توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت سلول عضلانی میوسیت دارای 6 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت سلول عضلانی میوسیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت سلول عضلانی میوسیت

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت سلول عضلانی میوسیت

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت سلول عضلانی میوسیت :

اسلاید 1 :

سلول عضلانی میوسیت Myocyte غشاء آن ساركولم Sarcolemma و شبكه آندوپلاسمی صافش را شبكه ساركوپلاسمی Sarcoplasmic Reticulum می نامند.

در بدن انسان سه نوع متفاوت از عضله یافت می شود كه این سه نوع عبارتند از:

1- عضله صاف: Smooth Muscle

میوسیت Myocyte یا سلول عضلانی صاف سلولی است دوكی شكل كه درون سیتوپلاسمش رشته های ریز از جنس آكتین و میوزین وجود داشته هسته این سلول بیضی شكل و در وسط سلول قرار گرفته است. عضله صاف در دیواره رگها دستگاه گوارش قرار داشته و سلولهای آن مانند فیبروبلاست رشته ارتجاعی كلاژن و مواد زمینه ای بافت همبند را می سازد. این عضلات از سیستم سمپاتیك و پاراسمپاتیك عصب می گیرند كه عملكرد این اعصاب مغایر با یكدیگر است.

اسلاید 2 :

2- عضله مخطط: Striated Muscle

سلولهای بزرگ این عضله گاهی به طول 40میلی متر می رسند هر سلول دارای جندین هسته در زیر ساركولم خود است. میوفیبریلها یا همان ریز رشته های این عضله به طور عرضی از خطوط تیره (الیاف ضخیم میوزین) و خطوط روشن (الیاف نازك آكتین) تشكیل یافته اند.   

اسلاید 3 :

3- عضله قلبی یا میوكارد (عضله مخطط غیر ارادی): Cardiac Muscle

شكل سلولهای این نوع عضله استوانه ای با انشعاب در دو انتهاست. محل اتصال این سلولها را دیسكهای بینابینی Intercalated Disc می نامند.

در داخل ساركوپلاسم رشته های ریز به صورت خطوط تیره و روشن مشاهده می شوند (شبیه عضلات مخطط ارادی یا اسكلتی) اما برخلاف آنها هسته سلول فقط یكی و در مركز سلول واقع شده است. رشته های هدایتی امواج انقباضی قلب رشته های پوركنژ می گویند.

اسلاید 4 :

 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky