توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه اختلالهای رفتاری، سبكهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیرخوابگاهی ( عادی ) و دانش آموزان خوابگاهی word دارای 198 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه اختلالهای رفتاری، سبكهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیرخوابگاهی ( عادی ) و دانش آموزان خوابگاهی word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه اختلالهای رفتاری، سبكهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیرخوابگاهی ( عادی ) و دانش آموزان خوابگاهی word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه اختلالهای رفتاری، سبكهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیرخوابگاهی ( عادی ) و دانش آموزان خوابگاهی word :

بررسی رابطه اختلالهای رفتاری، سبكهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیرخوابگاهی ( عادی ) و دانش آموزان خوابگاهی word

مقدمه

تاثیر رفتار و طرز فكر والدین در شكل گیری و چگونگی رفتار كودكان از اهمیت اساسی برخوردار است . والدینی كه رابطه مطلوب و درستی با فرزندان خویش دارند ، موجب شادمانی ، مسئولیت پذیری و تكامل شخصیتی فرزندان خود می شوند . از سوی دیگر ، والدینی كه رفتار مطلوب و درستی با فرزندان خود ندارند باعث بروز انواع مشكلات رفتاری در آنان می شوند .

هر چند رابطه نامطلوب میان والدین و فرزندان ، تاثیرات سوءی برجای می گذارد ، اما اثرات منفی رابطه نامطلوب با مادر بیش از تاثیرات منفی ناشی از وجود این گونه روابط با پدر است . چون كودكان زمان بیشتری را با مادر می گذرانند و در نتیجه تاثیر بیشتری از وی می پذیرند. حتی برخی از روانشناسان معتقدند رفتار اجتماعی كودكان بیشتر متاثر از رفتاری است كه از مادر خود مشاهده كرده اند بنابراین توجه به شیوه های پرورش كودك از سوی والدین به ویژه مادر در اثر بخشی بر شخصیت كودك بسیار مهم و حیاتی است.( پیوسته گر ، 1385)

برای آنكه كودك به شكل سالم و هنجار رشد یابد بایستی در حد معقول نیازهای شخصیتی ، روانی ، فیزیكی و اجتماعی او ارضا شود . ناكامی در رفع این نیازها باعث مشكلات رفتاری ، بزهكاری و ناشادی كودك میگردد و شرایط خانوادگی زمینه ساز این ناكامی هاست . از جمله این شرایط : خانواده های از هم پاشیده ، طردشدگی كودك ، سخت گیری و محدودیت شدید ، فقر و كمبودهای شخصی و نبودن معیارهای صحیح اعتقادی و اخلاقی در خانواده و ... را می توان نام برد . در اكثر نظریه های روانشناسی رشد ، چگونگی روابط كودك با اعضای خانواده و مخصوصا مادر یكی از اساسی ترین عامل رشد شخصیت شناخته شده است . اگر در روابط عاطفی مادر و كودك اختلالی بوجود آید ، موجب بهم خوردن امنیت عاطفی در كودك می شود كه آثار آنرا در رفتار كودك می توان مشاهده كرد . بنابراین توافق كلی براینست كه خانواده در پیدایش اختلالات رفتاری كودك تاثیر مهمی دارد . (رضا زاده ، 1375 )

نتایج فایلات متعدد نشان می دهند اكثر مشكلات رفتاری كودكان در محیط خانه و مدرسه منعكس كننده شرایط پیچیده بین فردی و رفتاری اعضای خانواده بویژه والدین است و در این میان نقش مادر اساسی و تعیین كننده است بطوریكه محرومیت از وجود او اثرات ناگواری از جمله كاهش میزان جنب و جوش ، كاهش واكنش عاطفی ، اعتماد به نفس و ... را به همراه دارد .

نگرشها و رفتارهای والدین همانند محرومیت از والدین سهم نسبتا زیادی در علت شناسی اختلالات رفتاری دارند به همین جهت برخی از صاحب نظران معتقدند كودك مشكل دار عمدتا والدین مشكلی داشته اند . ( ماسن[1] ، 1970 )

نلسون وایزرائل[2] (1984 ) در كتاب ‹‹ اختلالهای رفتاری كودكان ›› در این باره چنین می نویسند:

‹‹ توافق همگانی وجود دارد كه خانواده در پیدایش اختلالهای رفتاری كودكان تاثیر مهمی دارد . درباره خانواده های بزهكاران و نیز خانواده های كودكان مبتلا به اختلال رفتار جرمها و بزهكاریهای بسیاری گزارش شده است . به نظر می رسد اختلالات رفتاری كودكان از نظام خانوادگی ناصحیح سرچشمه می گیرد . شماری از متغیرهای مربوط به خانواده در پیدایش رفتار پرخاشگری و ضداجتماعی ، ردیابی شده است ›› . (مارتین[3] 1979 ، جانسون[4] ولوبیتز [5] 1974 نقل از حمیدی ، 1380).

بررسی رابطه اختلالهای رفتاری، سبكهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیرخوابگاهی ( عادی ) و دانش آموزان خوابگاهی word
فهرست مطالب

مقدمه

بیان مساله

اهمیت و ضرورت فایل :

اهداف فایل :

فرضیه های فایلی :

تعاربف نظری و عملیاتی متغیرها :

1 ) دلبستگی ایمنی بخش ( دلبستگی نوع اول )

2 ) دلبستگی اجتنابی ( دلبستگی نوع دوم )

3 ) دلبستگی اضطرابی – دو سوگرا ( دلبستگی نوع سوم )

پیشرفت[1] تحصیلی

فصل دوم

ادبیات و پیشینه فایل

مقدمه

1 – تعریف اختلال رفتاری

2 – اختلال عاطفی

1 -2 – تعریف اختلال عاطفی

2 -2 – طبقه بندی مشكلات عاطفی

طبقه بندی اختلالهای روانی

اختلالهای كودكی تا چه میزان رواج دارد ؟

هنجارهای اجتماعی فرهنگی

تفاوتهای مربوط به جنسیت

وضعیت روانی كودكان مبتلا به اختلالات رفتاری

3 -2 ‹‹ پاره ای از مشكلات رفتاری و رابطه آنها با كندی پیشرفت

تحصیلی ››

5 – 2 ‹‹ برخی تكنیكهای شناسایی كودكان مبتلا به مشكلات رفتاری ››

6 -2 ‹‹ دسته بندی اختلالات رفتاری و تاثیر آنها در پیشرفت

تحصیلی››

2 -6 – 2 گروه بندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه :

مشكلات فرآیند آموزش اختلالات رفتاری

آمارها و ضرورت انجام مطالعه

دوره های مختلف مطالعات همه گیر شناسی اختلالات رفتاری

همه گیرشناسی

بررسی پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری كودكان در جهان و ایران

پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری در جهان

8 – 2 ‹‹ پاره ای از فایلات انجام شده در ابطه با مشكلات رفتاری و

پیشرفت ››

3 – سبب شناسی اختلالات روانی

1 -3 – دیدگاه زیست شناختی

2 -3 – عوامل ژنتیك [2]

2 -1 -3 – مغز و دستگاه عصبی

3- 1 -3 – عوامل عصبی – غددی

3 -3 – دیدگاه روان پویشی

4 -3 – دیدگاه یادگیری ( رفتاری )

5 -3 – دیدگاه شناختی [3]

6 -3 – دیدگاه انسانگرائی – هستی گرائی

7 – 3 – دیدگاه اجتماعی [4]

1 -4 – نظریه سیستم ها[5] :

2 -4 نظریه ارتباطات[6] : خانواده در صورتی عملكرد مطلوب و بهنجار خواهد داشت

3 -4 – نظریه ساختی[7] : الگوی ارتباطی درون خانواده را می توان به منزله یك

نظریه های سبكهای دلبستگی

2 -3 -1 نظریه های روان تحلیل گری :

2-3-2 نظریه یادگیری

2-3 -3 نظریه رفتارشناسی طبیعی

2-3 -5 نظریه جان بالبی

2 - 3 -5 -1 مفاهیم اساسی نظام بالبی

رفتار غریزی

دلبستگی

4 – نظریه های راجع به نقش خانواده

كاربرد نظام بالبی برای پرورش كودك

معیارهای تشخیص دلبستگی

2 ـ5 الگوهای[8] مختلف دلبستگی در كودكان

4- دلبستگی نا ایمن دو سو گرا / اجتنابی

2ـ5 ـ1 ـ دلبستگی ایمن [9]

2 ـ 5 ـ 2 دلبستگی نا ایمن دوسوگرا [10]

[11]دلبستگی نا ایمن اجتنابی

دلبستگی سازمان نایافته / جهت نایافته [12]

مراحل تحول دلبستگی

مرحله چهارم : رفتار شراكتی ( 3 سالگی تا پایان كودكی )

مرحله پنجم : ورود به مدرسه

مرحله ی ششم: نوجوانی

مرحله ی هفتم: دلبستگی بزرگسالانه

مرحله هشتم : بارداری

2-7 تاثیر عامل فرهنگ بر الگوی دلبستگی

2 ـ8 عوامل موثر بر تغییر الگوی دلبستگی

2 -9 خانواده به عنوان یك نظام اجتماعی

2 – 10 مفهوم نقش ها در خانواده و رابطه ی اعضای خانواده

2 – 11 كاركرد های خانواده

2 – 12 نداشتن خانواده و اثرات آن بر فرزندان

2 – 13 پدیده بی سرپرستی و اثرات آن بر رشد روانی – اجتماعی

كودك

2-14 پدیده ی بد سرپرستی و اثرات آن بررشد روانی – اجتماعی

كودك

2-15 شیوه ی سرپرستی موثر برای كودكان بی سرپرست

وبدسرپرست

2-16 تاثیرات جدایی وفقدان برتحول دلبستگی

2-17 مراحل واكنش كودك به جدایی از مادر

2-18عوامل موثر در شدت واكنش به جدایی

2-19 انواع اختلالات دلبستگی

انواع اختلالات دلبستگی مطرح شده

2 – 19 – 4 نوع چهارم : اختلال دلبستگی پرخاشگرانه

2- 20 رفتارهای عمده در سنجش اختلالات دلبستگی

2 – 21 پیشگیری از بروز اختلالاتت دلبستگی

2 – 22 پیشگیری در مراكز شبانه روزی

2 -22 خلاصه فصل

فصل سوم

روش فایل

مقدمه

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

تاریخچه آزمون آزمون R-90 –SCL ( معرفی آزمون )

اعتبار و روایی تست R-90 – SCL

آزمون RAAS سبكهای دلبستگی

نمره گذاری

شیوه اجرا

روش اجرا

روش آماری

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

جدول ( 2 – 4 ) شاخص های آماری مربوط به سبك های دلبستگی در دو گروه دانش

آموزان

جدول ( 3 -4 ) شاخص های آماری مربوط به پیشرفت تحصیلی در دو گروه

بخش دوم – تحلیل اطلاعات

فرضیه اول : میزان شدت اختلالات رفتاری در گروه دانش آموزان خوابگاهی بیشتر

است.

جدول ( 4 -4 ) آزمون t برای مقایسه میانگین های خرده تست های اختلالات رفتاری

در دو گروه دانش آموزان

فرضیه دوم : سبكهای دلبستگی دانش آموزان خوابگاهی و دانش آموزان غیر خوابگاهی

تفاوت وجود دارد .

فرضیه سوم : میزان پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان خوابگاهی كمتر از دانش آموزان

غیر خوابگاهی است .

جدول ( 7 – 4 ) همبستگی بین پیشرفت تحصیلی با سبك های دلبستگی در گروه دانش

آموزان خوابگاهی

جدول ( 8 – 4 ) همبستگی سبكهای دلبستگی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیر خوابگاهی

جدول ( 9 – 4 ) همبستگی اختلالهای رفتاری با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

خوابگاهی

جدول ( 10 – 4 ) همبستگی بین اختلالات رفتاری با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

غیر خوابگاهی

جدول (11-4) نتایج تحلیل رگرسیون همزمان عملكرد تحصیلی دانش آموزان خوابگاهی

بر حسب متغیرهای پیش بین

جدول (12-4) تحلیل واریانس برای رگرسیون همزمان عملكرد تحصیلی دانش آموزان

خوابگاهی بر حسب متغیرهای پیش بین

جدول (13-4) ضریب رگرسیون و معنی داری آنها

جدول (14-4) نتایج رگرسیون همزمان عملكرد تحصیلی دانش آموزان خوابگاهی بر

حسب متغیرهای پیش بین

جدول (15-4) تحلیل واریانس برای رگرسیون همزمان عملكرد تحصیلی دانش آموزان

خوابگاهی بر حسب متغیرهای پیش بینی

جدول (16-4) ضرایب رگرسیون و معنی داری آنها

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری درباره یافته ها

تحلیل سوال های فایلی حاضر به ترتیب :

محدودیتهای فایل

پیشنهادات فایل

منابع فارسی :

منابع انگلیسی


[1] -Ach

[2] -Gentic factors

[3] -The cognitive perpective

[4] -Community perspective

[5] -Systems Theory

[6] -Communication Theory

[7] -Structural Throry

[8] -Patterns

[9] -Secure

[10] -Insecure- Ambivalent

[11] -Insecure-Avoidant

[12] -Insecure Disorganized /Disoriented


[1] -Mussen

[2] -Nelson and Israel

[3] Martin

[4] Johnson

[5] Lobtiz

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky