توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  تحقیق در مورد شناخت بیمه در فایل ورد (word) دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد شناخت بیمه در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد شناخت بیمه در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد شناخت بیمه در فایل ورد (word) :

شناخت بیمه

1-شناخت صنعت بیمه:
بیمه را اصوه صنعت می نامند و صنعت در اصطلاح به معنی بكارگیری مواد اولیه و تبدیل آنها به اشیاء دیگر برای كسب درآمد و ثروت .

با توجه به تعریف فوق چنین استنباط می شود كه بینه در تثبیت سرمایه ها و جایگزین كردن اموال و اشیایی كه دستخوش آسیب دیدگی یا تلف می شوند، نقش اساسی دارد ، مؤسسات سرمایه ای و اشخاص
، مؤسسه هایی را كه در كار صنعت و تولید هستند را حفظ می كند و از وقفه در تولید آنها پیشگیری می كند .
می دانیم كه وقفه در یك واحد تولید بر فعالیت بسیاری از مؤسسات دیگر اثر می گذارد و این امر در بازار عرضه و تقاضا و قیمت كالاهای تولید شده اثر گذار است.

بنابراین بیمه ابزار و وسیله ای است در خدمت اقتصاد و صنعت . بدین علت است كه بیمه خود عاملی از عوامل تولید محسوب شده و نام صنعت به ان اطلاق می شود .
در توضیع عملكرد بیمه می توان چنین گفت كه بیمه مكانیسم انتقال ریسك است كه ازاین طریق با ریسك و زیان اقتصادی احتمالی ناشی از وقوع خسارت ، از یك شخص یا یك بنگاه اقتصادی كه در معرض چنین ریسكی قرار گرفته ، به دیگری منتقل می شود كه خواهان ریسك پذیری و تقبل زیان های احتمالی آن است

.
هزینه انتقال ریسك ، حق بیمه ای است كه انتقال دهنده به پزیرنده ریسك می پردازد.
بنابراین بیمه به عنوان وسیله ای برای انتقال ریسك نه تنها بی هزینه نیست بلكه هزینه بر است.
(منبه كردی، محبوبه-بررسی مشكلات نمایندگان بیمه به عنوان بخشی از شبكه فروش در تهران ، پایان نامه كارشناسی ارشد، دانشگاه تهران،سال1375).

اهمیت صنعت بیمه در اقتصاد ملی(1):
صنعت بیمه در هر كشور از جمله یكی از مهمترین نهادهای مالی فعال در بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه است كه علاوه بر تأمین امنیت فعالیت های اقتصادی از طریق ارائه خدمات بیمه ای و در نتیجه فراهم نمودن زمینه رشد و توسعه آنها می تواند نقش بسیار اساسی و تعیین كننده ای نیز در تحرك و پویایی بازارهای مالی در تأمین وجوه قابل سرمایه گذاری فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

شركتهای بیمه با دریافت مبالغی تحت عنوان حق بیمه ، پرداخت خسارت های احتمالی خاص را در آینده تعهد می نماید .
از آنجا كه ئقئع خسارت ها اولاً با احتمال مواجه بوده و ثانیاً مربوط به زمان آینده می باشد، وقفه زمانی قابل ملاحظه ای بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت ، در صورت وقوع وجود دارد.
این وقفه امكان مشاركت فعال شركتهای بیمه در بازارهای مالی را فراهم می كند.

از آنجائیكه فعالیت های بیمه می تواند تمامی فعالیت های اقتصادی و همچنین تمامی افراد كشور را تحت پوشش قرار دهد، لذا صنعت بیمه در بسیاری از كشورها به یكی از كانال های مهم تجهیز منابع پس اندازی و حتی در شرایط سخت اقتصادی و تورم بالا به تنها كانال پس انداز ملی تبدیل گردیده است. به طوری كه در برخی از كشورها این نقش حتی از نظام بانكی و بازار بورس هم بیشتر است.

به طور كلی مهمترین خدمات صنعتی بیمه در اقتصاد ملی عبارتند از:
1-تأمین امنیت فعالیت های اقتصادی از طریق ارائه پوشش های مناسب بیمه ای و در نتیجه فراهم نمودن زمینه رشد وتوسعه اقتصادی.
2-تحرك و پویایی بازارهای ملی و به ویژه بازار سرمایه ای از طریق بكارگیری وجوه انباشته شده نزد خود.
3-كمك به تجهیز و انباشت پس انداز مالی.

(1): احمدوند،محمدرحیم-بررسی نقش صنعت بیمه در بازرار سرمایه ای و تأمین وجوه مورد نیاز بخش های تولیدی ، مؤسسه تحقیقات پولی و بانكی-سال1379-ص26-1
4-جبران خسارات وارده بر اقتصاد ملی و حفظ ثروت ملی.
(كریمی،آیت-كلیات بیمه0انتشارات بیمه مركزی ایران-چاپ پنجم-سال1379-ص39)
5-كمك به ایجاد فرصت های شغلی جدید از طریق گستردگی خدمات خود به طور مستقیم و افزایش نرخ های شغلی در سایر بخش ها به طور غسر مستقیم.
6-فراهم نمودن زمینه برنامه ریزی دقیق و بلند مدت در فعالیت های اقتصادی از طرق تعدیل نوسانات اقتصادی.
7-جلوگیری از خروج ارز و حتی كسب درآمد ارزی و از طریق ارائه خدمات بیمه؟؟؟.
تمامی این نقش ها. اهمیت مطاله دقیق در صنعت بیمه كشور را آشكار می سازد و در واقع تمركز به مطالعه چگونگی ارتقاء فعالیت های بیمه راهگشای تحقق این اهداف خواهد بود.

2-بازرایابی خدمات:
با سرعت گرفتن تحولات اقتصادی، اجتماعی،سازمانهای بخش عمومی بیش از پیش ضرورت ایجا تغییرات عمده را در خود احساس می كنند .
بازاریابی خدمات روزبه روز كاربرد بیشتری در عرصه سازمانهای بخش عمومی می یابد.
(منبع: www.GOGLE.COME ، پژوهشگاه اطلاعات و مدارك علمی ایران، كاربرد الگوهای نوین بازاریابی خدمات در روابط عمومی مركز)

خدمات را چنین تعریف می كنیم :
خدمات عبارت است از هر عمل یا كاری كه یك طرف به طرف دیگر عرضه می كند و لزوماً نامحسوس باشد و به مالكیت چیزی نیز منجر نشود .
تولید خدمت هم ممكن است با كالای فیزیكی بستگی داشته یا نداشته باشد.
هر چیزی كه شركتی به بازار عرضه می كند ، گاه همراه با مقداری خدمت است .

در اینجا 5 طبقه از آنچه كه به بازار عرضه می شود را می توان از یكدیگر تفكیك كرد:
a)-كالای محسوس محض:
مثل خمیر دندان، در اینجا هیچ خدمتی همراه كالا نیست.
b)-كالای محسوس همراه با خدمات:
خدمتی به كالای محسوس برای افزایش جاذبه مصرفی افزوده می شود فروش كامپیوتر با خدمت آموزش علمی، نصب و…
c)-دورگه:
آنچه دراین طبقه عرضه می شود از دو بخش مساوی كالا و خدمات تشكیل شده است مثلاً مردم به رستورانهایی با خدمات خوب مراجعه می كنند.
d)-خدمت عمده همراه با كالا و خدماتی اندك:
در این طبقه به همراه خدمت عمده، خدمت یا كالای اندكی نیز ارائه می شود مثلاً، به مسافران خطوط هواپیمایی ، نوشیدنی، مجله و… ارائه می شود.

e)-خدمت محض:
آنچه كه عرضه می شود، خدمت است مثل روان درمانی.
وجود همین تركیب متفاوت كالا نسبت به خدمت ، صدور احكام كلی درباره خدمات را به كار دشواری مبدل كرده است.(كاتر ،فیلیپ، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات، ص506).
در بسیاری از جوامع حدود ؟؟؟ نیروی كار غیر كشاورزی در صنایع خدماتی فعالیت دارد و حدود؟،؟؟ تولید ناخالص ملی را برعهده دارند.

شغلهای خدماتی در دوران ركود و كسادی بیش از شغلهای تولیدی فعالند.
حدود؟؟؟ پولهایی كه مصرف كنندگان خرج می كنند برای امور خدماتی صرف می شود.
میزان استفاده از خدمات و اشتغال به كارهای خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است.
هر چه امور تجارت و فعالیت های پیچیده تر، تخصص تر و رقابتی تر باشد، امور خدماتی رشد بیشتری می یابدومدیران ناگزیرند برای اداره بهتر سازمانهای خود رد دنیای فعال و پر رقابت امروز با اصول بازاریابی خدماتی آشنا شده ، از فنون بازاریابی در ارائه خدمات و ارضای نیاز مشتریان خود بهره گیرند.

(روستا،احمد،ونوس، داور،ابراهیمی، عبدالحمید؛ مدیریت بازاریابی، صفحه374).
ویژگی های خدمات و الزامات اجرایی بازاریابی برای آنها:
خدمات از 4مشخه عمده برخوردارند كه برطراحی برنامه های بازاریابی آنها تأثیر قابل توجهی دارند. این 4مشخصه

عبارتند از :
1-نامحسوس بودن:
خدمات بر خلا كالاهای فیزیكی قابل روئیت نیستند. خدمات قبل از آنكه خریداری شوند قابل مزمزه كردن ، احساس كردن و… نمی باشند.

شخصی كه می خواهد عمل جراحی پلاستیك انجام دهد فقط پس از خرید این خدمت است كه می تواند نتیجه كار را مشاهده كند.
خریداران برای تعدیل و كاهش تردید خود در پی شواهد و مداركی هستند كه از كیفیت خدمات اطمینان یابند.
بنابراین وظیفه ارائه دهندگان خدمات آن است كه این شواهد و دستورات را هر چه غنی تر سازند و موارد نامحسوس را محسوس نمایند كه تلاش بازاریابان خدمات آن است كه به آنچه عرضه می كنند موارد محسوس اضافه كنند.
2-تفكیك ناپذیری:
معمولاً خدمات با تولید به مصرف می رسند. اگر خدمت توسط كسی ارائه شود ، ارائه كننده هم بخشی از خدمت خواهد بود.

از آنجا كه مشتری نیز همزمان با تولید خدمت حضور دارد، تأثیر متقابل خرید یا مؤسسه ارائه كننده خدمات با مشتری ، حالت خاص از بازاریابی خدمات به شمار می رود.
هر دو عامل یعنی ارائه كننده خدمات و مشتری بر پیامد خدمت تأثر می گذارند.
وقتی مشتری ارائه كننده ای خاص را بر دیگران ترجیح می دهد ، برای اختصاص وقت محدود ارائه كننده به مشتری از قیمت استفاده می شود ، یعنی قیمت خدمت افزایش می یابد.

3-تغییر ناپذیری:
خدمات به دلیل بستگی شان به شخص ارائه كننده و محلی كه خدمت در آنجا ارائه می شود ، بسیار متفاوتند.
خریداران از این تفاوت ها اطلاع دارند و به همین دلیل قبل از انتخاب ارائه كننده خدمت، اغلب با دیگران مشورت می كنند.
مؤسسات خدماتی برای اعمال كنترل كیفی می توانند 3اقدام انجام دهند:
-انتخاب ، آموزش و استفاده از نیروی انسانی شایسته و ورزیده.

-استاندارد كردن فرایند انجام خدمت در سراسر سازمان است بدین منظوره بر یك اوزالید تهیه كرد كه در آن وقایع و فرایندهای خدماتی در یك نمودار جریانی با هدف شناسایی و تعیین نقاط ضعف در ارائه خدمت ترسیم می شود.
-نظارت دقیق بر چگونگی رضامندی مشتری با استفاده از سیستم های بررسی انتقادات و پیشنهادات ، مطالعه مشتریان و خرید مقایسه ای است.
از این طریق ضعف رسانی ضعیف شناسایی شده و كوشش می شود تا نقاط ضعف آن برطرف شود.
4-فناپذیری:
خدمات را نمی توان انبار كرد . رمانی كه مؤسسات خدماتی با نوسان تقاضا مواجهند ، با مسائل و مشكلاتی روبرو می شوند.
(كاتلر، فیلیپ، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده ، ص9-508).
تحقیقات نشان می دهد كه آنچه در رابطه با بازاریابی خدمات ایجاد شده به طور شگفت آوری كم است. تقریباً هیچ تحقیق یا تجزیه و تحلیل روشنی درباره فروش خدمات وجود ندارد.(با اینكه) خدمات ممكن است نیروی پیش برنده اقتصاد باشند.

اما مهمترین متفكران در دوران قدیمی بازاریابی محصول گیر كرده اند.

(Tarter ; jeffrey; Marketing; The relation ship factor ; Published by the association of support proffessionds “2002)

3-آمیخته بازاریابی خدمات:
مفهوم آمیخته بازاریابی مك كارتی (1964) یكی از مفاهیم اصلی تئوری بازاریابی است كه در سالهای اخیر تحت حمله افراد زیادی قرار گرفته كه در نتیجه آمیخته های بازاریابی متفاوت برای موضوع های مختلف بازاریابی بكاربرده می شود.
مهمترین انتقادی كه از چارچوب ؟؟؟ گرفته شده مربوط به حوزه بازاریابی خدمات است.
؟؟؟(1981) چاچوب 4P را توسعه دادند تا فرایند عملیات ، امكانات و دارائی های فیزیكی و كاركنان را نیز در بر می گیرد و در ادبیات بازاریابی خدمات مورد پذیرش عموم واقع شود.(7P)

(Rafig ; Mohammad ;perviz; using the 7PS as generic Marketing Mix & exploratory survey of uk & European Marketing acaclemics. WWW.Emerald insight.COM )

بنابراین آمیخته بازاریابی خدمات شامل هفت عامل محصول (خدمت)(Product)، قیمت (Price)، توزیع(Place)،ترفیع(Promotion) ، مدیریت عملیات و فرایند(Process) می شود كه هركدام از عوامل را به اختصار توضیح می دهیم.
(روستا، احمد، ونوس، داور، ابراهیمی، عبدالحمید، مدیریت بازاریابی، ص376).
7P، شامل آمیخته بازاریابی مدرنی است كه به طور خاص به صنایع خدماتی و هر شكلی از تجارت كه به مشاهده نیازهای مشتریان می پردازد. مروبط است.

(The extended marketing mix; WWW.ttloo.biz)

-چرا توسعه آمیخته بازاریابی در دنیای كنونی صنایع خدماتی اهمیت دارد؟
4P قدیمی بر قیمت ، محصول، توزیع و ترفیع تمركز دارد، با این وجود در خدماتی مثل خرده فروشی، كاركنان، امكانات فیزیكی ومدیریت عملیات ، به دلائل زیر دارای اهمیت هستند.
1-در خرده فروشی ، مشتریان به طور مكرر با كاركنان تعامل دارند ، از آنها كمك یا مشورت می گیرند، اطلاعات جستجو می كنند و …. بنابراین ضروری است كه این كارمندان كه به عنوان مأمور رسمی یك نام تجاری و یك كسب و كار فعالیت می كنند ، سطوح بالایی از خدمت را بر مشتری متمركز نمایند.
2-محیط فیزیكی بازارهای فروش خدمات اهمیت زیادی دارد.

مشتریان امروزی طرح بندی های جالبی را ترجیح می دهند كه به طور ساده در حین خرید آنها را هدایت كرده واز تجربیات خرده فروش آنها را بهره مند سازد.
-آیا توسعه آمیخته بازاریابی به این معناست كه برخی از عناصر قدیمی آمیخته بازاریابی امروزه كمتر مناسب هستند؟
تمامی عناصر قدیمی آمیخته بازاریابی هنوز هم مناسب نیستند . داشتن فروشگاههایی كه به آسانی در دسترس باشند(مكان یا توزیع) ، قیمت پیشنهادی جذاب، تهیه و توسعه طیف محصولاتی كخ مشتریان نیاز دارند و پیشنهاد ترفیعات چشمگیر و جالب.

با این وجود، توسعه آمیخته با عناصر خرماتی جدید در دنیای رقابتی رو به افزایش لازم است.

(The extended marketing mix (7Ps).
WWW. The times loo . co uk/case study .php)

محصول(Product):
دو عامل در زمینه محصول باید مورد توجه قرار گیرد كه عبارت است از:
الف)-حق انحصاری، تفاوت عمده محصول و قیمت این است كه خدمات دارای حق انحصاری یا حق اختراع نیستند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky