجاجت

رنگ چیست

رنگ با دیگر پدیده های طبیعی تفاوت دارد

آزمایش ساده ای انجام دهید: جسمی رنگی مثل یک نقاشی گلدان یا لباسی رنگی خودتان را بردارید و به آن نگاه کنید. سعی کنید رنگ را حس کنید سپس از خود بپرسید چه احساسی از دیدن این رنگها به من دست داده است. پاسخی به آن دهید آیا قادرید با دیدن و حواس پنجگانه رنگهایی را که جلوی رویتان درک کنید آیا پاسخ ارضا کننده ای پیدا کرده اید؟ آیا ابین فرض برایتان بوجود آم که از نظر فیزیکی پدیده ای نادر است؟ رنگ همچون کلامی گویا است برای بازگو کردن خلق و خوی در زمانهای گذشته رنگ یکباره احساس وحشت خوشحالی و یا هیجان را در ما بر می انگیزد رنگها را می توان هم سمبل «زندگی» دانست و هم سمبل «مرگ» مثل رنگ قرمز که سمبل انسان را نسبت به رنگ در این جمله آورده است بطور کلی رنگها شادی آفرین هستند. چشمها همان قدر که برای دیدن به نور نیازمندند محتاج رنگ نیز هستند ما با رنگها غریبه نیستیم. آنها در زندگی ما جای دارند و بطور اجتناب پذیر جزئی از تصورات ما شده اند رنگ بیانگر نگرانیها و ناراحتیهای روحی و ذهنی هستند حالتهایی که جرأت بیان آن به دیگران نداریم. رنگ دلخواه هرکس با افکار و علایق او تطابق دارد هر رنگ ویژگی خاص خود را دارد و احساس متفاوتی از رنگهای دیگر در ما بوجود می آورد.[2]

ضرورت اهداف تحقیق

یکی از کیفیات بارز و ملموس اشیا و پدیده های جهان، رنگ است و هیچ چیز بدون رنگ معنی و مفهوم ندارد و از زیبایی های آفرینش خداوند است و بچه ها به رنگ علاقه بیشتری نشان می دهند و چیزهای رنگی محصوصاً رنگ آبی و قرمز را بیشتر دوست دارند بنابراین آگاهی از سلسله مراتب رنگ در بین دانش آموزان ابتدایی بسیار اهمیت دارد

بنابراین والدین باید از رنگهای مورد علاقه بچه های خود آگاهی کامل داشته باشند تا لوازم مورد نیاز آنها را از رنگهایی که بچه ها بیشتر دوست دارند انتخاب کنند و تا باعث شادی بچه ها شوند. البته با کمی تحقیق و سئوال می توان این مشکل را حل کرد و این کار مستلزم صبر و حوصله و محبت زیاد به فرزند می باشد

تحدید از نظر ذات موضوع تحقیق

موضوع رنگ از نظر مفهوم بسیار گسترده است و در توان ما که به همه جنبه های آن بپردازیم هارج است. بنابراین فقط به سلسله مراتب رنگ آن هم در بین دانش آموزان ابتدایی می پردازیم

تحدید از نظر حیطه جغرافیایی

بررسی و مطالعه این تحقیق در سطح کل کشور مفید است و هر اندازه که تحقیق دقیق تر صورت گیرد به همان اندازه نتیجه ای که بدست می آید بهتر و سنجیده تر می باشد

اما چون انجام این تحقیق در سطح کشور از عهده توان مالی محقق خارج است و مستلزم صرف وقت فراوانی می باشد بنابراین موضوضع را در سطح شهر اردکان آن هم در مقطع ابتدایی مطالعه و بررسی نموده ایم

اهداف تحقیق

الف: هدف کلی و آرمانی تحقیق که بررسی سلسله مراتب رنگ در دانش آموزان ابتدایی می باشد

ب: اهداف تحقیق

1- آگاه شدن از اینکه بچه ها در نقاشیهای خود بیشتر از چه رنگی استفاده می کنند

2- ارضای احساس کنجکاوی

3- مرسوم کردن تحقیق در شهر خودمان

4- آگاه شدن از اینکه سلیقه بچه ها در انتخاب رنگ دلخواه خود چقدر فرق می کند

سوالات یا فرضیه های تحقیق

1-   سلسله مراتب رنگ در بین دانش آموزان از چه ترتیبی برخوردار است

2-   بیشترین رنگی که بچه ها به آن علاقه دارند

3-   کمترین رنگی که بچه ها به آن علاقه دارند

تعاریف عملیاتی واژه ها

1-   سلسله مراتب

اولویت بندی رنگ ها از نظر بچه ها

2-   رنگ

توزیع انرژی طیفی نوری از یک سطح صادر یا بوسیله آن منعکس می شود: (یوهان اتین)- اتین عناصر رنگ

3-   دانش آموزان ابتدایی


[1] – فرزانه کارکیا- رنگ- نوآوری و بهره وری

[2] – کلاوس برند فلهار- ترجمه: شنهاز آذرینوش- رنگها و طبیعت شفابخش آنها

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky