مقاله حقوق شهروندی و آموزش و پرروش word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله حقوق شهروندی و آموزش و پرروش word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله حقوق شهروندی و آموزش و پرروش word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:36
چکیده:
اهداف: با توجه به تاثیر آموزش و پرورش در اجتماعی کردن دانش آموزان ، آماده سازی نسل جدید برای آموزشو ایفای نقش شهروندی در جامعه امری است که از این نهاد انتظار می رود.هدف اصلی این پژوهش بررسی میزانپرداخت کتاب های علوم اجتماعی – کتب اساسی و اصلی موظف به پرداخت به امر آموزش شهروندی- دورهمتوسطه به ابعاد مختلف شهروندی می باشد.این پژوهش به دست اندرکاران آموزش و پرورش اعم از برنامه ریزانآموزشی و پرورشی ، مدیران ، معلمان و غیره کمک خواهد کرد که چگونه به امر شهروندی بپردازند. روشتحقیق در این پژوهش ، توصیفی و از نوع تحلیل محتوا با سوگیری انتقادی می باشد.جامعه آماری و جمعیتنمونه یکی که شامل کتابهای علوم اجتماعی دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی 93-94 که جمعاً سه کتاب می باشند. در این بررسی فقط به مطاله متن کتب درسی فوق پرداخته می شود ودر چارچوب نظری کار پژوهش ازنظریه های مارشال ، ژانوسکی و ترنر بهره گرفته شد یافته های این پژوهش حاکی از کم توجهی به بسیاری ازحقوق شهروندی بویژه در زمینه های زندگی شایسته ، دسترسی به اطلاعات ، سلامت اقتصادی، هنر ، برخی ازابعاد هویت، عدالت قضایی، حریم و زندگی خصوصی و ;. دارد، همچنین در کتب مورد بررسی فوق به مسئول یامسئولین تامین کننده و برطرف کننده حقوق شهروندی توجه نشده یا کمتر پرداخته شده است و این امر باعثعدم تحقق مطلوب و شایسته تربیت شهروندی می شود. لذا با توجه به یافته های پؤوهش بازنگری برنامه درسیعلوم اجتماعی دوره متوسطه در راستای توجه بیشتر به مولفه ها و شاخص های حقوق شهروندی کمتر موردتوجه قرار گرفته ضروری به نظر می آید.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0