فایل ورد مقاله مطالعه بازآرایی های كروموزومی و بررسی بیوانفورماتیکی ژن های دخیل در بروز سرطان القایی پستان به وسیله DMBA در رت و شناسایی مناطق سینتنیك آنها در كروموزوم های انسان فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه بازآرایی های كروموزومی و بررسی بیوانفورماتیکی ژن های دخیل در بروز سرطان القایی پستان به وسیله DMBA در رت و شناسایی مناطق سینتنیك آنها در كروموزوم های انسان فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

بخشی از متن مقاله مطالعه بازآرایی های كروموزومی و بررسی بیوانفورماتیکی ژن های دخیل در بروز سرطان القایی پستان به وسیله DMBA در رت و شناسایی مناطق سینتنیك آنها در كروموزوم های انسان فایل ورد (word) :

مقاله مطالعه بازآرایی های كروموزومی و بررسی بیوانفورماتیکی ژن های دخیل در بروز سرطان القایی پستان به وسیله DMBA در رت و شناسایی مناطق سینتنیك آنها در كروموزوم های انسان فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در مجله دانشگاه علوم پزشكی كرمان از صفحه 191 تا 207 منتشر شده است.
نام: مطالعه بازآرایی های كروموزومی و بررسی بیوانفورماتیکی ژن های دخیل در بروز سرطان القایی پستان به وسیله DMBA در رت و شناسایی مناطق سینتنیك آنها در كروموزوم های انسان
این مقاله دارای 17 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله موش صحرایی
مقاله سرطان پستان
مقاله تغییرات كروموزومی
مقاله DMBA
مقاله نواربندی گیمسا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: سرطان پستان شایع ترین نئوپلاسم در بین زنان و با شیوع فزاینده است. این سرطان علت عمده مرگ زنان در سنین کمتر از 55 سال است. با توجه به گزارش ثبت موارد سرطان در ایران این سرطان رتبه اول را در بین زنان داشته است. مطالعه حاضر با هدف تعیین محتمل ترین ژن های دخیل در سرطان پستان انجام شده است.
روش: 10mg از ماده سرطان زای DMBA از طریق خوراکی به رت های نژاد SD تحت آزمایش خورانده شد. به منظور شناسایی و تعیین نوع سرطان های حاصل که برای کشت سلولی نیز به کار رفتند از روش های هیستوپاتولوژی و ایمنوهیستو شیمی استفاده و سپس اقدام به تهیه کروموزوم های متافازی گردید و نواربندی های کروموزومی توسط رنگ آمیزی گیمسا انجام شد. فراوان ترین و مشترک ترین تغییرات کروموزومی ثبت گردید. بر اساس چگونگی تغییرات و محل آنها و با کمک پایگاه های اطلاعاتی و تعیین توالی های نوکلئوتیدی و مقایسه ژنومیک بین رت و انسان، لیستی از ژن های موجود در نواحی که به احتمال زیاد با تغییرات خود سبب بروز تومور شده اند تهیه شد.
یافته ها: تغییرات کروموزومی ایجاد شده طیف وسیعی از ناهنجاری های عددی را شامل می گردید و به طور واضح، کروموزوم های شماره 1، 3 و 9 دچار افزایش و کروموزوم های شماره 8 و 15 دچار گم شدگی در تعداد کروموزوم ها گردیده بودند. علاوه بر این، تغییرات ساختاری از جمله حذف شدگی در کروموزوم های شماره 2، 5، 8، 16 و 19 هم چنین اضافه شدگی در کروموزوم های 2، 12 و 19 به طور غیر اتفاقی مشاهده شد.
نتیجه گیری: با استفاده از روش مقایسه ژنومیک مشخص شد که احتمالا ژن های DAB2، KLF4، HSPA8، CALB2, CDKN2A، HPR، CHFR، ALDH2، AQP3، ABCA1، ALDOB، ASH2L، LSM1,FGFR1، HSPA8،ZFHX3 و SFRP1 می توانند از جمله مهم ترین ژن ها در بروز سرطان پستان باشند و به عنوان ژن های پیشنهادی برای مطالعات دقیق تر ارایه می گردند.