توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت جامعه اطلاعاتی دارای 25 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت جامعه اطلاعاتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت جامعه اطلاعاتی

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت جامعه اطلاعاتی

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت جامعه اطلاعاتی :

اسلاید 1 :

جو (اتمسفر) 

nجو زمین لایه‌ای از گازها است که که زمین را احاطه کرده‌اند که این گازها بوسیله جاذبه زمین نگهداشته شده‌اند (تا ارتفاع حدود 90 كیلومتری از سطح زمین) .

nجو زمین شامل نیتروژن (781%) و اکسیژن (209%) همراه مقدار کمی از  آرگون (09%) ، دی اکسید کربن (متغیر، ولی حدود 0035%) ، بخار آب و دیگر گازها می‌شود.

nجو زمین موجودات روی زمین را از طریق جذب اشعه فرابنفش خورشید و کم کردن دمای بالای بین روز و شب محافظت می‌کند.

اسلاید 2 :

مشخصات پروازی یا مأموریت هواپیما به شرایط اتمسفری كه هواپیما در آن در حال پرواز می‌باشد، بستگی دارد. چونكه حالت اتمسفر هر روز فرق می‌كند، امكان ندارد كه بتوان مأموریت پروازی را دقیق تعیین نمود. بدون اولین تعریف دقیق از حالت اتمسفر این تفكر ما را كاملاً به سمت تعریف اتمسفر استاندارد می‌برد كه در آن مقادیر استاندارد اتمسفر یعنی فشار و دما و چگالی (دانسیته) را در هر ارتفاع می‌دهد.

چهار عامل مهم در هوا عبارتند از: فشار، دما، جرم حجمی و لزجت. فشار و جرم حجمی‌هوا با ارتفاع كاهش می‌یابد. تغییرات دما و لزجت و همچنین سرعت صوت بر حسب دما، روند‌ثابتی ندارند و بسته به ارتفاع، كاهش و افزایش می‌یابند. این تغییرات باعث می‌شود، سازمان‌ها و كشورهای مختلف جو را به لایه‌هایی با خواص مشترك تقسیم كنند. تقسیم‌بندی جو به طور عمده عبارت است از:

1-تروپوسفر(troposphere)

2-استراتوسفر(Stratosphere)

3-مزوسفر(Mesosphere)

4-ترموسفر(Thermosphere) یا یونوسفر (Ionosphere)

5-اگزوسفر(Exosphere)

اسلاید 3 :

nتروپوسفر از سطح زمین تا ارتفاع تقریبی 6 تا 13 مایل (10 تا 20 كیلومتر) گسترش می‌یابد.

nتوده‌های هوا در تروپوسفر دائما در حال حركت هستند، و این ناحیه با خصوصیات بادهای ناپایدار و یا تند باد و توربولانس مشخص می‌شود. تاثیر توربولانس و قیچی باد روی سازه و رفتار پرواز هواپیما یك بخش مهمی از تحقیقات در صنعت هوایی است. بارهای سازه‌ای كه روی هواپیما در طی رویاروی با توربولانس اعمال می‌شود، عمر ساز را كاهش می‌دهد و یا توربولانس مقطعی می‌تواند سبب آسیب رساندن به سازه هواپیما شود.

nقیچی باد (wind shear)یك پدیده مهم اتمسفری است كه برای هواپیما در حین نشست و برخاست پرخطر می‌باشد. قیچی باد تغییربردار باد در مقدار و مسیر است. در قیچی باد عمودی، سرعت و مسیر باد با ارتفاع تغییر می‌كند. ممكن است نشست هواپیما در یك چنین قیچی بادی برای كنترل مشكل باشد. كه سبب انحراف از نقطه مورد نظر نشست شود. قیچی بادها توسط حركت توده‌های هوا نسبت به یكدیگر یا نسبت به سطح زمین به‌وجود می‌آید.

nدر این لایه دما با افزایش ارتفاع کم می‌شود. بطور متوسط کاهش درجه حرارت نسبت به ارتفاع در طبقات پایین جو ، 6 درجه سانتیگراد در هر کیلومتر است.ازت، اکسیژن، ازن ، گاز کربنیک ،هیدروژن و گازهای نادر ترکیبات هوا در تروپوسفر را تشکیل می‌دهند.

n

اسلاید 4 :

nلایه بعدی بالایی تروپوسفر لایه استراتوسفر است. استراتوسفر از سطح زمین تا ارتفاع تقریبی 50 كیلومتر گسترش می‌یابد.

n برخلاف تروپوسفر، استراتوسفر نسبتا ناحیه آرام و بدون توربولانس و تندباد می‌باشد ولی ویژگی آن بادهای شدید و پایدار می‌با‌شد.

nسرعت باد در استراتوسفر 36 متر برثانیه (120 فوت بر ثانیه) اندازه‌گیری شده است.

nدر این لایه دما با افزایش ارتفاع زیاد می‌شود.

n

اسلاید 5 :

nمزوسفر لایه‌ای از جو زمین است که درست در بالای استراتوسفر قرار دارد. این لایه در ارتفاع 50 تا 80 کیلومتری بالای سطح زمین قرار دارد.

n در این لایه دما با افزایش ارتفاع کاهش می‌یابد. دما در بالای مزوسفر به اندازه 200 درجه کلوین افت می‌کند.

nروزانه میلیونها شهاب سنگ در اثر برخورد با ذرات داخل مزوسفر می‌سوزند. این برخورد باعث می‌شود که اجسام آسمانی قبل از رسیدن به زمین بسوزند.

اسلاید 6 :

nترموسفر لایه‌ای از  جو زمین است که درست در بالای مزوسفر و زیر اگزوسفر قرار دارد. این لایه در ارتفاع 80 تا  600  کیلومتری بالای سطح زمین قرار دارد.

nدر این لایه اشعه فرابنفش باعث یونیزاسیون می‌شود. دمای ترموسفر به شدت به فعالیت خورشید وابسته است و می‌تواند به 2000 درجه سانتیگراد هم برسد.

nتابش در این لایه می‌تواند باعث پخش ذرات هوا و باردار شدن آنها شود و قادر است امواج رادیوی را به دورتر از فضا برساند.

nدر این لایه دما با افزایش ارتفاع زیاد می‌شود.

n

n

اسلاید 7 :

nاگزوسفر در 500 تا 1000 کیلومتری بالای سطح زمین قرار دارد.

nآخرین لایه اتمسفر اگزوسفر نامیده می‌شود. اگزوسفر دورترین ناحیه اتمسفر می‌باشد و گازها در این ناحیه رقیق هستند. در نتیجه این قلمرو بین جو زمین و فضای واقع در سیارات می‌باشد. برای بیشتر كاربردها از مقاومت هوا در اگزوسفر ‌می‌توانیم صرفنظر كنیم.

nذرات ناچیز گازهای این منطقه در طول روز می‌تواند به 2500 درجه سانتیگراد برسد.

اسلاید 8 :

در اینجا سه نكته قابل ذكر است:

1-ارتفاع 18000 پایی، ارتفاعی است كه پس از آن، فشار اكسیژن برای تنفس كافی نیست و باید اكسیژن مورد نیاز خلبان و سرنشینان هواپیما، به صورت مكانیكی به داخل هواپیما دمیده شود. اغلب جتهای مسافری در ارتفاعی پرواز می كنند كه فشار حدود 2/0 تا 3/0 اتمسفر می‌باشد. سیستم تهویه آنها فشار داخل كابین را به حدود 85/0 اتمسفر می رساند.

2-در ارتفاع بالاتر از 120000 پایی، اكسیژن كافی برای فرایند سوختن در محفظه احتراق بیشتر موتورهای جت امروزی موجود نیست. بر این اساس این ارتفاع می‌تواند سقف پرواز تمام هواپیما های امروزی به شمار آید.

اسلاید 9 :

تا به حال چندین تعریف از اتمسفر استاندارد شده است و دوتا از آنها توسط كشورهای عضو ناتو استفاده می‌شود. كه عبارتند از اتمسفر استاندارد NACA [1] كه در ایالات متحده امریكا استفاده می‌شود و اتمسفر استاندارد [2]ICAN كه بیشتر كشورهای اروپائی از آن استفاده می‌كنند.

[1] National Advisory Committee for Aeronautics

[2] International Commission for Aerial Navigation

اتمسفر استاندارد ICAN بیشتر كشورهای اروپائی از آن استفاده می‌كنند. دو استاندارد اتمسفر اساسا یكسان هستند و اختلاف جزیی با‌هم دارند. این اختلاف بین كمیته بین‌المللی و استاندارد بین‌المللی اتمسفر با تاسیس سازمان ایكائو( سازمان بین المللی هوانوردی غیر‌نظامی یا ICAO[3] ) در سال 1952 حل گردید. اتمسفر استاندارد پروفیل دما یكسانی را فرض می‌كند كه با برنامه جامعی حساب می‌شود. پروفیل دما شامل یك ناحیه تغییرات خطی دما با ارتفاع، و ناحیه پروفیل ثابت دما (منطقه ایزوترمال) است.

 
[3] -International Civil Aviation Organization

اسلاید 10 :

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky