توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  بررسی تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارک در فایل ورد (word) دارای 174 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارک در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول: بررسی تاریخچه باغسازی    1
1-1- باغهای جهان    2
1-1-1-    بین النهرین    2
1-1-2-    مصر    3
1-1-3-    یونان    5
1-1-4-    روم    7
1-2- باغسازی در قرون وسطی     8   
1-2-1- باغهای اروپا    8
1-2-2- باغهای اسلامی در اسپانیا    9
1-2-3- ایران از قرن پنجم تا پانزدهم    9
1-2-4- قرون میانی از قرن پنجم تا پانزدهم    11
1-2-5- از قرن پنجم تا یازدهم    11
1-2-6- از قرن یازدهم به بعد    12
1-2-7- باغهای خلفای بنی امیه در اندلس از قرن هشتم تا پانزدهم میلادی    13
1-3- باغسازی بعد از قرون وسطی    14
1-3-1- دوره انسانگرایی از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم    14
1-3-2- نمونه های ویلا- باغ- منظر    16
1-3-3- دوره باروك    18
1-3-4- نمونه های «ویلا- پارك»    20   
1-3-5- نقش فرانسه در تكامل طراحی منظر قرن هفدهم    21
1-3-6- مجموعه «و- لو- ویكونت»    23
1-3-7- مجموعه ورسای    24
1-3-8- عصر روشنگری قرن هجدهم    25
1-3-9- باغ های منظره ای در انگلستان قرن هجدهم     28
1-3-10- فرهنگ باغ سازی چین    31
1-3-11- جایگاه نقاشی منظر فرانسه در باغسازی انگلستان    32
1-3-12- روشام    34
1-3-13- استوهاوس    34   
1-3-14- استارهد    35
1-3- تاریخچه و سبكهای پردیس سازی در ایران    36
1-4- تحول تاریخی باغ در ایران    41
1-4-1- باغ های تیموری    41
1-4-2- باغ های صفوی یا شاه عباسی    43
1-4-3- باغ های قاجاری    45
1-4-4- باغهای شیراز    46
1-4-5- باغهای تبریز    47
1-4-6- باغ فین كاشان    49   
1-4-7- باغ شاهزاده ماهان كرمان    49
1-4-8- باغ گلشن طبس     50
فصل دوم: مبانی نظری    52
2-1- بررسی و تحلیل باغهای ایرانی    53   
2-1-1- بررسی عناصر باغهای ایرانی    53
2-1-1-1- آب نما و استخر    53
2-1-1-2- كوشك    55
2-1-1-3- درخت و گیاه    55
2-1-1-4- حصار    57
2-1-1-5- زمین    57   
2-1-2- بررسی مفاهیم در معماری باغ    58
2-1-2-1- حس مكان یا مكانیت    58
2-1-2-2- همزمان زمان- صورت    60
2-1-2-3- نواخت و ریتم    60
2-1-2-4- هندسه    61
2-1-2-5- ابعاد نمادین    62
2-1-2-6- رنگ    64
2-1-3- خصوصیات كالبدی باغ ایرانی    66
2-1-3-1- باغ واقع در محیط های هموار    66
2-1-3-2- باغ واقع در روی تپه    67
2-1-3-3- باغ آبی    68
2-1-3-4- باغ- خانه    68
2-1-3-5- باغ واقع در كنار رودخانه    69
2-2- آب و طبیعت در معماری    71
2-2-1- آب و معماری    71
2-2-2- طبیعت و معماری    91
2-2-1-1- طبیعت بستری برای معماری    92
2-2-1-2- طبیعت عنصری از معماری    94
2-2-1-3- طبیعت آرایه ای بر معماری    95
2-2-1-4- طبیعت رهنمودی در معماری    96
2-3- رمانیسم، بنیان های معرفت شناختی و نمود آن در هنر و معماری    103
2-3-1- بنیان های معرفت شناسانه رمانتیسم و اهمیت ذهنی هنرمند    104
2-3-2- نقش تخیل درمعرفت شناسی رماتیسم و تأثیر آن در زیبایی‌شناسی    107
2-3-3- عاطفه و احساسات هنر رمانتیك    112
2-3-4- گرایش به گوتیك در معماری و برانگیختگی احساسات    114
2-3-5- طبیعت و نگرش تازه رمانتیك‌ها به آن ونمود آن در هنرومعماری    115
2-3-6- طبیعت گرایی رمانتیك های انگلیس و تحول باغ سازی    117
2-3-7- جنبش نئوگوتیك در هنر و معماری فرانسه    119
2-3-8- بررسی اجمالی فرم و محتوا در هنر رمانتیك    121
2-3-9- نتیجه    124
2-4- توریسم و گردشگری در ایران


مقدمه
نهضت رمانتیك پیش از پایان نیمه اول قرن نوزدهم جای خود را به رئالیسم داد و چندان دوام نیاورد اما تاثیر نگذاشت. معماری به عنوان علمی میان دانشی متاُثر از بسیاری مسائل اعم از مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، فلسفی، جغرافیایی و غیره است و از آنجا روند خلق آفرینش معماری مستلزم زمانی طولانی است؛ لذا اگر بستر و زمینه اندیشه ای نو در فلسفه هنر پدیدار می گردد در ادبیات و نقاشی و سایر هنر ها سریعتر از معماری می تواند نمود پیدا كند. و در ثانی معماری نئوكلاسیك چنان ریشه دار شده بود كه گسست از آن به نظر بسیار دشوار می آمد. تاریخ هنر جانسون هنگامی كه به برهه زمانی تحت نفوذ رمانتیسم می رسد آن را در معماری نادیده می گیرد و به معرفی معماری نئوكلاسیك می پردازد. تاریخ معماری «پاتریك نوتجنز» از كلاسیسیزم رمانتیك سخن به میان می آورد در حالی كه معماری كه ملهم از اندیشه های معماری و رم باستان است را به هیچ عنوان نمی توان با اندیشه های رمانتیسیسم هنگام دانست
آقای فرهاد گشایش نیز در تاریخ هنر ایران و جهان وقتی به رمانتیسم می رسد در باب معماری تنها این جمله را می آورد «هیچ سبك و مكتب رمانتیكی در معماری وجود ندارد اما احیا مجدد سبك گوتیك و به وه در مراحل آغازین آن جنبه ای از رمانتیسم محسوب می شود بنابراین رمانتیسم در عرصه معماری، با الهام از ادبیات تنها با بازگشت به گوتیك و گرایش به منظره گرایی خود را نشان می دهد و بینش عمیق رمانتیسیسم كه در توجه به ذهن هنرمند، رهایی از الگوی مطلق و جاودان و استفاده از كلید ها یا تمثیل هایی كه نمایانگر واقعیت درونی باشد؛ زمینه ساز هنر مدرن و معماری مدرن گردیدند.
آزادی و توجه به ذهنیت خلاق هنرمند كه هنر و معماری مدرن بر پایه آنها شكل گرفت بنیان معرفت شناسانه رمانتیك ها را تشكیل می داد. «آزادی در زمینه تفكر و خرد محض یكی از دستاوردهای معرفت شناسانه فیخته است. او بر خلاف كانت كه آزادی را تنها در قلمرو عمل قابل شناسایی می دید؛ جست و جوی آزادی را در زمینه خرد محض مورد تاُكید قرار داد. آزادی در معماری كه چندین دهه پس از نهضت رمانتیسم در آلمان در پروژه برج اندیشمندان رمانتیك آلمان نبود. پس می توان گفت كه تاُثیر از اساسی بینش رمانتیسیسم در معماری چندین دهه بعد در سراسر اروپا نمایان گردیده است.
.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky