توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 طراحی و ساخت RDLI بویلر های نیروگاه برق دارای 118 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف طراحی و ساخت RDLI بویلر های نیروگاه برق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی طراحی و ساخت RDLI بویلر های نیروگاه برق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی و ساخت RDLI بویلر های نیروگاه برق :

دانلود طراحی و ساخت RDLI بویلر های نیروگاه برق

( کارشناسی مهندسی رشته برق – گرایش قدرت)

بصورت فایل ورد قابل ویرایش و آماده ارائه

طراحی و ساخت RDLI بویلر های نیروگاه برق
فهرست.................................................................................................................................................................................د

چکیده................................................................................................................................................................................. 1

مقدمه .................................................................................................................................................................................3

فصل بندی مطالب:

فصل اول: بیان مسله و تشریح کلی موضوع:.................................................................................................................5

فصل دوم: نیروگاه ها و بویلر ها.....................................................................................................................................9

فصل سوم: طراحی و پارامترهای مورد نیاز:.................................................................................................................29

عکس های محصول طراحی شده

فصل چهارم: کنترل کیفیت بردهای الکترونیکی: .....................................................................................................54

فصل پنجم: مقالات و های خارجی مرتبط.......................................................................................................58

نتیجه گیری: ...................................................................................................................................................................112

پیوست و منابع ..............................................................................................................................................................113

در راستای فایل و توسعه کشور در زمینه های گوناگون به ویژه صنعت برق ایران بر آن شدیم تا ما نیز درعرصه پیشرفت تکنولوژی مهندسی برق گام های هرچند کوچک و ناچیز اما موثر و منحصر به فرد در این دریای بزرگ برداشته و بتوانیم گوشه ای از فعل خواستن را در این کشور صرف کرده و امیدوارانه به فردای بهتر و آینده ای روشن برای تمام اقشارجامعه مان باشیم ،بویژه نگاهی عمیق و دلسوزانه به این اقیانوس بیکران قدم نهیم.

قدرت علم و فناوری روز به روز به سوی پیشرفت و ترقی گام بر می دارد و مسیر پیشرفت انسان را هموار می کند. همان طوری که گذشتگان ما در این راه تلاش های بسیاری انجام داده اند و بشر را از تاریکی و ظلمات ناشی از فقدان علم به سوی کمال سوق داده اند ، ما نیز باید به سهم خود در این اقیانوس بی کران سهمی هر چند کوچک را ایفا کنیم.

گروه شرکت های سامان انرزی و فلات صنعت ایده با افقی باز و چشمی گشوده به سوی های گوناگون صنعتی سوق داده شده و با شرایط بد اقتصادی موجود و تحریم های کمر شکن با اتکا و ایمان به خدا گام در این راه نهاده است و با قدرت هر چه تمام در سازندگی و های صنعتی مختلف ، بار ها و بارها تحریم ها را زیر پا نهاده وبه سوی اینده ایرانی بهتر گام بر میدارد.

ای که بنده و هم کارانم با زحمت و سعی و تلاش فراوان به ثمر نشسته و جز یکی از افتخارات ملی و ایرانی محسوب میگردد.محصولی که باد مهندسی معکوس نمونه خارجی ان و ایده وتفکر کارشناسان زبده این مرز بوم به شکوفایی و خودکفایی رسیده است.تا جایی مورد تشویق و ستایش گروه شرکت های نیروگاهی (مپنا) قرار گرفته است.

شاید این سوال مهم در آغاز سخن پیش آید که واژه RDLI چیست و چرا این نام برای این نامگذاری شده است.

RDLI بترتیب مخفف REMOTE DRUM LEVEL INDICATOR میباشد که همان نمایشگر اتوماتیک سطح مخزن بویلر معنی شده است.

توضیح بیشتر اینکه این به عنوان یک نمایشگر سطح آب و بخار در داخل مخزن های بویلر نیروگاه های کشور مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه اتصال و چگونه طراحی و ساخت آن در صفحات بعدی به تفسیر و موشکافانه پرداخته می شود.

لازم به ذکر است که توضیحات در این مورد به همراه عکس های از آن برای درک و فهم بیشتر مخاطب ارائه می گردد .یکی از افتخارات بنده این است که از شروع گام به گام با این محصول و قدم به قدم در تمام مراحل طراحی و ساخت و تست و نصب آن مشارکت داشته و به کلیه جزییات آن و عملکرد آن واقف می باشم بهتراست که بدانیم تنها کاربرد این محصول صنعتی بوده و قابل استفاده در تمامی نیروگاه های کشور می باشد و می تواند مورد استفاده قرار گرفته و حتی جایگزین نمونه خارجی آن نیز گردد.مزیت این کار این است که اگر در آینده مشکلی برای آن به وجود آید ما آن را گارانتی کرده و می توان گفت که دیگر نگران تعمیر و نگهداری این محصول نباشیم و مشکلات احتمالی آن را در آینده به آسانی مرتفع سازیم.

نیروگاه های سیکل ترکیبی

در توربین گاز جهت کنترل درجه حرارت در اتاق احتراق ضروری است که احتراق با هوای بسیار زیاد صورت پذیرد .دود خروجی از اگزوز توربین گاز ، علاوه بر اینکه دارای درجه حرارت بالایی است ، اکسیژن کافی نیز جهت احتراق دارد ولی در نیروگاههای سیکل ترکیبی از انرژی گاز خروجی از اگزوز به روش های مختلفی جهت تولید بخار استفاده می شود که در بخش های آتی به آن اشاره خواهیم کرد .

بر اساس نحوه استفاده از گاز خروجی ، نیروگاههای سیکل ترکیبی به سه دسته

تقسیم بندی می شوند :

1- نیروگاههای سیکل ترکیبی بدون مشعل

در این نوع ، دود خروجی از اگزوز توربین گاز که حجم بالا و دمای زیادی ( دمای گاز خروجی در بار اسمی در حدود 500 درجه سانتی گراد است ) دارد به بویلری هدایت می شود و به جای مشعل و سوخت در واحدهای بخاری ، جهت تولید حرارت به کار می رود. بخار تولید شده نیز توربین بخار را به چرخش در می آورد. این امر باعث بالا رفتن راندمان مجموعه نیروگاهی می گردد ، ضمن آنکه هزینه های سرمایه گذاری به ازای هر کیلو وات تا حد قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند . این مجموعه برای تولید برق پایه استفاده می شود و کارآیی آن در صورتی که فقط برای تولید برق به کار رود تا 50 درصد هم بالا می رود

سیکل های ترکیبی بدون مشعل

هدف اصلی در این نوع سیکل های ترکیبی ، استفاده مجدد از حرارت تلف شده اگزوز توربین گاز به منظور بالا بردن بهره وری سوخت می باشد .

جهت حصول به هدف فوق و به حداقل رساندن هزینه ها ، سه رویه اجرایی در ابتدا مد نظر قرار گرفت و بر اساس آن سازندگان مختلف و تولید کنند گان انرژی الکتریکی نسبت به نصب هر سه گونه سیکل اقدام نمودند که ذیلاٌ معرفی و تشریح می شوند :

1

- چند توربین گاز ، چند بویلر و یک توربین بخار

این دسته خود به دو زیر دسته به صورت زیر تقسیم می گردد:

2- یک توربین گاز ، یک بویلر و یک توربین بخار آرایش این گونه سیکل های ترکیبی بر پایه تقلیل هزینه سرمایه گذاری اولیه می باشد و حاصل تجارب اولیه در زمینه کاربرد چند توربین گاز با یک ژنراتور می باشد .

در این روش محور توربین گاز و محور توربین بخار و محور ژنراتور مشترک بوده و بصورت مجموعه واحد عمل می کند .

طرز کار کلی سیستم به این صورت است که گاز حاصل از احتراق توربین گاز ، قسمتی از انرژی مکانیکی خود را جهت به چرخش در آوردن توربین گاز مصرف می کند . گاز داغ خروجی از توربین گاز ، ضمن عبور از بویلر و تولید بخار وارد اتمسفر می گردد. بخار تولیدی در بویلر ، در توربین بخار منبسط شده و قسمتی دیگر از نیروی مکانیکی لازم جهت تولید انرژی الکتریکی در ژنراتور را تامین می کند .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky