توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت خون و لنف دارای 14 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت خون و لنف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت خون و لنف

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت خون و لنف

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت خون و لنف :

اسلاید 1 :

خون و لنف

خون و لنف بافتهائی هستند كه به صورت مایع در بدن جریان دارند و عمل آنها توزیع اكسیژن مواد غذائی و فرآورده های غدد مترشحه داخلی به تمام قسمتهای بدن و سپس جمع آوری مواد سمی و زائد می باشد. این دو بافت دارای ماده بنیادی به نام پلاسما می باشند و در این پلاسما سلولها شناورند. سلولهای لنف عبارتند از لكوسیتها(سلولهای سفید خون) ولی سلولهای خونی عبارتند از: لكوسیتها اریتروسیتها(سلولهای قرمز خون) و ترومبوسیتها(پلاكتها).

تعداد سلولهای قرمز خون انسان بالغ و سالم: 5-4 میلیون در میلی متر مكعب

 تعداد سلولهای سفید خون انسان بالغ و سالم: 10-8 هزار در میلی متر مكعب

تعداد پلاكتهای خون انسان بالغ و سالم: 400000-250000 در میلی متر مكعب

پلاسما: Plasma

 بخش مایع خون را پلاسما نامند كه 55% حجم خون را تشكیل می دهد و 45% بقیه را سلولهای خون به خود اختصاص میدهند.

اسلاید 2 :

سلول قرمز خون: Red Blood Cell(RBC)

سلول قرمز یا گلبول قرمز خون كره ای است مقعرالطرفین به قطر5/7 میكرون كه فاقد هسته میتوكندری و ارگانلهای دیگر می باشد.این سلول با داشتن هموگلوبین عمل حمل اكسیژن به بافتها و انتقال دی اكسید كربن به ریه ها را به عهده دارد و در طی 10 روز عمر خود حدود 850 كیلومتر در بدن حركت می كند. حدود یك درصد از این سلولها دارای هسته بوده و به نام رتیكولوسیت خوانده می شوند كه نوعی سلول قرمز نابالغ محسوب شده و افزایش میزان این سلولها نشانه افزایش میزان خون سازی در بدن است.

سلولهای سفید خون: WBC))White Blood Cells

این سلولها(گلبولها) بر اساس وجود یا عدم وجود دانه های كوچك(گرانولهای) اختصاصی در سیتوپلاسم خود به دو دسته دانه دار(گرانولوسیتها) و بدون دانه(آگرانولوسیتها) تقسیم می شوند.

گرانولوسیتها شامل نوتروفیلها ائوزینوفیلها و بازوفیلها می باشند.

نوتروفیلها: Neutrophils

حدود 65درصد سلولهای سفید خون را به خود اختصاص داده هسته ای چند تكه ای(چند لوبه) داشته كه با افزایش سن سلول به تعداد این قطعات هسته اضافه می شود(پلی مورفونوكلئر). این سلولها با خروج از خون طی عمل دیاپدز و مبارزه با عوامل خارجی نقش مهمی در دفاع از بدن به عهده دارند.

اسلاید 3 :

نوتروفیلها: Neutrophils

حدود 70 درصد گلبولهای سفید خون را این سلول به خود اختصاص داده سیتوپلاسمی روشن با دانه های(گرانولهای) صورتی دارد. هسته این سلول به صورت قطعه قطعه (چند لوبه) بوده كه با افزایش سن به تعداد آنها افزوده می شود.

(پلی مورفونوكلئرPolyMorphoNuclear=PMN)

 همچنین كروموزوم x غیرفعال در افراد مونث به صورت چوب طبل(Drum Stick) در هسته برخی نوتروفیلها قابل مشاهده است. نوتروفیلها  در بیگانه خواری عوامل بیگانه نقش دارند.

اسلاید 4 :

بازوفیلها: Basophils

حدود نیم درصد از گلبولهای سفید خون را تشكیل میدهند.حاوی دانه های بنفش فراوانی بوده كه سطح سیتوپلاسم را پر می كنند.این سلول در ایجاد علائم ازدیاد حساسیت(آلرژی) نقش دارد.

آگرانولوسیتها: Agranulocytes

لنفوسیتها:  Lymphocytes

حدود 25 درصد از گلبولهای سفید خون را به خود اختصاص داده هسته ای به رنگ بنفش تیره دارند كه قسمت اعظم سیتوپلاسم را اشغال می كند. لنفوسیتها به دو نوع T  و  B تقسیم می شوند نوع T در دفاع سلولی و نوع B در دفاع همورال(با ترشح آنتی بادی) نقش دارند.

اسلاید 5 :

مونوسیتها: Monocytes

این سلول سفید خون حدود 5 درصد از مجموع سلولهای سفید خون را به خود اختصاص می دهد. بزرگترین گلبول سفید خون بوده هسته ای مدور تا لوبیائی شكل داشته كه نسبت به هسته لنفوسیتها كم رنگتر است سیتوپلاسم این سلول نیز در مقایسه با لنفوسیتها كم رنگتر و بیشتر است. مونوسیتها با خروج از خون در بیگانه خواری عوامل بیگانه نقش مهمی در دفاع از بدن را به عهده دارند.

اسلاید 6 :

پلاكتها یا ترومبوسیتها: Platelets=Thrombocytes

سلولی به قطر 2 میكرون فاقد هسته بوده و از قطعات سیتوپلاسمی سلول غول پیكری به نام مگاكاریوسیت منشا می گیرد. مگاكاریوسیت بعد از شكل گیری در مغز استخوان به ریه مهاجرت كرده در آنجا قطعه قطعه شده و از این قطعات پلاكتها شكل می گیرند. پلاكتها با تولید و ترشح فیبرونكتین و ترومبوپلاستین در انعقاد خون نقش دارد.

 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky