معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک دارای 124 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست مطالب
عنوان صفحه
____________________________________________________________________________
هدف پروژه………………………………………………………………………………………..8
فصل اول
1-1تعریف، مزایاو ادبیات موضوع معماری سرویس گرا 9
2-1نتیجه گیری.. 12
فصل دوم
1-2 سرویس مولفه و مشخصه ها ی سرویس وب.. 13
2-2 نتیجه گیری.. 19
فصل سوم
سرویس های ترکیبی دانه درشت
3-1 مقدمه. 21
3-3 سرویس های ارکسترال و کاریوگرافی.. 25
3-4 نتیجه گیری.. 27
فصل چهارم
مفاهیم اصلی و چرخه حیات درمعماری سرویس گرا
4-1 مقدمه. 28
4-2 مولفه های اصلی در معماری مبتنی بر سرویس... 29
4-3 خصوصیات مدل داده ای مرتبط.. 32
4-3-1 اصطلاحات رایج در معماری مبتنی بر سرویس... 32
4-3-2 نقشه مفهومی.. 32
4-3-3 مفاهیم اختیاری و زیرساخت های معماری سرویس گرا اشتراکی.. 34
4-3-4 الگوهای معماری سرویس گرا 35
4-3-5 چرخه حیات معماری سرویس گرا 35
4-3-5-1 فاز 1- مرحله مدل سازی.. 36
|
4-3-5-2 فاز2- مرحله گردآوری.. 36
4-3-5-3 فاز3- مرحله نصب.. 37
4-3-5-4 فاز4- مرحله مدیریت.. 37
4-3-5-5 فاز5 - مرحله حاکمیت و فرایندها 37
4-4 خصوصیات اساسی جهت استفاده بهینه از سرویس ها 38
4-4-1 مقیاس پذیری از طریق رفتار آسنکرون و صف بندی.. 39
4-5 ویژگیهای سرویس و محاسبات سرویس گرا 42
4-7 نتیجه گیری.. 44
فصل پنجم
1-5طراحی نرم افزار سرویس گرا 47
5-2 معماری سرویس گرای توسعه یافته. 48
5-3 ویژگی های سیستم های نرم افزاری مبتنی بر معماری سرویس گرا 53
5-4 نتیجه گیری.. 57
فصل ششم
سرویسهای مبتنی بر رویداد در معماری سرویس گرا
6-1 مقدمه. 58
6-2 معماری مبتنی بر رویداد. 59
6-3 مزایای طراحی و توسعه مبتنی بر رویداد. 60
6-4 تلفیقEDA ومعماری سرویس گرا 60
6-4-1 طبقهبندی و علت رویداد. 62
6-4-2 معرفی مول (Mule). 63
6-4-2-1 معماری مول.. 64
6-4-2-2 مدل مول: 66
6-4-2-3 مدیر مول: 67
6-4-2-4 رویدادهای مول.. 68
6-4-2-5 پردازش رویداد در مول.. 70
6-4-2-6 یك چارچوب ساده با استفاده از مول.. 72
6-5 نتیجه گیری.. 87
|
فصل هفتم
کاربرد معماری سرویس گرا در لایه های معماری شهر الکترونیک
1-7 مقدمه. 89
7-2 الزامات و نیازمندی های شهر الکترونیک... 90
7-3 معماری شهر الکترونیک... 91
7-3-1 نیازمندی های لایه های معماری شهر الکترونیک... 92
7-4 معماری سرویس گرا 93
7-4-1 طبقه بندی سرویس از نگاه معماری سازمانی.. 96
7-5 کاربرد معماری سرویس گرا در شهر الکترونیک... 99
7-6 اصول سرویس های الکترونیک در معماری سرویس گرا 100
7-6-1 قابلیت استفاده مجدد. 100
7-6-2 قرارداد رسمی برای تعامل.. 100
7-6-3 اتصال سست سرویس ها 101
7-6-4 پنهان سازی پیاده سازی داخلی.. 101
7-6-5 قابلیت ترکیب پذیری.. 101
7-6-6 خود مختاری سرویس ها 101
7-6-7 بی وضعیتی ( حالت ) سرویس ها 102
7-6-8 قابلیت شناسایی و کشف.. 102
7-7نتیجه گیری.. 102
فصل هشتم
چالش یكپارچه سازی سیستم های سازمانی(EAI) و تعامل پذیری بین سازمانی(B2B)
8-1 یکپارچه سازی اطلاعات و فرایندهای سازمانی.. 104
8-3 یكپارچه سازی سیستم های سازمان و تعامل پذیری بین سازمانی به كمك معماری سرویس گرا 106
8-3-1 یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی.. 106
8-3-2 یکپارچگی اتوماسیون فرایندهای سازمان در قالب ارکستریشن.. 108
8-3-3 تعامل پذیری بین سازمانی.. 110
8-4 نتیجه گیری.. 111
منابع و مراجع:……………….……………………….………………………………………...112
|
معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست اشکال
عنوان صفحه
____________________________________________________________________________
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
شكل 6-2 ، نمای سطح بالایی از جریان پیام را برای معماری 59
فصل هفتم
فصل هشتم
شکل 8-4 : تعامل پذیری بین سازمانی/کشوری به کمک وب سرویس های مبتنی بر معماری سرویس گرا 95
معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست جداول
عنوان صفحه
____________________________________________________________________________
فصل سوم
جدول3-1.مقایسه میان ویژگیهای معماری سرویس گرا و رویکرد های گذشته 19
فصل هفتم
بی شک عصر حاضر که بنام عصر اینترت و عصر فناوری اطلاعات و دانش رقم خورده است همه ارکان زندگی انسان را دچار تغییر و تحول نموده است. مشخصه این عصر حذف پارادایم های اصلی قرن گذشته و جایگزین مواردی همانند حذف زمان و مکان، افزایش پیچیدگی و نگرش به اطلاعات به مثابه قدرت و تروت به جای پارادایم های گذشته است. آنچه که پیامد این جایگذ اری است تغییر عمیق سیمای سازمان, بنگاه و اساسا هر گونه جمعیت انسانی است که بدلایل رشد فناوری می توانند بطور توزیع شده توسعه یافته و از امکانات و منابع یکدیگر بهره بگیرند بی شک در چنین صورتی با وجود سیستم ها و مکانیزم های متعدد و توزیع شده آن چیزی که می تواند بشدت بر روی زندگی مردم تاثیر گذارده مسئله شفافیت و همروندی در این نوع سیستم ها است که در غیر این صورت استفاده از آنها را بشدت غیر کارامد می کند. سرویس گرائی از جمله راه حلی در فناوری اطلاعات بوده که اگر بدرستی فهم شده و بدرستی بکار گرفته شود می تواند مسئله شفافیت و همروندی سیستم های توزیع شده را بطور قطعی حل کند.
همانند سرنوشت همه مفاهیم دیگر فناوری اطلاعات، سرویس و سرویس گرائی نیز در قرن حاضر از مفهومی فنی و مهندسی به مفهومی عمومی و به اصطلاح پوپولیستی تبدیل شده و همه بطور کلی از ان به جا و نابه جا استفاده می کنند. این واقعیت، استفاده از این مفهوم را در عمل دچار مشکل کرده و در وحله اول فهم و درک اولیه ان را دچار مشکل می کند. بدلیل انفجار اطلاعاتی در عصر حاضر و توسعه و انتقال دانش در عرصه های مختلف فهم مفاهیم چند بعدی بکار گرفته شده در عصر حاضر براحتی میسر نبوده و بویژه این در باره مفاهیمی صادق است که مدلول آن ذهنی بوده و به تعبیر ابن سینا ثانویهاست. در چنین حالتی و حتی در هنگامی که مدلول عینی و ملموس باشد می توان با بکارگیری مفهوم استعاره[1] ( بکار گرفته شده و معرفی شده در هوش مصنوعی مدرن و علوم شناختی) مشکل مزبور را حل نموده و فهمی درست را در ذهن متبادر کرد. به این ترتیب رساله حاضر تلاشی است در راستای درک و فهم درست استعاره های سرویس و معماری سرویس گرائی و بکارگیری درست آن در عمل بطوریکه بتواند در سیستم های توزیع شده بکار گرفته شده و مسائلی نظیر شفافیت، همروندی، قابلیت استفاده مجدد، دسترس پذیری و امثالهم را در سطح معماری و مهندسی حل کند.
دکتر حمید فطانت
معماری سرویس گرا به عنوان یكی از آخرین دستآوردها در تولید نرم افزار، به نظر می رسد، در سالهای آتی معماری غالب صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد. علت بوجود آمدن این معماری، ایده ای بود كه در ذهن تعدادی از معماران اولیه آن وجود داشت و آن اینکه نرم افزار برای یک سازمان به عنوان یک سرویس یا خدمت مطرح است. در مدل نرم افزار به عنوان سرویس شما نرم افزار خود را بگونه ای طراحی می كنید كه قابل استفاده توسط سیستم های دیگر باشد یعنی دیگران می توانند برای استفاده از سرویس شما ثبت نام كرده و هر موقع كه لازم باشد از خدمات آن بهره می برند، همانند حالتی كه در مورد شبكه های تلویزیون كابلی وجود دارد. تا زمانی كه شما به سرویس متصل هستید، شما می توانید هر لحظه كه خواستید از سرویس های آن استفاده كنید.
برای مدتهای طولانی برنامه نویسان سعی می كردند تا، كدهای خود را بصورت ماژولار[2] بنویسند، تا بتوان از آن در تولید نرم افزارهای دیگر استفاده كرد. تفاوت نوشتن كد بصورت ماژولار بر اساس معماری سرویس گرا در حجم مخاطبان آن است. دوباره به همان مثال اول برمی گردیم، وقتی شما كد خود را به منظور قابل استفاده بودن توسط نرم افزارهای دیگر، به شكل ماژولار می نویسید مانند این است كه، یك شبكه تلویزیون كابلی درون یك ساختمان خاص دارید و بنابراین فقط ساكنین آن ساختمان می توانند از آن بهره برداری كنند. در جهان امروز طیف مخاطبانی كه بالقوه می توانند از سرویس شما استفاده كنند، كل كاربران روی شبكه اینترنت است. بنابراین باید مكانیزمی بوجود می آمد، كه می توانست پاسخگوی این محیط جدید (اینترنت) و كاربران آن باشد و به همین دلیل معماری سرویس گرا بوجود آمد. این معماری توسط افراد و موسسات و دانشگاه های مختلفی توسعه یافته و توسط شرکت های نرم افزاری بزرگی همانند شركت مایکروسافت، ای بی ام و امثالهم حمایت شد. این دو شرکت نام برده شده دو شركت طی سالهای اخیر از حامیان اصلی سرویس های وب و عامل بسیاری از ابداعات جدید در حیطه سرویس های وب هماننددابلیو اس ای[3] و دی دی ای[4] بوده اند. از نمونه های استفاده از این معماری در كشور خودمان، سازمان ثبت احوال كشور است كه موظف شده تا پایگاه های اطلاعاتی خود را بصورت سرویس وب و مبتنی بر این معماری به سایر نهادها مانند نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها ارائه دهد.
[1] Metaphore
[2] Modular
[3] USE
[4] UDDI
[5] Application Distributed
[6] Platform
[7] loosly coupled
[8] Ecommerce
[9] Component
[10] proxy
[11] stu
معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست مطالب
عنوان صفحه
____________________________________________________________________________
هدف پروژه………………………………………………………………………………………..8
فصل اول
1-1تعریف، مزایاو ادبیات موضوع معماری سرویس گرا 9
2-1نتیجه گیری.. 12
فصل دوم
1-2 سرویس مولفه و مشخصه ها ی سرویس وب.. 13
2-2 نتیجه گیری.. 19
فصل سوم
سرویس های ترکیبی دانه درشت
3-1 مقدمه. 21
3-3 سرویس های ارکسترال و کاریوگرافی.. 25
3-4 نتیجه گیری.. 27
فصل چهارم
مفاهیم اصلی و چرخه حیات درمعماری سرویس گرا
4-1 مقدمه. 28
4-2 مولفه های اصلی در معماری مبتنی بر سرویس... 29
4-3 خصوصیات مدل داده ای مرتبط.. 32
4-3-1 اصطلاحات رایج در معماری مبتنی بر سرویس... 32
4-3-2 نقشه مفهومی.. 32
4-3-3 مفاهیم اختیاری و زیرساخت های معماری سرویس گرا اشتراکی.. 34
4-3-4 الگوهای معماری سرویس گرا 35
4-3-5 چرخه حیات معماری سرویس گرا 35
4-3-5-1 فاز 1- مرحله مدل سازی.. 36
|
4-3-5-2 فاز2- مرحله گردآوری.. 36
4-3-5-3 فاز3- مرحله نصب.. 37
4-3-5-4 فاز4- مرحله مدیریت.. 37
4-3-5-5 فاز5 - مرحله حاکمیت و فرایندها 37
4-4 خصوصیات اساسی جهت استفاده بهینه از سرویس ها 38
4-4-1 مقیاس پذیری از طریق رفتار آسنکرون و صف بندی.. 39
4-5 ویژگیهای سرویس و محاسبات سرویس گرا 42
4-7 نتیجه گیری.. 44
فصل پنجم
1-5طراحی نرم افزار سرویس گرا 47
5-2 معماری سرویس گرای توسعه یافته. 48
5-3 ویژگی های سیستم های نرم افزاری مبتنی بر معماری سرویس گرا 53
5-4 نتیجه گیری.. 57
فصل ششم
سرویسهای مبتنی بر رویداد در معماری سرویس گرا
6-1 مقدمه. 58
6-2 معماری مبتنی بر رویداد. 59
6-3 مزایای طراحی و توسعه مبتنی بر رویداد. 60
6-4 تلفیقEDA ومعماری سرویس گرا 60
6-4-1 طبقهبندی و علت رویداد. 62
6-4-2 معرفی مول (Mule). 63
6-4-2-1 معماری مول.. 64
6-4-2-2 مدل مول: 66
6-4-2-3 مدیر مول: 67
6-4-2-4 رویدادهای مول.. 68
6-4-2-5 پردازش رویداد در مول.. 70
6-4-2-6 یك چارچوب ساده با استفاده از مول.. 72
6-5 نتیجه گیری.. 87
|
فصل هفتم
کاربرد معماری سرویس گرا در لایه های معماری شهر الکترونیک
1-7 مقدمه. 89
7-2 الزامات و نیازمندی های شهر الکترونیک... 90
7-3 معماری شهر الکترونیک... 91
7-3-1 نیازمندی های لایه های معماری شهر الکترونیک... 92
7-4 معماری سرویس گرا 93
7-4-1 طبقه بندی سرویس از نگاه معماری سازمانی.. 96
7-5 کاربرد معماری سرویس گرا در شهر الکترونیک... 99
7-6 اصول سرویس های الکترونیک در معماری سرویس گرا 100
7-6-1 قابلیت استفاده مجدد. 100
7-6-2 قرارداد رسمی برای تعامل.. 100
7-6-3 اتصال سست سرویس ها 101
7-6-4 پنهان سازی پیاده سازی داخلی.. 101
7-6-5 قابلیت ترکیب پذیری.. 101
7-6-6 خود مختاری سرویس ها 101
7-6-7 بی وضعیتی ( حالت ) سرویس ها 102
7-6-8 قابلیت شناسایی و کشف.. 102
7-7نتیجه گیری.. 102
فصل هشتم
چالش یكپارچه سازی سیستم های سازمانی(EAI) و تعامل پذیری بین سازمانی(B2B)
8-1 یکپارچه سازی اطلاعات و فرایندهای سازمانی.. 104
8-3 یكپارچه سازی سیستم های سازمان و تعامل پذیری بین سازمانی به كمك معماری سرویس گرا 106
8-3-1 یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی.. 106
8-3-2 یکپارچگی اتوماسیون فرایندهای سازمان در قالب ارکستریشن.. 108
8-3-3 تعامل پذیری بین سازمانی.. 110
8-4 نتیجه گیری.. 111
منابع و مراجع:……………….……………………….………………………………………...112
|
معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست اشکال
عنوان صفحه
____________________________________________________________________________
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
شكل 6-2 ، نمای سطح بالایی از جریان پیام را برای معماری 59
فصل هفتم
فصل هشتم
شکل 8-4 : تعامل پذیری بین سازمانی/کشوری به کمک وب سرویس های مبتنی بر معماری سرویس گرا 95
معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست جداول
عنوان صفحه
____________________________________________________________________________
فصل سوم
جدول3-1.مقایسه میان ویژگیهای معماری سرویس گرا و رویکرد های گذشته 19
فصل هفتم
بی شک عصر حاضر که بنام عصر اینترت و عصر فناوری اطلاعات و دانش رقم خورده است همه ارکان زندگی انسان را دچار تغییر و تحول نموده است. مشخصه این عصر حذف پارادایم های اصلی قرن گذشته و جایگزین مواردی همانند حذف زمان و مکان، افزایش پیچیدگی و نگرش به اطلاعات به مثابه قدرت و تروت به جای پارادایم های گذشته است. آنچه که پیامد این جایگذ اری است تغییر عمیق سیمای سازمان, بنگاه و اساسا هر گونه جمعیت انسانی است که بدلایل رشد فناوری می توانند بطور توزیع شده توسعه یافته و از امکانات و منابع یکدیگر بهره بگیرند بی شک در چنین صورتی با وجود سیستم ها و مکانیزم های متعدد و توزیع شده آن چیزی که می تواند بشدت بر روی زندگی مردم تاثیر گذارده مسئله شفافیت و همروندی در این نوع سیستم ها است که در غیر این صورت استفاده از آنها را بشدت غیر کارامد می کند. سرویس گرائی از جمله راه حلی در فناوری اطلاعات بوده که اگر بدرستی فهم شده و بدرستی بکار گرفته شود می تواند مسئله شفافیت و همروندی سیستم های توزیع شده را بطور قطعی حل کند.
همانند سرنوشت همه مفاهیم دیگر فناوری اطلاعات، سرویس و سرویس گرائی نیز در قرن حاضر از مفهومی فنی و مهندسی به مفهومی عمومی و به اصطلاح پوپولیستی تبدیل شده و همه بطور کلی از ان به جا و نابه جا استفاده می کنند. این واقعیت، استفاده از این مفهوم را در عمل دچار مشکل کرده و در وحله اول فهم و درک اولیه ان را دچار مشکل می کند. بدلیل انفجار اطلاعاتی در عصر حاضر و توسعه و انتقال دانش در عرصه های مختلف فهم مفاهیم چند بعدی بکار گرفته شده در عصر حاضر براحتی میسر نبوده و بویژه این در باره مفاهیمی صادق است که مدلول آن ذهنی بوده و به تعبیر ابن سینا ثانویهاست. در چنین حالتی و حتی در هنگامی که مدلول عینی و ملموس باشد می توان با بکارگیری مفهوم استعاره[1] ( بکار گرفته شده و معرفی شده در هوش مصنوعی مدرن و علوم شناختی) مشکل مزبور را حل نموده و فهمی درست را در ذهن متبادر کرد. به این ترتیب رساله حاضر تلاشی است در راستای درک و فهم درست استعاره های سرویس و معماری سرویس گرائی و بکارگیری درست آن در عمل بطوریکه بتواند در سیستم های توزیع شده بکار گرفته شده و مسائلی نظیر شفافیت، همروندی، قابلیت استفاده مجدد، دسترس پذیری و امثالهم را در سطح معماری و مهندسی حل کند.
فصل اول
معماری سرویس گرا به عنوان یكی از آخرین دستآوردها در تولید نرم افزار، به نظر می رسد، در سالهای آتی معماری غالب صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد. علت بوجود آمدن این معماری، ایده ای بود كه در ذهن تعدادی از معماران اولیه آن وجود داشت و آن اینکه نرم افزار برای یک سازمان به عنوان یک سرویس یا خدمت مطرح است. در مدل نرم افزار به عنوان سرویس شما نرم افزار خود را بگونه ای طراحی می كنید كه قابل استفاده توسط سیستم های دیگر باشد یعنی دیگران می توانند برای استفاده از سرویس شما ثبت نام كرده و هر موقع كه لازم باشد از خدمات آن بهره می برند، همانند حالتی كه در مورد شبكه های تلویزیون كابلی وجود دارد. تا زمانی كه شما به سرویس متصل هستید، شما می توانید هر لحظه كه خواستید از سرویس های آن استفاده كنید.
برای مدتهای طولانی برنامه نویسان سعی می كردند تا، كدهای خود را بصورت ماژولار[2] بنویسند، تا بتوان از آن در تولید نرم افزارهای دیگر استفاده كرد. تفاوت نوشتن كد بصورت ماژولار بر اساس معماری سرویس گرا در حجم مخاطبان آن است. دوباره به همان مثال اول برمی گردیم، وقتی شما كد خود را به منظور قابل استفاده بودن توسط نرم افزارهای دیگر، به شكل ماژولار می نویسید مانند این است كه، یك شبكه تلویزیون كابلی درون یك ساختمان خاص دارید و بنابراین فقط ساكنین آن ساختمان می توانند از آن بهره برداری كنند. در جهان امروز طیف مخاطبانی كه بالقوه می توانند از سرویس شما استفاده كنند، كل كاربران روی شبكه اینترنت است. بنابراین باید مكانیزمی بوجود می آمد، كه می توانست پاسخگوی این محیط جدید (اینترنت) و كاربران آن باشد و به همین دلیل معماری سرویس گرا بوجود آمد. این معماری توسط افراد و موسسات و دانشگاه های مختلفی توسعه یافته و توسط شرکت های نرم افزاری بزرگی همانند شركت مایکروسافت، ای بی ام و امثالهم حمایت شد. این دو شرکت نام برده شده دو شركت طی سالهای اخیر از حامیان اصلی سرویس های وب و عامل بسیاری از ابداعات جدید در حیطه سرویس های وب هماننددابلیو اس ای[3] و دی دی ای[4] بوده اند. از نمونه های استفاده از این معماری در كشور خودمان، سازمان ثبت احوال كشور است كه موظف شده تا پایگاه های اطلاعاتی خود را بصورت سرویس وب و مبتنی بر این معماری به سایر نهادها مانند نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها ارائه دهد.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0