توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word) :

کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word)
فهرست مطالب :

فصل اول:

معرفی واحد تولیدی

فصل دوم:

نمودارها و نقشه ها

فصل سوم:

زمانسنجی

شركت ایران سازه

1.معرفی واحد تولیدی:

این شركت در سال 1363 تاسیس و از سال 1374 به طور رسمی شروع به كار كرده است.

تعداد كاركنان و پرسنل این شركت در حال حاضر 84 نفر میباشد كه دائما در حال تغییر است.

مالكیت این كارخانه در دست بخش خصوصی است(سهامی خاص).

این شركت در حال حاضر برای شركت های اپكو، سازه گستر، گروه بهمن، یك شركت ایتالیایی به نام(VMC) قطعه تولید می كند.

میزان تولید و رود تولید در این شركت بسته به شرایط موجود، نوع قطعات و كالای تولیدی و نیز بسته به درخواست های متفاوتی كه دریافت می كند متفاوت است. اما در مورد قطعه انتخابی كه سه راهی ترمز پیكان می باشد میزان تولید روزانه حدودا به 1400 عدد میرسد.

این كارخانه در رشت، كیلومتر 5 جاده پشت به انزلی واقع شده است.

معرفی محصولات تولیدی شركت ایران سازه

سفارشات ساپكو:

  1. 1. مجموعه سیبك بغل شاسی پیكان
  2. 2. سه راهی ترمز پیكان
  3. 3. سه راهی ترمز پژو(405)
  4. 4. سه راهی ترمز(دو مداره)
  5. 5. پیچ كور كن
  6. 6. میل پمپ پایین كلاچ
  7. 7. واتر پمپ

سفارشات سازه گستر:

  1. 1. مجموعه قفل كننده زانتیا،GLX
  2. 2. وزنه تعادل زانتیا،GLX
  3. 3. قلاب بكسل زانتیا،GLX

سفارشات گروه بهمن:

  1. 1. مجموعه جغجغه مزدا
  2. 2. سه راهی ترمز مزدا
  3. 3. دوراهی ترمز مزدا
  4. 4. لوله اتصال ترمز مزدا
  5. 5. مهره كمربند ایمنی مزدا
  6. 6. بوش پیچ جعبه فرمان
  7. 7. پایه دسته موتور

سفارشات اپكو:

  1. 1. مجموعه واسطه شیر فلكه 38 میلیمتری
  2. 2. مجموعه واسطه شیر فلكه 45 میلیمتری
  3. 3. مجموعه صافی سوخت
  4. 4. مجموعه فیلتر باك
  5. 5. سه راهی ترمز مینی بوس

سفارشات شركت ایتالیایی(VMC):

  1. 1. سه راهی 40 G
  2. 2. سه راهی 35 G
  3. 3. سه راهی 25 G
  4. 4. زانویی 90 R
  5. 5. زانویی 40 R
  6. 6. زانویی 20 R
  7. 7. گلدانی 90 R
  8. 8. گلدانی 40 R
  9. 9. گلدانی 20 R

10. بدنه 25 RH

11. درپوش 25 RH

12. قطعه 90 R

13. كله فیلتر بزرگ

14. كله فیلتر كوچك

15. شیپوری

16. 135-40R

17. 12-40R

18. 3CSL

19. 2 CSL

20. 1 CSL

21. 05 CSL

22. PRAKTIK

23. 39VTDM

قبل از شرح فرآیند ها به معرفی مختصری از سوله ها و كارهایی كه درآنها انجام می گیرد می پردازیم.

شركت در كل 4 سوله دارد كه به صورت زیر می باشند.

1.سوله فورج و دایكاست:

همان طور كه از اسم آن پیداست تمامی كارهای مربوط به پرس كاری و دوربری و غیره در این قسمت انجام می شود. بعضی از دستگاه های مورد استفاده عبارتند از:

  1. دایكاست
  2. پرس ضربه ای 100 تنی
  3. پرس ضربه ای 25 تنی
  4. اره دیسكی

2. سوله سایت تولیدی اصلی:

كه كارهایی از قبیل تراشكاری، ماشینكاری، مونتاژ، بسته بندی، سوهان كاری و كنترل نهایی در این قسمت انجام می شوند. بعضی از دستگاه های مورد استفاده عبارتند از:

  1. 1. دستگاه تراش CNC
  2. 2. دستگاه های تراش معمولی
  3. 3. سری تراش
  4. 4. رولور روسی(سری تراش 6 محوره بدون دنباله)
  5. 5. دستگاه CNC تمام اتوماتیك
  6. 6. دریل ستونی
  7. 7. پرس دستی

3.سوله ریخته گری:

كارهای مربوط به ریخته گری، ذوب و قالب گیری در این سوله انجام می شود.

4.انبارهای هوای آزاد

در كار مورد مطالعه من فرآیندهای اول تا سوم در بخش فورج و دایكاست و بقیه فرآیندها در سایت تولید اصلی انجام می شوند. البته فرآیندهای شستشو و اكسید زدایی در خارج از سوله ها و در حیاط انجام م گیرند.

5.شرح فرآیند

1.برش میلگرد:

در این عملیات میلگردها در ابعاد معینی توسط دستگاه(اره دیسكی و فیكسچر) بریده میشوند به این صورت كه ابتدا ارتفاع و محل تكیه گاه تنظیم می شود و بعد میلگرد به داخل فیكسچر هدایت می شود. بعد از آن قرار تنظیم و فك های فیكسچر محكم می شود.

و سپس عملیات برش میلگرد انجام می شود. قطعات بعد از بریده شدن از باریكه ای شیب دار وارد یك پالت می شوند.

قطعات در هر 10 عدد یك برا توسط اوپراتور كنترل مزن و ابعاد می شوند و بعد در پالت های 150 تایی در كنار دستگاه انبار می شوند.

در این عملیات باید دقت شود كه هدایت میلگرد به داخل فیكسچر كاملا به صورت آرام و یكنواخت باشد تا از هرگونه ضربه زدن به قرار و تنظیم خارج شدن آن جلوگیری شود.

2.سرخ كردن و فورج قطعه:

در این مرحله پالت های ذخیره شده از مرحله قبل توسط اوپراتور حمل و در تشطی كه از زمین حدودا 20،1 متر فاصله دارد ریخته می شود و بعد توسط شعله گا تا دمای 650 درجه سانتی گراد به مدت 5 دقیقه حرارت داده می شود.(تا حدی كه رنگ قطعه بین خرمایی و قرمز روشن باشد). سپس اوپراتور قطعات را به ترتیب توسط انبری از تشط برداشته و از طرف سطح جانبی روی قالب مربوطه در دستگاه قرار می دهد(پرس ضربه ای 100 تنی) و عملیات فورج آغاز می شود. عمل فورج توسط پدالی كه در زیر پای اوپراتور قرار دارد انجام می شود، ولی باید دقت كرد كه پدال فوورا به حالت اول برگردد، در غیر این صورت موجب ضربات پیاپی پرس شده كه برای اوپراتور خطر ساز است.

اوپراتور هر 10 الی 15 قطعه قالب را روغن كاری و براگیری كرده تا از چسبیدن قطعه به قالب و باقی ماندن ذرات در قالب جلوگیری كند.

باید دقت شود كه قطعه زیاد گرم یا سرد نشود، چون در این صورت ابعاد قطعه تولیدی كم و زیاد می شود و نیز ممكن است به شكستن قطعه بینجامد.

بعد از اتمام عملیات اوپراتور با انبری كه در دست دیگر دارد قطعه را برداشته و در یك سراشیبی كه به پالتی منتهی می شود می اندازد و بعد پالت ها را در كنار دستگاه قرار می دهد.

نكته ای كه باید اشاره كرد این است كه منظور از پرس 100 تنی نیرویی كه دستتگاه در آن نقطه وارد می كند برابر 100 است در صورتی كه وزن خود دستگاه بیشتر از چند تن نمی شود.

این نیروی 100 تنی برای قطعات مختلف قابل تغییر است. برای مثال در قطعه سه راهی ترمز پژو از ضربه 65 تنی و در سه راهی ترمز پیكان و دومداره از تمامی 100 تن استفاده می شود.

3.دوربری و آرایش:

این عملیات شامل دوربری و آرایش قطعه فورج شده از مرحله قبل می باشد كه توسط دستگاه پرس ضربه ای 25 تنی انجام می شود. به این صورت كه مواد زائد و اضافی از قطعه جدا شده و سطح دوربری شده حتی الماكن عاری از هر گونه كندگی باشد.

اوپراتور پالت های را از مرحله قبل به كنار دستگاه آورده و بعد به ترتیب قطعات را توسط انبری در قالب خود در دستگاه قرار می دهد. سپس توسط پدالی كه در زیر دستگاه است دستگاه ار فعال كرده و پرس به صورت ضربه ای به قطعه وارد شده و قسمت های اضافی را از قطعه جدا می كند. بعد قطعه از راهی كه در زیر دستگاه است به پشت دستگاه و در پالتی منتهی می شود. قسمت های اضافی توسط اپراتور در كیسه ای كه در كنار دستگاه است ریخته می شود.

اپراتور باید دقت كند كه ماتریس دستگاه از تنظیم خارج نشود، زیرا موجب شكستن قطعه می شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky