توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  بررسی رابطه بین هوش هیجانی و میزان اثر بخشی دبیران در فایل ورد (word) دارای 238 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین هوش هیجانی و میزان اثر بخشی دبیران در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چكیده
هوش هیجانی یكی از مهم ترین ویژگی هایی است كه رابطه نزدیكی با مهارت های ارتباطی دارد ، به گونه ای كه تفكیك این دو امری محال می نماید. هوش هیجانی یكی از مهمترین عوامل موفقیت افراد در شرایط مختلف كاری و زندگی خصوصی می باشد و محققان زیادی  به اهمیت این مقوله پرداخته اند.
با توجه به اهمیتی كه هوش هیجانی می تواند در میزان موفقیت اساتید داشته باشد ،در پژوهش حاضر به مطالعه رابطه بین هوش هیجانی و میزان اثربخشی اساتید پرداخته و به این نتیجه رسیده ایم كه اولاً اساتید نمونه آماری از هوش هیجانی و اثر بخشی آموزشی بالایی برخوردار بوده و ثانیاً اساتیدی كه از دید دانشجویانشان دارای امتیاز بالای هوش هیجانی می باشند از نظر خودشان نیز امتیاز بالایی در هوش هیجانی كسب كرده اند.


فهرست مطالب

چكیده   
فصل اول : كلیات
1-1 بیان مسئله    3
1-2 اهمیت ضرورت    5
1-3 اهداف پژوهش     7
1-4 فرضیه های پژوهش    7
1-5 جامعه آماری و محدوده زمانی و مكانی پژوهش    8
1-6 روش تحقیق    8
1-7 ابزار گرد آوری اطلاعات     8
1-8 پرسش های پژوهش     9
1-9 مروری بر تحقیقات پیشین    9
1-10 تعاریف واژگان تحقیق    14
فصل دوم : مطالعات نظری
2-1 مقدمه    23
2-2 هوش هیجانی و هوش عمومی    25
2-3 دیدگاه های هوش هیجانی    27
2-4 شاخه بندی هوش     28
2-5 انواع هوش    34
2-6 مولفه های اصلی هوش هیجانی و اجتماعی و عوامل تشكیل دهنده آن     39
2-7 مدل های هوش هیجانی    42
2-8 ویژگی افرادی كه هوش هیجانی بالا دارند    51
2-9 هوش هیجانی و مدیریت    52
2-10 ابعاد هوش هیجانی در مدیریت و رهبری     56
2-11 هوش هیجانی و رهبری گروه    58
2-12 روش های صحیح اجرای برنامه آموزش هوش هیجانی     59
2-13 توسعه هوش هیجانی     60
2-14 چرخه تصمیم گیری آموزش    63
2-15 ضرورت ارزیابی اثربخشی آموزشی    66
2-16 اثربخشی آموزشی     67
2-17 ارزشیابی     67
2-18 فرآیند ارزشیابی    69
2-19 مفهوم ارزشیابی    70
2-20 ارزشیابی آموزشی     71
2-21 الگوی ارزشیابی آموزشی     72
2-22 علل تنوع الگوها و رویكردهای اثربخشی آموزشی    73
2-23 الگوی ارزشیابی كرك پاتریك     75
2-24 اثر بخشی     78
2-25 هدف و ضرورت اثربخشی    79
2-26 اثربخشی آموزش عالی     81
2-27 الگوی اثربخشی تجزیه و تحلیل هدف در آموزش عالی     83
فصل سوم : روش شناسایی تحقیق
3-1 مقدمه    87
3-2 روش جمع آوری اطلاعات     87
3-3- تعیین اندازه و حجم نمونه     88
3-4 روش آزمون و تحلیل آماری اطلاعات     88
3-5 محدودیت تحقیق    89
3-6 ابزار اندازه گیری    89
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1 مقدمه    92
4-2 بخش اول: آمار استنباطی     93
4-3 بخش دوم: آمار توصیفی    157
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه    167


1-1    بیان مسئله
1-2     اهمیت و ضرورت پژوهش
1-3    اهداف پژوهش
1-4    فرضیه پژوهش
1-5    جامعه آماری و محدوده زمانی و مكانی پژوهش
1-6    روش تحقیق
1-7    ابزار گردآوری اطلاعات
1-8    پرسشهای پژوهش
1-9    مروری بر تحقیقات پیشین
1-10    عاریف واژگان تحقیق
 


1-1    بیان مساله
یکی از پدیده‌هایی که در دهه اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، پدیده‌ی هوش هیجانی بوده است، که دلیل این امر توانایی فرضی هوش هیجانی بالاتر در حل بهتر مسایل، کاستن از میزان تعارضات بین آنچه که انسان احساس می‌کند با آنچه که فکر می‌کند است.به اعتقاد
دانیل گلمن ، اگرچه هوش هیجانی در کودکی شکل می گیرد ، ولی مهارت های مربوط به آن می توانند در هر سنّی آموخته شوند. اجزای اصلی هوش هیجانی مطابق با نظر گلمن عبارتند از :
1.    خودآگاهی
2.    خود نظمی
3.    انگیزش
4.    همدلی
5.    مهارت اجتماعی(فرهنگی و دیگران, 1384 ، 255)
هرچند هوش هیجانی با هوش شناختی IQ ارتباط دارد ولی از لحاظ مفهوم نظری و عملکرد، کاملاًٌ با آن تفاوت دارد. مولفه‌های هوش هیجانی به قرار زیر است:
1.    درون فردی: شامل خود شکوفایی، استقلال و خود آگاهی عاطفی.
2.    بین فردی: همدلی و مسئولیت اجتماعی.
3.    سازگاری: شامل توان حل مسایل و آگاهی به واقعیت.
4.    مدیریت استرس: شامل کنترل تکانه‌ها و تحمل فشارها.
5.    خلق و خوی: شامل شادکامی و خوش بینی.(www.Academist.com)

1-1-1 اثربخشی آموزشی
شناسایی و تعیین عواملی كه در فرایند آموزش نقش اصلی دارد، ضرورتی غیرقابل انكار است؛ به گونه‏ای كه هرچقدر میزان تلاش برای مشخص كردن این عوامل بیشتر باشد، میزان موفقیت در برنامه نیز بیشتر خواهد بود. امروزه موفقیت یا عدم موفقیت در طراحی و اجرای برنامه‏های آموزشی را تحت عنوان اثربخشی آموزشی  می‏شناسند.گرچه موضوع اثربخشی برنامه‏های آموزشی گاه با مسائلی مانند ارزشیابی آموزشی  ، كارایی   و... آمیخته و جابه جا می‏شود اما تحقیقات گسترده‏ای به ویژه در دهه اخیر در زمینه اندازه‏گیری اثربخشی برنامه‏های آموزشی صورت پذیرفته و رویكردهای علمی و عملی ارزشمندی از سوی محققان و دانشمندان حوزه منابع انسانی تدوین و ارائه شده است. اثربخشی برنامه‏های آموزشی را می‏توان در یك نگاه كلی به دو موضوع تقسیم كرد: نخست عوامل موثر در اثربخشی و دوم اندازه‏گیری اثربخشی.این عوامل عبارتند از:
1-تدوین اهداف آموزشی
 2- تحلیل نیازهای آموزشی
3- برنامه‏ریزی آموزشی 
 4-اجرای آموزش
 5 -  ارزشیابی (یاریگر روش, 1387 ،1)
 
با عنایت به موارد فوق و با توجه به اینکه ویژگی های شخصیتی معلم نقش مهمی در افزایش اثربخشی دوره های آموزشی دارد ،  مسال? پژوهش حاضر این خواهد بود :
آیا  بین هوش هیجانیِ اساتیدِ گروهِ ارتباطاتِ دانشکد?  علوم اجتماعی و روانشناسیِ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ، با  پیشبرد اهداف آموزشی (اثربخشی آموزشی) رابطه معناداری وجود دارد؟


فهرست منابع و مآخذ
1.    آقایار، سیروس و شریفی درآمدی ، پرویز – هوش هیجانی – انتشارات سپاهان – تهران – 1386.
2.    آقایار، سیروس و شریفی درآمدی ، پرویز – هوش هیجانی سازمانی  – انتشارات سپاهان – تهران – 1386.
3.    اکبرزاده،نسرین(1383)؛هوش هیجانی،تهران،انتشارات فارابی.
4.    برادبری،تراویس و گریوزفجین – هوش هیجانی ( مهارت ها و آزمون ها) – گنجی ، مهدی – نشر ساوالان – تهران – 1386.
5.    بازرگان ، عباس - ارزشیابی آموزشی: مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی ، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)- تهران - 1380.
6.    بولا، اچ.اس - ارزشیابی طرحها و برنامه های آموزشی برای توسعه، - ابیلی، خدایار - انتشارات موسسه بین المللی روشهای آموزش بزرگسالان، 1375.
7.    پورصادق، ناصر - رویكردهای ارزشیابی اثربخشی آموزش، مجله تدبیر، شماره 160
8.    زارعی، خدیجه – اثربخشی آموزشی – ماهنامه تدبیر – شماره پیاپی  - 166- 1384
9.    خشنودی فر،مهرنوش (1384؛هوش هیجانی وتعلیم وتربیت،فصلنامه نواندیش،شماره چهارم.
10.    سلطانی،ایرج -  اثربخشی آموزش در سازمانهای صنعتی و تولیدی، مجله تدبیر، شماره 119
11.    شفقی زاده ، امیر حسین – هوش هیجانی -  روزنامه همشهری،‌ پنج‌شنبه 24 شهریور 1384، سال سیزدهم، شماره 3801، صفحه 12
12.    عباسیان، عبدالحسین – اثربخشی دوره های آموزشی ( مدل کرک پاتریک) – مجله تدبیر شماره 170 تیر ماه 1385 – سایت مجله تدبیر.
13.    عرفان منش ، نرجس – هوش هیجانی - معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز – شیراز – 1384.
14.    عیدی، اکبر؛ علی پور ، محمد رضا و عبداللهی ، جواد – سنجش اثربخشی دوره های آموزشی – ماهنامه تدبیر شماره 200 – دیماه 87.
15.    فتحی واجارگاه ، کوروش و دیبا واجاری ، طلعت – ارزشیابی اثربخشسی دوره های آموزشی – نشر اییژ – تهران – 1384.
16.    فرهنگی ، علی اکبر؛شاه میرزایی ، وحید؛ حسین زاده،علی – نظریه پردازان و مشاهیر مدیریت – نشر فراندیش – تهران – 1384.
17.    فرهنگی، علی اكبر، ارتباطات انسانی، ج 2 ، نشر          ، تهران - 1387
18.    قمرانی،امیروجعفری،حمیدرضا(1383)؛مقاله درآمدی به هوش هیجانی ونابینایی،اینترنت.
19.    کاشانی ،مجتبی(1375)؛نقش احساس عاطفی در کامیابی افرادوسازمانها،ماهنامه تدبیر،
شماره 70.
20.    کاظمی ،حسین(1385)،نقش هوش هیجانی درموفقیت های زندگی،پیوند،شماره318.
21.    گلمن، دانیل – هوش هیجانی – پارسا ، نسرین – انتشارات رشد – تهران – 1387.
22.    مقنی زاده، محمد حسن - لزوم اندازه گیری هوش هیجانی و دلالت های ارتقاء تحصیلی خود به خود .
23.    یاریگر روش، حسین - بررسی تاثیر عوامل فرایند آموزش در اثربخشی برنامه‏های آموزشی - www.andishegostar.com
24.    درآمدی بر ارزشیابی فعالیتهای آموزشی – ترویجی، معاونت ترویج و مشاركت مردمی، تابستان 73.
25.    بی نام – اعتبار بخشی آموزش عالی – روزنامه آفرینش 18/2/87

26.    www.Academist.com
27.    www.ravanyar.com
28.    www.harkat.com
29.    www.iranhal.com
30.    http://peidaie.persioanblog.com 
31.    www.p30world.com
32.    www.toseemodiriat.com
33.    www.roshd.com
34.    www.mardomsalari.com
35.    www.asreamoozesh.com

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky