توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  بررسی تاثیرتشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تحت word دارای 63 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیرتشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تحت word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیرتشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تحت word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیرتشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تحت word :

کارشناسی ارشد

بررسی تاثیرتشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تحت word

چکیده

در این می خواهیم بدانیم که چه نوع تشویق اثر مثبت در زمینه یادگیری دارد و چه نوع آن اثر منفی و آیا تشویق تنها راه موفقیت یک دانش آموز است ؟ تشویق باید چگونه باشد آیا به نوع و اندازه کاری که انجام داده می شود بستگی دارد؟ آیا واقعا تشویق بیش از روش های دیگر مانند تنبیه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد؟ تشویق در منزل و از طرف والدین موثر تر است یا از طرف اولیا مدرسه؟ آیا از طریق تشویق می توان از نیروی یک فرد حداکثر فایده را برد و تمام خواسته خود را بدست آن ها (دانش آموازان ) برآورده ساخت ؟ و آیا تشویق فردی موثر تر است یا تشویق گروهی؟ از آن جایی که خانواده ها و مدارس ابتدایی ترین و مهم ترین کانون پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان هستند و گردانندگان آن ها والدین و آموزگاران هستند و اصلی ترین نقش را در این زمینه به عهده دارند باید با اصول و قوانین تربیت آشنایی کامل داشته باشند و آن را به عنوان احسن بکار گیرند. چرا که اگر این اصول و قوانین بکار برده نشوند نباید در انتظار موفقیت آموزش و پرورش باشیم. بنابراین فساد و تزلزل جبران ناپذیر آینده مان دور از انتظار نخواهد بود.

مقدمه

جامعه سالم و پویا متشکل از افرادی است که به اندازه کافی از تخصص و تعهد برخوردار باشند دراین صورت رسالت اساسی تعلیم وتربیت پرورش انسانهایی است که متناسب با نیازها و اهداف جامعه ازیک سو و امکانات و استعدادهای خودازسوی دیگر به نحو متعادلی از دانش و بینش و مهارت لازم بهره مند باشند، لذا می توان گفت تجزیه و تحلیل و بهبود فراگردهای بنیادین نظام های آموزشی و آموزشگاهی از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است. تشویق وتنبیه به عنوان دو ابزار و مکانیزم انگیزشی از دیرباز مورد توجه و استفاده مربیان بوده است به نحوی که می توان گفت تاریخ بکارگیری اصل تشویق و تنبیه و استفاده از آن به عنوان انگیزه ای برای تربیت انسانها به قدمت تاریخ تعلیم و تربیت است.

هر جا نشان و اثری از تعلیم و تربیت بیابیم بدون شک همراه و همزمان با آن نیز کاربرد انواع مکانیزم های تشویقی و تنبیهی را مشاهده خواهیم نمود. حضورهمیشگی و قدمت تشویق و تنبیه را می توان دلیلی برضرورت آن دانست علاوه براین با مراجعه به منابع و مآخذ دینی و علم نیز مشاهده می شود که تبشیر و انذار و پاداش و عقوبت به کرات در آیات و احادیث گوشزد شده است.

بررسی نظرات مربیان و اندیشمندان اخیر نیز نشانگر ضرورت و اهمیت استفاده از هر دو عامل تشویق و تنبیه در جریان تعلیم وتربیت است. تشویق و تنبیه همچنانکه می تواند آثار مطلوب و سازنده داشته باشد همچنین می تواند موجب بروز پیامدهای منفی و نامطلوب نیز باشد.

تشویق چنانچه صحیح و به موقع انجام شود عامل تقویت و ترغیب دانش آموزان و چنانچه مبتنی بر اصول علمی نباشد موجب غرور و خودخواهی و انحراف مسیر تعلیم و تربیت می گردد. همچنین تنبیه صحیح می تواند باعث آگاهی و هوشیاری دانش آموزان و اعمال نسنجیده آن موجب سرخوردگی یأس و ناامیدی می گردد. براین اساس، در رابطه با اجرای تشویق و تنبیه همواره سوالات مهمی چون چه زمانی باید از تشویق و تنبیه استفاده نمود؟ تا چه اندازه باید دانش آموزان را تشویق و یا تنبیه نمود؟ چگونه و از چه طریقی باید تشویق و تنبیه را اعمال کرد؟ تشویق و تنبیه با مراحل رشد شناختی و عاطفی و اجتماعی دانش آموزان چه

رابطه ای دارد؟ و ...

بیان مسئله

در هر نظام آموزشی و تربیتی، دانش آموزان به عنوان عنصر اساسی مطرح هستند و کلیه برنامه آموزشی و درسی به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتـــار وی طراحی و اجرا می شود این برنامه ها زمانی می تواند از کارائی لازم برخوردار باشد که طراحان و مجریان آن با ویژگیها و خصوصیات دانش آموزان در هر سن آشنا باشند. معلم که نقش اصلی در اجرای برنامه های درسی و فرایند تدریس به عهده دارد بیش از شخصی دیگر باید با شیوه های مختلف ایجاد تغییرات مطلوب در دانش آموزان آشنا باشد تا بتواند جریان آموزشی و یادگیری را مطابق با توانائیها و علایق آنها پیش ببرد.

در تربیت اولیا و مربیان می توانند از طریق تشویق کودک را به کاری وا دارند که مطلوب آنهاست و از کاری که بدان راضی نیستند باز دارند کودک در سایه تشویق از بسیاری از خواسته ها و توقعات خود چشم پوشی می کند و عملاً به راهی می رود که مشوق او خواهان آن است. امّا آنچه که در اینجا مورد بحث است بیش از هر چیز دیگر مورد توجه می باشد بهره گیری از نقش تشویق در فرایند یادگیری و پیشرفت تحصیلی است. چه بسا استفاده نادرست و نابجا از تشویق و تنبیه نه تنها نمی تواند در درازمدت مؤثر واقع شود بلکه ممکن است اثرات نامطلوب و نتایج سوئی نیز به همراه داشته باشد به خصوص زمانی که رفتار تشویقی ما متأثر از احساسات و هیجانات زودگذر بوده و تنبیه هائی را که اعمال می کنیم برخواسته از خشم و عصبانیت و برآشفتگی روانی می باشد.

اگرچه مسئله تشویق از دیرباز توجه متخصصان تعلیم و تربیت و روانشناسان را به خود جلب کرده است و گاه عقیده و نظریه های ضد و نقیضی در این مورد مطرح شده است..

بررسی تاثیرتشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تحت word
فهرست مطالب

چکیده ج‌

فصل اول

مقدمه 1

بیان مسئله 3

اهداف فایل 4

سوالات فایل 4

اهمیت و ضرورت فایل 4

فرضیه های فایل 5

واژه ها و اصطلاحات 6

فصل دوم

مقدمه فایل 9

تنبیه 10

انواع تقویت كننده ها( تشویق ها) 12

1.تقویت كننده های نخستین 12

2. تقویت كننده های ثانویه یا شرطی: 12

4. تقویت كننده های اجتماعی: 13

5. تقویت كننده های جانشینی: 13

نمونه هایی از تقویت كننده های گوناگون برای كودكان و بزرگسالان 14

نقش مهم تشویق 15

تشویق 15

نكاتی چند در مورد تشویق 16

مسئله تشویق 17

فصل سوم

روش فایل 23

جامعه آماری 23

نمونه و روش فایل 23

ابزار فایل 23

تجزیه و تحلیل داده ها 24

فصل چهارم

مقدمه 26

آمار توصیفی 26

بخش دوم: آمار استنباطی 37

فصل پنجم

نتیجه گیری 39

محدودیت های فایل 41

پیشنهادات 42

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky