توضیحات

  تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان فایل ورد (word) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان فایل ورد (word)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان فایل ورد (word) :

نخستین مدال طلای ایران در المپیك ناشنوایان
نخستین مدال طلای كاروان ورزشی ایران در نوزدهمین دوره بازیهای المپیك 2001 ناشنوایان توسط «امید سعیدی» در دو 10 هزار متر به دست آمد.امید سعیدی با برجای گذاردن زمان 30‎/54 دقیقه موفق شد زودتر از حریفان خود به خط پایان رسیده و مدال طلای این ماده را از آن خود كند.همچنین سعیدی با ثبت این زمان موفق شد ركورد قبلی خود را به میزان 51 ثانیه ترقی دهد.پس از سعیدی ورزشكاران كشورهای روسیه (قهرمان دوره قبل المپیك در این ماده) و آفریقای جنوبی به ترتیب با زمان 31‎/10 و 31‎/16 دقیقه صاحب عناوین دوم و سوم شدند.حبیب الله كیا دیگر عضو تیم دو و میدانی ناشنوایان ایران نیز در پرش طول با كسب حد نصاب 6‎/77 متر حایز مدال برنز شد.

هلن كلر » این ناشنوا و نابینای نابغه را، بهتر بشناسیم
  هلن كلر در دوران كودكی به علت بیماری منیژیت ، بینایی و شنوایی خود را از دست داد اما با كمك « آنا سولیوان » ، معلم خصوصی اش یكی از محترم ترین زنان دنیا شد .
هلن كلر در بیست و هفتم ماه جون سال 1880 میلادی در مزرعه ای واقع در ایالت آلاباما متولد شد . دوران طفولیت او طبیعی بود تا اینكه در 5/1 سالگی بیماری مننژیت باعث شد تا او بینایی و شنوایی خود را ازدست بدهد . سالهای بعد برای خانواده هلن بسیار ناخوشایند بود . چرا كه آنها به این مسئله واقف بودند كه به دلیل ناتوانی دو گانه فرزندشان هیچ راهی برای برقراری ارتباط با او وجود ندارد . خود هلن هم به نوعی در بدن خود محبوس بود و به تنهایی قادر نبود احتیاجاتش را برطرف كند و یا در آرزوی شهرت باشد.

    الكساندر گراهام بل فقط مخترع تلفن نبود بلكه معلم ناشنوایان هم بود. خانواده كلر با او تماس گرفتند . وقتی گراهام بلر ، هلن را ملاقات كرد به هوش ذاتی او پی برد . او به خانواده هلن پیشنهاد كرد كه معلمی جوان به به نام « آنا سولیوان » را استخدام كنند تا به هلن جوان درس بدهد . خانواده كلر از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند و قادر بودند كه برای فرزندشان معلم خصوصی بگیرند ، بنابراین با خانم سولیوان تماس گرفتند .

    آنا سولیوان خود نیز از بینایی نسبتا كمی برخوردار بود . او در انسیتیو پركینز در بوستون كه مختص نابینایان و ناشنوایان بود تحصیل كرده بود . خانواده كلر ( آنا ) را در 21 سالگی استخدام كردند تا با آنها زندگی كند و به هلن درس بدهد سولیوان روشی را اختراع كرد كه هلن قادر به درك آن باشد . این روش شامل علاماتی بود و با فشار دادن این علامت ها روی كف دست كلر ، وی قادر به درك آنها می شد . با استفاده از این روش دختر جوان به طور بی نظیری ،‌قادر به یادگیری و برقراری ارتباط شد . او در هشتمین سال تولدش به شهرت رسد و این شهرت در سراسر زندگی اش گسترش یافت . « مارك توآین » هلن را یاری كرد و او را كارگر معجزه نامید .

    هلن كلر به كالج (رانكلیف )رفت و با كمك سولیوان كه سنخرانیها را روی كف دستش توضیح می داد ، توانست مدرك خود را بگیرد. هلن در طی سالهای تحصلیش توسط مجله خانوادگی زنان ترغیب و تشویق شد تا زندگینامه خود را بنویسد و از این طریق بتواند به كنجكاویهای بی انتهای مردم سراسر جهان پاسخ دهد . او زندگینامه خود را نوشت و آن را « داستان زندگی من » نامید . هلن همچنین آموخت كه از طریق فشار دادن انگشتانش روی گلوی خانم سولیوان و تقلید ارتعاشات آن صحبت كند . او اولین نابینا و ناشنوایی بود كه به عنوان دانشجوی برجسته از كالج فارغ و التحصیل شد

  هلن كلر در سراسر زندگی اش با عده زیادی از افراد مشهور و سرشناس ملاقات كرد و تجربیات بسیاری نیز به دست آورد . او همچنین همه افرادی كه در دوران زندگی اش به ریاست جمهوری امریكا منصوب شده بود را ملاقات كرد . او حتی به واسطه ویلون و استعداد « یاشا هایفز » و یالونیست مشهور قرن بیستم لذت موسیقی را تجربه كرد . هلن با حس كردن ارتعاشات و یالون می توانست بگوید كه آهنگساز موسیقی نواخته شده كیست .

    هلن اغلب اوقات زندگش را با شركت در سخنرانی ها به همراه آناسولیوان ، معلم و دوست عزیزش سپری كرد . سولیوان ازدواج كرد اما بعد از گذشت مدت زمان اندكی طلاق گرفت و نزد هلن كلر بازگشت . كلر یك قهرمان برای نابینایان شد . وی كتابهای متعددی را در طول زندگی اش منتشر كرد و در اعتراضات علیه استخدام تمام وقت كودكان زیر 12 سال در آمریكا و علیه قانون اعدام شركت می كرد .
    مدال طلای موسسه ملی علوم اجتماعی در سال 1952 میلادی به وی اعطا گردید . در سال 1953 میلادی از او در دانشگاه سوربون فرانسه تجلیل شد . در سال 1964 میلادی بالاترین تجلیل كشوری ایالت متحده یعنی مدال آزادی ریاست جمهوری ، توسط رییس جمهور وقت ،( لیندون ب جانسون )به وی اعطا گردید

هلن كلر در اول ژوئن سال 1968 میلادی در سن 88 سالگی درافانی را وداع گفت : موسسات و انجمن هایی از هلن به یادگاری مانده اند كه به منظور ادامه كار پایان دادن به نابینایی شكل گرفتند .جایزه هلن به كسانیكه توجه عموم را پیرامون پژوهش روی موضوع نابینایی متمركز می كنند اهدا می شود .
با زبان صبر وآگاهی با ناشنوایان سخن بگوییم
* هلن كلر: اگر این فرصت به من داده می شد كه یكی از دوحس خود را بازیابم، ترجیح می دادم كه نابینا بمانم ولی بشنوم .
 
دنیایشان ساكت است و سكوت را با همه ژرفای وجودشان احساس می كنند. وقتی به چشمان معصومشان می نگری دراعماق نگاهشان ابهامی مرموز نهفته است. هنرشان شنیدن «با چشم» است! همه وجودشان قلبشان و همه قلبشان ، نگاهشان است و نگاهشان سرشار از كلام وسخن. نگاهشان كتابی پرمحتوی است كه باید آن را با صبر و حوصله خواند.

از ناشنوایان می گویم، از آنانی كه هیاهو را در دنیای سكوت تجربه می كنند. از آنان كه با زبان بی زبانی سخن می گویند و با درهم شكستن سكوت غمبارشان، امید را معنا می بخشند و شور و نشاط را تجلی می دهند «هیچ صدایی در دنیا خوش آهنگ تر از صدای كودك ناشنوایی كه سخن می گوید، نیست».آنان با چشم می شنوند و با حركات لبها و اشارات دست سخن می گویند و ازاین طریق به دنیای تیره خویش رنگ و جلوه یی تازه می بخشند.

اختصاص هفته اول مهرماه به عنوان هفته ناشنوایان فرصتی است كه جامعه ضمن شناخت كافی ، جهت رفع مشكلات و مسائل این عزیزان ، گامهای اساسی و ارزنده یی بردارد.

ناشنوا كیست؟
طبق آمارهای موجود حدود 1‎/5درصد از افراد جامعه را ناشنوایان و سخت شنوایان تشكیل می دهند واز هرده هزار تولد، 2كودك دارای افت شنوایی شدید پایدار حسی و عصبی هستند. واقعیت این است كه ناشنوایی به عنوان یك محدودیت مشكلی است كه گریبانگیر تعداد زیادی از افراد و كودكان جامعه است و بر همگان فرض است تا نسبت به شناخت این مشكل و اقدام در جهت پیشگیری از بروز بیشتر این معلولیت و كمك به جامعه ناشنوایان از آنچه درتوان دارند دریغ نورزند.

دربررسی متخصصان از ناشنوایی، ارتباط آن با تكلم ملاك قرار گرفته و عدم فراگیری زبان و مراوده كلامی را در رابطه با نقص شنوایی مورد بررسی قرار داده اند. به عبارت دیگر درمورد اثرات نقص شنوایی به زبان آموزی ، تكلم ، بیان و گفتار كه مهمترین وسیله ارتباط اجتماعی است تكیه دارد. بطور كلی اگر میزان شنوایی فردی، برای فراگیری زبان، استمرار تكلم طبیعی و فراگیری مطالب كافی نباشد وبدین منظور نیاز به روشها، امكانات و برنامه ریزی ویژه داشته باشد، ناشنوا اطلاق می شود. درطبقه بندی ناشنوایان ملاكهایی چون میزان باقیمانده شنوایی، زمان ابتلا به این مشكل و نوع ناشنوایی یعنی وجود نقص درقسمت های مختلف گوش را درنظر می گیرند و آنها را در دسته های مختلف جای می دهند.

*مشكلات ناشنوایی
دراهمیت حس شنوایی برای انسان این گفته «هلن كلر» گویاتر از هرسخنی است . او كه با وجود نابینایی و ناشنوایی یكی از موفق ترین افراد استثنایی است ، می گوید:«اگر این فرصت به من داده می شد كه یكی از دوحس خود را بازیابم، ترجیح می دادم نابینا بمانم ولی بشنوم.»

عمده ترین مسائل ناشنوایان مشكلات ارتباطی و زبانی است ، چرا كه نخستین مرحله ارتباط گفتار است. كودكان عادی بطور طبیعی درمحیطی پراز زبان كلامی احاطه می گردند و با تمرین و تعمیم صدا به اشیا و موقعیتها، زبان را می آموزند. دركودكان ناشنوا، فهمیدن و درك معانی از طریق دیدن حادث می شود. مشكلات ارتباطی آثار روانی و رفتاری نیز بر ناشنوایان به جا می گذارد. افراد ناشنوا ویژگیهای رفتاری مشتركی دارند كه به نقص شنوایی مربوط می شود و تا حدی با ویژگیهای سایر افراد جامعه متفاوت است، زیرا شنوایی یكی از حیاتی ترین توانمندیهای حسی است كه می تواند بعضی از تواناییهای انسان را در سازگاری با محیط تحت الشعاع قرار دهد. درمورد زبان باید با كودكان ناشنوا آرام و شمرده صحبت كرد تا او برای فهم كلمات آنها را از نوع حركت و ژست لبها بخواند و به عبارتی چشم او كار گوش را كرده و كلام را لب خوانی كند.

لب خوانی و زبان اشاره عمده ترین محورهای ارتباطی ناشنوایان است .
روش تكلم برای ناشنوایان نخستین بار توسط «جان پابلو» مطرح شد و او روش لب خوانی را در آموزش ناشنوایان مفید و مؤثر دانست و آن را یك هنر به شمار آورد. قبل از او ناشنوایان صرفاً با زبان اشاره با یكدیگر ارتباط برقرار می كردند كه محدودیتهای فراوانی بویژه در ارتباط با افراد عادی داشت ولی با استفاده از این روش و در ارتباط با افراد عادی آنان از طریق لب خوانی مفاهیم را درك می كنند. بنابراین باید ضمن درگیرنمودن آنان در فعالیتهای اجتماعی ، محیطی با كمترین محدودیت ارتباطی را برای آنان فراهم آورد. نحوه رفتار اعضای خانواده و جامعه با كودك ناشنوا در رشد عاطفی و سازگاری اجتماعی و آمادگی آموزش مهارتهای زبانی و تحصیلی بسیار مهم و تعیین كننده است.

خانواده و اجتماع، ضمن پذیرش واقع بینانه مشكل فرد ناشنوا باید در جهت یاری رساندن به او برای پرورش استعدادها و تواناییهایش مساعدت نمایند. وضعیت مطلوب برای یك ناشنوا استفاده از مواهب و موقعیتهای در دسترس افراد عادی درحد امكان است.

درتربیت كودك ناشنوا و كمك به رشد او، وظیفه اصلی برعهده خانواده است. باید وضعیت واقعی كودك پذیرفته شود و ضمن آنكه احساسات خود را كنترل می كنند، بهترین اقدام را در جهت كمك به وی برگزینند .قبول ناشنوا از طرف خانواده و اجتماع و شناخت تفاوتهای او و كنارآمدن با آن نیازمند عشق و علاقه، صبر و حوصله و برخورد منطقی است. جامعه نیز درقبال ناشنوایان مسؤولیت مهم و خطیری دارد.
درحال حاضر درابعاد روانی ، اجتماعی و آموزشی ناشنوایان ، مطالعات و تحقیقات گسترده و وسیعی صورت گرفته و یادرحال انجام است و افقهای روشنی درجهت رشد و تعالی ناشنوایان پیش روی آنان است.

*آموزش و پرورش ناشنوایان
در زمینه آموزش و پرورش و خدمت به ناشنوایان نیز كوششهای زیادی توسط اندیشمندان ، پزشكان و معلمان و مربیان انجام گرفته و حاصل آن پرورش استعدادهای هزاران جوان ناشنوایی است كه مانند دیگر همنوعان خویش به تحصیل دانش پرداخته و به خدمت جامعه درآمده اند. دراین راه نام مردان و زنان بزرگی می درخشد كه حق بزرگی برگردن بشریت دارند.

 

«جبار باغچه بان » و «ذبیح بهروز» نخستین افرادی بودند كه درایران به آموزش كودكان ناشنوا همت گماشتند و با ایجاد مراكزی خاص و به كارگیری شیوه های ویژه به تعلیم و تربیت این كودكان پرداختند حاصل تلاشهای آنان بعد از قریب به 70 سال هم اكنون به بارنشسته و درحال حاضر آموزش و پرورش كودكان ناشنوا جزیی جدایی ناپذیر از نظام تعلیم و تربیت كشور ما محسوب می شود و اكثریت قریب به اتفاق ناشنوایان درمدارس ویژه و یا درنظام تلفیقی همراه و همگام با دانش آموزان عادی و البته با استفاده از خدمات ویژه آموزشی و توانبخشی ، مدارج تحصیلی خود را می گذرانند. ناشنوایان نیز درعین معلولیت ومحدودیت با عزم و اراده یی وصف ناشدنی در راه فراگیری و آموزش گام برمی دارند و ناشنوابودن هرگز مانع ادامه راه آنان نمی شود.معلمان و مربیان پرتلاش و سختكوش آنان نیز با محبت، لبخند زندگی را برلبان دانش آموزان ناشنوا نقش می بندند و بذر عشق و امید را در دلهایشان می كارند.

*پیشگیری از ناشنوایی
مسؤولیت جامعه نیز درقبال این افراد توجه به حقوق آنان است. اما قبل از آن می بایستی به فكر پیشگیری از بروز این عارضه بود ، چرا كه اصولاً هدف از بهداشت روانی در افراد استثنایی بیشتر تأكید بر ایجاد شرایطی است تا از بروز این معلولیتها جلوگیری به عمل آید.عوامل بسیاری در بروز ناشنوایی مؤثرند كه برای جلوگیری از آن می توان اقداماتی را انجام داد . یكی از عوامل ناشنوایی كه سهم بسزایی دربروز این معلولیت دارد ، بیماریهای عفونی است . بیماریهای سرخجه و سفلیس در قبل از تولد و بیماریهای مننژیت ، سرخك ، اوریون و عفونتهای موضعی گوش بعد از تولد سهم عمده یی در بروز این معلولیت دارند كه البته پیشرفت بهداشت عمومی دركاهش میزان آن نقش عمده یی خواهد داشت.
از آنجایی كه حوادث و صدمات نیز یكی دیگر از عوامل بروز ناشنوایی است ، افزایش آگاهی واطلاعات والدین و اجتماع درپیشگیری از سوانح و حوادث می تواند بطور چشمگیری درجلوگیری از ایجاد ناشنوایی درافراد مؤثر باشد.

همچنین باید از ازدواجهای فامیلی بخصوص در خانواده هایی كه عضو ناشنوا دارند ، اجتناب كرد.
بطوركلی بی تفاوتی نسبت به ناشنوایی می تواند نتایج نامطلوب اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را درمیان خانواده ها و اجتماع موجب گردد.

مسؤولان وافراد جامعه باید ضمن شناخت ویژگیهای ناشنوایان به این نكته توجه داشته باشند كه «ناشنوا قبل از آنكه ناشنوا باشد یك انسان است و كمك به او ، كمك به جامعه بشری است».

قابل توجه مردم، مسؤولان و رسانه‌ها ورزش ناشنوایان در انتظار حمایت
بنفشه گودرزی-49 سال از تشكیل فدراسیون ناشنوایان كشورمان می‌گذرد، سال‌هاست كه ورزشكاران این قشر در عرصه‌های مختلف ورزشی افتخار آفرین بوده و حال كه برای خود پیشكسوتی هستند، بدون اینكه نام و نشانی از آنها در میان باشد، خاطرات و تجربه‌های ورزشی خود را تنها با دیدن چند باره مدال‌های رنگارنگشان و شاید هم چند عكس یادگاری در كنج خانه مرور می‌كنند‌ ورزش جانبازان و معلولین به رغم موفقیت‌های خیره كننده در میادین متعدد قاره‌ای وجهانی و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس كشورمان‌، طی سال‌های گذشته چندان مورد توجه مسؤولان و رسانه‌ها قرار نداشت كه ناگفته نماند در یك سال گذشته كمی از شدت آن كاسته شده و روزنه‌های امیدواركننده‌ای از سوی مسؤولان و رسانه‌ها در توجه به این ورزشكاران باز شده است كه در این بین ورزش ناشنوایان شرایط خاص و متعلق به خود را دارد چراكه این عزیزان قهرمان به رغم سلامتی ظاهری خود در قدرت بیان نظرات و صحبت‌های خود ناتوان هستند و چقدر سخت است در عصری كه به قرن رسانه‌ها و ارتباطات معرو ف است حتی نتوان برای دفاع از خود حرف زد و این در حالی است كه قشر ناشنوایان ورزشكار ما با توجه به پاره‌ای از كمبود‌ها و كاستی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و به راستی این رسالت برعهده كیست‌؟

مصطفی داودی رئیس فدراسیون ناشنوایان در ابتدای سخن خود در این باره می‌گوید‌: عمده‌ترین مشكل ورزش ناشنوایان، غریب و گمنام بودن این بچه‌هاست‌. متأسفانه مطبوعات و رسانه‌‌ها شاید در طول سال یك یا دو بار مطلب تحلیلی در مورد این ورزشكاران بنویسند، در حالی كه فعالیت ناشنوایان در ورزش بسیار گسترده‌تر و نیازمند بررسی كارشناسانه‌تری است‌.ما با مشكلات زیادی روبه‌رو هستیم به طور مثال، براساس قانون ورزش ناشنوایان، در مسابقات هر دو گوش ورزشكار باید 55 “دسی‌بل” ناشنوا باشد، كه ناشنوایان ایران با این شرایط بسیار كم هستند، با این اوصاف جایگزین مناسب برای ورزشكاران فعال امروز بسیار مشكل است، پس باید از مدال آوران كنونی به خوبی حمایت كرد‌.

مسعود صالحیه سرمربی تیم‌ملی والیبال نیز در زمینه حمایت از ورزشكاران ناشنوا، خاطرنشان كرد‌: منظور از حمایت، تنها به پشتیبانی مالی ختم نمی‌گردد، در حال حاضر با وجود مجموعه ورزشی اختصاصی برای این بچه‌ها، تقریباً ورزشكاران از نظر ایاب و ذهاب، تغذیه و محل تمرین مشكلی ندارند، ولی باید مسؤولان ورزش كشور به این امرواقف باشند كه این تعداد از افراد جامعه نمی‌توانند حقوق خود را از این اجتماع بگیرند، ما موظف هستیم كه حق شهروندی را به آنها عطا كرده و مستحق آنچه هستند از ایشان دریغ نكنیم‌.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

دانلود تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با word, پروژه word تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان, دانلود سورس تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با word, سیستم تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با word, مدیریت تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان به زبان word, تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با word, پروژه دانشجویی تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان, تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان به زبان word, تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان در word, سیستم تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان تحت word, دانلود پروژه تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با فایل ورد (word), پروژه فایل ورد (word) تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان, سورس پروژه تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان به زبان word, تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با فایل ورد (word), پروژه فایل ورد (word) تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان, تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان به زبان فایل ورد (word), تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان در فایل ورد (word), سیستم تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان تحت فایل ورد (word), دانلود پروژه تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان با word, پروژه تحقيق در مورد بازي در دنياي ناشنوايان به زبان فایل ورد (word), سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,

آخرین مطالب وبلاگ

نظرات مشتریان

سلام و خسنه نباشید اول بگم که سایت خوب و جامع و با امکانات خیلی خوبی دارید.. مهمتر اینکه کاربر رو بعد از خریدش رها نمیکنید و واقعا پاسخگو هستید. موفق باشید ممنون. امیر

Copyright © 2014 cpro.ir