مقاله ارزیابی جایگاه سرمایه فکری و انسانی در شرکت های بورس و اوراق بهادار با متدلوژی AHP دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی جایگاه سرمایه فکری و انسانی در شرکت های بورس و اوراق بهادار با متدلوژی AHP کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی جایگاه سرمایه فکری و انسانی در شرکت های بورس و اوراق بهادار با متدلوژی AHP،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:26
چکیده:
مقاله حاضر به ارزیابی وضعیت سرمایه فکری در شرکت های پذیرفته شده بورس و اوراق بهادار تهران با رویکرد تلفیقی ANP وTPSIS می پردازد. توسعه اطلاعات و پیشرفت سریع فناوری در دهه اخیر تحولی عظیم در تمام جنبه های زندگی و فعالیت های بشر ایجاد کرده و باعث حرکت به سمت اقتصاد دانش محور و منجر به تغیر پارادایم حاکم بر اقتصاد صنعتی شده است. به گونه ای کهامروزه می توان شاهد اقتصادی مبتنی بر دانش و اطلاعات بود که اساس و بنیان آن بر محور دارایی های نامشهود و سرمایه فکری استوار است.در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی- مقایسه ای و با استفاده از مدل ANP و TOPSIS به ارزیابی وضعیت سرمایه فکری در شرکتهای پذیرفته شده بورس و اوراق بهادار تهران با رویکرد تلفیقی پرداخته شده است. جامعه مورد بررسی در این پژوهششرکتهای پذیرفته شده بورس و اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1388 تا 1392 می باشد. نتایج تحقیق نشان دهنده این است کهمحاسبه اوزان عناصر سرمایه فکری با استفاده از فرآیند تحلیل شبکهای نشان داد که سهم بازار دارای بیشترین وزن و نگرش دارایکمترین وزن است. پس از به دست آوردن وزن عوامل به اولویت بندی عملکردهای شرکت با استفاده از رویکرد تاپسیس پرداخته شد.نتایج نشان داد که رضایت مشتری دارای بیشترین وزن و انگیزه کارمندان دارای کمترین وزن است. فرضیه تحقیق این است کهعملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در زمینه سرمایه فکری متفاوت است. بطور کلی با توجه به فروضتحقیق و سوال اصلی که در این پژوهش مطرح شده است داده های به دست آمده و جدول اولویت بندی عملکردهای شرکت نشاندهنده این است که، رضایت مشتری با میزان، اثربخشی و کارایی فرآیندها و رویه ها، نوآوری محصول، سرمایهگذاری در تحقیق وتوسعه 018062 ، آموزش 0111409 ، جو کسب و کار ( 006132 ) و انگیزه کارمندان ( 0000334 ) می باشد و حاکی ازاثبات فروض تحقیق می باشد.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0