توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سالاد بول – نیویورک در فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سالاد بول – نیویورک در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سالاد بول – نیویورک در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سالاد بول – نیویورک در فایل ورد (word) :

سالاد بول – نیویورک

‍“ Salad Bowl “ یك كافه سلف سرویس با پذیرش سفارش از بیرون در مركز میدان تایمز در شهر نیویورك واقع شده است . فهرست غذاهای آن شامــل سالاد های تازه ، انواع غذاهای پخته ، ماست یـخ زده ودیگر غذاهای سبك می شود . مالـكیت و اداره “ Salad B owl“ به عهده چهار برادر كرد است كه تعدادی كافه مشابه همین را در سطح شهر نیویورك اداره می كنند. میدان تایمز زنجیره ای از اغذیه فروشی های محلی را شامل می شود، بنابر این برای رقابت با آنها ،طراحی “ Salad B owl“ می بایست تركیبی ار فرح بخشی و هیجان را همراه با تصویری دلپذیر از غذاها به نمایش می گذاشت. قرار گرفتن پیش خوانها وآشپزخانه اپن در قسمت جلو ،بیشترین فضای ممكن برای نمایش محصولات را در فضای باریك جلوی مغازه در اختیار می گذارد . یك صفجه مارپیچ در بالای قسمت اپن آشپزخانه با سوراخ هایی كه نور را از آنها به بیرون بتابد می تواند نشان دهنده محل اصلی سرو كردن غذا باشد. فضای باقیمانده را نیز سالن غذاخوری ومحل نشستن وسرویس دهی اشغال می كند.

دو حباب شیشه ای تزئینی بزرگ كه مانند نمونه ها ورنگ های آثار متیس(Matisse ، هنرمند فرانسوی ) رنگ شده باشد ، بر سالن غذاخوری اشراف داشته وآن را تفكیك می كند.آشفتگی رنگ ها و طرح ها آنها را شاد و مفرح می سازد. در فضای غذاخوری از صندلیها و تخته سه لایی های روی میز آلوار آلتو( Alvar Alto ) ساخته شده از چوب غان استفاده می شود. سقف آن نیز از گچ و برنگ سبز ملایم می باشد. در انتهای كافه ، یك گلابی بزرگ ساخته شده از چوب غان طبیعی بر مناظر عجیب و غیر منتظره آن می افزاید. این گلابی از وسط به دو نیم تقسیم می شود تا هسته آن در بخش پشتی نمایان گردد.برای نور پردازی نیز از لامپهای دیواركوب و سقفی استفاده می شود. محیط گرم وجذاب “ Salad Bowl “ با همه كافه ها وبارهای دیگری كه در نیویورك می بینید متفاوت است.
( مساحت :3900 فوت مربع )

طرح سیاه روی زمینه سفید آرم كافه به طرح كلی فضا مربوط شده و مفهوم كلی را استحكام می بخشد.
فضای اپن آشپزخانه ، پیش خوانهای جلویی با ویترین مواد غذایی ، لایه فولادی ضد زنگ وسقف گچی متحرك به محض ورود به “Salad Bowl “ جـلب توجه می كند.

چایخانه (قهوه خانه) فلیسیمو (Felissime )
نیویورك ، نیویورك

چایخانه Felissime یكی از مكانهای مفرح عجیب (هم عجیب وهم سرگرم كننده ) است كه در نیویورك یافت می شود. تمام جزئیات واجناس در Felissimo منحصر به فرد بوده و تمركز و آگاهی خاص خود را دارد. این چایخانه ، با هدف طبیعی و تقریباً اولیه خود فضایی آرام را برای فرار از محیط سخت وشدید شهر فراهم می كند. همچنین دارای طرحی آگانه و محیطی صمیمی است. تمركز اصلی بر روی چای است ، اما غذاهای سرو شده نیز (ساندویچهای كوچك ، نان فنجانی و شیرینیها) با تنوع خوبی ارائه می شوند. پیشخوان چای نیز از فولاد ساخته شده و با لایه ای از موم پوشیده شده است .برای پیشخوانها از مس استفاده شده وقالبهای بزرگی از شیشه ماسه سایی شده نیز وجود دارد . تمام صندلیها از چوب آلبالو ساخته شده اند، و میز ها با پایه های برنزی با رویه چوب آلبالو ساخته شده اند. كف مشخصا“ رنگ شده ، مكمل دیوارها كه با رنگ و نقاشی مخصوص پرورده شده اند، می باشد. سیستم نور پردازی قابل تنظیم كه در تمام مغازه بكار رفته است،تصویر تابلوی “ The Republic Of Tea “ را مشخص می كند . صدای آرامی نیز توسط یك فواره كوچك به سبك سنتی طراحی شده، به گوش می رسد.

(مساحت : 750 فوت مربع )

فاما Fama –
سانتامونیكا ، كالیفرنیا

فاما ( Fama) یك رستوران 1800 فوت مربعی در سانتامونیكا ، كالیفرنیا می باشد. از نمای بیرونی رستوران فضایی گرم ومفرح را نشان می دهد و فضای گسترده وباز جلوی مغازه كیفیت نماكاری آن را به تصویر می كشد. با قرار دادن در یك منطقه شهری ، طرح نمای بیرونی دسته ای از فضاهای متعامل را توصیف می كند . هنگام ورود به رستوران ، یك كفه مشبك كه راهنماهای به سمت میز خدمتكار، را می پوشاند و یك پیشخوان كوچك روبروی آن به چشم می خورد. در بالای سر، یك تابلوی معلق وجود دارد كه بر روی آن نوشته شده است: «درست آمده اید» ستون های باروكش چوبی نشان می دهد كه طراحانش مواد صنعتی ساده ای- تخته سه لایی- برای طراحی نمای بیرونی گرم و دلپذیر به كار برده اند. دیوار پشتی رستوران این تركیب نظری را به صورت خلاصه و مد روز كامل كرده است. برای نور پردازای Fama از یك سیستم كابلی را ولتاژ پایین و انعطاف پذیری بالا توسط اینگو مورر استفاده شده است. رنگ حبابهای به كار رفته به دلپذیری Fama بیفزایید.
(مساحت: 1800 فوت مربع)

لوكال نوكول- local No-Chol
روستای وست لیك-كالیفرنیا

local No-Chol مخفف low calarie no-cholerterol (به معنی كم كالری- بدون كلسترول) – غذای سالم- بوده كه سعی در آموختن مسائل بهداشتی به مشتریانش دارد. آنها نقایص غذایی غذاهایشان را برطرف كرده و بر روی قسمت اپن آشپزخانه به مشتریان اجازه داده می شود كه آماده شدن غذا از مواد غذایی تازه را نظاره گر باشند، همچنین یك فضای خرده فروشی كه بیشتر غذاهای اصلی می فروشند، و موارد خرده فروشی سرگرم كننده و به همان اندازه جالب مانند دل كنسرو شده. اگر چه بیان طرح كلی آن، اندك است، با این حال در رابطه با موارد استفاده شونده خوشایند است. برای جلوگیری از پرداخت هزینه های سنگین، طراحان به صرفه ترین سه لایی موجود را برای دیوارهای هندسی صاف به كار بردند. اینها تركیب می شوند با یك سقف فلزی گالوانیزه شده پر رزق و برق با آویزهای درخشان و حفاظهایی با رنگ ثابت از تخته سه لایی. طرح كل در راستای نشاط بخشیدن به مهمانان بوده و اینكه یك حس هارمونی به آنها منتقل شود.

(مساحت: 1600 فوت مربع)

محدوده سقف و غذاخوری طوری طراحی شده است كه به فضا گرما ببخشد كه با ولتاژ پایین چراغها این تأثیر افزایش نیز می یابد. خاتم كاری روی صفحه فولادی روی میزها، در واقع دیوارهای ناپرورده را به مبارزه می طلبند.
قفسه بندی نیز راهی تاثیر گذار برای فروش در داخل غذا خوری فراهم می كند.
نوار باریك فلزی اضافه شده برمیزها یك طرح نشاط بخش بر روی میزهای مختلف بوجود می آورد. تركیب رنگهای زرد خاكی، قهوه ای سوخته و آبی روشن دریایی، یك نوع احساس طراوات را به انسان القا می كند.

نمای جدیدی از موزه ون كوك: ارتباط درونی انتزاعی – موزه ریچكز دنیست ون كوك آخرین ریت ولد (1888 – 7964) است كه وی یكی از كاشفان سبك معماری معاصر هلندی به شمار می آید. او در مراحل ابتدیی این كار در گذشت و جزئیات طرحهایش توسط شاگردان وی گسترش یافته و به پایان رسید. نما یا ضلع جدید شكل هندسی انتزاعی خط راست و نرده های مشبك ریت ولد را تأیید می كرد، اما با قرار گرفتن در هم یك دایره و بیضی، مفهوم اصلی ضلع جدید عنوان شد. موزه اصلی و ضلع جدید توسط یك راهروی زیرزمینی باریك كه راههای نامرئی و غیرواضح را به هم می پیوندد، متصل شده است.

عدم تقارن: در معماری ضلع جدید شكل ها و فرم های هلالی شكل وجود دارند، اما نمای آن در محوطه انحنای كمی دارد. یك محوطه زیرزمینی نیم دایره شكل باغ آبی را به وجود می آورد كه مفهوم انتزاعی ای از باغ های ژاپنی است . طبقه بندی همكف این بنا توسط یك حوض بیضی شكل احاطه گردیده است. در طبقه مابین همكف و اول یا نیم طبقه تالار مدور نمایشگاه، مجموعه ای از Ukiyoe ژاپنی كه خود ون كوك آنها را جمع آوری نموده، در معرض نمایش گذاشته شده است. اگر به دقت به این تالار مدور نمایشگاه نگاه كنید، متوجه خواهید شد كه محور به آرامی به سمت عدم تقارن تغییر مكان می دهد. این عدم تقارن مفهوم عالمانه رسومات ژاپنی را در ذهن بیننده تداعی می كند.

زندگینامه: كیشو كوروكاوا در سال 1934 در ناگویا به دنیا آمد. او از دانشكده معماری در دانشگاه كییتو فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیل و كسب دوره دكترا به دانشگاه توكیو رفت تا در مدرسه معماری تحصیل نماید.
در سال 1960 در سن 26 سالگی وی اولین تجربه هنری جهانی خود را به عنوان یكی از كاشفان حركت متابولیسم به دست آورد.

فعالیت های چهل ساله وی نه تنها او را به اروپا و آمریكا برد، بلكه وی به اروپای شرقی، آفریقا، آسیا و آسیای مركزی (در مجموع بیش از بیست كشور دنیا) سفر كرد و این فعالیت ها وی را به یك مهندس بین المللی تبدیل نمود. كووكاوا از سال 1959 به خاطر الگوهای تغییر در عصر اصول ماشینی به عصر اصول زندگی مورد حمایت قرار گرفت. مفاهیم كلیدی ای كه از آن پس مورد استفاده وی قرار داشتند متابولیسم، دگردیسی، همزیستی، اطلاعات، ارتباطات و فضای میانجی بودند كه تمامی آنها در كتاب اصول زندگی وی گنجانده شدند

. از سال 1959 كتاب وی به عنون یك اثر برجسته عنوان شد و چندین لوح افتخار و مدال لیاقت دریافت نمود. او تنها یك معمار فوق العاده نیست، بلكه مربی بسیار پرشور و شوقی برای نسل بعدی می باشد. او هر ساله در دانشگاههای سرتاسر دنیا از جمله دانشگاه كلومبیا، Princeton و دانشگاه tenesses در ایالت متحده آمریكا، دانشگاه Delgt، Tsinghua و Tongji در كشور چین و همچنین دانشگاه waseda در ژاپن، سخنرانی دارد. كتاب فلسفه همزیستی وی برای ا ولین بار در سال 1987 به چاپ رسید و در سال 1993 در Grad prix ژاپن مورد تشویق قرار گرفت و در سال 1996 تجدید چاپ شد. این كتاب به انگلیسی ترجمه شد و در سال 1992 توسط (USA) AIA مورد تقدیر قرار گرفت و توسط RIBA (UK) به عنوان یكی از ده كتاب برگزیده سال 1993 انتخاب شد.

كتاب كوروكاوا توسط چندین ناشر معتبر به چاپ رسید از جمله انتشارات Les Editions du Moniteur فرانسه، انتشارات دانشگاهی Rizzoli uk آمریكا، انتشارات Electra و ARCA Edition و domus در ایتالیا و همچنین انتشارات دانشگاه Tongji در چین، در سال 1982 نمایشگاه سیار كیشو كوروكاوا در مؤسسه فرانسوی d Architecture در فرانسه توسط وزارت صنعت ساختمان دولت فرانسه افتتاح شد و به فلوارنس، رم، ورشو، هلسینكی و مسكو برده شد. و هم اكنون این نمایشگاه در موزه معماری wroclaw هلند به عنوان یك مجموعه همیشگی مستقر است. در سال 1993 یك شركت سازنده فیلم آمریكایی، به رهبری میشائیل بلك وود اقدام به ساخت فیلم مستندی از كیشوكوروكاوا نمود كه از تلویزیون چندین كشور جهان پخش شد.

در سال 1994 مؤسسه هنر شیكاگو گالری معمار خود را گالری معماری كیشوكوروكاوا نامیدند. دو مورد از طرح های كوروكاوا از دوره 1960 تا 1975 بخشی از مجموعه دائمی موزه هنرهای جدید نیویورك شدند. چهل و یك طرح و چهار مدل دیگر از هنرهای او بخشی از نمایشگاه دائمی مركز Georges Pompidou در پاریس شد. در مراسم یابود این واقعه، نمایشگاه «كیشوكوروكاوا» متابولیسم 1960-1975 به مركز Georges pompidou در ژوئن و اكتبر سال 1997 رفت. در سال 1997 مركز بین المللی دوكومونو لیست انتخابی ای از ساختمانهای مدرن بین ا لمللی تهیه كرد. این لیست در آن سال به مجمع بین المللی آثار ماندگار ساختمانی (ICOMOS) ارائه شود و در فراخوان عمومی آنها، برای معرفی به یونسكو برای لیست كردن بیست اثر معماری مهم در قرن بیستم به عنوان میراث مدرن جهانی ساختمانها و بناها شركت داده شد. دو نوع از ساختمانهای ژاپنی انتخاب گردید، كه شامل برترین آثار كوروكاوا در توكیو به سال 1970 و Sany Tower در اساكو به سال 1976 بود.

اخیراً از گروه بین الملل دوكومونو خواسته شده است تا دو اثر ساختمانی را برای گنجانده شدن در لیست میراث هنری جهان را معرفی نموده و Sony tower , Nakagin را به عنوان دو ساختمان برجسته كشور ژاپن در قرن بیستم عنوان كند. در سال 1964 استادیوم المپیک که توسط کنزوتانگ ساخته شده بود به این لیست افزوده شد نمایشگاه مروری كیشوكاوا از ژانویه تا مارس 1998 در Maison dela culture پاریس، فرانسه و سپس مؤسسه سلطنتی هنرهای انگلیس، لندن از تاریخ آپریل تا ژوئن سال 1998 بر پا شد. سپس این نمایشگاه در مؤسسه هنر شیكاگو آمریكا از تاریخ اكتبر 1996 تا ژوئن 1999 بر پا شد و در Haus der kulturen در برلین از تاریخ فوریه تا مارس سال 1999 دایر گشت. اخیراً نمایشگاهی از موزه ون كوك در آمستردام در تاریخ ژوئن تا نوامبر سال 1999 برگزار شد و در آینده این نمایشگاه تا سال 2001 در ژاپن برپا خواهد شد. ساختمان اداره مركزی نیوبایر AG:

مفهوم طرح – این طرحی است كه بر پایه فراخوانی رقابت بین المللی در اداره مركزی هیأت مدیرها و بخش مشترك بایر AG است. شكل ساختمان به طریقی غیرقابل رقابت با ساختمانهایی بود كه اطراف آن را محاصره كرده بودند. كه اكثر شامل ساختمانهای تاریخی در كناره پارك می شدند. انحناء های ملایم برای محوطه سازی در داخل و خارج از ساختمان به كار رفته اند. شكل ساختمان از نظر هندسی بر پایه ارتباط درونی شكل و طبیعت است. ساختار ساختمان به قسمتهای مختلفی تقسیم می شود، اولاً به خاطر جلوگیری از ساخت و سازهای عظیم كه وضعیت پارك را از بین می برند. دوماً، ساختمانهایی با حجم كمتر در ارتباط با ساختارهای ساختمانی موجود متناسب تر هستند و ثالثاً جدا سازی نیازهای ارباب رجوعان به دو ناحیه متمایز عملكردی احتیاج دارد. بخش مشترك به هجده ناحیه تقسیم می شود، كه با یك پخش مدور نیمه عمودی یا راهروی مشترك مشخص می شوند. هیأت مدیره در یك بخش مجزا قرار دارد كه به دو محوطه داخلی باغ و پیچ و تاب می خورد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky