توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تكوین نظریه‌های سازمان و مدیریت دارای 58 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تكوین نظریه‌های سازمان و مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تكوین نظریه‌های سازمان و مدیریت

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تكوین نظریه‌های سازمان و مدیریت

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تكوین نظریه‌های سازمان و مدیریت :

اسلاید 1 :

رهیافت‌های عمده در سیر تكوین نظریه‌های سازمان و مدیریت

  • رهیافت‌های سنتی: كه بر ارائه‌ی اصول جهانشمول برای كاربرد در وضعیت‌های گوناگون، تأكید دارند؛
  • رهیافت‌های منابع انسانی: كه بر تأمین نیازهای انسانی، ایجاد گروه كاری و توجه به نقش عوامل اجتماعی در محیط كار تأكید دارند؛
  • رهیافت‌های كمی ( علم مدیریت ): كه بر اهمیت استفاده از فنون ریاضی برای حل مسائل مدیریتی تأكید دارند؛
  • رهیافت‌های سیستمی و اقتضایی: كه بر ضرورت اتخاذ دیگاه سیستمی و تفكر اقتضایی در تحلیل مسائل مدیریتی تأكید دارند و تعهدات جاری نسبت به كیفیت و عملكرد عالی را مورد توجه قرار می‌دهند.

اسلاید 2 :

رهیافت‌های سنتی به مدیریت

  به طور كلی، رهیافت‌های سنتی بر این فرض استوارند
كه افراد با انگیزه‌های مادی به كار می‌پردازند

    فرصت‌های فراهم شده برای خود را به طور منطقی بررسی می‌كنند

    برای به حداكثر رساندن منافع شخصی، به هر اقدامی دست می‌زنند.

در مجموعه‌ی رهیافت‌های سنتی به مدیریت، سه شاخه‌ی اصلی مطرح می‌شود كه عبارتند از:

  • مدیریت علمی
  • اصول علم اداره یا نظریه‌ی فراگرد مدیریت
  • نظریه‌ی بوروكراسی

اسلاید 3 :

مدیریت علمی

« بهتر آن است كه هدف اصلی مدیریت، به حداكثر رساندن كامیابی كارفرما و كارمند باشد».

تیلور بر ضرورت علمی كردن فعالیت‌های هر شغل و تدوین قوانین حركت برای انجام آن تأكید داشت.

اسلاید 4 :

اصول مدیریت علمی

  • علمی كردن فعالیت‌های هر شغل، شامل تدوین قوانین حركت، استاندارد كردن انجام كارها و ایجاد شرایط كاری مناسب.
  • انتخاب دقیق كاركنان دارای توانایی‌های مناسب برای هر شغل.
  • آموزش دقیق كاركنان انتخابی و فراهم كردن انگیزه‌های مناسب برای جلب همكاری آنان به انجام علمی كار.
  • حمایت از كاركنان، از طریق برنامه‌ریزی كردن كار آنها وهموار كردن راه انجام كار.

اسلاید 5 :

برخی درسهای عملی حاصل از مدیریت علمی

.1زحمات کارکنان را بر مبنای نتایج کارشان، به گونه ای که محرک عملکرد آنها باشد، جبران کنید.

.2روشهای انجام کار را به صورت کارآ و بدقت، برای هر شغل، طراحی کنید.

.3کارکنان توانمند برای انجام کار را بدقت انتخاب کنید.

.4کارکنان را آموزش دهید تا کار خود را به بهترین نحو و به طور هوشمندانه انجام دهند.

.5سرپرستان را آموزش دهید تا بتوانند کارکنان را برای انجام کار با بالاترین حد توان برانگیزانند.

اسلاید 6 :

اصول علم اداره ( نظریه‌ی فراگرد مدیریت)

هنری فایول مدیر حرفه‌ای، دانشمند و نویسنده‌ی فرانسوی مكتب مبتنی بر                     «اصول علم اداره » (مكتب اصول گرایی در مدیریت)      را مطرح كرد. فایول كل سازمان را در قالب پیكره‌ای واحد تصور می‌كرد و فعالیت‌های آن را به شش دسته‌ی قابل تقسیم می‌دانست:

1) فنی و تولیدی       2) بازرگانی و مبادله

3) مالی و بهینه سازی              4) ایمنی و حفاظت از اموال و افراد

5) وظایف مدیریتی        6) حسابداری و تعیین وضعیت مالی

اسلاید 7 :

14 اصل برای بهبود مدیریت سازمان و انجام وظایف مدیریت

  • 1) تقسیم كار 2) اختیار
  • 3) انضباط 4) وحدت فرماندهی
  • 5) وحدت مدیریت 6) تبعیت اهداف و منافع فردی ازاهداف ومنافع عمومی
  • 7) تمركز 8) جبران خدمات كاركنان
  • 9) سلسله مراتب 10) نظم
  • 11) عدالت 12) ثبات
  • 13) ابتكار عمل 14) احساس وحدت و یگانگی

اسلاید 8 :

نظریه‌ی بوروكراسی

  بوروكراسی یعنی شكل سازمانی مطلوبی كه به طور منطقی طراحی گردد، بسیار كارآ باشد، از اصول منطق و نظم پیروی كند، و بر مبنای اختیار مشروع بنا نهاده شود.

اسلاید 9 :

چند ویژگی مهم از نظریه‌ی بوروكراسی

تقسیم كار روشن

سلسله مراتب اختیارات روشن

قواعد و رویه‌های رسمی

برخورد غیر شخصی

مسیر ترقی مبتنی بر شایستگی

اسلاید 10 :

نظریه های کلاسیک (1900-1950)

نظریه مدیریت علمی

  • شیوه های تعیین بهترین روش اجرای هر کار

.1مطالعات زمان و حرکت

.2سرپرستی تخصصی

.3انگیزه های فردی

.4اصول مدیریت علمی

نظریه مدیریت اداری(فایول)

  • اصول مدیریت

.1تقسیم کار

.2اختیار

.3انضباط

.4وحدت فرماندهی

.5وحدت جهت

.6اولویت منافع عمومی بر منافع فردی

.7جبران خدمات کارکنان

.8تمرکز

.9سلسله مراتب

.10نظم

.11انصاف

.12ثبات شغلی و استخدامی

.13ابتکار

.14روحیه کار گروهی

.1گزینش علمی کارکنان و تربیت آنان

.2همکاری صمیمانه مدیر با کارکنان و اطمینان از انجام علمی کارها

.3تقسیم مساوی کار و مسئولیت بین مدیر و کارکنان

.4علم واحد برای هر جزء کار

نظریه مدیریت بروکراتیک

  • مشخصات

.1قوانین و مقررات

.2غیر شخصی بودن

.3تقسیم کار

.4ساختار سلسله مراتبی

.5تعهد برای کار مادام العمر

.6ساختار اختیار

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky