توضیحات

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : 14

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

 روش یادگیری مشاركتی پژوهشگر: زهرا نژاد شمسی سال تحصیلی 86-85 چكیده : در دنیای كنونی ، با پیشرفت سریع تكنولوژی و انبوه اطلاعاتی كه دراختیار افراد درزمان بسیار كوتاه قرا ر میگیرد، روش تدریس معلم محور كه درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختیار دانش آموزان قرار میدهد وجهت ارزشیابی، آن معلومات را از دانش آموز طلب می‌كند دیگر كارآمد نخواهد بود.
و لازم است از روشهای نوینی برای بالا بردن كیفیت آموزش استفاه نمود.
یكی از این روشها كه در كلاس درس پژوهشگر مورد استقبال زیاد فراگیران قرا رگرفت و از لحاظ ارزشیابی دروس نیز از بهبود زیادی نسبت به گذشته برخوردار شد روش یادگیری مشاركتی میباشد كه در آن دانش آموزان به گروههای كوچك تقسیم شده و یادگیری قسمتی از مطالب را بعهده می‌گیرند .
دراین روش رقابت فردی از بین رفته و جای خود را به مسئولیت پذیری، هماهنگی و همدلی بین تمام اعضای گروه میدهد .
این روش باعث عزت نفس واحساس خود ارزشمندی تمام فراگیران حتی فراگیران ضعیف‌تر شده و میزان یادگیری بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد .
معلم دراین روش نقش راهگشا و مدیر كلاس درس را دارد .
تحقیق روش یادگیری مشاركتی 14 ص تحت pdf
فهرست مطالب عنوان مقدمه 1 تعریف و طرح مسئله 2 ویژگیهای راه پیشنهادی و چگونگی اجرای آن 2 مبانی نظری پژوهش ( تعریف یادگیری ) 3 یادگیری مشاركتی 4 ویژگیهای یادگیری مشاركتی 7 یادگیری مشاركتی از دیدگاه مكاتیب مختلف 9 فرضهای ناظر بر گروههای یادگیری مشاركتی 10 تحقیق روش یادگیری مشاركتی 14 ص تحت pdf
فهرست منابع 12 ( نمونه سوال ) 13 مقدمه درحال حاضر متاسفانه در كلاسهای درسی فرزندان ما روشهای 50 سال پیش بكار گرفته می شود.
هم اکنون ما، بعنوان مربیان نسل جوان چنانچه بخواهیم دانش آموزان را به عنوان نیروی كار آینده آماده كنیم باید درك درستی از روشهای آموزشی نوین داشته باشیم این روشها را با امكانات و نیازهای خویش متناسب سازی كنیم و بعد در كلاسهای درس از آن بهره مند شویم یكی از هدفهای آموزش و پرورش كنونی این است كه فراگیران را یاری كند تا بتوانند از دانش خویش به طور موثر استفاده كنند.
سرعت دانش بشری به گونه ای است كه به طور مستمر قواعدی نوین جای قواعد قبلی را میگیرد لذا فراگیران باید به دانش و مهارتهایی مجهز باشند كه در چالشهای دنیای نوین در تنگنا قرار نگیرند .
این هدف متخصصین و معلمین آموزش وپرورش را ملزم می‌سازد تا روشهای تدریسی را بكار گیرند كه منجر به چنین دانش و مهارتی میشود ( حائری زاده ، 1385 ، ص 9 ) بسیاری از معلمین از فضای غیر فعال و شرایط خشك و غیر واقعی كلاسهای خویش ناراضی هستند آنان به دنبال روشی هستند كه بتوانند در دانش آموزان انگیزه كافی برای كسب دانش وانجام فعالیتهای آموزشی ایجاد كنند .
بحث دهه‌های اخیر میان مربیان توجه به این مطلب است كه چگونه می‌توان یادگیری را به بهترین نحو آسان ساخت و بازده آن را افزایش داد .
تجزیه و تحلیل‌های بدست آمده ،خاطرنشان میسازد كه نقاط ضعف آموزشی در سیستمهای انتقال مستتر است .
تعریف و طرح مسئله از مدتها پیش این مساله ذهن پژوهشگر را به خود مشغول كرده بود كه چگونه میتوان انگیزه‌ی یادگیری را در فراگیران افزایش داد؟
از آنجا كه پژوهشگر سالهای متمادی با هنر جویان هنرستانی سرو كار داشته ملاحظه می‌کرد كه این هنرجویا

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky