توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word دارای 26 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word :

اسلاید 1 :

  • حقیقت مجازی Virtual Reality :
  • شبیه سازی فضای سه بعدی توسط تكنیكهای نرم افزاری روی فضایی كه ذاتا دوبعدی است، بگونه ای كه كاربر میتواند به غیر از مشاهده این فضا در آن سیر كرده و در محیط تغییراتی را نیز ایجاد نماید
  • مثال: چرخاندن یك صفحه شطرنج و نگریستن به آن از زوایای مختلف و جابجا كردن مهره ها
  • قابلیت تغییر اشیاء در محیط VR بدلیل حفظ دقیق مشخصات و مختصات هر شی در محیط
  • نگاشت بعد سوم روی فضای دوبعدی با استفاده از روشهای پرسپكتیو

اسلاید 2 :

  • شباهت بدلیل وجود صدا و تصویر در هر دو
  • پیدایش و رشد همزمان هر دو در دنیای تكنولوژی اطلاعات
  • تفاوت 1: دوبعدی بودن محیطهای چندرسانه ای مانند فیلم و تصاویر متحرك و در مقابل سه بعدی بودن اشیا در محیط VR و داشتن پارامتر ارتفاع علاوه بر مختصات طول و عرض
  • تفاوت 2: عدم امكان تغییر در محیطهای چندرسانه ای و در عوض محاوره ای بودن محیط VR مانند تغییر زاویه دید، جابجا كردن اشیا و غیره
  • كاربر خود را در محیط VR احساس میكند( بوسیله عینكهای ویژه و یا كلاههای مخصوصی بنام HMD مخفف Head Mounted Display )

اسلاید 3 :

  • VRML : Virtual Reality Modeling Language
  • VRML زبانی است كه توسط آن هر شیی در محیط VR با علائم مخصوص و گرامر خاص یك زبان نشانه گذاری بصورت استاندارد مدل می شود
  • VRML قالب استاندارد فایلی است كه درون آن اطلاعات مربوط به اشیاء محیط VR بصورت متنی تعریف میشود
  • دو مرحله نمایش یك فایل متنی VRML :
  • الف ) خواندن فایل متنی، استخراج تك تك اشیاء و پارامترهای آن و تبدیل آن به یك ساختمان داده مناسب برای تفسیر ونمایش
  • این قسمت بر عهده مرورگر است

اسلاید 4 :

  • ب) تحویل دادن ساختمان داده تشكیل شده برای اشیاء به برنامه ای كه آنرا پردازش و تفسیر كرده و نهایتا نمایش می دهد
  • به این برنامه “موتور تفسیر” می گویند
  • مقایسه VRML و HTML از لحاظ حجم پردازش
  • صحنه های سه بعدی طراحی شده در فایلهای كم حجم VRML
  • نیاز به سخت افزار و مرورگر بسیار سریع و قوی
  • شكست فعلی VRML و عدم رشد كامل آن
  • استفاده فراگیر در آینده از حقیقت مجازی مانند خرید یك خانه از طریق اینترنت، انتخاب یك خانه و دیدن كامل آن

اسلاید 5 :

  • دو وظیفه مهم موتور تفسیر Rendering engine :
  • محاسبات و پردازش لازم
  • رسم تصاویر
  • تعریف موتور تفسیر : پروسه ای كه كارش رسم تصاویر محیط VR با استفاده از ساختمان داده حاصل از پویش فایل VRML است
  • حجم بسیار زیاد محاسبات لازم برای تشكیل و ترسیم تصاویر
  • استفاده از مفاهیم شی گرایی و ذخیره برداری
  • ذخیره برداری : هر نقطه در فضای سه بعدی با مختصات x و y و z بصورت یكتا مشخص می شود

اسلاید 6 :

  • رسم یك پاره خط با دو بردار (x0,y0,z0) و (x1,y1,z1)
  • رسم اشیاء شناخته شده مانند استوانه، كره و مخروط با استفاده از روابط ریاضیشان
  • مثال : رسم یك كره بر اساس رابطه ریاضی نقاط سطح كره :
  • (x-x0)^2 + (y-y0)^2 + (z-z0)^2 =R^2
  • نیاز به دو پارامتر شعاع كره و بردار مركز
  • رسم اشیاء پیچیده تر بر اساس اشیاء ساده
  • رسم اشیاء بسیار پیچیده توسط مجموعه ای از بردارها

اسلاید 7 :

  • سه عمل اساسی برای تغییر دادن اشیاء :
  • عمل مقیاس Scaling : انبساط یا انقباض شی در جهت محورهای مختصات با یك ضریب :
  • (x,y,z) =======> (ax,by,cz)
  • انبساط : a,b,c > 1 انقباض : a,b,c < 1
  • عمل چرخش Rotation : چرخش یك شی حول یك بردار
  • عمل انتقال Translation : انتقال یك شی از یك مكان به مكان جدید
  • حركات و تغییرات پیچیده یك شی بر اساس تركیب سه عمل اساسی

اسلاید 8 :

  • توجه به اثرات و تعاملات اشیاء یك صحنه بر روی یكدیگر
  • پردازشهای موتور تفسیر برای ترسیم یك شی :
  • بررسی موقعیت هر شی نسبت به اشیاء دیگر
  • محاسبه درخشندگی شی
  • محاسبه سطوح قابل رویت هر شی بر اساس زاویه دید فعلی
  • محاسبه پرسپكتیو شی : بدست آوردن z بر اساس x و y
  • پردازشهای گوناگون دیگری نیز وجود دارند
  • توجه : وقت گیر بودن بسیار این محاسبات

اسلاید 9 :

  • فایلهای VRML مجموعه ای از اشیاء تعریف شده بزبان vrml
  • فایلهای VRML فایلهای متنی ساده ASCII هستند مانند HTML
  • قابل ایجاد و ویرایش در یك ویرایشگر متن
  • ذخیره فایل با پسوند wrl یا vrml یا vrm
  • انتقال فایل vrml پس از درخواست مبتنی بر پروتكل HTTP
  • پویش فایل vrml توسط نسخه های جدید netscape
  • نیاز مرورگر IE برای پویش vrml به برنامه های اتصالی Plug-ins
  • مثالی از مرورگر تفسیر كننده vrml : مرورگر Live3D

اسلاید 10 :

  • چهار قسمت یك فایل vrml :
  • 1) خط سرآیند فایل : اولین خط فایل شروع شونده با #
  • تعیین كننده مشخصات فایل مانند :
  • #VRML V1.0 ascii
  • یعنی محتوای فایل از نوع vrml با كدهای ascii و مطابق با نسخه 1
  • #VRML V2.0 uttf2
  • یعنی محتوای فایل از نوع vrml با كدهای ascii شامل كدهای بالاتر از 128 و مطابق با نسخه 2 از زبان vrml
  • 2) خطوط توضیح : خطوط شروع شونده با # بغیر از خط اول

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky