کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
کارآموزی شركت ایران سازه در فایل ورد (word)
فهرست مطالب :
فصل اول:
فصل دوم:
فصل سوم:
1.معرفی واحد تولیدی:
این شركت در سال 1363 تاسیس و از سال 1374 به طور رسمی شروع به كار كرده است.
تعداد كاركنان و پرسنل این شركت در حال حاضر 84 نفر میباشد كه دائما در حال تغییر است.
مالكیت این كارخانه در دست بخش خصوصی است(سهامی خاص).
این شركت در حال حاضر برای شركت های اپكو، سازه گستر، گروه بهمن، یك شركت ایتالیایی به نام(VMC) قطعه تولید می كند.
میزان تولید و رود تولید در این شركت بسته به شرایط موجود، نوع قطعات و كالای تولیدی و نیز بسته به درخواست های متفاوتی كه دریافت می كند متفاوت است. اما در مورد قطعه انتخابی كه سه راهی ترمز پیكان می باشد میزان تولید روزانه حدودا به 1400 عدد میرسد.
این كارخانه در رشت، كیلومتر 5 جاده پشت به انزلی واقع شده است.
سفارشات ساپكو:
سفارشات سازه گستر:
سفارشات گروه بهمن:
سفارشات اپكو:
سفارشات شركت ایتالیایی(VMC):
10. بدنه 25 RH
11. درپوش 25 RH
12. قطعه 90 R
13. كله فیلتر بزرگ
14. كله فیلتر كوچك
15. شیپوری
16. 135-40R
17. 12-40R
18. 3CSL
19. 2 CSL
20. 1 CSL
21. 05 CSL
22. PRAKTIK
23. 39VTDM
قبل از شرح فرآیند ها به معرفی مختصری از سوله ها و كارهایی كه درآنها انجام می گیرد می پردازیم.
شركت در كل 4 سوله دارد كه به صورت زیر می باشند.
1.سوله فورج و دایكاست:
همان طور كه از اسم آن پیداست تمامی كارهای مربوط به پرس كاری و دوربری و غیره در این قسمت انجام می شود. بعضی از دستگاه های مورد استفاده عبارتند از:
2. سوله سایت تولیدی اصلی:
كه كارهایی از قبیل تراشكاری، ماشینكاری، مونتاژ، بسته بندی، سوهان كاری و كنترل نهایی در این قسمت انجام می شوند. بعضی از دستگاه های مورد استفاده عبارتند از:
3.سوله ریخته گری:
كارهای مربوط به ریخته گری، ذوب و قالب گیری در این سوله انجام می شود.
4.انبارهای هوای آزاد
در كار مورد مطالعه من فرآیندهای اول تا سوم در بخش فورج و دایكاست و بقیه فرآیندها در سایت تولید اصلی انجام می شوند. البته فرآیندهای شستشو و اكسید زدایی در خارج از سوله ها و در حیاط انجام م گیرند.
5.شرح فرآیند
1.برش میلگرد:
در این عملیات میلگردها در ابعاد معینی توسط دستگاه(اره دیسكی و فیكسچر) بریده میشوند به این صورت كه ابتدا ارتفاع و محل تكیه گاه تنظیم می شود و بعد میلگرد به داخل فیكسچر هدایت می شود. بعد از آن قرار تنظیم و فك های فیكسچر محكم می شود.
و سپس عملیات برش میلگرد انجام می شود. قطعات بعد از بریده شدن از باریكه ای شیب دار وارد یك پالت می شوند.
قطعات در هر 10 عدد یك برا توسط اوپراتور كنترل مزن و ابعاد می شوند و بعد در پالت های 150 تایی در كنار دستگاه انبار می شوند.
در این عملیات باید دقت شود كه هدایت میلگرد به داخل فیكسچر كاملا به صورت آرام و یكنواخت باشد تا از هرگونه ضربه زدن به قرار و تنظیم خارج شدن آن جلوگیری شود.
2.سرخ كردن و فورج قطعه:
در این مرحله پالت های ذخیره شده از مرحله قبل توسط اوپراتور حمل و در تشطی كه از زمین حدودا 20،1 متر فاصله دارد ریخته می شود و بعد توسط شعله گا تا دمای 650 درجه سانتی گراد به مدت 5 دقیقه حرارت داده می شود.(تا حدی كه رنگ قطعه بین خرمایی و قرمز روشن باشد). سپس اوپراتور قطعات را به ترتیب توسط انبری از تشط برداشته و از طرف سطح جانبی روی قالب مربوطه در دستگاه قرار می دهد(پرس ضربه ای 100 تنی) و عملیات فورج آغاز می شود. عمل فورج توسط پدالی كه در زیر پای اوپراتور قرار دارد انجام می شود، ولی باید دقت كرد كه پدال فوورا به حالت اول برگردد، در غیر این صورت موجب ضربات پیاپی پرس شده كه برای اوپراتور خطر ساز است.
اوپراتور هر 10 الی 15 قطعه قالب را روغن كاری و براگیری كرده تا از چسبیدن قطعه به قالب و باقی ماندن ذرات در قالب جلوگیری كند.
باید دقت شود كه قطعه زیاد گرم یا سرد نشود، چون در این صورت ابعاد قطعه تولیدی كم و زیاد می شود و نیز ممكن است به شكستن قطعه بینجامد.
بعد از اتمام عملیات اوپراتور با انبری كه در دست دیگر دارد قطعه را برداشته و در یك سراشیبی كه به پالتی منتهی می شود می اندازد و بعد پالت ها را در كنار دستگاه قرار می دهد.
نكته ای كه باید اشاره كرد این است كه منظور از پرس 100 تنی نیرویی كه دستتگاه در آن نقطه وارد می كند برابر 100 است در صورتی كه وزن خود دستگاه بیشتر از چند تن نمی شود.
این نیروی 100 تنی برای قطعات مختلف قابل تغییر است. برای مثال در قطعه سه راهی ترمز پژو از ضربه 65 تنی و در سه راهی ترمز پیكان و دومداره از تمامی 100 تن استفاده می شود.
3.دوربری و آرایش:
این عملیات شامل دوربری و آرایش قطعه فورج شده از مرحله قبل می باشد كه توسط دستگاه پرس ضربه ای 25 تنی انجام می شود. به این صورت كه مواد زائد و اضافی از قطعه جدا شده و سطح دوربری شده حتی الماكن عاری از هر گونه كندگی باشد.
اوپراتور پالت های را از مرحله قبل به كنار دستگاه آورده و بعد به ترتیب قطعات را توسط انبری در قالب خود در دستگاه قرار می دهد. سپس توسط پدالی كه در زیر دستگاه است دستگاه ار فعال كرده و پرس به صورت ضربه ای به قطعه وارد شده و قسمت های اضافی را از قطعه جدا می كند. بعد قطعه از راهی كه در زیر دستگاه است به پشت دستگاه و در پالتی منتهی می شود. قسمت های اضافی توسط اپراتور در كیسه ای كه در كنار دستگاه است ریخته می شود.
اپراتور باید دقت كند كه ماتریس دستگاه از تنظیم خارج نشود، زیرا موجب شكستن قطعه می شود.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0