فایل انگیزش در كلاس درس در word دارای 71 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل انگیزش در كلاس درس در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل انگیزش در كلاس درس در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
فایل انگیزش در كلاس درس در word
فصل اول
دانش آموزان دارای انگیزش:
معلمان به طور معمول دانش آموزانی را كه سخت كوش، ساعی و علاقهمند به دروس باشند، در زمره دانش آموزان خوب قرار میدهند و یا به طور خلاصه میگویند: دانش آموزان خوب، آنهایی هستند كه در دروس خود انگیزه دارند. احیاناً منظور ایشان دانش آموزانی است كه در فعالیتهای آموزشی خود موفق هستند. به طور كلی همه انسانها به جز بیماران روحی – روانی برای برخی كارها انگیزه دارند و برای برخی دیگر هیچ انگیزهای ندارند. همواره دیدهایم كه بعضی از جوانان به طور مثال برای بازی فوتبال انگیزه دارند، برخی دیگر فرضا برای خرید موتور سیكلت و برخی هم برای اینكه دیگران ناراحتیهای مختلف را به وجود آورند، انگیزه دارند. در واقع همگی برای كای انگیخته شدهاند، و دلیل ندارد كه این كار همواره تكالیف مدرسه باشد.
در شرح فوق در زمینه ویژگیهای دانش آموزان خوب می بینیم كه نوعا معلمان برهوش تاكید نسبتا كمی دارند. و بیش از هوش به عنوان یك كیفیت خوب، انگیزش دارای اهمیت است. همواره دانش آموزان سخت كوشی هستند ك در كارهای خود پیشرفت هرچند كند اما یكنواختی دارند و همچنین دانش اموزان باهوشی هستند كه از تواناییهای خود به خوبی بهره نمیگیرند. معلمان به طور معمول داشتن دانش آموزان نوع اول را بر نوع دوم ترجیح میدهند. این معلمان بر این باورند كه دانش اموزان دارای انگیزش، حتی اگر از پیشرفت اندكی برخوردار باشند، در محدوده توانایی خود عمل می كنند. بنابراین تلاش برای افزونی انگیزش تحصیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. دیگر آن كه نظارت بركلاسی كه دانش آموزان دارای انگیزش دارد، با دشواری چندانی روبرو نمیشود. چنین دانشآموزانی به برنامه انضباطی نیازی ندارند و به توصیه های معلم توجه میكنند و در موارد لازم به بحث و گفتگو با معلم می پردازند. معلم نیز ترغیب میشود تا برای بهبود كیفیت آموزش خود تلاش بیشتری كند.
بالا بردن انگیزش تحصیلی:
شیوه معمول معلمان در این مورد عبارت از توجه داشتن به انگیزش بیرونی است. در این جا چند نمونه از آن را برمی شماریم: دانش آموزان در انجام یكی از فعالیتهای خود به طور موفق عمل كرده است. معلم با تبسم كردن به او میفهماند، و یا به او جایزه میدهد، و یا به او اجازه میدهد در رشته ورزشی مورد علاقه خود امكاناتی را به دست آورد. همه اینها موجب افزایش انگیزش بیرونی است. هنگامی هم كه معلمی تازه كار به محیط آموزشی وارد میشود، همه معلمان استفاده از چنین روشهایی را به او گوشتزد میكنند. البته خود این معلمان تازهكار نیز در دروان تحصیل خود از جانب معلمان خویش چنین برخوردهایی را همواره تجره كرده است. و برای همین است، كه توجه به این روشها همچنان پایبرجا میمانند و گویی اموری بدیهی هستند.
...
روابط معلم و دانشآموز:
آموزش، بدون ایجاد رابطه معنایی نخواهد داشت. معلمان درهمان آغاز كار خود پیمیبرند كه نحوه برقراری ارتباط با دانشآموزان بسیار اهمیت دارد. آنان از خود میپرسند، آیا باید به پرورش دانشآموزان پرداخت و به آنها عشق ورزید و یا باید سخنگو بود و انتظارات زیادی از آنها داشت؟ ایا باید به دانشآموزان نزدیك شد یا از آنها فاصله گرفت؟ اینها پرسشهایی است كه اغلب معلمان تازهكار در اندیشه آن هستند. معلمان با تجربه كه شیوه خاصی را پس از طی سالها برگزیدهاند، كمتر در این موارد میاندیشند. به هر حال توصیه میشود تا معلمان به تاثیر نوع ارتباط خود برشكلگیری گرایشهای انگیزش دانشآموزان توجه كنند. در این فصل و چند فصل دیگر چندین روش برقراری ارتباط را مورد بحث قرار میدهیم، كه موجب بهبود انگیزش تحصیلی دانشآموزان می گردد. در آغاز میتوان گفت كه رابطه مبتنی بر محبت، احترام و اعتماد متقابل میان معلم و دانشآموز هم موجب میشود تا دانشآموز به معلم وابسته نشود وهم انگیزه تحصیلی وی را افزایش میبخشد.
ایجاد روبط مثبت با دانشآموزان :
شرح:
اولین هدف معلم باید برقرار كردن رابطه ای مطلوب، دوستانه و حمایت كننده با دانشآموزان باشد. چنین هدفی فقط با تعامل میان معلم و دانشآموز حاصل می آید. چند روز اول مدرسه و اولین دیدارهای دانشآموزان به آنها احترام نگذاشتهاند در برابر آنها نخندند. زیرا ایشان بر این باورند كه دانشاموزان برای احترام گذاشتن به معلم باید از وی بترسند. ...
...
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0