توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طرح توجیه فنی و اقتصادی احداث کارخانه 250 تنی گچ دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طرح توجیه فنی و اقتصادی احداث کارخانه 250 تنی گچ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

سرآغاز   
فصل یکم: مشخصات متقاضی   
فصل دوم: اطلاعات کلی مربوط به محصول تولیدی   
فصل سوم: اطلاعات مربوط به بازار محصول   
فصل چهارم: اطلاعات مربوط به دانش فنی   
فصل پنجم: اطلاعات مربوط به تولید محصول   
فصل ششم: پیش بینی اجزاء و مقدار دارایی ثابت و جاری   
ضمیمه های طرح   
 
سرآغاز
منابع طبیعی، خصوصا مواد کانی، یکی از بزرگترین موهبت و نعمت های الهی است که برای ایجاد انگیزه، در جهت تلاش و سخت کوشی بیشتر و بهره برداری و به کار گرفتن درست آن، در ساختن زندگی بهتر، جامعه شادابتر، به همراه برخورداری عادلانه همه مردم از ثروت های ملی و زدودن گرد فقر از چهره جوامع و ملت ها، در اختیار نسل بشر گذارده شده است.
بعضی از این منابع طبیعی، اعم از روباز و یا زیرزمینی، خصوصا مواد کانی، علاوه بر محدود بودن نوع و مقدار ذخیره، تجدید ناپذیر بوده و بعد از دستیابی انسان به آن، به صورت مستمر از ذخیره اش کاسته می شود و در چرخه حیات طبیعت، بازسازی و جایگزین نخواهد شد و یا فرایند بازسازی و جایگزین شدن آن بسیار، بسیار کند و طولانی است. لذا با بهره برداری اصولی و استفاده بهینه از منابع طبیعی و فرآوری فناورانه محصولات و جلوگیری از هدر رفتن و ضایع شدن مواد خام، می توان شکر یک نعمت از هزاران هزار نعمت الهی را بجا آورد و این وظیفه  دینی و ملی را پاس داشت.
بر تمام افراد فرهیخته و توانمند، صاحبان حرفه و صنعت، مهندسان و معماران این جامعه، که فکر اقتصادی و اندیشه مدیریتی دارند و رسالت حفظ پویایی و پیشبرد معماری و هنر ساختمان ایرانی را به عهده دارند، لازم است با نگاه کارشناسانه و دقیق، به نمادهای موفق و غیر موفق، در زمینه بهره برداری، تولید و مدیریت و پیش رو قرار دادن عوامل موفقیت های بزرگ و بلند آوازه و شکست های تلخ و ناگوار در این نمادها، که در طول تاریخ پر فراز و نشیب بشری، مصداق بارز و عینی عبرت و درس آموزی است، نقاط ابهام آمیز و بحران زا را شناسایی و با لحاظ اصول کیفی، کمی، ایمنی، مهندسی، اقتصادی و اجتماعی، مورد بررسی و مطالعه تطبیقی قرار داده و به سمت درک بهتر حقایق سوق یافته و به رهیافت های جدید دست یابند و با تدوین برنامه های راهبردی و کاربردی و اجرای طرح های منبعث از رهیافت های جدید و روشهای نو و استفاده از آخرین پدیده های تکنولوژیک و فناورانه و به چنگ آوردن گوهر مدیریت و رهبری و تسلط بر ادبیات مدیریت مدرن و ایجاد ساز و کار فنی و علمی و حاکم نمودن فرآیند منطقی و شفاف، این موهبت و نعمت الهی را در جهت ایجاد رونق در زندگی مردم، بهبود وضعیت معیشتی آنان، ایجاد رفاه عمومی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سطح درآمد ملی و تسریع در تحقق اهداف توسعه همه جانبه و سیاست های کلان کشور، به کار بگیرند.
با توجه به اهمیت منابع طبیعی، به خصوص مواد کانی تجدیدناپذیر و تاثیرگذاری آن در زندگی مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان و سیاست های کلان اقتصادی کشور و اهمیت بهره برداری از این منابع، در طبقه بندی کشورهای برخودار، اجرای طرح های مدرن، با استفاده از آخرین پدیده های فناورانه در این رشته و در اختیار گرفتن ابزار مناسب و به کارگیری روشهای صحیح، نه تنها موجه می باشد، بلکه لازم و بسیار ضروری به نظر می رسد.
در حال حاضر کشور ایران با در اختیار داشتن منابع طبیعی فراوان و غنی، در طبقه جهانی، جزو کشورهای برخوردار محسوب می شود. لذا می بایست در یک حرکت و عزم ملی و به صورت فراگیر و همه جانبه و با اجرای برنامه های اصولی، میزان و نحوه بهره برداری از این منابع سرشار خدادادی را بهبود بخشید و با تولید گسترده صنعتی مصالح ساختمانی و فراهم آوردن امکانات بسیار وسیع برای مهندسان و معماران، استفاده از آن را به حداکثر رساند. به همین جهت باید با اجرای طرح های تولیدی مدرن علمی و اجرای سیستم های مدیریتی و کنترلی، پا را از مرحله استعداد و قوه بیرون گذاشت و با شکستن پوسته های پوسیده خودباختگی، به مرحله فعلیت رسید و بنای رفیع توسعه یافتگی را بنا نهاد و از هدر رفتن منابع و مصرف بی رویه منابع جلوگیری نمود و فرهنگ استفاده صحیح از آن را به وجود آورد.
2-1- نامه نگاریهای که در این رابطه صورت گرفته است.
1- سازمان مسکن و شهرسازی استان ایلام.
2- شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام.
3- مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام.
4- محیط زیست و منابع طبیعی استان.
فصل یکم: مشخصات متقاضی
1-1- مشخصات اشخاص حقوقی
نام متقاضی: یونس عزیز مرادی
موضوع فعالیت: استخراج و تولید سنگ گچ.
شماره ثبت: 710/122
محل ثبت: شهرستان ایلام
تاریخ ثبت: 29/1/84
میزان سرمایه درخواست شده 5/5 میلیارد ریال

فصل دوم: اطلاعات کلی مربوط به محصول تولیدی
1-2- نام و نوع محصول
محصول تولیدی، گچ ساختمانی می باشد. این محصول جزو مصالح اصلی برای ساخت و ساز محسوب شده و از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند است. این محصول می تواند علاوه بر تامین نیازهای مردم به مصالح ساختمانی، بخصوص در جامعه، فرهنگ و هنر ایرانی به عنوان مکمل در صنعت ساختمان استفاده گردد.
2-2- مواد اولیه یا واسطه ای بودن محصول
محصول تولیدی، به دو روش متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد:
1) اصلی
2) واسطه ای
در روش اول، محصول گچ، در برنامه ساخت و ساز سازندگان مسکن قرار دارد و به مصرف نهائی می رسد. اما در روش دوم، محصول گچ، به صورت پخته و یا خام، جزو مواد واسطه ای برای صنایع دیگر محسوب شده و کاربرد فراوان دارد، از قبیل:
1) کارخانجات دیوار پیش ساخته سازی.
2) کارخانجات گچ بری پیش ساخته سازی.
3) نمونه و الگوسازی برای قطعات در صنعت، خصوصا در متالورژی.
4) کارخانجات تولید لوله، اتصالات و پروفیل pvc.
5) کارخانجات تولید سیمان خاکستری و سفید.
6) کارخانجات تولید خوراک طیور.
3-2- مزیت محصول تولیدی
محصول تولیدی، دارای مزیت های نسبی بسیار زیاد می باشد که بخشی از آن مزیت ها عبارت است از:
1) فرآیند تولید کمترین وابستگی را به خارج دارد و یا اصلا هیچ گونه وابستگی ندارد.
2) داشتن بازار داخلی و جهانی اشباع نشده و گسترده تر از عرضه محصول.
3) اقتصادی بودن محصول و تناسب با توان اقتصادی اقشار جامعه.
4) فراوانی مواد اولیه، با کیفیت و قیمت مناسب.
5) ارزآور بودن محصول برای کشور و امکان صادرات آن.
6) استراتژیک بودن محصول در زمینه صنعت ساختمان سازی.

4-2- هدف از تولید محصول
در تولید این محصول و محصولات مشابه هدفهای متعددی مورد نظر می باشد. مهمترین این هدف ها می تواند به شرح زیر باشد:
1) تولید مصالح ساختمانی برابر با اصول مکانیک و مقاومت مصالح.
2) تولید مصالح ساختمانی به صورت گسترده و صنعتی و حضور قوی و موثر در بازار مصالح.
3) به فعلیت رساندن توانمندی های فنی و اقتصادی و شکوفایی هر چه بیشتر آن.
4) ایجاد بازار کار، با درآمدزائی مناسب و کاهش نرخ بیکاری.
5) نزدیک شدن هر چه بیشتر به نقطه تعادل و ایجاد توازن بین نرخ رشد جمعیت کشور و نرخ رشد درآمد ملی.
6) افزایش تولید ناخالص ملی.
7) کمک به تقویت بنیه اقتصادی کشور و تسریع در حرکت رو به رشد توسعه.
5-2- ارزش ا ین محصول از نظر اشتغال زائی و ایجاد بازار کار
اجرای این طرح، قطعا در منطقه ثمرات مفیدی را به بار خواهد آورد. پیش بینی می شود با اجرای این طرح و تولید محصول مورد نظر، پنجاه واحد شغل جدید به صورت مستقیم و بیش از دویست واحد شغل جدید به صورت غیر مستقیم در استان ایجاد شود. این مشاغل جدید می تواند در وضعیت معیشتی کارکنان موثر واقع شده و موقعیت اقتصادی و اجتماعی بهتری را پی ریزی و ایجاد نماید و منشأ تحولی در زندگی آنان شود. با توجه به نزدیک بودن دو شهرستان ایلام و دره شهر و یک بخش بنام بدره در محل اجرای طرح و وجود روستاهای بزرگ و کوچک در اطراف آن، زمینه اشتغال را برای روستائیان فراهم نموده و از مهاجرت احتمالی آنان به شهر جلوگیری خواهد شد.
6-2- ویژگیهای فنی و امکانات مورد نیاز، برای تولید محصول به صورت مکانیزه و کلان
برای اجرای این طرح و تحقق تمامی هدف ها و موفقیت آن، به موارد مشروح زیر نیاز می باشد:
1) زمین مناسب برای احداث کارخانه و تاسیسات جانبی.
2) سرمایه مورد نیاز برای تحقق اهداف.
3) تخصص های مورد نیاز برای احداث و اداره کارخانه.
4) نیروی کار با تجربه و آموزش دیده برای خطوط تولید.
5) تهیه ماشین آلات و ابزار مورد نیاز.
6) خط تولید مکانیزه.
7-2- وضعیت کنونی تولید این نوع محصول در داخل کشور و تولیدکنندگان عمده آن
این محصول در نقاط مختلف ایران که دارای ذخیره کانی مناسب هستند تولید می شود. تولیدکنندگان عمده و صاحب نام این محصول در حال حاضر عبارتند از:
1) تهران، مثل: شرکت گچ ساران و گچ جبل و کارخانجات دیگر.
2) سمنان، مثل: شرکت گچ سمنان و مازندران و گچ جواهر و کارخانجات دیگر.
3) ساوه، مثل: سپید گچ و سنگر گچ ساوه و کارخانجات دیگر.
4) قم، مثل: گچ صدف و گچ درخشان و کارخانجات دیگر.
5) و ...
8-2- وضعیت کنونی تولید این نوع محصول در داخل استان و تولیدکنندگان عمده آن
در حال حاضر فقط در منطقه گیلان غرب و در نزدیکی کرمانشاه که گچی با کیفیت خیلی پائین تولید می کند که از نظر کیفی از نظر استفاده ساختمانی در حد استفاده تا گچ و خاک است و از نظر کیفی در درجه 2 و پائین تر از آن قرار دارد و حال گچ ما با توجه به آنالیز اولیه و 10 تن گچ پخت شده اولیه در کارخانه شرکت گچ ستاره بهزاد، شماره ثبت: 90 در تاریخ 20/11/83 شماره 2345/م/83 و مورد تایید قرار گرفته که آن را در پیوست ها قرار داده ایم.
فصل سوم: اطلاعات مربوط به بازار محصول
1-3- بازار داخلی و ظرفیت تقاضا
آنچه از بررسی و کنکاش وضعیت موجود در بازار مصالح ساختمانی معلوم می شود و از کارشناسی و مطالعه رفتارها و تعامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی به دست می آید و با توجه به: 1) گسترده تر بودن تقاضای مصرف، از عرضه گچ، 2) اشباع نشدن بازار با میزان تولید گچ توسط کارخانجات موجود 3) محدودیت توان فنی و اقتصادی صاحبان حرفه و صنعت در تولید بیشتر گچ 4) نابسامانی وضعیت فرهنگ مدیریتی صاحبان سرمایه و قدرت، شرایط بسیار عالی و موقعیت بسیار مناسب، برای فروش محصول تولیدی به وجود آمده است. با فرصت طلایی، که در پیش رو وجود دارد، باید از بازار مستعد، حداکثر استفاده معقول و منطقی را بعمل آورد.

2-3- روند مصرف محصول در سالیان گذشته و پیش بینی مصرف در سال های آینده
با پژوهش میدانی، در خصوص عرضه و تقاضا و نوسانات بازار مصالح ساختمانی و التهاب و سکون مقطعی قیمت ها و با عنایت به: 1) نرخ رشد جمعیت در ایران 2) نیاز اولیه و بدیهی آنان به مسکن 3) اجرای برنامه های توسعه در بعد اجتماعی و اقتصادی 4) اصلاح فرهنگ خانواده ها در نحوه استفاده از مسکن 5) ساخت و ساز انبوه و گسترده مسکن در کشور 6) نیاز ساختمان های موجود به اصلاح ساختار و تجدید بنا جهت تقویت استحکام آنها، در برابر زلزله و حوادث طبیعی، همیشه تقاضای مصرف بیشتر از عرضه بوده و همچنان رو به تزاید است. لذا شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران، در این بخش فراهم شده و زمینه فعالیت برای دوستداران اعتلای صنعت مصالح ساختمانی در کشور آماده است.
3-3- بازار جهانی، ظرفیت تقاضا و گستره آن
با پی گیری تحولات سیاسی و اجتماعی در جهان و کشورهای اطراف ایران و سنجش میل کشورهای قدرتمند اقتصادی به نحوه و کیفیت حضورشان در این کشورها و پتانسیل و استعداد بازار حاشیه ایران برای حضور تجار ایرانی و مناسب بودن زمان و تمایل طرف های مقابل برای اقدامات تجاری و با نگاه کارشناسانه سیاسی، اقتصادی و تجاری به اینکه: 1) عمده مردم افغانستان، با نوع و کیفیت مصالح ساختمانی تولید ایران، به صورت سنتی آشنا هستند و با آن کار کرده اند، بازار مصالح ساختمانی در آن کشور، تقریبا بدون رغیب و آماده است، 2) آشنایی مردم عراق، با نوع و کیفیت مصالح ساختمانی تولید ایران و نزدیکی فرهنگ و منافع دو ملت، بازار بازسازی کشور عراق را، به عنوان یک بازار ویژه و در دسترس و آماده کار، قرار داده است. 3) نزدیک بودن بازار مصالح ساختمانی در جمهوری های تازه استقلال یافته، برای فعالیت و حضور تجار ایرانی بسیار مناسب و آماده است. 4) با اجرای برنامه های توسعه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ساخت و ساز مسکن و سازندگی از شتاب و التهاب خوبی برخوردار شده و بازار مصرف مصالح ساختمانی از رونق خوبی برخوردار است. 5) محصولات ساختمانی تولید ایران به بازار مصرف نزدیک است و ناوگان حمل و نقل زمینی و ریلی و دریایی بسیار فعال است. 6) هزینه تولید و حمل و نقل در ایران ارزان است و قیمت مصالح ساختمانی، مناسب و دارای قدرت رقابت خوبی است. 7) ایران در زمینه صادرات مصالح ساختمانی از مزیت های نسبی برخوردار است. 8) تولید مصالح ساختمانی در ایران از ارزش افزوده فوق العاده ای بهره مند است. 9) تقاضای بازار جهانی، در بخش مصالح ساختمانی، با توجه به رشد اقتصادی کشورها رو به افزایش است. لذا به نظر می رسد که صادرات گچ، جایگاه مناسبی را در بازارهای جهانی دارا می باشد.
فصل چهارم: اطلاعات مربوط به دانش فنی
1-4- منبع فناوری
تولید محصول مورد نظر و طراحی، ساخت و بهره برداری از کارخانه 250 تنی خودکار گچ جابر و تاسیسات فنی جانبی آن، به هیچ وجه متکی به دانش فنی و کمکهای تکنولوژیک خارجی نیست و خوشبختانه از دانش فنی داخلی بهره مند است و بر اساس فناوری و توان سخت افزاری و نرم افزاری متخصصان ایرانی، مطالعه، طراحی و با مدیریت اصولی مدیران توانمند، اجرا خواهد شد.
اساسا درا ین گونه طرح ها بنا بر خود اتکائی است و تنها راه رسیدن به خود اتکائی، علم است و علم، که بذر هر فناوری است، اکتسابی بوده و قابل خرید و فروش نیست و بذر هر فناوری، فقط از راه پژوهش، پردازش و آزمایش بدست می آید و فقط فناوری، که ثمره علم است، قابل خرید و فروش می باشد. لذا بسیار روشن و بدیهی است، برای هر کشوری که از نظر سیاسی مستقل است، خرید فناوری که در کانال مهندسی معکوس قرار نگیرد، در حکم خوردن ثمره ای است که بذر تولید آن، به همراه او موجود نیست و این کار، یعنی وابستگی دائمی، خودباختگی همیشگی، طولانی تر شدن فاصله های عقب ماندگی و خوردن سم مهلک.
2-4- آموزش فنری و تکنیکی کارکنان
با توجه به تجربیات سودمند موجود در دو بخش صنعت و دانشگاه، کلیه آموزش های فنی و تکنیکی مورد نیاز کارکنان شرکت، که با این طرح مرتبط خواهند بود، در داخل کشور و در حین خدمت انجام خواهد گرفت و نیاز به اعزام آنان به خارج از کشور، برای گذراندن دوره های آموزشی فوق الذکر نیست.
3-4- آموزش اداری و روابط اجتماعی کارکنان
ما معتقدیم دانستن آداب نیکو و نحوه برخورد خوش با مشتریان و مراجعان، مهمترین پایه و اساس در کارهای مشتری محور است. بر همین اساس آموزش حین خدمت و مستمر همکاران اداری، در موضوعات مرتبط با کار، یکی از راهبردهای کلان شرکت محسوب شده و برای تحقق این راهبرد، برنامه های کاربردی مختلف و متنوعی تدوین و اجراء خواهد شد. ما با روش کاملا حرفه ای، با مشتریان محترم و همکاران عزیز، که مهمترین عامل، برای پیشرفت خود دانسته و در آن جهت گام بر می داریم. این روش را بعنوان قسمتی از فرآیند و پروسه پیشرفت می دانیم. تیم حتی مسئول اجرای این پروژه بعد از اجراء این طرح و طی دوره های آموزشی توسط همکاران، با یک نظم منطقی و تناسبی کاملا اصولی، ترکیب یافته از کارمندان و کارکنان آموزش دیده خواهد شد که با در اختیار گرفتن دانش لازم و تجربه کافی در خدمت مدیریت شرکت و مشتریان محترم خواهد بود. و به همین دلیل فکر می کنیم تامین درخواستهای مدیریت و مشتریان محترم، با بیشترین سرعت، کیفیت و دقت ممکن، فقط با تشکیلات ترکیب یافته از کادر مجرب، که با بهره گیری از سیستم ها و روش های مدرن، بیتشرین قدرت حرفه ای را برای حل مشکلات داشته باشد، امکان پذیر خواهد بود.
فصل پنجم: اطلاعات مربوط به تولید محصول

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky